Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 lip 2025, o 00:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 paź 2016, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cytuj:
Kadłub jacht zbudowany jest z kompozytu żywicy poliestrowej i tkanin szklanych. Zastosowanie wielokierunkowych tkanin i mato-tkanin z włókna szklanego, pozwoliło mi na uzyskanie sztywnej konstrukcji kadłuba przy zachowaniu niewielkiej masy łódki. Wyporność jachtu to 2600 kg. Kadłub z pokładem i wyposażeniem stałym ważyć będzie około 1,5 tony.
Na jedzenie i zapas wody pozostaje mi około 1000 kg. Jest to nie wiele jak na zaopatrzenia na rok czasu, ale dzięki żywności liofilizowanej i odsalarce wody będę w stanie zmieścić się w limicie masy. Takielunek Jacht wyposażony będzie w maszt aluminiowy, na którym można postawić 33 metry kwadratowe żagli podstawowych: Foka i Grota. Na roczny rejs przewidziano 2 komplety żagli podstawowych, dodatkowy komplet żagli sztormowych oraz Genaker na słabe wiatry w kursach pełnych. Masz olinowano 3 parami want, 3 sztagami, 2 achtersztagami. Fały służące do stawiania i zrzucania żagli sprowadzone będą do wind zainstalowanych na maszcie. Wnętrze Wnętrze jachtu podzielono na trzy wodoszczelne przedziały. Na dziobie znajduje się gródź zderzeniowa, zapobiegająca zatonięciu jachtu w przypadku czołowej kolizji z innym obiektem. Następnie przedział na żagle, wyposażony w luk pokładowy. Idąc ku rufie znajdziemy koję, oraz toaletę chemiczną i stanowisko sterowania wewnętrznego oraz kambuz. Wnętrze oddzielone będzie od kokpitu szczelnym lukiem, aby uniemożliwić wdzieranie się wody do środka w razie zalewania kokpitu lub wywrotki. Na rufie jachtu znajduje się dodatkowo, oddzielony od reszty wnętrza, przedział na trzon steru. W przypadku uszkodzenia steru nie powinno dojść do zalania kadłuba. Dodatkowym wyposażeniem będzie płetwa sterowa powieszona na pawęży, która zadziała w przypadku uszkodzenia płetwy głównej.



Cytuj:
Mógł kupić sobie jacht, jak to się zazwyczaj odbywa, ale postanowił stworzyć go sam. Łódź ma 7,8 m długości, 2,5 m szerokości i 1,6 m zanurzenia.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2016, o 19:34 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
morka napisał(a):
Niestety po kilku chwilach membrana pompy zęzowej pękła nie obniżając nawet poziomu wody w kabinie.


Czyżby to ten "niezniszczalny typ pseudopompy zęzowej"
https://www.google.pl/search?q=plastimo ... BwgGNNM%3A

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2016, o 19:40 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Cytuj:
powinien płynąć aktywnie, odpowiednio szybko. Wystarczająco szybko!

...do tego dookoła świata.
Genialne w swojej prostocie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2016, o 19:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Alessandr ... e_mondiale


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2016, o 20:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
vaginal napisał(a):
Wysil się nieco.
v


Gdybyś się sam nieco wysilił i przełożył merytoryczny sens dialogu ponad sarkazm, z łatwością byś zrozumiał co pisał Bartek i o czym pisze Tomek. Nie wymaga to żadnych podpowiedzi, doprecyzowywania czy interpretacji - jest to powiedziane wprost. Oczywiście nie ma to znaczenia kiedy dyskusję traktuje się jedynie do zaczepki. Zwłaszcza w piątkowy wieczór.
Mając to na uwadze, publikując ten post daję doskonałą okazję do kolejnej zaczepki (czy nawet serii zaczepek?). W refleksję nie wierzę, ale nadzieja zawsze zostaje.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2016, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
plitkin napisał(a):
publikując ten post daję doskonałą okazję do kolejnej zaczepki

ooo...ktoś tu się nudzi :-D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2016, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wiktor, naiwniaku...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2016, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Cześć!
Jutro w Kaliszu, w Komoda Klub (ul. Niecała) o godzinie 18:00 będzie spotkanie z Bartkiem. Poopowiada co, jak, dlaczego itp. Z resztą na targach już też opowiadał. Serdecznie zapraszam. Gdyby jednak komuś nie było po drodze do Kalisza, to postaram się ogarnąć transmisję na żywo ze spotkania na morkowym fejsie:

https://www.facebook.com/morka.sailing.school/?fref=ts

Pozdrawiam
Piotrek Lewandowski

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl



Za ten post autor morka otrzymał podziękowania - 3: Colonel, Kuracent, tuptipl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2017, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No to mamy raport:
http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Rapo ... _72_16.pdf

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Taaaa....baaaardzo wnikliwy ten raport


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Co byś chciał więcej?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pewnie się narażę, ale moim zdaniem na pewno nie pomogło systematyczne dokładanie ciężarów, i to coraz wyżej. Przed rejsem doszła duża antena łączności satelitarnej i sporo urządzeń w środku. Takie coś nie jest bezkarne. Oczywiście, ktoś może to skontrować: nie masz dowodu, przyczyna mogła być inna.
Mogła i nie mam dowodu, ale obserwowałem Perłę na Zatoce od samego początku i myślę co myślę.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 20:20 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak sie buduje jacht "na oko" a do tego nie robi prob statecznosci to nie ma sie co dziwic ze konsekwencje sa takie a nie inne.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 3: Colonel, redgrist, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Jak się buduje jacht na oko to się najpierw pływa koło domu a nie od razu dookoła komina...... :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Micubiszi napisał(a):
Jak się buduje jacht na oko to się najpierw pływa koło domu
Ja tak robiłem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 22:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Micubiszi napisał(a):
Jak się buduje jacht na oko to się najpierw pływa koło domu a nie od razu dookoła komina...... :roll:


Perła pływała po Bałtyku, jakoś mi się nie chce wierzyć, że prób stateczność nie robił

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 23:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ile znamy jachtów poniżej 9 m/3t, które nie wywróciły sie w tych okolicach, a ile wywróconych?
Rachunek prawdopodobieństwa. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Piotrze...jak by robił to by miał jakieś wyniki z pomiarów i mógłby chyba PKBWM przedstawić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2017, o 03:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Może nie chciał nic przedstawiać?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2017, o 07:29 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
Ile znamy jachtów poniżej 9 m/3t, które nie wywróciły sie w tych okolicach, a ile wywróconych?
Rachunek prawdopodobieństwa. :-P


No, ile ? i jakie stad wnioski ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2017, o 07:32 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
A ja zwróciłem uwagę na 2 rzeczy:
Cytuj:
Włożył kamizelkę ratunkową, zabrał torbę ewakuacyjną grab-bag ze sprzętem sygnalizacyjnym, otworzył klapę luku zejściówki i nurkując, wypłynął przy nawietrznej burcie nadal odwróconego jachtu. W trakcie nurkowania musiał zdjąć kamizelkę ratunkową, która napełniła się pod wpływem automatycznego mechanizmu hydrostatycznego.

Zakładam, że miał wiele razy przypominane o tym, że kamizelki nie wkłada się wewnątrz jachtu, szczególnie w pozycji do góry dnem, a mimo wszystko w stresie założył. Sam nie wiem, jak ja bym się zachował w tak ekstremalnej sytuacji.
Cytuj:
Ręczne pompy przeponowe szybko przestały działać z powodu uszkodzenia membran,

Dlaczego?
Nie mam na celu nikogo krytykować, raczej patrzę pod kątem nauki na przyszłość.
Poza tym trzeba przyznać, że po wszystkim jacht sklarował wzorowo.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2017, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
piotr6 napisał(a):
Micubiszi napisał(a):
Jak się buduje jacht na oko to się najpierw pływa koło domu a nie od razu dookoła komina...... :roll:


Perła pływała po Bałtyku, jakoś mi się nie chce wierzyć, że prób stateczność nie robił
Nawet jeśli robił, to nic z nich nie wynikłoby.
Poczytajcie Pieśniewskiego "Szybciej niż wiatr"

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2017, o 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
piotr6 napisał(a):
Może nie chciał nic przedstawiać?

No właśnie....dziwne to by było chyba


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2017, o 12:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
dodam tylko,że to są moje dywagacje

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2017, o 19:47 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
A ja mam w sumie trzy pytania do szanownego grona forumowego,bo za cholerę nie mogę zrozumieć o co chodzi?
Jeżeli w punkcie 4 jest napisane:
Cytuj:
Według opinii Komisji prawdopodobną przyczyną zaistniałego wypadku była niedostateczna stateczność dynamiczna jachtu,który znalazł się na akwenie, gdzie występujące ekstremalne warunki pogodowe, (w szczególności wiatr i falowanie), wymagają stabilnej stateczności, będącej efektem profesjonalnie dopracowanej konstrukcji jachtu.Ponieważ jacht budowano bez nadzoru osób lub instytucji uprawnionych do oceny zgodności konstrukcji z wymaganiami dotyczącymi wytrzymałości i stateczności, to w obecnej chwili
nie ma możliwości zweryfikowania stateczności jachtu, gdyż armator nie zachował obliczeń statecznościowych ani wyników pomiarów z prób.

Jak to się ma do:
Cytuj:
5.1. Stateczność jachtu.
Budowniczy (jednocześnie armator i kapitan) jachtu „Perła Gdynia” nie zachował obliczeń stateczności jachtu ani wyników przeprowadzonych prób stateczności, polegających na przechylaniu wybudowanego jachtu na wodzie basenu portowego. Mimo to, można przypuścić, że wywrotka, której doznał jacht, nie była spowodowana typowymi warunkami,
do których stosuje się kryteria stateczności
, czyli siły naporu wiatru na żagle i typowej do wiatru wysokości fali. Z tego względu wysiłek odtworzenia wszystkich parametrów kadłuba,wskutek niedostępności wraku, nie wydaje się wart podejmowania.


Reszta pytań w następnym poście bo ten przypadkowo wysłałem.
(pogrubienia moje)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2017, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Już raz zalecałem chyba lekturę Pieśniewskiego.
Najkrócej mówiąc:
Miernikiem stateczności jest to o jaki kąt jacht przechyli się pod statycznym działaniem określonego "normą" momentu przechylającego (np. załoga na burcie).
Potem sprawdza się obliczeniowo przy jakim kącie przechyłu jacht nie będzie wstawał, tylko przewracał się nadal.
Domniemywa się, że to wystarczy, by uznać, że jacht wytrzyma "normalne" działanie dynamiczne siły przechylajacej, np. szkwału.
Ale tam nie było działania "normalnego". Te freak waves mogą przewrócić jacht, statek, wielokroć, o kilka rzędów wielkości, odporniejszy.
Więc nadmiar analiz był zbędny.
(Fachowców przepraszam za uproszczenia).
Na moje oko. Jacht był wąski. Nie sprawiał wrażenia bardzo sztywnego. Zdaje się, że był budowany trochę bez obliczeń. Zdaje się, że dostał trochę ciężarów wysoko.
Ale to nieważne. W tamtym rejonie każdy może leżeć.
O taktyce i technice żeglowania nie dyskutuję, bo tam nie byłem i nie śmiem. Ale Szymon szedł dużo dalej na południe niz Bartek i zdaje się oba razy Cichocki.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, kudlaty74, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2017, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
tam nie było działania "normalnego". Te freak waves mogą przewrócić jacht, statek, wielokroć, o kilka rzędów wielkości, odporniejszy.
Więc nadmiar analiz był zbędny.
Zwłaszcza, że nie wykluczono innej niż "freak wave" przyczyny wywrócenia jachtu.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2017, o 20:19 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
No, ile ? i jakie stad wnioski ?
Fifty-fifty? Wnioski stąd podobnie jak wyż: małą łódkę łacno tam wywróci, rejon z tego znany. Dziwne fale, związane bardziej z zawirowaniami prądu niż warunkami meteo.
kudlaty74 napisał(a):
za cholerę nie mogę zrozumieć o co chodzi?

A chodzi to, że dynamiczna stateczność zależy od masy i rozmiaru łódki, zatem bezwładności. Ile by nie kombinował, duża ona nie będzie. A 'statyczna' stateczność nie była taka zła, boć wstała.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2017, o 20:23 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
PKBWM napisał(a):
Komisja w trakcie badania zaobserwowała, że nikomu z żeglarzy nie podejmuje decyzji o skierowaniu się do bezpiecznego portu lub wycofania się na akwen, na którym bezpiecznie można przeczekać ekstremalne warunki pogodowe, wtedy gdy jest jeszcze czas na taką decyzję.
(str.13-14) - Czy ktoś z kolegów mógłby to przetłumaczyć na język polski?



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2017, o 20:25 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Zwykle nie zajmuje stanowiska, jeżeli nie czuje się kompetentny, ale ponieważ poszukuję jachtu dla siebie interesują mnie wszystkie tego typu przypadki.
Wydaje mi się, że raport zwraca uwagę nie tylko na wywrotkę, co - jak starano się wykazać - mogło mieć miejsce z wielu przyczyn i dotyczyć znacznie bardziej stabilnych jednostek, ale na fakt pozostawania w pozycji odwróconej przez "kilka minut".

Fakt, że wątek nie jest dłużej prowadzony, z wyjątkiem obliczeń CSV, jest natomiast długi rozdział dotyczący techniki dryfowania.

Najważniejsze, że Bartek cały, zdrowy i z żeglarskimi planami na przyszłość.


pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL