Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 18:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 gru 2010, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Wydaje mi się że nieźle wyszło.

Wyszło super - z jednym zastrzeżeniem: suwklapa pisze się przez "u" :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2010, o 22:00 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Wyszło super - z jednym zastrzeżeniem: suwklapa pisze się przez "u" :)


Jasna chol... Zawsze coś. Przy okazji pytanie. Dopełniacz liczby pojedynczej słowa kil?? Kila czy kilu?? Jakoś kila mi bardziej pasuje, ale ja maturę z Polskiego na 3 napisałem:-))
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2010, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Jasna chol... Zawsze coś. Przy okazji pytanie. Dopełniacz liczby pojedynczej słowa kil?? Kila czy kilu?? Jakoś kila mi bardziej pasuje, ale ja maturę z Polskiego na 3 napisałem:-))

Nie przejmuj się pierdołkami.
Moim zdaniem - kila, ale nie mam wcale pewności (jak katamarana, a ostatnio słyszę katamaranu... np. kiedyś mówiło się: "zgasić papierosa", a niedawno słyszałem, że można "zgasić papieros"...) :-|

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2010, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
przemek napisał(a):
Pobawiłem się Delftshipem i stworzyłem rysunkowy opis etapów budowy dla mojego kuterka.

Przemek możesz jeszcze wrzucić rozwinięcia arkuszy kadłuba?
Ja jestem pod wrażeniem!

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2010, o 22:14 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
lj78 napisał(a):
Przemek możesz jeszcze wrzucić rozwinięcia arkuszy kadłuba?


Przerysowane do Corela. Mieszczą się na sześciu standardowych arkuszach sklejki.
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
bez tytułu.JPG
bez tytułu.JPG [ 42.98 KiB | Przeglądane 8547 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2010, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Kiedy zaczynasz budowę?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2010, o 22:34 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
lj78 napisał(a):
Kiedy zaczynasz budowę?


Nigdy?? Rysowałem to na rejs na wyspę na "B". Na razie, taka łodka nie na wiele mi się przyda, a i fundusze pcham w coś innego. Jak uznam, że mi się przyda to zbuduje. Bornholmowskie marzenia na małej łódce, muszą niestety poczekać. A może ktoś inny się skusi?? Przy odrobinie wolnego czasu, pewnie wysmażę kawałek dokumentacji.
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
Komentarz: Muszę przyznać że dość mocno kusi :-))
kuterro 1.jpg
kuterro 1.jpg [ 84.82 KiB | Przeglądane 8525 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2010, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
A może ktoś inny się skusi?? Przy odrobinie wolnego czasu, pewnie wysmażę kawałek dokumentacji.

Kusisz diable rogaty :evil: :wink: :wink: :wink:

Najpierw muszę wygrać w totolotka, albo co... ale podoba mi się - jak wszyscy diabli!!! :evil: :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2010, o 10:13 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
przemek napisał(a):
Najpierw muszę wygrać w totolotka, albo co...


No własnie co do kosztów. Jak by nie liczyć to zawsze najdrożej wychodzi zakup osprzętu i żagli. W stylowym gaflowym kuterku, aż się prosi o żagle z bawełny na segersech lub żmijce. tarlepowe ściągacze na drewnianych (sklejkowych??) jufersach, drewniane bloki i knagi też z drewna. Wszystko da się wystrugać, nawet i w kuchni, w długie zimowe wieczory i koszty ściąć można dość ostro.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2010, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
No własnie co do kosztów. Jak by nie liczyć to zawsze najdrożej wychodzi zakup osprzętu i żagli. W stylowym gaflowym kuterku, aż się prosi o żagle z bawełny na segersech lub żmijce. tarlepowe ściągacze na drewnianych (sklejkowych??) jufersach, drewniane bloki i knagi też z drewna. Wszystko da się wystrugać, nawet i w kuchni, w długie zimowe wieczory i koszty ściąć można dość ostro.

Na bawełniane żagle pewnie namówić się nie dam (miałem kiedyś takie na pierwszej swojej łódce i wiem, czym to pachnie), ale co do reszty zgoda, co jednak nie zmienia faktu, że jakieś koszty będą. Najpierw muszę się odkuć trochę - pracuję nad tym, ale, mimo wszystko, Irlandia zagląda mi w oczy...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2010, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
przemek napisał(a):
Pobawiłem się Delftshipem i stworzyłem rysunkowy opis etapów budowy dla mojego kuterka. Wydaje mi się że nieźle wyszło.


Świetna robota! i bardzo dobry pomysł, żeby zacząć budowę od kila. Ma sztywny, trójkątny przekrój, powinien stanowić dobrą bazę dla dalszych elementów.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2010, o 18:08 

Dołączył(a): 8 gru 2010, o 14:26
Posty: 16
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: pływam wpław
Witam wszystkich.

Czytam sobie już jakiś czas o budowie różnych "pływadełek", mam zamiar zbudować Flyer15 o czym mowa w osobnym poście, ale to robota raczej odtwórcza. Tutaj natomiast odwalacie projekty od podstaw! Wielkie brawa!

Mam pytanko odnośnie oprogramowania? Można je jakoś zassać, pożyczyć, jakiś link, ect :wink: Wiem, że jest wersja Free do zassania na stronie http://www.delftship.net/, ale nie mam pewności czy da się na niej realizować to co zaprezentowaliście. No i hasło potrzebne i takie tam :lol:
Tutki jakieś widziałęm, w cadach troszke się robiło, może po ostatnich rozmowach z Krzysiem alias myszek, przeprojektuję trochę Flyera15 i zrobię hybrydę :cool: A co mi szkodzi!

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2010, o 15:27 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Flyer 15 napisał(a):
Można je jakoś zassać, pożyczyć, jakiś link, ect :wink: Wiem, że jest wersja Free do zassania na stronie http://www.delftship.net/, ale nie mam pewności czy da się na niej realizować to co zaprezentowaliście. No i hasło potrzebne i takie tam :lol:


Ja rysuję w zasadzie tylko w Delftshpie, chociaż niektórzy, twierdzą że to droga przez mękę. Kwestia przyzwyczajenia. Żeby pobrać program wystarczy się zalogować.

A tak przy okazji:
przemek napisał(a):
Przy odrobinie wolnego czasu, pewnie wysmażę kawałek dokumentacji.


No akurat mam kawałek tego czasu, więc pytanie. Co według Was powinna zawierać taka dokumentacja??
Na razie udało mi się takie cuś wymalować i zastanawiam się co jeszcze.
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
Clipboard1m.jpg
Clipboard1m.jpg [ 87.45 KiB | Przeglądane 8340 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2010, o 15:51 

Dołączył(a): 8 gru 2010, o 14:26
Posty: 16
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: pływam wpław
Według mnie dokumentacja jest ok. Trzeba jeszcze określić materiały, ich przekroje (grubość) no i może zestawienie materiałowo/kosztowe jako dodatek.
Swoją drogą piękna sprawa i doskonała robota!

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2010, o 18:56 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Flyer 15 napisał(a):
Według mnie dokumentacja jest ok.


Od kilku malunków do porządnej dokumentacji, to droga jeszcze daleka:-))
Flyer 15 napisał(a):
Trzeba jeszcze określić materiały, ich przekroje (grubość) no i może zestawienie materiałowo/kosztowe jako dodatek.

To bardziej w części opisowej ale pełna zgoda, powinno być. Co jeszcze?? Może ktoś ma przed sobą jakieś fajne plany i podrzuci choćby spis rysunków??
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2010, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
przemek napisał(a):
To bardziej w części opisowej ale pełna zgoda, powinno być. Co jeszcze?? Może ktoś ma przed sobą jakieś fajne plany i podrzuci choćby spis rysunków??


Obejrzyj dokumentację Sztrandka na stronie Wojtka Kasprzaka. Nigdy tak nie będę umiał :-|

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2010, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
myszek napisał(a):
Obejrzyj dokumentację Sztrandka na stronie Wojtka Kasprzaka. Nigdy tak nie będę umiał :-|

Patalach! :D :D :D
Catz Co umie, ale czasu nie ma... :D

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2010, o 00:43 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
myszek napisał(a):

Obejrzyj dokumentację Sztrandka na stronie Wojtka Kasprzaka. Nigdy tak nie będę umiał :-|



Trening czyni miszcza:-) Poćwiczyłem trochę na zabudowie, może jeszcze nie mistrzowsko, ale jak na pierwyj raz to chyba ujdzie. A Waszym zdaniem, da się zakumać o co chodzi?? Co poprawić??
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
zabudowa2m.jpg
zabudowa2m.jpg [ 72.48 KiB | Przeglądane 8238 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2010, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
przemek napisał(a):
Poćwiczyłem trochę na zabudowie, może jeszcze nie mistrzowsko, ale jak na pierwyj raz to chyba ujdzie. A Waszym zdaniem, da się zakumać o co chodzi?? Co poprawić??


Przemek, a liczyłeś Ty potrzebny ciężar balastu i ilość tego piasku? Bo mnie się jakoś nie bilansuje. Kiedyś osobiście mierzyłem gęstość usypową piasku i wyszło, o ile pamiętam, około 1.5g/cm^3 czyli mało więcej od wody. Biorąc pod uwagę puste przestrzenie między workami, gęstość takiego balastu będzie zbliżona do gęstości wody, więc zacznie być skuteczny dopiero przy położeniu jachtu na burcie... chyba nie o to chodziło?
Obawiam się, że skończy się na woreczkach śrutu ołowianego...

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2010, o 13:51 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
myszek napisał(a):

Przemek, a liczyłeś Ty potrzebny ciężar balastu i ilość tego piasku?

Przyznam się że jeszcze nie liczyłem, ani balastu ani takielunku. Trzeba to na pewno policzyć i (będę nachalny:-)) widzę w tym Twój skromny;-) udział, o czym wiele razy Ci już mówiłem. Kiedy znajdziesz czas??

myszek napisał(a):
Bo mnie się jakoś nie bilansuje. Kiedyś osobiście mierzyłem gęstość usypową piasku i wyszło, o ile pamiętam, około 1.5g/cm^3 czyli mało więcej od wody.

Pojemność komór balastowych to 130litrów z haczkiem. Ja tam w woreczki bym się nie bawił. Jak suchy piach to sypał bym luzem, a lak wilgotny, to rozścielił bym folię z dużym zapasem zasypał komory piachem a resztę foli pokleił w kupę taśmą klejącą. W ten sposób upchamy minimum 120 litrów więc jakieś 180kg. Reszta balastu musi być stała, choćby po to aby prawidłowo wytrymować okręcik wzdłużnie.
Te 180kg piachu to tyle samo mniej na przyczepie, a w moim przypadku, mieszkając 700km od najbliższej słonej wody to spory plus.


myszek napisał(a):
Biorąc pod uwagę puste przestrzenie między workami, gęstość takiego balastu będzie zbliżona do gęstości wody, więc zacznie być skuteczny dopiero przy położeniu jachtu na burcie... chyba nie o to chodziło?

Piach ma tą przewagę, że się nie wylewa przez byle szparkę, a i dostępność takiego balastu jest w miarę dobra;-)

myszek napisał(a):
Obawiam się, że skończy się na woreczkach śrutu ołowianego...

Srut ołowiany jest całkiem bez sensu. Drogie to to i wozić trzeba z sobą. Dużo lepsze, jako stały balast, były by ładnie odlane kształtki betonowe. Przy gęstości betonu, w komory wejdzie już ponad 250kg.

Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2010, o 19:41 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Przemek, podziwiam Cię. Jestem za stary na naukę projektowania jachtów na kompie. Próbowałem sam się nauczyć, ale nic mi nie wyszło. Jak minie grudzień wpadnę do Ciebie i pogadamy. Najlepiej jakby znalazł się ktoś, kto chciałby zbudować taką łódkę i przy połączeniu naszych umiejętności odstawiliśmy by mu piękną łódkę. To co projektujesz to łódka moich marzeń. Szkoda że to tylko marzenia.
Marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2010, o 20:36 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jeszcze jedna uwaga!!! Pracowałem przy 14 metrowym jachcie norweskim i cała dokumentacja budowy zawierała się w sześciu arkuszach papieru. To u nas jest nie do uwierzenia. Jacht żegluje i wszystko jest OK. Jedyny mankament to lekkie przegłębienie na dziób, ale wystarczy przetrymować balast i będzie OK. Tylko trzeba jechać do Norwegii :D
Marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2010, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
marek48100 napisał(a):
Jeszcze jedna uwaga!!! Pracowałem przy 14 metrowym jachcie norweskim i cała dokumentacja budowy zawierała się w sześciu arkuszach papieru. To u nas jest nie do uwierzenia. Jacht żegluje i wszystko jest OK. Jedyny mankament to lekkie przegłębienie na dziób, ale wystarczy przetrymować balast i będzie OK. Tylko trzeba jechać do Norwegii :D

No właśnie... Czasami wystarczy mieć talent i doświadczenie, a czasami trzeba się podeprzeć tysiącem papierków i pieczątek (z numerami uprawnień)... Budując jacht dla siebie można ominąć wiele procedur, ale warto mieć talent i doświadczenie Herreshoffa, czy chociażby... Catz'a :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2010, o 23:37 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
marek48100 napisał(a):
Jak minie grudzień wpadnę do Ciebie i pogadamy.


Zapraszam, tylko daj wcześniej znać bo mocno zarobiony bywam.

marek48100 napisał(a):
Najlepiej jakby znalazł się ktoś, kto chciałby zbudować taką łódkę i przy połączeniu naszych umiejętności odstawiliśmy by mu piękną łódkę.


No to szukaj chętnego, ja w czym tylko mogę to pomogę:-)


***** mniej niż minutę temu *****

marek48100 napisał(a):
Pracowałem przy 14 metrowym jachcie norweskim i cała dokumentacja budowy zawierała się w sześciu arkuszach papieru.
Marek


Po przeliczeniu skali, to odpowiadało by to mniej więcej dokumentacji Aurory:-)))
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2010, o 17:01 

Dołączył(a): 8 gru 2010, o 14:26
Posty: 16
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: pływam wpław
Przepraszam, że się wtrącę. A czy przy innych pływadełkach też można liczyć na pomoc?
Chodzi mi o sprawdzenie w Delfshipie lub innym programie zanurzenia łodzi, wyporności, ect. Wolę uniknąć sytuacji, że po zbudowaniu łódki i wodowaniu trzeba będzie ją z dna wyciągać :lol:
Projekt jest dardzo intuicyjny, wstępne wizualki w moim temacie na samym końcu wątku (Napisane: 16 gru 2010, o 15:47):
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/viewtopic.php?f=5&t=6638

Jakie rozszerzenia łyka Delfship? Ja łódeczkę w archicadzie zrobiłem i nie wiem czy da się wyeksportować plik do wymaganego. Jeśli nie to pozostanie przeklepanie ręczne, czego raczej wolałbym uniknąć :roll:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2010, o 19:43 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Flyer 15 napisał(a):
Przepraszam, że się wtrącę. A czy przy innych pływadełkach też można liczyć na pomoc?
Chodzi mi o sprawdzenie w Delfshipie lub innym programie zanurzenia łodzi, wyporności, ect. Wolę uniknąć sytuacji, że po zbudowaniu łódki i wodowaniu trzeba będzie ją z dna wyciągać :lol:
Pozdrawiam


A moze zbudowac na poczatek cos prostego i jednoczesnie ladnego i taniego? Sneakeasy Phila Bolgera na start wyglada dobrze


Załączniki:
421sneakeasy.jpg
421sneakeasy.jpg [ 45.89 KiB | Przeglądane 6593 razy ]

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2010, o 21:06 

Dołączył(a): 8 gru 2010, o 14:26
Posty: 16
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: pływam wpław
peter napisał(a):
A moze zbudowac na poczatek cos prostego i jednoczesnie ladnego i taniego? Sneakeasy Phila Bolgera na start wyglada dobrze

Szczerze mówiąc jeśli mam budować Sneakeeasy, to wolę z miejsca ruszyć z Flyer15.
Problematyka podobna, a całość planów mam w domu, więc...

Co do "ładności" łódki - jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki. Dlatego prosiłem o pomoc w sprawdzeniu łódki, którą sam zaprojektowałem. Gotowych łodzi motorowych widziałęm kilkadziesiąt, wybrałem Flyer15, założyłem wątek i w nim poruszam ten temat.
Tutaj nie o to proszę. Więc jeśli możesz pomóc mi w Delfship, z góry dziękuję. Jeśli nie, dajmy szansę innym :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2010, o 22:20 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Flyer 15 napisał(a):
Jakie rozszerzenia łyka Delfship? Ja łódeczkę w archicadzie zrobiłem i nie wiem czy da się wyeksportować plik do wymaganego. Jeśli nie to pozostanie przeklepanie ręczne, czego raczej wolałbym uniknąć :roll:

Pozdrawiam


Szczerze to jeszcze nic mi się nie udało ani w te ani we wte sensownie przepchać.
Jak łodka z prostych powierzchni, to wyporność bez problemu na piechotę, policzyć można. Niewielka pomyłka też nie straszna. Najwyżej siądzie centymetr lub dwa w te czy we wte.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2010, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
peter napisał(a):
Sneakeasy Phila Bolgera
Lubię bardzo - dałem już wyraz w dziale motorowodniackim. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2010, o 22:33 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
No a co do mojego kutra, to wymalowałem parę nowych kartek. Zastanawiam się powoli gdzie by to sensownie opublikować. Muszę pewnie pogadać z Robertem, czy by się w speca od reklamy nie zabawił:-)))
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
Clipboard.jpg
Clipboard.jpg [ 69.35 KiB | Przeglądane 6506 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL