Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 cze 2025, o 16:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sie 2010, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Czy ktoś posiada doświadczenie w cięciu poliwęglanu.
Jakim narzędziem i w jaki sposób ?
Zamówiłem płytę z litego poliwęglanu o grubości 4 mm i muszę z niej wyciąc dwa okna do łódki. Niestety okna mają zaokrąglone narożniki więc firma sprzedajaca płyty nie podjęła się ich przycięcia pod wymiar.....
Materiał jest dość drogi i przyjechał do mnie aż z Opola, dlatego chcę uniknąć pęknięcia podczas wycinania.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 17:39 

Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:45
Posty: 71
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 15
Poliwęglan można ciąć bez obaw wyrzynarką zaopatrzoną w brzeszczot o bardzo drobnych , prostych zębach , na niewielkich obrotach , powierzchnię najlepiej zabezpieczy podczas cięcia folią lub lepiej taśmą papierową przyklejoną na powierzchni prowadzenia wyrzynarki . Sam materiał jest bardzo odporny na uderzenia i pękanie i jedynie bardzo brutalne cięcie lub przegrzanie może go uszkodzić

_________________
jack


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 17:41 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Po prostej spokojnie możesz ciąć 'krajzegą" ale tarcza powinna mieć powyżej 60 zębów.
Bez problemów przetniesz najzwyklejszą wyrzynarką z brzeszczotem o drobnych zębach lub brzeszczotem do aluminium.
Cały problem polega głównie na tym, by nie porysować powierzchni poliwęglanu. :oops:
Ja sprawę rozwiązałem w ten sposób, że na powierzchnię po której będę przesuwał wyrzynarkę
nakładam kawałek płyty pilśniowej, skręcam wszystko zwornicami i dopiero po tym jadę wyrzynarką.
Gdy tnę na krajzedze, na powierzchnię blatu piły kładę specjalnie do tego celu przygotowany kawałek starego koca który przybijam pinezkami tapicerskimi i dopiero po tym przesuwam poliwęglan.
Tu trzeba uważać, by koc nie był za blisko tarczy bo gdyby / nie daj boże / tarcza ten koc załapała :roll: .......... - no cóż, jak z domu wychodzisz to też ryzykujesz, że Cię pijany kierowca przejedzie. :lol:
Powodzenia.
Andrzej P.

ps.
jest taka zasada podczas cięcia:
Im twardszy materiał, tym drobniejsze zęby w brzeszczocie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 18:06 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1380
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 469
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Koledzy słusznie stwierdzili, że wyrzynarką się tnie tylko ja stosuję ostrza nawet z gróbym zębem byle ostre a wyrzynarkę warto podkleić tasma lakierniczą. Tylko odradzam tak cienki 4mm. lepiej użyć 8mm. Poliwęglan można tez heblować jak drewno. Wadą poliwęglanu jest bardzo zła odporność na rozpuszczalniki, więc jak coś trzeba przemyć to nie acetonem, polerowanie też trudniej niż plexa. Do przyklejania konieczny jest podkład i klej do szyb \Sika, Wurt , Bostic, Terosan\ a wkręty ani śruby nie są potrzebne ewentualnie dwa do ułatwienia ustawienia. Jak jest dobrze wklejone to wkręty nie są potrzebne a jak żle to i wkręty nie pomogą i będzie ciekło.
Michał

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ten , który moją Setkę zaczął i nie dokończył wyciął okna z jakiegoś grubego celuloidu. Przykręcił na śruby "4" i na silikon.
Zamówiłem poliwęglan "4" - bo tak jest w projekcie. Stwierdziłem, że skoro p. Maderski tak napisał, znaczy się ma tak być :)
Zakładałem, że nowe okna przykręcę na te same dziury i silkaflex. Ale jeśli można tylko na silkaflex to nawet lepiej. Choć ten silkaflex do okien jest dość drogi - bo prawie pięć dych za tubę....Choć ty podałeś inne kleje. Ja potrzebuję biały.
Mam porządną wyrzynarkę i spory wybór brzeszczotów. Jak nie, to do Leroy'a 5 minut autem.Spróbuję......
Miałem pomysła, żeby spróbować do tego celu laserowego sprzętu do cięcia metalu.
Skoro przetnie nierdzewkę to i poliwęglan powinien. Kumpel jest szefem produkcji - (inżynierem automatykiem-robotykiem) pracuje w firmie, która zajmuje się wycinaniem w metalu....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 21:23 

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:31
Posty: 36
Lokalizacja: Szczecinek
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: amator
sikaflex to pewniak i wart jest tej ceny ja bym niczego innego nie szukał jeśli chodzi o cięcie poliwęglanu laserem to nie wiem ale chyba podtopi krawędzie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale na jakimś skrawku warto poeksperymentować...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 21:31 

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:31
Posty: 36
Lokalizacja: Szczecinek
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: amator
dokładnie ale raczej popali

*****

czasem coś tam tnę laserem i widzę jaka to moc tnie wszystko tytan inox obawiam się że poliwęglan przegrzeje w miejscu cięcia - przetopi przegrzeje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Nic nie ciąłem laserem ale teoretycznie jest to metoda cięcia termicznego, która wprowadza najmniej ciepła do ciętego przedmiotu czyli pod tym względem jest najlepsza. Inna sprawa, że poliwęglan chyba lepiej ciąć mechanicznie.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 21:57 

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:31
Posty: 36
Lokalizacja: Szczecinek
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: amator
też tak myślę mechanicznie będzie najlepiej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 22:54 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Do Piotra K.
Czyś Ty się wściekł?! - 50pln. za opakowanie?!
Wejdż sobie na allegro, wpisz w wyszukiwarkę - wurth, klej i uszczelniacz, - i doskonały kleber
do okien za 25 pln kupisz.
A tydzień temu był biały wurth po 10 pln za opakowanie.
Ja bym takiej kasy za sikafleksa w życiu nie dał. Choć by dla zasady.
Andrzej P.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2010, o 05:39 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1380
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 469
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Z tym kolorem białym kleju to Zapomnij, podkład trzeba użyć a on jest tylko czarny więc klej też Bierz czarny , bez podkładu szkoda Twojej pracy.
Ja kleję dużo okien na Wurta\20zł\ i podkład Wurta \podklad do kleju do szyb\ i działa to po co eksperymentować.
Michał szkutnik z 20letnią praktyką

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2010, o 08:05 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No to teraz drogi Michale mnie zaskoczyłeś; :shock:
Chodzi o użycie do klejenia "podkładu";
Czyż by sam klej, a tak przecież jest napisane na opakowaniu /klebt + dichtet / - nie nadawał się?!
Coś gdzieś mi się o uszy obiło o uzywaniu jakichś dodatków do niektórych wyrobów Wurtha ale
nic mi nie wiadomo o stosowaniu "podkładu" do tej operacji.
Oczywiście nie mam absolutnie zamiaru negować Twojego doświadczenia w temacie
"klejenie okien" a wręcz przeciwnie. Jeśli więc możesz wyjaśnić o co w tym wszystkim biega, wdzięczny będę bardzo a może nawet jakiś pacierz w Twojej intencji na Jasną Górę zaniosę..... ! :D
Na marginesie;
Wpisałem w allegro hasło "wurth- klej i uszczelniacz" i na samym wstepie otrzymałem dwie aukcje z białym wurthem.
a/ nr - 1171325571
b/ nr - 1193148579
To nr. aukcji na których jest wystawiony biały Wurth - jena aukcja ma go nawet po 17zł za opakowanie. :D
Pozdrawiam;
stary praktyk.....
nie na tyle jednak, by nie uczyć się dalej. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2010, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ten silkaflex specjalny do wklejania okien z poliwęglanu bodajże "295".
Pomyliłem silkaflexy - ten kosztuje 35 zł , ale drugie tyle kosztuje podkład....
Więc faktycznie kupa kasy...

http://www.farbyjachtowe.pl/sika-sikafl ... Path=32_34
+
http://www.farbyjachtowe.pl/sika-primer ... Path=32_34

Nigdy tego nie robiłem, a zebrałem pozytywne opinie na temat silkaflexu.
Ale skoro piszecie, że można to zrobić taniej - to oczywiście skorzystam z rady.
Wolałbym jednak biały bo "szyba" jest wprawdzie dymna ale to co pod nią jest białe.
Mówicie, że można przykleić bez dodatkowego mocowania na wkręty ?
Nie zsunie się ? Może trzeba podkleić od góry taśmą samoprzylepną jak przy wklejaniu szyb samochodowych...

Rozważam jeszcze wstawienie świetlika (z grubszego poliwęglamu) lub plexi w miejsce dwóch dekli holta, które zostały zamontowane w decku. Projekt nie zakłada okna w tym miejscu, więc budowniczy wykonał samowolę po tanich kosztach. Alternatywą jest forluk , ale to droga rzecz...

Sprawdziłem te aukcje. Wurth - y wg. producenta nie nadają się do zastosowań zewnętrznych. Nie są odporne na UV , mogą żółknąć i się wykruszyć. Nie można stosować na lakier z żywicą alkidową.


Załączniki:
DSC03708.JPG
DSC03708.JPG [ 72.98 KiB | Przeglądane 17117 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Ostatnio edytowano 29 sie 2010, o 08:59 przez Kurczak, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2010, o 08:55 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Hallo! - Piotr;
Poczekajmy, aż Michał się obudzi i odpowie na zadane przeze mnie pytanie.
Chodzi o to, że ja w swojej bezgranicznej ciekawości przejrzałem internet w poszukiwaniu tego podkładu i faktycznie coś takiego znalazłem.
Pisze tam, że używa się tego do wklejania szyb samochodowych w celu poprawienia przyczepności. Więc może faktycznie Michał wie o czymś, o czym my nie wiemy. Dodatkowo ten podkład ma własności ochronne przed promieniowaniem UV co jak wiadomo szkodliwym jest i warto się przed tym zabezpieczyć.
Te podkłady to:
a/ Dinitrol
b/Primer Black od Kenta.
Jedno za 31 zł, drugie za 52 zł.
Ja jednak bym zaczekał na Michała, co praktyk to praktyk. Nawet niech będzie młodszy......! :lol:

Andrzej P./stary praktyk


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2010, o 08:57 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1380
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 469
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Wkręty stosuję dwa na końcach aby ustabilizować szybę i wygiąć jeśli potrzeba. Podkład kładę na zmatowioną plexę i czekam 15min. dalej kładę klej na całość powierzchni klejonej i wygładzam go szpachelką \zrywam zabezpieczenie reszty okna przed pobrudzeniem\ i zostawiam na 24 godz. Następnie kładę znów klej i zakładam okno dwoma wkrętami \lekko dokręcam\, następnego dnia wkręty wyjmuję i zalewam otworki klejem. Podkład wygląda jak czarna farba nitro ,kiedyś stosowałem bezbarwny praimer Seleny ale po kilku latach trzeba było poprawiać ,do Siki istnieje jeszcze zmywacz stosowany przed podkładem ,a gorąco odradzam przemywanie acetonem i innymi rozpuszczalnikami pod praimer. Andrzeju ja nie mówiłem, że nie ma białego\szarego i brązowego też\ tylko by go nie stosować.
Michał
PS. nie śpię tylko czekam na wózek w Ostródzie i jadę do domu.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2010, o 09:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Z tego wynika, że ten biały nie jest odporny na UV bez podkładu, który jest czarny....
Niezła jazda...
Mam jeszcze jeden problem . Co z fragmentem spoiny między szybą, a jachtem wystawionym na słoneczko ? Nie wykruszy się i rozszczelni od UV ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2010, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2010, o 21:11
Posty: 201
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 19
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: kpt. j.
Odradzam cięcie przezroczystych tworzyw sztucznych laserem. Najlepiej frezować PC.

_________________
Pozdrawiam
Konrad Futera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2010, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Do frezarki sterowanej numerycznie niestety nie mam dostępu....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2010, o 22:30 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1380
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 469
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Dojechałem szczęśliwie ale jestem pod zgubnym wpływem powitacza ,biały klej istnieje UV ale to bez znaczenia bo on jest polimerem a nie poliuretanem .Najlepij stosować odporny na UV \klej do szyb Wurt, Sika nr295?UV\ K+D nie jest odporny i po kilku latach przy myciu zostawia smugi czarne i zaczyna być jak kartofel elastyczny ale puszcza okno póżniej...Jak Chcesz białe spoiny to Naklej folię białą na szybę . a wtedy podkład nie potrzebny bo folia zasłoni przed UV.Hihihi.
Teraz to Macie dopiero mętlik jak sie przykleja okna. Sika to opisała w swoich ulotkach dokładnie.
Michał

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2010, o 06:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No to mi teraz namieszałeś.
To już wolę biały kadłub z dymną szybą i czarną obwódką :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2010, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2010, o 21:11
Posty: 201
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 19
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: kpt. j.
Poliuretany (PUR lub PU) to polimery
szkodnik napisał(a):
est polimerem a nie poliuretanem


Jak pokryjesz koszty przesyłki to na cnc powycinam. Albo sam przyjedź, zakład jest w ciechanowie.

_________________
Pozdrawiam
Konrad Futera


Ostatnio edytowano 31 sie 2010, o 13:48 przez Konrad.futera, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2010, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Konrad.futera napisał(a):
Poliuretany (PUR lub PU) to polimery
szkodnik napisał(a):
est polimerem a nie poliuretanem


Ki diabeł . Skąd ten cytat . Ja tego nie pisałem....

Już znalazłem metodę. Nie laser tylko woda.
Masztna CNC do cięcia strumieniem wody.
Ona przetnie szystko.
Jutro będę miał namiar na firmę w Poznaniu, która się tym zajmuje.....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Ostatnio edytowano 31 sie 2010, o 21:53 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2010, o 21:11
Posty: 201
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 19
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: kpt. j.
szkodnik napisał(a):
Dojechałem szczęśliwie ale jestem pod zgubnym wpływem powitacza ,biały klej istnieje UV ale to bez znaczenia bo on jest polimerem a nie poliuretanem .Najlepij stosować odporny na UV \klej do szyb Wurt, Sika nr295?UV\ K+D nie jest odporny i po kilku latach przy myciu zostawia smugi czarne i zaczyna być jak kartofel elastyczny ale puszcza okno póżniej...Jak Chcesz białe spoiny to Naklej folię białą na szybę . a wtedy podkład nie potrzebny bo folia zasłoni przed UV.Hihihi.
Teraz to Macie dopiero mętlik jak sie przykleja okna. Sika to opisała w swoich ulotkach dokładnie.
Michał


Nie wiem dlaczego wstawił Twojego nika, przepraszam.

_________________
Pozdrawiam
Konrad Futera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
http://www.aquadem.pl/ciecie-strumieniem-wody.htm

Wystarczy w Gugla wpisać "cięcie wodą" i voila...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 14:05 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A nie prościej i szybciej i taniej wyciąć to po prostu wyrzynarką,a krawędź obrobić papierkiem ściernym? Trochę przesadzacie z tymi laserami,obrabiarkami cnc itp. To tylko kawałek plastiku który naprawdę łatwo się tnie.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2010, o 13:25
Posty: 121
Lokalizacja: Oświęcim
Podziękował : 46
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
każdy sposób jest dobry jeśli komuś zależy na jakości to pewnie zdecyduje się
na obrabiarkę CNC, czy cięcie laserem, a jeśli ktoś chce to zrobić sam, może pobawić się
wyrzynarką, ale musicie pamiętać, że czy to będzie wiertło czy frez czy jakiekolwiek
inne narzędzie, nóż do wyrzynarki etc... to musi być ostre, jeśli narzędzie będzie tępe
efektem będzie odbicie się na gładkości całej powierzchni, można potem przepolerwać
używając z wyczuciem palnika gazowego, lub opalarki, a potem trochę filcu pasta polerska
i obróbka wykończeniowa... troszkę precyzji, staranności i efekt będzie zadowalający,

jest już tutaj tyle możliwości podanych, internet też stawia Wam mnóstwo
odpowiedzi, więc każdy wybierze co mu się podoba i jakie ma wymagania

POZDRAWIAM i dzięki za Wasze rozwiązania

_________________
Pozdrawiam - Tomasz
...marzenia nie może nic ograniczyć, a tylko wielkość włożonego wysiłku sprawia,
czy pomysł udaje się w końcu zrealizować...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2010, o 21:11
Posty: 201
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 19
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: kpt. j.
Cięcie wodą jest baaardzo drogie :).

_________________
Pozdrawiam
Konrad Futera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
trym.art napisał(a):
przepolerwać
używając z wyczuciem palnika gazowego

Ale o co chodzi :?:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 22:33 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1380
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 469
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Plexę i poliwęglan szlifuje sie po cięciu i heblowaniu jak drewno szlifierką a potem papiery wodne i polerka ale zamiast polerowania można palnikiem zatopić powierzchnię tylko radzę potrenować na ścinkach, efekt jest porównywalny a palnikiem szybciej. Jak ktoś przedobrzy z palnikiem to będzie potrzebował nową plexę.
Michał

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL