Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 13:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 gru 2010, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17632
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Miałem kiedyś łódkę (INKA) z miękkim i popękanym laminatem na dnie i rozważałem dołożenie od zewnątrz 1-2 nowych warstw laminatu (po uprzednim usunięciu farby i żelkotu), a potem szpachlowanie i malowanie. Nie sprawdziłem na ile była to słuszna metoda (w stanie, jaki widziałem wydawała mi się jedynie słuszna), ponieważ znalazł się jegomość, któremu owa łódka spodobała się taka, jaka była... i zdjął mi ten kłopot z głowy... :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2010, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Myślę, że to byłoby jedyne rozsądne rozwiązanie. Można wykonać to samo od wewnątrz ale IMHO nie będzie to już leczenie syfa pudrem :D
Trzebaby wiedzieć czy kadłub był wykonany w epoksydzie czy poliestrze i zastosować ta samą technologię...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2010, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17632
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Piotr K napisał(a):
Trzebaby wiedzieć czy kadłub był wykonany w epoksydzie czy poliestrze i zastosować ta samą technologię...

Nie - wystarczy nowy laminat wykonać z żywicy epoksydowej i tkaniny, bo epoksyd idealnie łączy się z laminatem poliestrowym (a na odwrót NIE).

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2010, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Aaa. Czyli Epoksyd na poliester OK , ale poliester na epoksyd brrr ....
Mnie się wydawało, że wszystko jedno co będzie na wierzchu - byle jedna, żywica nie przylegała bezpośrednio do drugiej...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2010, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17632
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Piotr K napisał(a):
Aaa. Czyli Epoksyd na poliester OK , ale poliester na epoksyd brrr ....
Tak właśnie!
No i jeszcze - epoksyd na epoksyd OK i poliester na poliester OK, ale epoksyd jest bardziej uniwersalny, jak widać.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2010, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale za to niestety znacznie droższy :(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2010, o 11:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Fachowcy z Hurtowni żywic zalecają poliester na poliester i epoxyd na epoxyd ,też się trochę zdziwiłem . Moja wiedza była taka ja Roberta.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2010, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mnie się to też wydaje logiczne, że nie powinno się tworzyć powłok złożonych z różnych żywic .......
Jedyne wytłumaczenie jakie mi się nasuwa to, że ważny jest etap laminacji . Czyli mokry epoksyd na suchy poliester, a nie odwrotnie

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2010, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17632
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
Fachowcy z Hurtowni żywic

Jaką dają gwarancję, że tylko???

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2010, o 11:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie dali gwarancji na epoxyd -poliester . Inżynierowi uwierzyłem :lol:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2010, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17632
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Piotr K napisał(a):
Mnie się to też wydaje logiczne, że nie powinno się tworzyć powłok złożonych z różnych żywic ...

To nie chodzi o to, że powłoki powinny być z jednego rodzaju żywicy, tylko że epoksyd ma dużo lepszą przyczepność do starego poliestru niż nowy poliester do starego poliestru. Tak, jak z laminowaniem drewna i sklejki - lepiej pokrywać epoksydem niż poliestrem, bo lepiej trzyma i już. Chyba, że ostatnio coś pocudowali z poliestrami...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2010, o 19:31 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
tylko że epoksyd ma dużo lepszą przyczepność do starego poliestru niż nowy poliester do starego poliestru.

Dokładnie, wystarczy popatrzeć z czego są zrobione wszystkie farbki antyosmozowe,to epoksydy,tak samo z dobrymi szpachlówkami,też epoksydy.A co do ceny to epoksydy są droższe ale nie aż tak żeby różnica dyskwalifikowała je do napraw i to nawet poważnych.Za to jakość laminatu epoksydowo-szklanego jest znacznie lepsza.
pozdrawiam

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Ostatnio edytowano 28 gru 2010, o 09:42 przez Reling, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2011, o 15:44 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 16:56
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Witam
Wszystkim dziękuje za dotychczasową pomoc. Na razie czekam na wiosnę, żeby zacząć realizować plan remontu (w większym bądź mniejszym wymiarze). Natomiast mam prośbę o podanie jakiegoś kontaktu z osobą, która zajmuje się zaprawami silników przyczepnych.
W zeszłym roku kupiłem silnik Yamaha (jakis stary - 5km dwusów). nakląłem się przy nim. Szkoda mi go wyrzucić, a nie mam siły juz przy nim grzebać i szukać co jest nie tak.
Wygląda to tak, że jak mi się go uda odpalić, to tylko wyje na dużych obrotach i gaśnie ...
Jeśli naprawa nie przekroczy rozsądnej sumy (300 - 500) zł, to chętnie go naprawię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2011, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Joki47 możesz podać swoją "lokalizację" ?

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2011, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Joki47 napisał(a):
Wygląda to tak, że jak mi się go uda odpalić, to tylko wyje na dużych obrotach i gaśnie ...
Jeśli naprawa nie przekroczy rozsądnej sumy (300 - 500) zł, to chętnie go naprawię.

A zapłon i gaźnik sprawdzałeś? Poziom paliwa, "lewe" powietrze? To może być kwestia regulacji gaźnika lub/i wyprzedzenia zapłonu. Mechanik samochodowy powinien sprawę "załatwić".

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2011, o 23:59 

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:28
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: trener
Witam. Jestem użytkownikiem sportinki i z własnego doświadczenia wiem, jak masz miękki pokład to musisz : odwrócic jacht do góry dnem, oderwac tapicerkę od środka, i wlaminowac wzmocnienia ( w przekroju u lub v ). Ja stosowałem 20mm grubości i 4 cm szerokości airex sfrezowany na krawędziach na V. Wszelkie szpachtle, wypełniacze - będą odchodzic po 1 sezonie, to tylko picowanie ;) Newralgicznym punktem jest gródz, do której mocowane są podwięzie wantowe, i tu nie ma zmiłuj - materiał musi byc zdrowy ( na grodzi - sklejka i na pokładzie - wzmocnienie, blacha aluminiowa max duża) bo ruch wykruszy najlepszy sikaflex, i będzie ciekło... Sprawdz też skrzynię mieczową ( ja na swoją dałem na całości 2x 300gr + wlaminowany dodatkowy pasek blachy nierdzewki od środka). Życze wytrwałości w remoncie, zabawa warta polecenia pod warunkiem,że nie będziesz stosował półśrodków ( i nie słuchaj tych co przeliczają co po ile i po co, robisz dla własnej satysfakcji, wierz mi to bezcenne)

*****


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 08:10 

Dołączył(a): 18 gru 2007, o 14:24
Posty: 70
Lokalizacja: działoszyn
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Nie przejmuj się niczym i niue bój się niczego- wszystko- dosłownie- jest do zrobienia gdy się chce- polecam stronę http://www.szkutnikamator.pl a wniej odnajdź moje zdięcia i opisy remontu 100 razy poważniejszego pt HUBA 2.pozdrawiam i zyczę wytrwałości

*****

sory źle podałem tytuł na szkutnikamator- chodzi o odbudowę jachtu DOLLART 27


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 23:01 

Dołączył(a): 16 lut 2011, o 22:47
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam poszukuje planow sportiny 595. A dokladnie planow skrzynki mieczowej poniewaz jacht byl uzytkowany przez osoby ktore o niego nie dbaly i zostal uszkodzony i sie blokuje przy opuszczaniu i podnoszeniu. Posiada ktos?? A moze ktos mial podobny przypadek??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
1- sprawdż stalówkę na bębnie różnicowym. Stara, z trwałymi odkształceniami może się źle nawijać
2- wyjmij miecz i prawdź czy nie jest wygięty oraz czy rolki chodzą prawidłowo (czy ich mocowania nie zostały skrzywione i czy nie ma luzów na ośkach)
Jak poprzednicy pływali po kamieniach to mogło się trochę pokrzywić mimo, że miecze przeważnie wyglądają na pancerne.
Jak będizesz miał wyjęty miecz to też dokładnie pooglądaj wnętrze skrzyni.
Mam na myśli miecz szybrowy bo tylko taki był zaprojektowany.
Wszelkie uchylne to już twórczość własna budowniczych i rozwiązań (a więc i możliwych przyczyn) może być cała masa.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2011, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie masz racji boSman. Sportiny występowały także z mieczem uchylnym. Zwłaszcza wykonywane na zamówienie firm czarterowych.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 199 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL