Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 23:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sie 2010, o 09:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
Czy ktoś wie, co oznaczacz sygnał dzwiękowy - trzy długie i jeden krótki, nadany w czasie dobrej widoczności przez statek? Proszę również o podstawę prawną lub żródło.

_________________
Pozdrawiam
Jarek "borufa" Borówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A możesz szerzej?
W jakiej sytuacji i gdzie to miało miejsce?
Domyślam się, że chodzi Ci o interpretację tego co Twe Brudne Uszęta odebały :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Tu jest konwencja - szukaj w dziale D:

http://www.sychut.com/nav/doc/MPZZM.html

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
Maar napisał(a):
A możesz szerzej?
W jakiej sytuacji i gdzie to miało miejsce?
Domyślam się, że chodzi Ci o interpretację tego co Twe Brudne Uszęta odebały :-)


Były czyste :P i dobrze odebały, a sytuacji nie opiszę żeby nic nie sugerować. - - - .

*****

robhosailor napisał(a):
Tu jest konwencja - szukaj w dziale D:

http://www.sychut.com/nav/doc/MPZZM.html


Robercie czytałem to i jedyne co można powiedzieć, to że jest to sygnał zwrócenia uwagi.
W "Żeglarz i sternik jachtowy" znalazłem: "na rozwidleniu toru wodnego; idę w prawo".

_________________
Pozdrawiam
Jarek "borufa" Borówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 09:54 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Dokładniej mówiąc oznacza to:
na wejściu do portu i bocznej drogi lub wyjściu z nich - mam zamiar skierować się w prawo.

załacznik nr 6 sygnały E z Rozporzadzenia MI z 28.04.2003


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
No to teraz skomplikuję bo: Usłyszałem to na pełnym morzu i nie na terytorium Polski. Było to na Kattegacie.

*****

NIKT NIE WIE !!!

_________________
Pozdrawiam
Jarek "borufa" Borówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 22:13 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
trzy kreski i kropka to np polskie ó albo skandynawskie "o z dwoma kropkami na górze". Ale co ma oznaczać : jakie ostrzeżenie albo wezwanie tego nie wiem. Szukałem w przepisach VTS na Kattegacie, ale nie znalazłem.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ins napisał(a):
trzy kreski i kropka to np polskie ó albo skandynawskie "o z dwoma kropkami na górze". Ale co ma oznaczać : jakie ostrzeżenie albo wezwanie tego nie wiem. Szukałem w przepisach VTS na Kattegacie, ale nie znalazłem.


Zostawiając animozje i kłótnie, zapytam poważnie, bo może wiesz:

Czy to może oznaczać, że nie ma takiego sygnału w spisie sygnałów morskich i ów statek jberry'emu tak sobie "puknął" gwizdkiem, bez konkretnego powodu?

A może to jberry źle usłyszał/zapamiętał tamten sygnał?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
robhosailor napisał(a):
Czy to może oznaczać, że nie ma takiego sygnału w spisie sygnałów morskich i ów statek jberry'emu tak sobie "puknął" gwizdkiem, bez konkretnego powodu?
W miejscu w którym był Borófa - czyli na pełnym morzu w warunkach dobrej widzialności nie ma.

A może on sobie "puknął" zgodnie z prawidłem 36? Znaczy się może on nadał sygnał zwrócenia uwagi po prostu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Maar napisał(a):
A może on sobie "puknął" zgodnie z prawidłem 36? Znaczy się może on nadał sygnał zwrócenia uwagi po prostu.


Aaaa... Znaczy "oszczegł" go, że jest i płynie.
No dobra...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2010, o 01:32 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A pewny jesteś, że do Ciebie skierowany był ten sygnał?

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2010, o 06:13 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Chyba że chodzi o: trzy długie = O, wyraźna przerwa, jeden krótki = E
Czyli: mam człowieka za burtą, zmieniam kurs w prawo.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2010, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
Było to tak: Płynąc sobie Kattegatem przez rolnetke wypatrzyłem żaglowiec "Dar Młodzieży". Wywołałem go na radiu, a że była godzina 1000, to w radyjku usłyszałem miły damski głos. Umówliśmy się przy pławie "11 routy do Oresundu". Przy pławie "Dar" robił zwrot przez rufę, a szedł pod pełnymi żaglami. Coś pięknego. Na mostku był oczywiście już Komendant. Mijając się lewymi burtami w odległości 100 m, "Dar" dał z tyfona trzy długie i jeden (bardzo) krótki. Słyszałem dobrze, może nawet za dobrze. Kto słyszał tyfon "Dara" to wie, że ze 100 m słychać go dobrze :D.
Podzielam zdanie Maariego ale chciałem się skonsultować. ( sygnał zwrócenia uwagi)

_________________
Pozdrawiam
Jarek "borufa" Borówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2010, o 16:38 

Dołączył(a): 2 gru 2007, o 14:47
Posty: 89
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 2
trzy długie, jeden krótki to prawdopodobnie pozdrowienie.

Jak pracowałem na żaglowcu w Niemczech, to właśnie taka konwencja obowiązywała. Za każdym razem jak mijaliśmy coś większego, pływającego i z żaglami, to właśnie taki sygnał nadawaliśmy. I dostawaliśmy taką samą odpowiedź.



Za ten post autor bercik_rb otrzymał podziękowania - 2: Carlo, jberry
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2010, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
jberry napisał(a):
Było to tak: Płynąc sobie Kattegatem przez rolnetke wypatrzyłem żaglowiec "Dar Młodzieży". Wywołałem go na radiu, a że była godzina 1000, to w radyjku usłyszałem miły damski głos. Umówliśmy się przy pławie "11 routy do Oresundu". Przy pławie "Dar" robił zwrot przez rufę, a szedł pod pełnymi żaglami. Coś pięknego. Na mostku był oczywiście już Komendant. Mijając się lewymi burtami w odległości 100 m, "Dar" dał z tyfona trzy długie i jeden (bardzo) krótki. Słyszałem dobrze, może nawet za dobrze. Kto słyszał tyfon "Dara" to wie, że ze 100 m słychać go dobrze :D.
Podzielam zdanie Maariego ale chciałem się skonsultować. ( sygnał zwrócenia uwagi)


błagam, powiedz ,że literki pomyliłeś :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2010, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
rolnetki nie znasz :D takie dłuuugie okulary na pasku

*****

bercik_rb napisał(a):
trzy długie, jeden krótki to prawdopodobnie pozdrowienie.

Jak pracowałem na żaglowcu w Niemczech, to właśnie taka konwencja obowiązywała. Za każdym razem jak mijaliśmy coś większego, pływającego i z żaglami, to właśnie taki sygnał nadawaliśmy. I dostawaliśmy taką samą odpowiedź.


Jaki to był żaglowiec? Humbold?

_________________
Pozdrawiam
Jarek "borufa" Borówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2010, o 21:59 

Dołączył(a): 2 gru 2007, o 14:47
Posty: 89
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 2
jberry napisał(a):
Jaki to był żaglowiec? Humbold?


Nie. To był Sunthorice. http://www.sunthorice.de/

Była to moja najlepsza żeglarska przygoda w życiu. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2010, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
jberry napisał(a):
Było to tak: Płynąc sobie Kattegatem przez rolnetke wypatrzyłem żaglowiec "Dar Młodzieży". Wywołałem go na radiu, a że była godzina 1000, to w radyjku usłyszałem miły damski głos. Umówliśmy się przy pławie "11 routy do Oresundu". Przy pławie "Dar" robił zwrot przez rufę, a szedł pod pełnymi żaglami. Coś pięknego. Na mostku był oczywiście już Komendant. Mijając się lewymi burtami w odległości 100 m, "Dar" dał z tyfona trzy długie i jeden (bardzo) krótki. Słyszałem dobrze, może nawet za dobrze. Kto słyszał tyfon "Dara" to wie, że ze 100 m słychać go dobrze :D.
Podzielam zdanie Maariego ale chciałem się skonsultować. ( sygnał zwrócenia uwagi)


Z nienapisanego pamiętnika Borówy:
W lipcu 2010 wychodziliśmy Zawiasem z Gdyni, żeby niewidomi zobaczyli morze. Robiłem za łoficyjera. Po oddaniu cum, kiedy ruszyliśmy, Zbieraj podszedł do beznamasztu i nadał tyfonem trzy długie, a po chwili jeden krótki. Ale ja, jako dupa wołowa, (nie mylić z dupą Wołowa) nie zapytałem, po jaka cholerę Zbieraj używa palca do czego innego, niż stawianie żagli, więc teraz zawracam dupę całemu Szanownemu Zbiegowisku i ganiam ich po kodeksie morskim, MPDM-ie, rozporządzeniach różnych dyrektorów i innych takich prawnych duperelach. A gdybym znał zasadę: "Nie łaź po wszystkich Żydach, idź od razu do rebego", to bym zadzwonił do Zbieraja i zapytał;-)))

Kiedy Zbieraj przeczytał wyżej wymieniony, nienapisany pamiętnik, odpisał:
To nie były trzy długie i krótki, tylko trzy długie, przerwa, krótki.
Jest to sygnał powitania/pożegnania, stosowany na jachtach, no, jak by tu powiedzieć, nieco większych od Sasanki. Nadaje się go na dwa sposoby:
1. Spotykają się dwa żaglowce. Żaglowiec A nadaje trzy długie, żaglowiec B nadaje trzy długie, żaglowiec A nadaje jeden krótki, żaglowiec B nadaje jeden krótki. Fajerant! teraz można zaczynać komentarze, np.: O, jak oni mają fatalnie wybrane żagle, albo coś w tym stylu;-))
2. Żaglowiec opuszcza port, w którym stoją inne żaglowce. Chce się pożegnać, więc nadaje - trzy długie. Jeśli inne żaglowce odpowiadają, procedura jest taka - jak wyżej, Jeśli inne żaglowce nie odpowiadają - po chwili nadaje jeden krótki.
Ta sytuacja miała miejsce w przypadku opisywanym. "Dar" nadał trzy krótkie, ale Wyście nie odpowiedzieli, więc po chwili zakończył "procedurę powitania" jednym krótkim.
Aha, nie szukajcie po przepisach. To tylko tradyszn.
Tyle słów ewangelii morskiej na sobotę, eee, już niedzielę, dzisiejszą

Pozdrawiam
Zbieraj



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Milo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2010, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
jberry napisał(a):
NIKT NIE WIE !!!



Hehe jak nikt nie wie:P:D Zbieraj wie:) I wszytko stało się jasne:):):) Fajna tradycja:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2010, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
Sygnały były nadawane jednym ciągiem, bez pauzy.
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie. Teraz bedę wiedział, że mogę Ci d... zawracać takimi pierdołami :D
Z góry dziękuję za przyzwolenie. :D
A sygnał nadany w Gdyni zrozumiałem jako wcześniej już opisywany - "wychodzę z w prawo" co też uczyniliśmy, ale teraz wiem, że rozumiałem błędnie.

_________________
Pozdrawiam
Jarek "borufa" Borówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL