Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 20:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lis 2010, o 02:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Komitet Bezpieczeństwa na Morzu (MSC) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) na 87 sesji w maju 2010 r., na wniosek Polski uzgodniony z Niemcami i Danią, ustanowił nowy system rozgraniczenia ruchu "Ławica Słupska", ang. Traffic Separation Scheme "Słupska Bank", który zacznie obowiązywać od 1 grudnia 2010 r. Zasadnicze cele ustanowienia systemu to rozdzielenie dwóch przeciwnych strumieni ruchu statków, lepsze zarządzanie przepływem w pobliżu płytkich wód oraz w bezpiecznej odległości od obszarów wrażliwych ekologicznie, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi oraz środowiska morskiego.

http://www.umsl.gov.pl/

Wojciech Port Rybnik

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 04:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
Komitet Bezpieczeństwa na Morzu (MSC) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) na 87 sesji w maju 2010 r., na wniosek Polski uzgodniony z Niemcami i Danią, ustanowił nowy system rozgraniczenia ruchu "Ławica Słupska", ang. Traffic Separation Scheme "Słupska Bank", który zacznie obowiązywać od 1 grudnia 2010 r. Zasadnicze cele ustanowienia systemu to rozdzielenie dwóch przeciwnych strumieni ruchu statków, lepsze zarządzanie przepływem w pobliżu płytkich wód oraz w bezpiecznej odległości od obszarów wrażliwych ekologicznie, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi oraz środowiska morskiego.

http://www.umsl.gov.pl/

Wojciech Port Rybnik


Wygląda to tak:
http://www.umsl.gov.pl/pliki/TSS/4.jpg
http://www.umsl.gov.pl/pliki/TSS/3.jpg

Hmmm...
Płynąc w pobliżu trza będzie powtórzyć prawidło 10.

Ku przypomnieniu:
Systemy rozgraniczania ruchu
1. Niniejsze prawidło stosuje się do systemów rozgraniczenia ruchu przyjętych przez Organizację.
2. Statek korzystający z systemu rozgraniczenia ruchu powinien:
1. iść właściwym torem kierunkowym w ogólnym kierunku ruchu tego toru;
2. tak dalece jak to jest możliwe, trzymać się z daleka od linii lub strefy rozgraniczającej;
3. wchodzić na tor kierunkowy lub wychodzić z niego na końcach toru, a gdy wejście lub wyjście następuje z boku toru, wykonywać je pod jak najmniejszym kątem w stosunku do ogólnego kierunku ruchu.
3. Tak dalece jak to jest możliwe, statek powinien unikać przecinania torów kierunkowych, a jeżeli musi to uczynić, to powinien przeciąć tor pod możliwie prostym kątem w stosunku do ogólnego kierunku ruchu.
4. Strefy ruchu przybrzeżnego nie powinny być normalnie używane do ruchu przelotowego, jeżeli może on bezpiecznie odbywać się na odpowiednim torze kierunkowym w granicach przyległego systemu rozgraniczenia ruchu.
5. Statek, który nie przecina toru kierunkowego, nie powinien normalnie wchodzić w strefę rozgraniczającą lub przecinać linii rozgraniczającej, z wyjątkiem:
1. nagłych wypadków w celu uniknięcia bezpośredniego niebezpieczeństwa;
2. zajęcia się połowem w obrębie strefy rozgraniczającej.
6. Statek nawigujący na obszarach leżących blisko końców systemów rozgraniczenia ruchu powinien nawigować ze szczególną ostrożnością.
7. Tak dalece jak to jest możliwe, statek powinien unikać kotwiczenia w systemie rozgraniczenia ruchu lub na obszarach położonych blisko jego końców.
8. Statek nie korzystający z systemu rozgraniczenia ruchu powinien trzymać się możliwe jak najdalej od niego.
9. Statek zajęty połowem nie powinien przeszkadzać przejściu jakiegokolwiek statku idącego torem kierunkowym.
10. Statek o długości mniejszej niż 20 m lub statek żaglowy nie powinien przeszkadzać bezpiecznemu przejściu statku o napędzie mechanicznym, idącego torem kierunkowym.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 05:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Równocześnie Niemcy tworzą TSS Adlerbank - tylko na razie nie mogę znaleźć jego parametrów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Napisałem do Rafała Fitta, obiecaj, że dziś albo jutro uaktualni swoją mapę http://fitt.tychy.pl/gps/index.po.htm

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Równocześnie Niemcy tworzą TSS Adlerbank - tylko na razie nie mogę znaleźć jego parametrów.

Rysunek "TSS Adlergrund"jest tu:
http://www.umsl.gov.pl/pliki/TSS/3.jpg

Tworzenie TSS w obszarach, gdzie potrzeba ich zaistnienia jest czysto teoretyczna - to świetne pole dla wieloletnich, wytężonych działań dziesiątków urzędników. To świetna okazja, by mogli udowodnić potrzebę swego istnienia.
Jak już taka (mniejsza czy w ogóle potrzebna...) TSS zostanie utworzona, to można dodatkowo zatrudnić odpowiednich koordynatorów i oczywiście kontrolerów. Nie ulega zatem wątpliwości, że taka TSS to bardzo przydatna rzecz.
Myślę, że zanim zakończę swą morską karierę, systemy rozgraniczenia ruchu sięgać będą od jednego do drugiego brzegu oceanu...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Jaromir napisał(a):
Myślę, że zanim zakończę swą morską karierę, systemy rozgraniczenia ruchu sięgać będą od jednego do drugiego brzegu oceanu...

Optymista! Nastąpi to znacznie wcześniej, niż myślisz :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jurmak napisał(a):
Napisałem do Rafała Fitta, obiecaj, że dziś albo jutro uaktualni swoją mapę

w UMP już poprawione :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2010, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
Rysunek "TSS Adlergrund"jest tu:

Ten rysunek widziałem, ale według niego trudno coś przyzwoitego narysować na mapie.

Jaromir napisał(a):
Tworzenie TSS w obszarach, gdzie potrzeba ich zaistnienia jest czysto teoretyczna

Przygotowują jeszcze trzy nowe TSS wokół Gotlandii.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Od 1.12.2010 zaczynają obowiązywać TSS Ławica Słupska i TSS Ławica Orla, od 1.1.2011 także TSS West Klintehamn, TSS South Hoburgs Bank i TSS Midsjobankarna (po co na środku Bałtyku?).

Pierwszy z nich jest już naniesiony w UMP*, pozostałe będą jutro koło południa (a na www zapewne wieczorem).

*ump.waw.pl

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL