Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 03:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2021, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wojtek, akty są uaktualniane, nie da się tego robić w tempie lexa, skąd zamawiam teksty w Wordzie. Przed sezonem z pewnością uaktualnię hurtowo.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2021, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 962
Podziękował : 171
Otrzymał podziękowań: 358
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Prokmat napisał(a):
Ok. To na początek tylko chodzi o polskie przepisy no i te międzynarodowe dotyczące Polski.
Pozdrawiam :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A tak na przyszłość to o prawach obowiązujących w krajach innej niż polskiej bandery gdzie szukać informacji ( np. w locjach itd)?

Nie wiem czego tak na prawde szukasz:
Colregs , to przepisy miedz6narodowe- odnoszace sie do praktycznie wszystkich krajow( sa jakies nieliczne wyjatki, ktore nie ratyfikowaly...) i sa nadrzedne, w stosunku do przepisow lokalnych. Inaczej- nie daloby sie plywac- po wodach -morskich- czyli poza strefa wód przybrzeżnych.
A locje- to cos innego- np mapki i. opisy wejscia do portow, badz np. dostepne(lub nie) uslugi przy kei itd.
A sama nazwa: Colregs, to jest akronim:
Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, cos tak jak kodeks "drogowy" tyle, ze dotyczacy poruszania sie po wodach.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2021, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4908
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Prokmat napisał(a):
na początek tylko chodzi o polskie przepisy no i te międzynarodowe dotyczące Polski.
Czyli: jacht pod polską banderą i nie wypływasz poza wody terytorialne? :roll:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2021, o 23:34 

Dołączył(a): 6 sie 2020, o 22:33
Posty: 28
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czyli: jacht pod polską banderą i nie wypływasz poza wody terytorialne?
Tak
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2021, o 23:40 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Prokmat napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czyli: jacht pod polską banderą i nie wypływasz poza wody terytorialne?
Tak
Pozdrawiam

Sorry.
Obawiam się, że prędzej się załapiesz na stanowisko bibliotekarza jachtowego niż skippera.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2021, o 00:03 

Dołączył(a): 6 sie 2020, o 22:33
Posty: 28
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: JSM
ins napisał(a):
Obawiam się, że prędzej się załapiesz na stanowisko bibliotekarza jachtowego niż skippera.


Wolę jeszcze przed sezonem nabyć wiedzę, którą potem wykorzystam w praktyce...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2021, o 01:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wiedza o treści ustaw i rozporzadzeń w ogromnej częsci jest przydatna przy zdobywaniu patentu albo armatorowi.
Szczególnie jeśli będziesz pływał na małym jachcie rekreacyjnym.
MPZZM to ważne. Znów- niekoniecznie akt prawny.
Jest MPZZM Vademecum dla żeglarzy - są pdf w sieci ale lepiej odezwij się do naszego forumowicza Wojtka, Stara Zientara, który jest autorem.
Gdzieś w necie powinien być jeszcze kwartalnik Dobra Praktyka Zeglarska.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2021, o 01:31 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Prokmat napisał(a):
ins napisał(a):
Obawiam się, że prędzej się załapiesz na stanowisko bibliotekarza jachtowego niż skippera.


Wolę jeszcze przed sezonem nabyć wiedzę, którą potem wykorzystam w praktyce...

Jeśli na jachcie pod polską banderą zamiast kompasu z podziałką jednostopniową, będzie kompas z podziałką pięciostopniową, to zejdziesz z pokładu i zażądasz od organizatora rejsu zwrotu kosztów wraz z naddatkiem?

Serio biorąc, to znakomita większość prowadzących rejsy na nie swoich jachtach, ma lornetki spełniające ich wymagania, ma odbiorniki AIS, ma locje akwenów na których żeglują, nawet ładują do bagażu własne kamizelki ratunkowe, a niekiedy zestawy narzędziowe
Natomiast, przepisy zwłaszcza w obecnym czasie sprawdza się dosłownie na dni i godziny przed podróżą.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2021, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Serio biorąc, to znakomita większość prowadzących rejsy na nie swoich jachtach, ma lornetki spełniające ich wymagania, ma odbiorniki AIS, ma locje akwenów na których żeglują, nawet ładują do bagażu własne kamizelki ratunkowe, a niekiedy zestawy narzędziowe


A jak kiedyś pisałem o wożeniu przez skippera własnego małego plotera z aktualną mapą akwenu, na którym się pływa to zostałem skrytykowany a jak widać ludzie wożą większe i cięższe przedmioty.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2021, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1543
Podziękował : 877
Otrzymał podziękowań: 662
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
ins napisał(a):
Serio biorąc, to znakomita większość prowadzących rejsy na nie swoich jachtach, ma lornetki spełniające ich wymagania, ma odbiorniki AIS, ma locje akwenów na których żeglują, nawet ładują do bagażu własne kamizelki ratunkowe, a niekiedy zestawy narzędziowe.
Piotr Siedlewski

Zgadza się. Kiedyś ołówka nie mogłem się doprosić. Jak to mówią : „lepiej nosić jak się prosić”


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2021, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
01_Anna napisał(a):
Colregs , to przepisy miedznarodowe- odnoszace sie do praktycznie wszystkich krajow( sa jakies nieliczne wyjatki, ktore nie ratyfikowaly...) i sa nadrzedne, w stosunku do przepisow lokalnych.

W kwestii nadrzędności to jest nieco odmiennie. Lokalne przepisy są nadrzędne nad COLREGS.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2021, o 22:04 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
Serio biorąc, to znakomita większość prowadzących rejsy na nie swoich jachtach, ma lornetki spełniające ich wymagania, ma odbiorniki AIS, ma locje akwenów na których żeglują, nawet ładują do bagażu własne kamizelki ratunkowe, a niekiedy zestawy narzędziowe


A jak kiedyś pisałem o wożeniu przez skippera własnego małego plotera z aktualną mapą akwenu, na którym się pływa to zostałem skrytykowany a jak widać ludzie wożą większe i cięższe przedmioty.

Nie mieszajmy dwóch systemów walutowych.
Moja dygresja związana z prowadzeniem iluś tam rejsów w roku, na nie swoich jachtach, jachtach na których często, lornetka jest atrapą z sklepowej promocji, nie ma nic wspólnego z Twoją propozycją kupna plotera i mapy , która kosztuje ca 1000 PLN, skierowaną do usera, który jeszcze nie wie czy bycie skipperem będzie jego ulubionym hobby.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2021, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 962
Podziękował : 171
Otrzymał podziękowań: 358
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Maar napisał(a):
01_Anna napisał(a):
Colregs , to przepisy miedznarodowe- odnoszace sie do praktycznie wszystkich krajow( sa jakies nieliczne wyjatki, ktore nie ratyfikowaly...) i sa nadrzedne, w stosunku do przepisow lokalnych.

W kwestii nadrzędności to jest nieco odmiennie. Lokalne przepisy są nadrzędne nad COLREGS.

Obydwoje mamy racje- to sie nie wyklucza:-
nie mozesz zastosowac powiedzmy niemieckich/szwedzkich/polskich/rosyjskich czy innych przepisow- w/g wlasnego uznania, na wodach miedzynarodowych.
Dla tego usilowalam dowiedziec sie czego - dokladnie-
dotyczy pytanie zalozyciela watku.
Czy wod terytorialnych- ergo plywania przybrzeznego, wtedy przepisy lokalne; czy wod miedzynarodowych- i wtedy zostodowanie maja -ogolne- przepisy Colregs.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2021, o 22:22 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
01_Anna napisał(a):
nie mozesz zastosowac powiedzmy niemieckich/szwedzkich/polskich/rosyjskich czy innych przepisow- w/g wlasnego uznania, na wodach miedzynarodowych.


Jak już wchodzimy głęboko w takie tematy, to wypadałoby, posługiwać sie terminologią odpowiednią.
Jak rozumiem, masz na myśli, obszar zwany morzem otwartym.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2021, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
nie ma nic wspólnego z Twoją propozycją kupna plotera i mapy , która kosztuje ca 1000 PLN, skierowaną do usera, który jeszcze nie wie czy bycie skipperem będzie jego ulubionym hobby.


Czasem Piotrze zgadzam się z Tobą i to jest taki właśnie moment ... :-P

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
01_Anna napisał(a):
Obydwoje mamy racje- to sie nie wyklucza:-
nie mozesz zastosowac powiedzmy niemieckich/szwedzkich/polskich/rosyjskich czy innych przepisow- w/g wlasnego uznania, na wodach miedzynarodowych.

Nie, ty nie masz racji i twoja wypowiedz może czytelnika wprowadzać w błąd.
Colreg nigdy i nigdzie nie jest nadrzędny nad lokalnymi przepisami. Z drugiej strony, lokalne regulacje mają, jak najbardziej jest to możliwe, być zgodne z prawidłami Colreg oraz nigdy i nigdzie nie obejmować swoim działaniem akwenów poza ściśle określonymi granicami.
Temat ten był poruszany podczas dyskusji o wypadku jachtu Sharki.

Bardzo często powołujesz się na swoje doświadczenie regatowe. Wyjaśnij nam proszę, czy Colreg jest nadrzędny nad przepisami regatowymi?

ins napisał(a):
Moja dygresja związana z prowadzeniem iluś tam rejsów w roku, na nie swoich jachtach, jachtach na których często, lornetka jest atrapą z sklepowej promocji,

Czy to naprawdę nadal jest powszechny problem? Nie korzystam tak często z czarterów i pytam jak najbardziej poważnie.

bury_kocur napisał(a):
A jak kiedyś pisałem o wożeniu przez skippera własnego małego plotera z aktualną mapą akwenu, na którym się pływa to zostałem skrytykowany a jak widać ludzie wożą większe i cięższe przedmioty.

A do tego małego plotera to zabierałeś małą paczuszkę bateryjek, równie mały akumulatorek czy może proponujesz takie małe nieautoryzowane wpięcie się w stałą instalacje elektryczną jachtu?

Prokmat napisał(a):
Wolę jeszcze przed sezonem nabyć wiedzę, którą potem wykorzystam w praktyce...

Nie chce zniechęcać do nauki ale tak jak już wcześniej koledzy powiedzieli, czysto teoretyczne studiowanie samych przepisów może nie być najlepszym sposobem do przyswojenia tej wiedzy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4908
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
może proponujesz takie małe nieautoryzowane wpięcie się w stałą instalacje elektryczną jachtu?
Czy korzystanie z gniazda "zapalniczkowego" to też "nieautoryzowane wpięcie"?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1543
Podziękował : 877
Otrzymał podziękowań: 662
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
SIRK napisał(a):
01_Anna napisał(a):
Obydwoje mamy racje- to sie nie wyklucza:-
nie mozesz zastosowac powiedzmy niemieckich/szwedzkich/polskich/rosyjskich czy innych przepisow- w/g wlasnego uznania, na wodach miedzynarodowych.

Nie, ty nie masz racji i twoja wypowiedz może czytelnika wprowadzać w błąd.
Colreg nigdy i nigdzie nie jest nadrzędny nad lokalnymi przepisami.

Ale w przypadkach nieuregulowanych lokalnymi przepisami obowiązuje Colreg i w tym sensie jest nadrzędny. Dlatego nie masz racji używając słowa "nigdy"



Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 23:40 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
ins napisał(a):
Moja dygresja związana z prowadzeniem iluś tam rejsów w roku, na nie swoich jachtach, jachtach na których często, lornetka jest atrapą z sklepowej promocji,

Czy to naprawdę nadal jest powszechny problem? Nie korzystam tak często z czarterów i pytam jak najbardziej poważnie.


Bardzo częsty, podobnie jak brak przenośnego radia, aktualnych map i locji.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
A do tego małego plotera to zabierałeś małą paczuszkę bateryjek, równie mały akumulatorek czy może proponujesz takie małe nieautoryzowane wpięcie się w stałą instalacje elektryczną jachtu?


A czemu nieautoryzowane ?

Większość znanych mi jachtów posiada w kokpicie gdzieś w okolicy stołu gniazdko 12 V - zapalniczkowe - typowe - mające bezpiecznik na tablicy - wykonane fabrycznie.

Więc czemu mam je traktować jako "nieautoryzowane wpięcie" ?

Sam mam coś takiego na własnym jachcie.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2021, o 05:34 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
Wyjaśnij nam proszę, czy Colreg jest nadrzędny nad przepisami regatowymi?


https://www.sailing.org/tools/documents ... S20172020-[20946].pdf

Cytuj:
The rules of Part 2 apply between boats that are sailing in or near
the racing area and intend to race, are racing, or have been racing.
However, a boat not racing shall not be penalized for breaking one
of these rules, except rule 14 when the incident resulted in injury or
serious damage, or rule 24.1.
When a boat sailing under these rules meets a vessel that is not, she
shall comply with the International Regulations for Preventing
Collisions at Sea (IRPCAS) or government right-of-way rules. If the
sailing instructions so state, the rules of Part 2 are replaced by the
right-of-way rules of the IRPCAS or by government right-of-way
rules.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2021, o 00:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
Większość znanych mi jachtów posiada w kokpicie gdzieś w okolicy stołu gniazdko 12 V - zapalniczkowe - typowe - mające bezpiecznik na tablicy - wykonane fabrycznie.

I jaki stopień ochrony IP ono zapewnia?

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czy korzystanie z gniazda "zapalniczkowego" to też "nieautoryzowane wpięcie"?

Nie, ale to gniazdo nie służy do stałego/głównego zasilania urządzeń nawigacyjnych.

piotras napisał(a):
Ale w przypadkach nieuregulowanych lokalnymi przepisami obowiązuje Colreg i w tym sensie jest nadrzędny. Dlatego nie masz racji używając słowa "nigdy"

Jeśli uważasz, że coś może być nadrzędne nad czymś tylko dlatego, że to drugie coś po prostu nie istnieje. To faktycznie masz racje a ja się po prostu mylę.

ins napisał(a):
Bardzo częsty, podobnie jak brak przenośnego radia, aktualnych map i locji.

Bez względu z jakiej firmy/regionu korzystamy?
Sprawa jest o tyle ciekawa, że konkurencja na rynku czarterów jest raczej duża a jakość oferty przekłada się na popularność ale i na cenę.
Choć koszt nowej „średniodobrej” lornetki jest raczej śmieszny w porównaniu do ceny czarteru o ołówku już nie wspomnę. Interesująca jest sprawa a raczej definicja „aktualnych publikacji”, brak takowych może skutkować odpowiedzialnością prawną oraz wiązać się z dużymi kosztami dla agencji.

Czy na przestrzeni powiedzmy ostatnich dziesięciu lat zauważyłeś jakąś wyraźną różnice w jakości oferty czarterowej?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2021, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1958
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
ins napisał(a):
SIRK napisał(a):
ins napisał(a):
Moja dygresja związana z prowadzeniem iluś tam rejsów w roku, na nie swoich jachtach, jachtach na których często, lornetka jest atrapą z sklepowej promocji,

Czy to naprawdę nadal jest powszechny problem? Nie korzystam tak często z czarterów i pytam jak najbardziej poważnie.


Bardzo częsty, podobnie jak brak przenośnego radia, aktualnych map i locji.

Piotr Siedlewski


Może dlatego, że nikt o nie nie pyta i nie potrzebuje ?

Nie tyko w Polsce, czarterując jacht w Chorwacji poprosiliśmy mapy papierowe na obszar pływania. Trochę byli zdziwieni ale po przyjeździe na jacht mapy były.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2021, o 08:57 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
Może dlatego, że nikt o nie nie pyta i nie potrzebuje ?

Nie tyko w Polsce, czarterując jacht w Chorwacji poprosiliśmy mapy papierowe na obszar pływania. Trochę byli zdziwieni ale po przyjeździe na jacht mapy były.


Mógłbyś wskazać, w jakim państwie europejskim, jacht uprawiający żeglugę morską, w dodatku jacht komercyjny czarterowany bez załogi, nie jest wyposażony w mapy papierowe?

W Chorwacji na ten przykład jest to wymóg, chyba, że jacht jest zarejestrowany do żeglugi w obszarze IV, czyli rzeki, ich ujścia, przybrzeżne zatoki..
Po części wynika to z Artykułu 12 https://www.zakon.hr/z/725/Zakon-o-hidr ... jelatnosti. Male Kartiny są oficjalnymi mapami wydawanymi przez chorwackie biuro hydrograficzne, a mapy w ploterze najczęściej nie są nimi.

Problem polega na tym że często, i mapy w tym elektroniczne, i locje turystyczne są dość stare.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 18 sty 2021, o 09:04 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2021, o 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4908
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
Nie, ale to gniazdo nie służy do stałego/głównego zasilania urządzeń nawigacyjnych.
Bo Ty tak twierdzisz? A jak urządzenie ma własny akumulator (np. laptop, tablet) to już można? :D

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2021, o 12:12 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Gdzie, kolego, mieszkasz (@autor)?

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2021, o 12:42 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 420
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
SIRK napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Większość znanych mi jachtów posiada w kokpicie gdzieś w okolicy stołu gniazdko 12 V - zapalniczkowe - typowe - mające bezpiecznik na tablicy - wykonane fabrycznie.

I jaki stopień ochrony IP ono zapewnia?

Dla typowego gniazda „marine” to IP65.
Przewoźny „ploter” ma często własne zasilanie i jest odporny na wodę, ja np. korzystam z IPhone SE (IP 67).

Nb. ostatnie doświadczenia z Grecji średnie: lornetka i owszem, radio sprawne, ploter na mostku z mało aktualnymi mapami, mapy papierowe okolic portu macierzystego, locje w wersji anglojęzycznej były, generalnie brak AIS.
Inny temat to każdorazowe próby „sprzedania” awarii jachtu, która nie miała miejsca; okazywało się po kilkugodzinnych awanturach, że były już „sprzedane” poprzednim czarterującym. Tu konkurencja nie działa - zmowa? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2021, o 12:58 

Dołączył(a): 6 sie 2020, o 22:33
Posty: 28
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: JSM
urbos napisał(a):
Gdzie, kolego, mieszkasz (@autor)?
Kraków


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2021, o 16:57 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
SIRK napisał(a):
Nie, ale to gniazdo nie służy do stałego/głównego zasilania urządzeń nawigacyjnych.
Bo Ty tak twierdzisz? A jak urządzenie ma własny akumulator (np. laptop, tablet) to już można?

Dodatkowa wspomagająca nawigacja zasilana z gniazda zapalnikowego, ok, ale główna?
Wyobrażasz sobie działanie radia z DSC, zasilanego z takiego źródła, które jest bardzo podatne na mechaniczne działanie, wstrząsy i najczęściej ulokowane tak, że praca przy stoliku nawigacyjnym może spowodować rozłączenie?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2021, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4908
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Wyobrażasz sobie działanie radia z DSC, zasilanego z takiego źródła
Respiratora też nie. Pisaliśmy o chartploterze, a nie "radiu z DSC"
ins napisał(a):
Dodatkowa wspomagająca nawigacja zasilana z gniazda zapalnikowego, ok, ale główna?
A jak ta druga jest tradycyjna? Przy okazji: przepisy nie mówią ZTCP o "głównej" i "zapasowej", a o dwóch niezależnych.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL