Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 20:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lis 2010, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
Ostatnio czytałem o Kabinówce gaflowej zrobionej przez SzP Celarka z Chałup ,piękna rzecz

Obrazek jakiś, link, albo co?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 01:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Od jakiegoś czasu się do tego zbieram ale na razie jakoś mi to nie wychodzi. Tak się zastanawiam czy mi wybaczycie kiedy przetnę ten wątek na dwa różne :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 01:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Kolos napisał(a):
Od jakiegoś czasu się do tego zbieram ale na razie jakoś mi to nie wychodzi. Tak się zastanawiam czy mi wybaczycie kiedy przetnę ten wątek na dwa różne :)

Najpierw przetnij, a pozniej zdecydujemy kolektywnie i unisono czy wybaczamy, czy tez moze nie :wink:
Wiec tnij! :D Oberwiesz za swoje czy tak, czy siak..
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kolos napisał(a):
Od jakiegoś czasu się do tego zbieram ale na razie jakoś mi to nie wychodzi. Tak się zastanawiam czy mi wybaczycie kiedy przetnę ten wątek na dwa różne :)

Albo zmienić (poszerzyć!) mu nazwę?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
robhosailor napisał(a):
Albo zmienić (poszerzyć!) mu nazwę?
Czekam na propozycje :wink:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 11:07 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
a co do przemkowego kuterka, to ma ewidentnie dobrego przodka


Zdaje się że Krzyś mówił o innej łódce. Malutki, prosty w budowie kuterek, przystosowany do za balastowania piachem z plaży. Taki typowy, niespełna pięcio metrowy, zdobywca Bornholmu:-))).
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
Delftship rzut z boku 4050344281032.jpg
Delftship rzut z boku 4050344281032.jpg [ 52.52 KiB | Przeglądane 5835 razy ]
Delftship perspektywa 4050345050039.jpg
Delftship perspektywa 4050345050039.jpg [ 101.84 KiB | Przeglądane 5835 razy ]
Delftship perspektywa 4050344822483.jpg
Delftship perspektywa 4050344822483.jpg [ 114.31 KiB | Przeglądane 5835 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Kolos napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Albo zmienić (poszerzyć!) mu nazwę?
Czekam na propozycje :wink:

Może do postu przemek'a - Tytuł: Re: Delftship pomoc. "Gaussian curvature"
PostNapisane: 24 paź 2010, 2010 16:02
??

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Zdaje się że Krzyś mówił o innej łódce. Malutki, prosty w budowie kuterek, przystosowany do za balastowania piachem z plaży. Taki typowy, niespełna pięcio metrowy, zdobywca Bornholmu:-))).

Aaaa... Ten. Tak - ten jest piękny! Tylko bukszpryt nie w moim stylu, ale to szczegół, który dla siebie zmienię. Masz gotowe plany?
...Ale nie da się go zbudować w moim garażu :( ... :wink:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 12:39 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Tylko bukszpryt nie w moim stylu, ale to szczegół, który dla siebie zmienię.


No to sobie zmieniaj.
robhosailor napisał(a):
Masz gotowe plany?


Będzie budowa, będą plany.
robhosailor napisał(a):
...Ale nie da się go zbudować w moim garażu :( ... :wink:


No to zmień garaż na większy. A wymiary gabarytowe to 4,6x1,8x 1,7 (to ostatnie to wysokość, koromysło wyszło prawie wyższe jak szersze;-)).
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
No to zmień garaż na większy.

To nie jest takie proste, jak budowa Twojego kuterka. :wink:

przemek napisał(a):
A wymiary gabarytowe to 4,6x1,8x 1,7 (to ostatnie to wysokość, koromysło wyszło prawie wyższe jak szersze;-)).

Zmieści się, ale nic poza nim i chyba przez wrota nie przejdzie, ale spoko, bo zmieści się przed garażem.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nie ma sprawy, mój mieści się tak samo niedobrze :wink:
Tutaj jest jeszcze jeden rzut:
Załącznik:
CanoeYawl_02x.jpg
CanoeYawl_02x.jpg [ 934.95 KiB | Przeglądane 5780 razy ]


Podstawowe cechy, to płaskie dno sharpie i prawie pionowe burty, więc uproszczenie budowy i klimat zbliżony do amerykańskich sharpie, flattie i gunkholers, oraz trochę do tamizyjskich barek, więc można też dodać boczne miecze, zamiast miecza centralnego, lub kila.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Ciekawie :)
Ale rufa mi coś tu... Nie widzę jej, tzn nie potrafię sobie jej wyobrazić.
Jeżeli miała by być w "dzióbek" to pochylenie bym dał w przeciwną stronę.
Albo tak:
Załącznik:
mod.JPG
mod.JPG [ 28.63 KiB | Przeglądane 5773 razy ]

jak czerwona linia. Ale to by zmieniło całkowicie jej styl.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Ostatnio edytowano 21 lis 2010, o 14:19 przez LukasJ, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
pochylenie bym dał w przeciwną stronę.
Albo tak:
Załącznik:
mod.JPG

jak czerwona linia.

A ja nie :D
EDIT: Rufa nawiązuje swoim pochyleniem do kształtu ruf niektórych klasycznych motorówek i np. starych holowników i... o to właśnie mi chodziło.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
lj78 napisał(a):
pochylenie bym dał w przeciwną stronę.
Albo tak:
Załącznik:
Załącznik mod.JPG nie jest już dostępny

jak czerwona linia.

A ja nie :D


Rob'ek :)
Hi HI fajne zdrobnienie prawda?
Nic nie zmieniaj jest dobrze:
Ale nie zmieniaj bukszprytu Przemkowi
też jest dobrze.

jak tak dalej pójdzie to dojrzeję
do robienia Lirogona
i założymy klasę
"Molestowane Precle 500 - Retro "
i będzie to najfajniejsza (prawie)
klasa regatowa na świecie :D

Tylko jeszcze Myszek musi mnie nauczyć
tych jego "bocznych fletnerów"
zamiast kilów i mieczy.


Załączniki:
lirogon rekl m.jpg
lirogon rekl m.jpg [ 21.2 KiB | Przeglądane 5749 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
lj78 napisał(a):
Kolos napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Albo zmienić (poszerzyć!) mu nazwę?
Czekam na propozycje :wink:

Może do postu przemek'a - Tytuł: Re: Delftship pomoc. "Gaussian curvature"
PostNapisane: 24 paź 2010, 2010 16:02
??


Albo:
"Gaussian curvature" = molestowanie sklejki Myszkiem
i innymi takimi...

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
Nic nie zmieniaj jest dobrze:
Ale nie zmieniaj bukszprytu Przemkowi
też jest dobrze.

Jak się bym miał zdecydować na jego kuterek, to zmienię, jak... Słońce na niebie! :D

Marian Strzelecki napisał(a):
jak tak dalej pójdzie to dojrzeję
do robienia Lirogona

Warto by go wreszcie zrobić! :D

Marian Strzelecki napisał(a):
Tylko jeszcze Myszek musi mnie nauczyć
tych jego "bocznych fletnerów"
zamiast kilów i mieczy.


Tutaj jest link do artykułu, w którym ktoś, kto je stosuje w swoich projektach, wyjaśnia jak to działa (nazywa się "anti vortex panels"), ale właśnie link odsyła do informacji, że artykułu już tam nie ma... :(
http://www.ikarus342000.com/PELICANpage.htm

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
http://www.ikarus342000.com/Antivortexp.pdf

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1212
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Marian Strzelecki napisał(a):
jak tak dalej pójdzie to dojrzeję
do robienia Lirogona
i założymy klasę
"Molestowane Precle 500 - Retro "
i będzie to najfajniejsza (prawie)
klasa regatowa na świecie :D

Tylko jeszcze Myszek musi mnie nauczyć
tych jego "bocznych fletnerów"
zamiast kilów i mieczy.


To najpierw sam się muszę nauczyć: próby modelowe Phila wykazały, że skrzydełka są za bardzo z przodu, a w ogóle to za lekkie (w sensie za mało balastu). Po krytycznej analizie okazało się, że ONO ma rację, tzn. miałem chyba zdrowe zaćmienie umysłowe, dając mało balastu i skrzydełka za bardzo z przodu.
Ale nikogo na pewno nie będę uczył dopóki nie okaże się, że obecna wersja jest już OK.

A tak w ogóle, to w "miękkich" łódkach typu dory pozioma płyta jako opór boczny ma sens nie tylko z powodu rozpraszania wirów brzegowych, ale głównie z powodu pływania w przechyle (wtedy robi się już mniej pozioma :wink:).

A tak jeszcze bardziej w ogóle, to świetna byłaby taka 5-metrowa flota "klasyków". Ragtime, Lirogon, Phil, kuter Przemka, jol Roberta... pomarzyć...

pozdrowienia

krzys

ps. katastrofa Phila
Załącznik:
titaphil.jpg
titaphil.jpg [ 111.35 KiB | Przeglądane 5665 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
myszek napisał(a):
A tak jeszcze bardziej w ogóle, to świetna byłaby taka 5-metrowa flota "klasyków". Ragtime, Lirogon, Phil, kuter Przemka, jol Roberta... pomarzyć...

No właśnie - niewielkie łódki drewniane i każda z innej bajki... :)

myszek napisał(a):
ps. katastrofa Phila
Załącznik:
titaphil.jpg

Na szczęście podczas prób modelowych, więc wszystko da się jeszcze poprawić!
Mnie się ten Twój Phil też podoba - zwłaszcza, jako niekonwencjonalne podejście do projektowania!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 04:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
robhosailor napisał(a):
myszek napisał(a):
A tak jeszcze bardziej w ogóle, to świetna byłaby taka 5-metrowa flota "klasyków". Ragtime, Lirogon, Phil, kuter Przemka, jol Roberta... pomarzyć...

No właśnie - niewielkie łódki .......... i każda z innej bajki... :)


Kiedyś marzyło mi się powtórzyć Betotrona :)
ale z obłogów (jak Raktime?)
Jaki on by miał ładny współczynnik balastowy; pryzmatyczny; itp :lol:
(przy wyporności 800kg Lc=4,8m i klw=3,45m) :shock:
na fotce jako załoga Norbert Patalas
[który w swej książce napisał (rok przedtem),
że nie da się zrobić jachtu z siatkobetonu poniżej 8m]

myszek napisał(a):
ps. katastrofa Phila
Załącznik:
Załącznik titaphil.jpg nie jest już dostępny

Na szczęście podczas prób modelowych, więc wszystko da się jeszcze poprawić!
Mnie się ten Twój Phil też podoba - zwłaszcza, jako niekonwencjonalne podejście do projektowania!


Mam nadzieję, że Phil nie fiknął kozła przez dziób? :lol:
bo to by waliło wszystkie moje teorie! :wink:
A dodałbyś jeszcze zdjęcie z przed/po KATASTROFY
co by było widać te (windgledy? olłejsy?) kadłubowe.
bo nie mogę znaleźć ...

ps
Betotron miał także płytę kilową na której stał
(wystawała na 3cm poza kil w każdym kierunku)
i potem miała być do niej dokręcana taka o kształcie delty.
(wg patentu M.Plucińskiego)
ps2
Lirogon ma tak dużo żagla po to aby sie łatwiej przechylać :wink:

MJS


Załączniki:
betotron1.jpg
betotron1.jpg [ 10.23 KiB | Przeglądane 1331 razy ]
betotron.jpg
betotron.jpg [ 22.22 KiB | Przeglądane 5614 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1212
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Marian Strzelecki napisał(a):
Mam nadzieję, że Phil nie fiknął kozła przez dziób? :lol:
bo to by waliło wszystkie moje teorie! :wink:
A dodałbyś jeszcze zdjęcie z przed/po KATASTROFY
co by było widać te (windgledy? olłejsy?) kadłubowe.
bo nie mogę znaleźć ...


Tak prawdę mówiąc, to mechanizm był bardzo podobny do wywrotki przez dziób :?
Dlaczego? - zdjęcie trochę wyjaśni.
Załącznik:
proba2.jpg
proba2.jpg [ 17.27 KiB | Przeglądane 5580 razy ]

Widać dość dobrze, że skrzydełka znajdowały się przed połową długości łódki, mniej więcej tam, gdzie był środek bocznego oporu samego kadłuba. Pod tylną częścią był jeszcze skeg, no i ster.

W głębokim przechyle środek oporu bocznego powinien jednak przesunąć się do tyłu, żeby skompensować ostrzący moment od żagli. Tymczasem skeg na rufie w miarę przechyłu tracił skuteczność, a opór skrzydełek z przodu coraz bardziej rósł - w efekcie środek oporu bocznego w przechyle wędrował do przodu. Wynik: niekontrolowane wyostrzenie i dynamiczna wywrotka, a właściwie położenie na burcie. A następnie przejście linii wiatru w dryfie na burcie i wywrotka o 180 stopni, ze skutkiem jak na pierwszym zdjęciu.

Morał: skrzydełka powinny być na tyle z tyłu, żeby środek powierzchni bocznej w przechyle był we właściwym miejscu. Ja wiem że to elementarne, ale miałem zaćmienie jak rysowałem pierwszą wersję.
Gorsze zaćmienie miałem, dobierając ciężar balastu: popatrzyłem na krzywą stateczności, ucieszyłem się, że wstaje z 90 stopni... i nie zwróciłem uwagi, że wąskodenna dory jest bardzo mięciutka przy małych kątach przechyłu. W rezultacie najchętniej przybieraną przez model pozycją było stabilne leżenie na burcie... dopiero po zwiększeniu balastu o drugie tyle stateczność zaczęła być jak należy.

To była dobra nauczka, teraz uważam na takie rzeczy. No ale zdawałem sobie sprawę, że Phil to pod paroma względami jednostka eksperymentalna, więc zaczęliśmy od prób modelowych. I słusznie :)

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2010, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Myszek pisał:
Cytuj:
Wynik: niekontrolowane wyostrzenie i dynamiczna wywrotka, a właściwie położenie na burcie. A następnie przejście linii wiatru w dryfie na burcie i wywrotka o 180 stopni, ze skutkiem jak na pierwszym zdjęciu.


Rozumiem że typowy grzyb jak z koromyseł Mazurskich?

Cytuj:
W rezultacie najchętniej przybieraną przez model pozycją było stabilne leżenie na burcie... dopiero po zwiększeniu balastu o drugie tyle stateczność zaczęła być jak należy.
... Phil to pod paroma względami jednostka eksperymentalna, więc zaczęliśmy od prób modelowych. I słusznie :)
Krzyś


Hi hi
znam to;
mój Mamut (z masztem) bez balastu
przyjmował dowolna pozycję względem wody;
a bezpośrednio po zwodowaniu to nawet względem dna :lol:

Ad bocznego oporu:
może pomogły by skrzydełka na dolnej krawędzi steru?
albo Phill jest bardzo przeżaglowany?

pozdro MJS
ps
zabrałem się za odbudowę modelu Lirogona :shock:
(w miarę posiadanego czasu)
ps2
Dostałem fotkę FAFIKA!
pierwszy raz Go widzę na oczy!
(niezłe osiągnięcie konstruktorskie:
Jedna fotka na 40 lat) :lol: :lol:


Jednoczesnie zawiadamiam/ przypominam/ wyjaśniem;
że plany Fafika i innych wysyłam za darmo na maila;
każdemu chętnemu który zobowiąże się
"sprawozdawać" z budowy na naszym forum
lub (w ostatecznośći) :wink:
na jakimkolwiek zaprzyjaźnionym portalu np:
http://szkutnikamator.pl/
Marian J.Strzelecki


Załączniki:
fafik w kanalku cż.jpg
fafik w kanalku cż.jpg [ 137.4 KiB | Przeglądane 5518 razy ]
mamut-foto01b.jpg
mamut-foto01b.jpg [ 74.66 KiB | Przeglądane 5518 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2010, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To ja wrzucę tu jeszcze ten sam model Phila (do tego razem z rysunkiem), ale zanim został wykończony i... wykończony, czyli utopiony:
Załącznik:
Phil-AndzrejC-model2.jpg
Phil-AndzrejC-model2.jpg [ 51.97 KiB | Przeglądane 5453 razy ]


:D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2010, o 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
To ja wrzucę tu jeszcze ten sam model Phila (do tego razem z rysunkiem), ale zanim został wykończony i... wykończony, czyli utopiony:
Załącznik:
Załącznik Phil-AndzrejC-model2.jpg nie jest już dostępny

:D

Genialne w swojej prostocie!
To nawet lepsze od Aurory (fot)
(Precle-500 a nie Żagle-500)
Tu nawet nie ma molestowania sklejki:
ona sama się tak układa :roll:

ale myszek nie ustrzegł się małych aszibek :-|
1/ dlaczego dolne i górne okucie grota nie są zrównane (wycięte)
integralnie z poszycia dna i pokładu?
2/dlaczego zejściówka jest taka mała?

pozdro
MJS

ps.
Nie wiem czy zauważacie ale
Aurora ma już kształty promowane przeze mnie
do regat w wyjących pięćdziesiątkach:
pokład i dziób przeciwdziałający fikołkom w sztormie/fali (powyżej 10B)
a i nie jest żelazkiem bo nie ma płaskiej rufy i wąskiego dziobu.
Na dodatek pływa pionowo pomimo zapewnień Amatoura,
(o ile mnie pamięc nie myli)
że tak się nie da :lol: :lol:


Załączniki:
Aurora Myszka.JPG
Aurora Myszka.JPG [ 113.03 KiB | Przeglądane 5431 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2010, o 00:05 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Marian Strzelecki napisał(a):

ale myszek nie ustrzegł się małych aszibek :-|

Ja zaproponował bym jeszcze dołożenie półpokładów, które były by przedłużeniem dachu i zajmowały by 2/3 długości kokpitu. Usztywniły by burty, zwiększyły by kąt zalewania kokpitu, można by było fajnie balastować, jedynie wygoda oparć zmniejszyła by się, no i skomplikowanie konstrukcji nieco by wzrosło. Według mnie jednak warto.

Marian Strzelecki napisał(a):
Nie wiem czy zauważacie ale
Aurora ma już kształty promowane przeze mnie
do regat w wyjących pięćdziesiątkach:
pokład i dziób przeciwdziałający fikołkom w sztormie/fali (powyżej 10B)
a i nie jest żelazkiem bo nie ma płaskiej rufy i wąskiego dziobu.
Na dodatek pływa pionowo pomimo zapewnień Amatoura,
(o ile mnie pamięc nie myli)
że tak się nie da :lol: :lol:


Według mnie fenomenem Aurory, jest jej, wprost genialne wpisanie w arkusze sklejki, z czego wynika jej niecodzienny kształt (esowata linia burty i odwrotnie skośny dziób). Poszycie kadłuba to cztery arkusze sklejki, na każdym odcięty jeden róg i w dwóch arkuszach wyciete wąskie, wzdłużne nacięcia. To wszystko. Przy budowie Optymista było by pewnie ze dwa razy więcej metrów bieżących cięcia.

robhosailor napisał(a):
myszek napisał(a):
A tak jeszcze bardziej w ogóle, to świetna byłaby taka 5-metrowa flota "klasyków". Ragtime, Lirogon, Phil, kuter Przemka, jol Roberta... pomarzyć...

No właśnie - niewielkie łódki drewniane i każda z innej bajki... :)


Oj pomarzyć...
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1212
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Marian Strzelecki napisał(a):
Rozumiem że typowy grzyb jak z koromyseł Mazurskich?


Jak widać na obrazku, nie: wysoki kadłub Phila wcale nie jest stateczny w pozycji grzyba - tyle, że wody nalało się przez zejściówkę, wypełniła przednią część kadłuba i łódka "zawisła" na bąblu powietrza, zawartym w tylnej (jest ona szczelna, bo achterpik znajduje się za grodzią wodoszczelną i ma odpływ do studzienki silnika).

Marian Strzelecki napisał(a):
Ad bocznego oporu:
może pomogły by skrzydełka na dolnej krawędzi steru?
albo Phill jest bardzo przeżaglowany?


Mogłyby pomóc, ale wymagałyby pewnie masy prób z dobraniem kąta nastawienia. Na razie po prostu przedłużyłem płytę balastową i skrzydełka w stronę rufy - próby w wannie zdają się potwierdzać, że to wystarczy. Na więcej prób nie pozwoliła konstrukcja modelu - z tektury - rozmókł biedaczek :)

Przeżaglowany raczej nie jest: 12m^2 przy prawie 900kg masy łódki. Na warunki, w jakich był wypróbowywany, wszystko byłoby przeżaglowane - wiało ze 12m/s, co po przeliczeniu skali dawało huragan 40m/s...

Przy okazji: to co pokazał Robert, to inny model, zbudowany przeze mnie dla demonstracji konstrukcji Phila. Ten pływający to dzieło Andrzeja, który chciał zbudować prototyp. W końcu do tego niestety nie doszło, z przyczyn zupełnie niezależnych od łódki.


Marian Strzelecki napisał(a):
ale myszek nie ustrzegł się małych aszibek :-|
1/ dlaczego dolne i górne okucie grota nie są zrównane (wycięte)
integralnie z poszycia dna i pokładu?
2/dlaczego zejściówka jest taka mała?


1/ uznałem, że okucia zbudowane jako oddzielne części i wklejone w gotowy kadłub będą technologicznie łatwiejsze
2/ ma 60cm szerokości, bez przesady :)

przemek napisał(a):
Ja zaproponował bym jeszcze dołożenie półpokładów, które były by przedłużeniem dachu i zajmowały by 2/3 długości kokpitu. Usztywniły by burty, zwiększyły by kąt zalewania kokpitu, można by było fajnie balastować, jedynie wygoda oparć zmniejszyła by się, no i skomplikowanie konstrukcji nieco by wzrosło. Według mnie jednak warto.


Chodzi Ci o coś takiego (tylko chyba większe)? :)
Załącznik:
proba5.jpg
proba5.jpg [ 38.11 KiB | Przeglądane 8375 razy ]

Po tym jak okazało się, że podstawowym problemem jest niedobalastowanie i zrównoważenie żaglowe, uznaliśmy, że szkoda zawracać sobie głowę - może niesłusznie.
Przy okazji: tak wygląda komplet wykrojów Phila, wszystko z jednej grubości sklejki :)
Załącznik:
wykroje.jpg
wykroje.jpg [ 178 KiB | Przeglądane 8375 razy ]



Marian Strzelecki napisał(a):
Nie wiem czy zauważacie ale
Aurora ma już kształty promowane przeze mnie
do regat w wyjących pięćdziesiątkach:
pokład i dziób przeciwdziałający fikołkom w sztormie/fali (powyżej 10B)
a i nie jest żelazkiem bo nie ma płaskiej rufy i wąskiego dziobu.


Ma dość płaską rufę i wąski dziób - i prawdę mówiąc ile razy przymierzam się do kształtu łódki o sensownej części podwodnej w przechyle, wychodzi mi coś... niezupełnie takiego jak żelazko. Zawsze ma trochę bardziej podniesione dno na rufie. Aurora w każdym razie chyba dobrze spisuje się w przechyłach - nie ryje ani dziobem ani pawężą. Na solińskiej fali też chyba nieźle daje sobie radę?...

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
myszek napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie wiem czy zauważacie ale
Aurora ma już kształty promowane przeze mnie
do regat w wyjących pięćdziesiątkach:
pokład i dziób przeciwdziałający fikołkom w sztormie/fali (powyżej 10B)
a i nie jest żelazkiem bo nie ma płaskiej rufy i wąskiego dziobu.
...


tu pominąłeś: (:lol: :lol:)

Cytuj:
Ma dość płaską rufę i wąski dziób - i prawdę mówiąc ile razy przymierzam się do kształtu łódki o sensownej części podwodnej w przechyle, wychodzi mi coś... niezupełnie takiego jak żelazko.


Jakoś tak nigdy nie kwalifikowałem Twoich łódek do:
...żelazek;
bo wg mnie miały rozsądne i nie przesadzone kształty dziobów i ruf.

Mam nadzieję że namówię Cię tu;
na kilka fotek z pływania Aurory; na fali,
(lub w ślizgu :D :wink: ) byle nie na postoju.
pozdro MJS

ps.
PIP miał zejściówkę ponad 90x90
i to było wg. mnie optymalnie
Wtedy w kabinie robi się przestronnie (kiedy nie leje i nie chlapie:lol:)


Załączniki:
PIP widok.jpg
PIP widok.jpg [ 248.62 KiB | Przeglądane 8341 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2010, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1212
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Marian Strzelecki napisał(a):
Mam nadzieję że namówię Cię tu;
na kilka fotek z pływania Aurory; na fali,
(lub w ślizgu :D :wink: ) byle nie na postoju.


Przemka trzeba namawiać - w końcu to jego łódka... a w ślizgu to w ogóle nie wiem czy ma szanse pływać. Myślę, że ma do tego zbyt poddartą do góry rufę. Pogłębienie części rufowej to była konieczność, żeby uzyskać właściwe wyważenie z załogą w kokpicie i ciężkim mieczem. Przy większych prędkościach rufa raczej osiada nieco głębiej - nie na tyle żeby dziób wyłaził z wody, ale nie wiem, czego byłoby trzeba, żeby uzyskać ślizg.

Marian Strzelecki napisał(a):
PIP miał zejściówkę ponad 90x90
i to było wg. mnie optymalnie
Wtedy w kabinie robi się przestronnie (kiedy nie leje i nie chlapie:lol:)


Ragtime ma tylko właz w pokładzie, a i to nieduży. Priorytetem dla Stefana było zabezpieczenie przed wtargnięciem wody do kabiny... Phil też jest łódką morską :)

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2010, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
myszek napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Mam nadzieję ...
na kilka fotek z pływania Aurory;


Cytuj:
... a w ślizgu to w ogóle nie wiem czy ma szanse pływać. Myślę, że ma do tego zbyt poddartą do góry rufę. Pogłębienie części rufowej to była konieczność, żeby uzyskać właściwe wyważenie z załogą w kokpicie i ciężkim mieczem. Przy większych prędkościach rufa raczej osiada nieco głębiej - nie na tyle żeby dziób wyłaził z wody, .


i dlatego także Ją bardzo cenię,
szkoda tylko ze "nie na tyle żeby..."

..."Ragtime ma tylko właz w pokładzie, a i to nieduży."
Bo... Ragtime łódką oceaniczną jest :lol:
a... Phil łódką morską będzie :lol:
a... PIP przybrzeżną :lol:

ps.
Pierwszy z lewej Konstr S.Ekner


ps2
popatrz także krytycznie na genialnego Raqtime:
Widzisz ta ładnie ssąca rufę?
A czy widzisz ten fałsz na linii wodnej dziobu?
Po co ta wklęsła linia wodna?!
przecie aż się prosi:
albo pochyły dziób;
albo więcej wyporności nad wodą na dziobie...


Załączniki:
ragtime_07.jpg
ragtime_07.jpg [ 38.6 KiB | Przeglądane 8186 razy ]
Ragtime m.jpg
Ragtime m.jpg [ 61.41 KiB | Przeglądane 8242 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2010, o 21:42 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Witam.
Wybaczcie,że odświeżam wątek, ale chyba tu najbardziej to pasuje. Pobawiłem się Delftshipem i stworzyłem rysunkowy opis etapów budowy dla mojego kuterka. Wydaje mi się że nieźle wyszło.
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
Kuterro etapy budowy 1.jpg
Kuterro etapy budowy 1.jpg [ 140.62 KiB | Przeglądane 8172 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: silver_stas i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL