Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 21:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Reling napisał(a):
Jeszcze się wstydzę, ale coraz mniej

Nie no niema czego. Nie myli się tylko itd.
Fajna łódeczka, mnie się po nocach śni Samanta taka 12m dł. z siatkobetonu :wink:
Im dłużej śpię tym więcej pływam :wink:

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
elektryczny napisał(a):
Fajna łódeczka, mnie się po nocach śni Samanta taka 12m dł. z siatkobetonu :wink:
Im dłużej śpię tym więcej pływam :wink:
Mnie też się podoba, ale pracy przy niej jeszcze co niemiara :-).
Dłuuuugich snów życzę :-)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:40 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Reling napisał(a):
Podesłałbyś swoje projekty (tak do popatrzenia)?


Ten o którym myślałem jest w wątku Delftship pomoc. "Gaussian curvature" na trzeciej stronie, tyle że teraz, jest nieco przedłużony i uwzględnione zostały, niektóre uwagi forumowiczów.
Ps. Tylko cicho sza, żeby Robert ani Marian się niedowiedzieli;-))
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Myślisz o kuterku, czy wagab-ie? A swoją drogą nieźle Ci idzie praca z delftshipem :-)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 21:05 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Reling napisał(a):
Myślisz o kuterku, czy wagab-ie? A swoją drogą nieźle Ci idzie praca z delftshipem :-)


No kuterek jak na stal jest zdecydowanie za krótki (chociaż??). Ale tak jak mówiłem- cichutko, wróg czuwa;-)))
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
I zaraz będę musiał sam pociąć sobie wątek bo offtop się robi :-)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Reling napisał(a):
I zaraz będę musiał sam pociąć sobie wątek bo offtop się robi :-)

:D
Moim zdaniem sluchaj Workerta...
Uwazam wprawdzie, ze lodki powinny byc przezaglowane, bo to flauty sa irytujace i refowac zawsze latwiej niz dokladac brakujacego plotna...
W ukladzie kuter sprawa jest dosc prosta: zaczynasz od obu sztaksli, pozniej sprzatasz jeden albo drugi, pozniej, albo rownoczesnie, refujesz grot pilnujac zrownowazenia.
Pomysl z grotem gaflowym jest niezly i pasuje do bryly kadluba.
W sumie wszystko zalezy od programu, pracowitosci, priorytetow i temperamentu armatora. Wszystko to zmienia sie z czasem i wiekiem. :wink:
Catz Workertowato

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 00:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ożaglowanie,które zastosował Michał do swojego jachtu.
http://www.ref.rybnik.pl/jacht-osa.html

W.P.R.


Załączniki:
OSA.jpg
OSA.jpg [ 44.28 KiB | Przeglądane 1690 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Catz napisał(a):
Moim zdaniem sluchaj Workerta...
Uwazam wprawdzie, ze lodki powinny byc przezaglowane, bo to flauty sa irytujace i refowac zawsze latwiej niz dokladac brakujacego plotna...

Już słucham :-). Dałem dupy przez pomroczność jasną i stąd pytanie na forum :-), ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Też sobie tłumaczę, że zawsze można się zarefować, a jak słabo wieje, to żagla nigdy za dużo :-).

Catz napisał(a):
W sumie wszystko zalezy od programu, pracowitosci, priorytetow i temperamentu armatora. Wszystko to zmienia sie z czasem i wiekiem. :wink:
Catz Workertowato

No, z wiekiem to może już być tylko gorzej :-)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
Współczynnik balastowy (a balast wyłącznie wewnętrzny - jak piszesz) wychodzi jednak trochę mniejszy niż 20%, a to nie jest dużo dla łódki, która ma chodzić po morzu!

I w tym przypadku również namieszałem :oops: . Okazuje się, że w falszkilu jest już 400 kg ołowiu, a pozostałe 200 (może więcej) ma pójść na zrównoważenie łódki już po zwodowaniu. To trochę zmienia. Prawda?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Reling napisał(a):
To trochę zmienia. Prawda?

Nooo, tak tyci tyci :D

A tak na poważnie to ja bym go prze żaglował i to dużo ale od razu zamontował szybki i bezpieczny ref patent na grota. Jestem tego samego zdania co Jaromir. Tylko spytajcie się projektanta czy on już w planach nie prze żaglował projektu :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Kolos napisał(a):
Tylko spytajcie się projektanta czy on już w planach nie jest prze żaglował projektu :)

Zapytamy :-).

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2006, o 07:46
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Reling napisał(a):
Budujemy jacht balastowo-mieczowy:
długość po pokładzie - 8m; KLW - 7m; szerokość 2,6m; zanurzenie - 40 cm (z mieczem - 1,8m); waga jachtu ok. 3t (w tym balastu wewnętrznego ok. 600 kg) projektowana wyporność ok 3,5 t.
Kadłub już gotowy i przyszedł czas na takielunek. Według projektu jacht ma nieść: grot ok. 10 m, fok ok. 10 m i kliwer ok.8 m. Projektowana wysokość masztu to 9,9 m, a długość bomu - 4 m. Łódka ma służyć do rekreacyjnej żeglugi przybrzeżnej i jak się da - na śródlądziu.
Jak sądzicie, czy projektant nie zaniżył wielkości grota dbając o bezpieczeństwo?


Witam,

dopiero dotarłem do tego wątku, więc:
mamy łódkę o podobnych wymiarach, tzn.
długość - 8 metrów, szerokość - 2,50m, waga około 2800kg, długość masztu - 9,9 m. Powierzchnia żagla: 24m2.
Łódka balastowo-mieczowa (dwa miecze - dziobowy i rufowy), z przykręcanym kilem na pływanie po morzu. Łączna masa balastu (w dnie, w falszkilu, w mieczach i w kilu): ok. 700kg. Łódka nie ma stałego balastu, bo po morzu pływa miesiąc w roku, a pozostałą część sezonu spędza na śródlądziu.

I pływać się jak najbardziej da! Gdybyśmy słuchali wszystkich tych, co to mówili, że taką łódką to się nie da pływać po morzu, to pewnie do tej pory siedzielibyśmy na Mazurach. A tak opłynęliśmy niemal cały Adriatyk, Cieśniny Duńskie, Rugię, Bornholm, Kalmarsund, szkiery w okolicy Vastervik, Gotland, a w przyszłym sezonie zamierzamy dotrzeć do Sztokholmu... Aha, nasza łódka to też prototyp, bo do tej pory pływają tylko dwie takie łódki (i tak już zostanie).

Radzę opływać na Zalewie Wiślanym, kupić UKF do odbioru prognoz i w następnym sezonie ciąć na Zalew Szczeciński i na Rugię.

Pozdrawiam


Załączniki:
Komentarz: Szkiery pod Vastervik
SDC12189.JPG
SDC12189.JPG [ 132.48 KiB | Przeglądane 1575 razy ]
Komentarz: Śródlądowy set-up
SDC12347.JPG
SDC12347.JPG [ 168.33 KiB | Przeglądane 1575 razy ]
Komentarz: Morski set-up
SDC12346.JPG
SDC12346.JPG [ 163.88 KiB | Przeglądane 1575 razy ]

_________________
Pozdrawiam
WojtekM
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1217
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Reling napisał(a):
Catz napisał(a):
Moim zdaniem sluchaj Workerta...
Uwazam wprawdzie, ze lodki powinny byc przezaglowane, bo to flauty sa irytujace i refowac zawsze latwiej niz dokladac brakujacego plotna...

Już słucham :-). Dałem dupy przez pomroczność jasną i stąd pytanie na forum :-), ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Też sobie tłumaczę, że zawsze można się zarefować, a jak słabo wieje, to żagla nigdy za dużo :-).


To znaczy, grot nie ma 10 tylko koło 18m^2? :)
A co z fokiem i kliwrem?... - bo podane przez CIebie powierzchnie wyglądają dość realistycznie. 36m^2 ożaglowania to już naprawdę sporo, ale to na słabe wiatry - przy silniejszym zrzucasz jeden ze sztaksli i już masz 28, refujesz grota i masz trochę ponad 20.
Jak na 3.5 tony, OK.
Tylko te 600kg balastu jest niepokojące, ale Stefan Workert to nie byle kto i można mieć do niego zaufanie.

pozdrowienia

krzys

ps.
1. a mnie dla odmiany jakoś mniej pasuje gafel do tego kadłuba
2. czy udział Stefana Workerta oznacza, że budowa jest gdzieś koło Łodzi? Można się wprosić i pooglądać? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
myszek napisał(a):
A co z fokiem i kliwrem?... - bo podane przez CIebie powierzchnie wyglądają dość realistycznie. 36m^2 ożaglowania to już naprawdę sporo, ale to na słabe wiatry - przy silniejszym zrzucasz jeden ze sztaksli i już masz 28, refujesz grota i masz trochę ponad 20.
Jak na 3.5 tony, OK.
Tylko te 600kg balastu jest niepokojące, ale Stefan Workert to nie byle kto i można mieć do niego zaufanie.

Wedlug ostatnich ( ostatecznych ? ) rewelacji dotyczacych rozmieszczenia balastu wszystko trzyma sie kupy..
myszek napisał(a):
1. a mnie dla odmiany jakoś mniej pasuje gafel do tego kadłuba

Estetycznie? Moze i slusznie...
Moim zdaniem taki kadlub jednak nie moze zeglowac zbyt ostro do wiatru, wiec po co mu smukly grot ( a wychodzilo, ze jest bardzo smukly....)
Do Reling: Grot gaflowy jest sprawniejszy od bermudzkiego na wszystkich kursach z wyjatkiem ostrego...Pozwala albo na krotszy maszt, albo na wieksza powierzchnie zagla i obnizenie srodka ozaglowania.
Jest jednak nieco mniej praktyczny - wiecej i duzo dluzszych lin, wiecej roboty i robocizny....
Wychodzi jednak, ze plany sa ok, wiec chyba nie ma co kombinowac!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Reling napisał(a):
Batiar napisał(a):
9,9 m wysokości masztu dla 10 m2 grota?!
Nie znam się na tym.ale coś tu nie gra.

Znam Cię, znasz się na tym :-).
To ja źle podałem wymiary, sorry :-(

Trafiło mi się :) Podam dane mojego Visa 65. Długość 650 cm po pokladzie, maszt 900 cm, na wys. 65cm. Długość bomu 275 cm. (jacht na śródlądzie)
grot ma powierzchnię 13,5 m2.FokI ma 12,8 m2 a fok II 9 m2. Balast w. 250 KG, miecz 90 KG. Uważam jacht za przeżaglowany i naprawdę ostrożnie trzeba go prowadzić. To nie tylko moja opinia. Poprzedni "Batiar" Zośka morska miał w sumie 18 m2 a maszt trzymało 9 lin. To był niezwykle bezpieczny jacht. Vis 65 podobno przy 90o przechyłu ma na topie 15 KG. Nie ma badań publikowanych, to stwierdzenie konstruktora, inż. Andrzeja Zaręby. Już nie działa aktywnie ale może pogadaj z nim. Pracował jakiś czas w stoczniach brytyjskich. Napisz na priv to podam kontakt.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Ostatnio edytowano 29 lis 2010, o 21:56 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2010, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
WojtekM napisał(a):
Radzę opływać na Zalewie Wiślanym, kupić UKF do odbioru prognoz i w następnym sezonie ciąć na Zalew Szczeciński i na Rugię.

Jeśli następny sezon to 2011 - nie damy rady :-(. Pójdzie na wodę, ale na próby statecznościowe, szczelność kadłuba, próby żeglowania (na śródlądziu na początek). Potem zabudowa wnętrza i w 2012 (latem, przed końcem świata :-) ) na słone. Takie są plany. Co z nich wyjdzie - czas pokaże.

myszek napisał(a):
To znaczy, grot nie ma 10 tylko koło 18m^2? :)
A co z fokiem i kliwrem?... - bo podane przez CIebie powierzchnie wyglądają dość realistycznie.

Dokładnie. Tak to mniej więcej będzie.

myszek napisał(a):
2. czy udział Stefana Workerta oznacza, że budowa jest gdzieś koło Łodzi? Można się wprosić i pooglądać? :)

Tutaj też trafiłeś. Łódka budowana jest w Łodzi, a wprosić się możesz:-). Zadzwoń do mnie (kontakt masz na stronie w podpisie) to się umówimy. Proponuję, jak śniegu ubędzie.

Catz napisał(a):
Do Reling: Grot gaflowy jest sprawniejszy od bermudzkiego
...ciach...
Wychodzi jednak, ze plany sa ok, wiec chyba nie ma co kombinowac!
Catz

I tak już raczej pozostanie. Po dyskusji z armatorem wychodzi, że będzie trzymał się planów (uparty jakiś :-) ). Dzięki za wyjaśnienia w kwestii ożaglowania gaflowego :-).

Batiar napisał(a):
Trafiło mi się :)

Nic Ci się nie trafiło :-). Z tym "znam Cię" to poważnie. Spotkaliśmy się kilka lat wstecz tutaj:
http://wikimapia.org/#lat=54.0064825&lo ... 6&l=28&m=b
:-)

Batiar napisał(a):
Nie ma badań publikowanych, to stwierdzenie konstruktora, inż. Andrzeja Zaręby. Już nie działa aktywnie ale może pogadaj z nim. Pracował jakiś czas w stoczniach brytyjskich. Napisz na priv to podam kontakt.

Nie jestem pewien, czy będzie to w porządku w stosunku do p. Stefana Workerta. W końcu wie co robi, ale dzięki za zainteresowanie :-).

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2010, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2006, o 07:46
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Reling napisał(a):
WojtekM napisał(a):
Radzę opływać na Zalewie Wiślanym, kupić UKF do odbioru prognoz i w następnym sezonie ciąć na Zalew Szczeciński i na Rugię.

Jeśli następny sezon to 2011 - nie damy rady :-(


Następny sezon w sensie:
- sezon X - wodowanie, próby, opływanie łódki
- sezon X+1 - pływanie po słonym i słonawym

gdzie "sezon X" jest sezonem pierwszym po ukończeniu budowy :D

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
WojtekM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 186 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL