Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 lip 2025, o 15:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 898 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 gru 2020, o 21:17 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Samantha się "wyrychtowała" i ciśnie dalej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2020, o 21:26 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
miros76 napisał(a):
No niezłe jaja! Na bank któryś z nich ma skitrany u siebie niezły bimber i dopóki mu nie wypiją to się nie rozjadą

Iiiiiii tam , Covidol 19 Pro popijają , normalka jak na Bitwie o Gotland.
Znaczy się , klasyczna "Boja" :mrgreen:
Krzychu.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

J-23 nadaje napisał(a):
Samantha się "wyrychtowała" i ciśnie dalej.

Znaczy , u kosmetyczki była , czy cycki sobie zrobiła :rotfl: :-P
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2020, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Apivia się naprawiła to Linked Out bierze wodę...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2020, o 08:55 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
krzychuAPIA napisał(a):
Iiiiiii tam , Covidol 19 Pro popijają , normalka jak na Bitwie o Gotland.
Znaczy się , klasyczna "Boja" :mrgreen:
Krzychu.
i to Boja bez radia, no w najgorszym przypadku z ręczniakiem. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2020, o 19:00 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Ejdzej napisał(a):
Apivia się naprawiła to Linked Out bierze wodę...

No ale to chyba tylko mu się dostała woda przez "niedomknięte lufciki" :)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2020, o 21:30 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
krzychuAPIA napisał(a):
Znaczy , u kosmetyczki była , czy cycki sobie zrobiła
Krzychu.

No kulturalne to nie było :evil:

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2020, o 21:51 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Ja tam Siara nie jestem , ech...
https://www.youtube.com/watch?v=jyH7QQIVS2Y
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2020, o 02:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13991
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2020, o 11:22 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No i znów trafili w dziurę i już prawie 7 dni straty do Armela z 2016 r....
Miało być poniżej 70, a póki co jest powyżej 80 dni ;)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2020, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
No nima wiatru.
Yannick Bestaven żegluje z prędkością 2.9 kts dużo poniżej prędkości wiatru 9.0 kts.
Charlie Dalin z prędkością 17 kts odrabia straty i już 78.2 nm do lidera.
Thomas Ruyant 8.4 kts przy prędkości wiatru 13 kts.
Jean Le Cam 374.9 nm do lidera z zapasem 16 godzin i 15 minut po przekroczeniu mety.
Armel Tripon 1796.3 nm do lidera z dobrą prędkością jachtu 17.3 kts.


Załączniki:
Screenshot_20201218-141633.png
Screenshot_20201218-141633.png [ 482.93 KiB | Przeglądane 3741 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2020, o 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Wojciech napisał(a):
Jean Le Cam 374.9 nm do lidera z zapasem 16 godzin i 15 minut po przekroczeniu mety.


Do obecnego lidera ma zapas tylko 6 godzin.
W odniesieniu do Yannicka Bestavena ( Maître CoQ IV ): „ Międzynarodowe Jury większością głosów przyznaje FRA 17 zadośćuczynienie w następujący sposób: czas przybycia FRA17 będzie godziną, w której zakończy on wyścig minus 10:15

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2020, o 14:59 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Czołówka teraz błądzi we mgle - normalnie w jakieś Doldrumy wpadli.
No sytuacja meteorologiczna jest bez dwóch zdań diametralnie inna niż 4 lata temu.
Patrząc na trasę Oceanem Południowym 4 lata temu to cały Armel (i Alex oczywiście) śmignął w zasadzie bez żadnego dnia przestoju - jak po sznurku.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2020, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Andrzej Kowalczyk
30 listopada na Oceanie Indyjskim na poludniowy wschod od Afryki poludniowej uczestniczacy w regatach Vendee Globe jacht PRB Kevina Escoffiera przelamal sie na pol i w ciagu kilku minut zatonal. Zeglarz szczesliwie zdazyl otworzyc pneumatyczna tratwe ratunkowa. Na pomoc pospieszyli inni zeglarze uczestniczacy w tych regatach dzieki czemu Kevin calo i bezpiecznie jest juz we Francji. Oczywiscie jak zawsze wscibscy dziennikarze staraja sie wyciagnac od zeglarza jak najwiecej sensacyjnych informacji ktore od razu trafilyby na czolowki gazet. W koncu jacht szacowany byl na ok 2 mln Euro. Zarowno Kevin jak i jego sponsor grupa PRB /producent materialow budowlanych/ oswiadczyli jednak ze jacht nie byl ubezpieczony bo to sie nie oplaca. Mozna by pomyslec ze bogatemu zabezpieczanie sie przed utrata milionow nie oplaca sie. Ale argumenty ktore podali rzucaja wiele swiatla na problem ubezpieczenia i sa niezwykle istotnym sygnalem dla wszystkich ubezpieczajacych swoje jachty. Otoz generalnie gdy uda nam sie ubezpieczyc jacht to drobniutkim druczkiem jest napisane czego ubezpieczenie nie obejmuje. Bo w koncu jacht to jacht. A maszt? A zagle? A elektronika? No i okazuje sie ze to juz niekoniecznie jacht. A wiec jacht to sam kadlub. I to ubezpieczenie gotowe jest ubezpieczyc ale dlatego ze nawet gdy nie mamy ubezpieczenia jachtu to i tak kadlub jest ubezpieczony obowiazkowo przez konstruktora. To tzw ubezpieczenie decennale /dziesiecioletnie/ obowiazkowe dla kazdej konstrukcji nowej. A wiec gdy ubezpieczamy jacht mlodszy niz 10 lat to ubezpieczyciel chetnie wyplaci nam odszkodowanie bo odbierze je sobie od konstruktora. Jezeli jacht jest starszy niz 10 lat, a tak bylo w przypadku jachtu PRB Escoffiera, to juz ubezpieczyciel nic nie odzyska. A wiec ubezpieczenie nawet nowego jachtu, w opisywanym przypadku wartego 2 mln to ewentualne odszkodowanie za kadlub. Potracic nalezy wartosc foili czyli ok 700 tys Euro, wartosc masztu czyli ok 500 tys Euro, wartosc zagli czyli ok 300 tys Euro i tzw franchise czyli ryzyko wlasne w tym przypadku ok 70 tys Euro. Reszte wyplaci ubezpieczenie bo odzyska sobie od producenta. To wspomniane wyzej decennale. A jak jest z jachtami starszymi niz 10 lat ktore juz nie sa objete obowiazkowym ubezpieczeniem placonym przez producenta? A no po prostu takich jachtow nie oplaca sie ubezpieczac bo skladka jest tak wysoka a umowa pisana tak malymi literami ze z cala pewnoscia nic na tym nie skorzystamy. Ot i cala prawda dzieki regatom Vendee Globe. Na zdjeciu jacht PRB.

https://www.facebook.com/1666575944/pos ... 205003659/


Załączniki:
FB_IMG_1608303538220.jpg
FB_IMG_1608303538220.jpg [ 123.12 KiB | Przeglądane 3741 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...

Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: miros76
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2020, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Sytuacja meteo na Pacyfiku jest skomplikowana: moze we czwartek cala dziesiatka znajdzie sie w 250-ciu milach? Bylby to ewenement!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2020, o 09:43 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 876
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No właśnie pochłonięci AC zapomnieliśmy nieco o tym co dzieje się we flocie VG, a tam już 8 dni straty do rekordu z Le Cleaca 2016 i najbliższy tydzień pod znakiem słabych przeciwnych wiatrów. Będzie się działo.

Trimaran Sodebo przerwał próbę bicia rekordu załogowego. W tym roku rekordów nie będzie, a jak w kolejnych latach sytuacja baryczna będzie podobna to obecne rekordy będą trwały przez długi czas. No chyba, że będą pływać o innej porze roku

Poniżej artykuł o Sodebo przetłumaczony za pomocą translatora

Thomas Coville, który chciał pobić rekord świata jako zespół, został zmuszony do rezygnacji z Jules Verne Trophy z powodu uszkodzenia swojego trimarana. Ale jego Sodebo Ultim 3 jest dopiero na początku swojej historii. Zatrzymując się na wyspie, kapitan opowiada o swojej podróży.

Chciał zdecydować się na dyskrecję, ale jest kiepska. Thomas Coville został przywitany z wielką pompą około południa w ten czwartek, wysiadając przy oklaskach entuzjastów, błyskach zdjęć i przed mikrofonami dziennikarzy, gotowych do zejścia po linie z nabrzeża Port-Ouest do Sodebo Ultim 3, aby nagrać swoje pierwsze wrażenia.

Wielki podróżnik, który jest rekordzistą najszybszego samotnika na świecie, zgodził się zostawić swój trimaranowy jacht, aby zagrać w grę pytań.

Uśmiech na jego twarzy, ale zaciśnięte gardło. On i jego zespół są zmuszeni zrezygnować z trofeum Jules Verne. Marzenie o pobiciu nowego rekordu skończyło się tydzień temu, po 16 dniach na morzu. Ciężka decyzja. Gdy zbliżali się do Australii, tysiące mil stąd, on i jego zespół doznał uszkodzenia steru. Ster przestał działać. „Nie będąc już w stanie obsługiwać tego rodzaju maszyny na morzach południowych, staje się to niebezpieczne”, przyznaje. Prędkość trimarana również jest błyskawiczna: skrzydło hydrodynamiczne pozwala łodzi wystartować.

„Możesz zrozumieć, jakie to uczucie”

Postój na Reunion, to nie był plan. „Projekt miał pobić rekord świata w 40 dni, 23 godziny” - podkreśla. Jednak przybycie na wyspę jest „majestatyczne”. Ona „szuka siebie”, jak skarb. „Była w chmurach tego ranka, wyobrażaliśmy sobie różne rzeczy, o 8 mamy wyobraźnię. Potem odkryła się dla nas… Kiedy przybywasz z morza, kiedy jesteś żeglarzem, to zawsze jest niesamowite. Emocją jest myślenie, że zatrzymuje się tutaj, na wyspie. Czujemy się trochę rozbitkowie. A twoja wyspa ma piekielną twarz! On się śmieje.

„Na wyspach lepiej zrozumiesz, jakie to uczucie być na morzu. Zawsze masz wrażenie, że jesteś daleko od wszystkiego, ale jednocześnie masz większe poczucie wolności, więcej niż inni ”. Reszta przygód? Zespół techniczny przejmuje kontrolę. Biuro projektowe przeanalizuje dwie wadliwe części. Musi zostać naprawiony szybko, w ciągu kilku dni, zanim wróci do Lorient w Bretanii za około dwadzieścia dni.

A potem nie ma mowy o zgorzknieniu. Mimo wszystko, jego pierwsza podróż na pokładzie Sodebo Ultim 3 wygląda obiecująco, biorąc pod uwagę jego prędkość, a kapitan zdaje się spieszyć z powrotem na morze, aby pobić, kto wie, nowe rekordy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2020, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Lider wyścigu Yannick Bestaven „Maitre CoQ IV“ z prędkością 12.0 kts, płynący za nim 26.8 nm Charlie Dalin „APIVIA“ żegluje z prędkością 10.2 kts. Trzeci Thomas Ruyant „LinkedOut“ 9.3 kts traci do lidera 257.9 nm.
Pozostała siódemka mają od 365.3 nm - 447.4 nm do lidera.
Ocean Spokojny jest spokojnym jak sama nazwa wskazuje;)


Załączniki:
Screenshot_20201224-141356.png
Screenshot_20201224-141356.png [ 484.15 KiB | Przeglądane 3441 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2020, o 10:42 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
A Boris z Jeanem to chyba od kilku dni się holują nawzajem i robią jeden kilwater. No na prawdę ciekawie. Tymczasem Armel 4 lata temu w tym momencie właśnie mijał Horn... 8 dni... Teraz walczą już o to, żeby nie pękło znowu 80 dni.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2020, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Po nocy na pozycję lidera wysunął się z przewagą 15.5 nm Charlie Dalin „APIVIA“ do Yannicka Bestavena „Maitre CoQ IV“. Thomas Ruyant „LinkedOut“ spadł na siódmą pozycję. Na trzecie miejsce wskakuje Boris Herrmann z Yacht Club De Monaco. Jean Le Cam ze stratą 274.5 nm do pierwszego dziś Charlie Dalina żegluje na 4 pozycji. Na Spokojnym spokojny wiatr rzędu 7-10 kts, wysokość fali dwa metry, temperatura powietrza 7 st C, temperatura wody 7 st C w rejonie żeglugi pierwszej dziesiątki. Nic się nie dzieje;)
Na kursie floty Nemo Point https://www.redbull.com/pl-pl/punkt-nem ... ostepnosci

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2020, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Przewidywania specow sie potwierdzaja: Oto "pierwsza dziesiatka" w 305-iu milach i na tym nie koniec, bo wieje w nos... Trudne i ryzykowne decyzje do powziecia i do soboty przynajmniej jasniej nie bedzie.
https://www.vendeeglobe.org/fr/actualit ... ar-le-nord
miros76 napisał(a):
Teraz walczą już o to, żeby nie pękło znowu 80 dni.

Raczej nie o to walcza. Rekordy i czas sensu nie maja.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2020, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Chyba pierwsze regaty gdzie efekt harmonii działa w drugą stronę (zamiast rozciągania jest ściskanie)...
A Tripon coraz bliżej...

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2020, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Coz, zyjemy w popranych czasach, niech wiec przynajmniej te regaty beda roznic sie pieknie! Po weekendzie moze wrocic do normy i takze dlatego moment jest wazny.
Tripon i jego lodka robia cuda, ale do "dziesiatki" maja jeszcze 1000 mil.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2020, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Koncentracja postepuje: "dycha" w 280-iu milach. Czasem warto wierzyc specjalistom...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2020, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12561
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4252
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ograniczenia lodowe zmieniły te regaty. Harmonijka wg starych zasad zazwyczaj działa, gdy żegluje się szybko i z wiatrem.
Tutaj mamy nowość: halsówka i/lub słaby wiatr. A zejść na południe nie wolno.
W takiej sytuacji może się okazać, że najnowsze jachty zupełnie stracą swoje zalety i na „starociach” da się poważnie powalczyć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2020, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Strefa lodowa istnieje od kilku edycji. Kiedys w formie "bramek" co dawalo ten sam efekt, ale komputery glupialy i dawano nam idiotyczne VMG i pozycje.
Sytuacja meteo jest wyjatkowa: wieje z drugiej strony niz zwykle, wiec i akordeon dziala "w druga strone", jak to trafnie napisal Bastard.
Ma wrocic do normy, wiec teraz kazda mila jest wazna. Bestaven ma szanse uciec, Dalin, wedle przewidywan analitykow minie Horn 6 godzin pozniej (02.01.2021 ). Trzeci juz trzydziescikilka godzin pozniej... Teoria i wyliczanki, oczywiscie. Wczorajsze do tego.
Bardzo nietypowa ta edycja VG!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2020, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Catz napisał(a):
Strefa lodowa istnieje od kilku edycji.

Antycypujac... Wszyscy widzielismy i widzimy nadal ten dziwny i dlugi "plaskowyz" tej strefy pod Cap Leeuwin. Oto Australia zazyczyla sobie, by dzielni regatowcy scigajacy sie ponizej, byli w zasiegu ichniego lotnicwa ratunkowego. Moim zdaniem nieglupio.
A meteo robi swoje i po swojemu...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2020, o 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12561
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4252
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ależ pięknie Le Cam znów odskoczył od peletonu, który już go pożerał. Towarzystwo generalnie zrobiło zwrot. Nie mogą żeglować tak pełno jak Le Cam czy nie chcą?
Generalnie mówi się, że łódki żeglujące baksztagami są szybsze, ale jak widać, nie zawsze.
Tutaj kierunek wiatru nie był idealnie fordewindowy, więc jeden hals był docelowy. A ten drugi zdecydowanie nie był, co widać po śladzie Izabeli. Kąt żeglugi z wiatrem mają w większości naprawdę duży. Chyba że ktoś ma spinakera...
Generalnie chodzi mi o to, że bywają warunki, gdy jednak żegluje się kursem bardzo pełnym i warto to i umieć i mieć do tego żagle.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2020, o 19:04 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 876
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak na prawdę nie wiesz jak tam wieje. To co widzisz to prognoza.

Dla mnie niesamowite jest to co robi Tripon. Odrobił już 1000 mil. Przy tym co się wyprawia w tej edycji on może jeszcze to wygrać...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2020, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12561
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4252
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
To co widzisz to prognoza.

Wiem, dlatego wnioskuję po tym, jak płyną.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2020, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
kuban99 napisał(a):
Dla mnie niesamowite jest to co robi Tripon. Odrobił już 1000 mil. Przy tym co się wyprawia w tej edycji on może jeszcze to wygrać...

Chcialbym, ale nawet do wejscia do "dziesiatki" jeszcze mu daleko. Taraz pewnie jeszcze zmniejszy dystans, ale i bedzie mial po drodze swoj statystyczny przydzial flaut i wmordewindow.
Najniezwyklejsze jest dla mnie skupienie czolowki: do symbolicznego trzeciego miejsca na Cap Horn jest praktycznie siedmiu pretendendow! Pierwszy zwlaszcza, ale i drugi moga miec tam ciezkie warunki.
A Triponowi i tak nie daruje...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2020, o 20:52 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No zostały niecałe 4 dni do Hornu i wygląda na to, że na te ostatnie dni sytuacja wróci do normy - przynajmniej jeśli chodzi o normalny kierunek wiatru. Do samego Hornu powinni płynąć w lajtowych wiatrach, ale czołówkę Horn może przywitać silnym frontem wciskającym się w cieśninę Drake i może być ciężko - zwłaszcza, że mogą w takich warunkach przechodzić Horn w nocy. Pożegnanie Oceanu Południowego może być ciekawe.
A profesor Jean jest niesamowity...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 898 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 30  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL