Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 cze 2025, o 21:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 618 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 maja 2024, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ponieważ mamy nowe miejsce, to znów warto zrobić nowy zestaw stałych cum. Stałych w sensie, że będą zostawały na y-bomach. W Technozbycie (fajna firma, tylko mają paskudne godziny pracy, do 15:30, w soboty nieczynne, ehhh) kupiłem 30 metrów liny polipropylenowej 12 mm, plecionej i z rdzeniem, za całe 109 zł.
Pewnie jutro będę te stałe cumy rzeźbił. ;)
Maszt już stoi na gotowo, nawet z grotem na bomie. Jeszcze trzeba dowieźć resztę gratów i posprzątać. Ale na regaty klubowe za tydzień będziemy gotowi.
No i mamy już świadectwo ORC na ten rok.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2024, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A ja ciekawy jestem opinii w kwestii PBP.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2024, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Poszło emailem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2024, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dawno, dawno temu... no dobra, kilka lat temu, powstał pewien pomysł.
Pomysły nie zawsze się realizuje, ale czasami jednak tak.
Czy to ma związek z Czarodziejką? Niewielki. Czy ma związek ze stroną jachtu? Już większy, choć z powodów czysto technicznych. Czy ma związek z żeglarstwem? Ma związek z regatami, a więc i z żeglarstwem. Nawet duży. Czy post powinien być w tym wątku? Chyba tak, bo opis jest na stronie jachtu. Ale pewności nie mam.
https://zpokladu.pl/glowna/relacje/rel_2024_sor.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2024, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Trzy dni spędzone na jachcie (choć niepełne, bo np wczoraj było rozpoczęcie sezonu w Gryfie) i nawet to zaczyna wyglądać. Jeszcze trzeba wynieść resztę materiałów i narzędzi (ale już mniej niż więcej), przywieźć materace i żagle, domyć pokład i można będzie pływać.

Nowe cumy rzeźbiłem dzisiaj (samotnie to masakryczna robota, bo ciągle jacht w y-bomie ucieka) i wyrzeźbiłem 3/4 układu. Na ostatnią 1/4 zabrakło mi liny. Dziwne, ale prawdziwe. W efekcie podjadę do Technozbytu jeszcze raz i chyba kupię kolejne 30 metrów liny. Fajnie mieć nowe cumy zamiast albo starych, kruszących się, albo niepływających.
Za tydzień pierwsze dla nas regaty, klubowe w AKM-ie, które lubimy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2024, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
sirapacz napisał(a):
ty tak specjalnie, co?

No ba... ;)
Zdjęcie z soboty, przed startem do wyścigu. Nie wiem, kto je zrobił. :(


Załączniki:
441567956_858573032975657_6387255201283193623_n.jpg
441567956_858573032975657_6387255201283193623_n.jpg [ 313.19 KiB | Przeglądane 7219 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2024, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To jeszcze dorzucę track naszej trasy z AIS-a. Trochę się zdziwiłem, bo dawno na vesselfinder nie wchodziłem. Teraz chciałem znaleźć pewien znajomy jacht, a potem wpisałem swój. Mimo tego, że minęło 5 dni, track można zobaczyć (dla mnie nowość) i do tego jeszcze pokolorowany pod kątem prędkości.
Fajny bajer, zwłaszcza to pamiętanie tracku dłużej niż 24 godziny. Co prawda innego jachtu z regat to nie dotyczy (rodzaj nadajnika AIS?) ale i tak miło.


Załączniki:
ZrzutEkranu_20240523_082948.jpg
ZrzutEkranu_20240523_082948.jpg [ 145.36 KiB | Przeglądane 7074 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2024, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zdjęcie z ostatnich regat (TUW Puchar Mariny Gdańsk). Zdjęcie dydaktyczne, bo pokazuje, jak spinaker NIE powinien być ustawiony. Trochę trwało, zanim wszystko doregulowaliśmy, fotograf nas złapał w złym momencie ;)


Załączniki:
puchar_mariny_spinaker.jpg
puchar_mariny_spinaker.jpg [ 236.62 KiB | Przeglądane 6699 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl

Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2024, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Inna rzecz, że po wyścigu, gdy płynęliśmy do Górek, dalej na spinakerze, mogłem wygłosić na pokładzie spicz dydaktyczny.
Było tak. Lecimy bardzo pełnym baksztagiem do domu, zbliżamy się do Portu Północnego. Asia stwierdziła, że ją bolą ręce a poza tym czas na lizaki skitrane gdzieś koło kuchenki. Zaknagowała szot, zeszła pod pokład, wróciła, rozdała nam te lizaki. A ja zerkam na wiatromierz: 18, 19, 20 węzłów wiatru. I do tego kręci. A na pokładzie luz i relaks poregatowy, nikt się brasami/szotami nie bawi.
Wtedy mnie „tkło” i wygłosiłem kilka zdań o tym, jak to na forach spinaker to jest narzędzie szatana, bez rolerów, skarpet i innych cudów nawet nie należy do niego podchodzić. Poza tym trzeba mieć liczną załogę i ćwiczyć 10 lat, zanim się spróbuje.
Zamiast po prostu spróbować.
Ja nie mówię, że nie trzeba umieć. Trzeba i w takim wietrze każdy błąd może się odbić na dłoniach.*
Ale bez przesady!

Spinakera zrzuciliśmy trochę przed torem wodnym do PP, gdy wiatr się tak wypełnił, że zaczęliśmy płynąć w falochron. Zrzuciliśmy go (to ładnie brzmi my, naprawdę dwie dziewczyny z załogi zrzuciły, ja tylko się przyglądałem) oczywiście prosto do kabiny, jak zwykle, w kilkanaście sekund.
Potem jeszcze trzeba było opuścić spinakerbom - kolejne 30 sekund.
Ponieważ składania spinakera nikt nie lubi, a załoga czuła się zmęczona, to zmieniliśmy się na sterze i ja (tym razem ja własnoręcznie), złożyłem spinakera do worka, co zajęło może ze 3 minuty. Bez pośpiechu.
To naprawdę działa, ehhh.

* Każdy, kto używa żagli typu spinaker/genaker spalił sobie kiedyś dłonie tak, że leczył je tydzień. KAŻDY! Ale tylko raz... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2024, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dopiero dzisiaj udało się pojechać na jacht po ostatnich regatach. Głównie po to, żeby dosuszyć i złożyć porządnie obie genuy. Ale także naprawić linkę spustową końcówek spinakerbomu.
Zerwanie linki spustowej nie powinno się zdarzyć. Ale się zdarzyło, podczas ostatniego przebrasowania w ostatnim wyścigu. Asia mimo to wpięła spinakerbom w ucho na maszcie, ale nie było łatwo. Trochę wtedy wiało.
Zerwała się nie linka, ale metalowa zawleczka łącząca linkę ze spustem bolca.
Lipne rozwiązanie, zrobione kiedyś z braku czasu, o którym zapomniałem. Moja niedoróbka, oczywiście.
Asia odsypiała na jachcie zaległości, a ja wywaliłem oba kółka metalowe (z obu stron), oszlifowałem iglakami otworki w spustach, włożyłem końce linki do otworów i zaszyłem (wtedy jest maksymalnie płasko).
Poza tym na jacht trafiły nowe lampki do kamizelek ratunkowych i wymagane przez OSR sprayhoody do kamizelek. Tanie to nie jest, a przydatność tego wydaje się na Bałtyku wątpliwa. Ale mamy. Trzy sztuki.

Z tej okazji zrobiłem do jachtu spis wyposażenia, licząc, że liczba braków w stosunku do roku poprzedniego zmaleje o jeden brak. Naiwność. Przepisy OSR na ten rok dodały kilka punktów, których nie spełniamy. Nie chodzi o wyposażenie, ale o szkolenia.
Tak można dochodzić do ideału kolejne lata, ciągle dokładając kasę. Zniechęciłem się.
Spis jest oczywiście widoczny na stronie SOR w danych jachtu, bo czemu nie.

BTW. Środki ratunkowe kupuję od dobrych kilku lat w firmie Marineconsulting z Rumi. Polecam.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Janna, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2024, o 07:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Piszesz o kat.3 OSR czy kat 4 ? Rozwazam start w zalogowych MP ktore w ZoR maja kat 4. ale nowych wymagan tej kategorii nie sprawdzalem. Ciagly wzrost wymagan i zwiazane z tym koszty skutecznie zniechecily kilku moich Kolegow plywajacych na starszych i tanszych jachtach za swoje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2024, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Piszesz o kat.3 OSR czy kat 4 ?

Mówię o kat. 3.
Zobacz sam na stronie:
https://zpokladu.pl/sor/widoki/osr_widok.php
Tam masz wszystkie przepisy na poszczególne kategorie. Lektura na jesienne wieczory, ehh.
M@rek napisał(a):
Ciagly wzrost wymagan i zwiazane z tym koszty

No właśnie. A przy okazji problemem jest to, że organizatorzy wybierają coraz niższe numery kategorii, bez sensu zupełnie. I co jeszcze gorsze i co było np Regatach Gryfa, dodatkowe wymagania dla załóg dwuosobowych, co nie ma uzasadnienia, moim zdaniem. Nawet wprost przeciwnie.
Zresztą w OSR też tak jest.

Tak nawiasem, zrób sam spis wyposażenia na swoim jachcie, może być tajny i zobaczysz czego brakuje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2024, o 13:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Niestety, organizatorzy zarowno Gryfa jak i Poloneza stawiaja bardzo wygorowane wymagania. O PLB czy Epirbie nawet nie wspominajac ale tratwa w sytuacj kiedy sie plynie w grupie majac AIS, tracking i do tego max 30 Mm od brzegu to moim zdaniem przesada.
Kto chce i go stac niech wozi . Taka tratwa to ok 30 kg. Dla jachtu 7-8 ton to zaden % masy, dla mojego 2222 kg w trymie pomiarowym to sporo, podobnie druga kotwica, 2x 2kg gasnice itd.itp. Dotego brak podzialu na grupy wg CDL co na dlugich wyscigach ma istotne znaczenie ze wzgledu na rozne warunki na trasie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2024, o 13:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak sobie mysle ze warto by bylo zeby zespol d/s ORC przy PZŻ opracowal odpowiednie wytyczne dla organizatorow regat uwzgledniajace rowniez akwen i wymagane wyposazenie.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2024, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Tak sobie mysle ze warto by bylo zeby zespol d/s ORC przy PZŻ opracowal odpowiednie wytyczne dla organizatorow regat uwzgledniajace rowniez akwen i wymagane wyposazenie.

Ja mam wrażenie, że lepiej, żeby tak nie było. Naprawdę, nie chcemy tego. Ten zespół, w poprzednim składzie, opracował takie przepisy, że kilka lat zajęło ich odkręcenie.
A prawda jest taka, że wszystko zależy od organizatora. Jedyne co może PZŻ próbować narzucać, to wytyczne w sprawie MP.
Wyścig B8 w NordCupie jest kategorii 3 bez tratwy, bez żadnych dodatkowych wymagań, już od kilku lat, i to duży plus dla organizatora.
Ale dobrze wiecie, że jak jakiemuś jachtowi coś się stanie, to będzie nagonka że hej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2024, o 18:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale sam napisales ze wymagania w regatach "Gryfa" sa wyzsze niz w OSR kat 3 i do tego nielogiczne a to byly przeciez MP zalog 2-osobowych. Podobnie ma byc na "Polonezie" czyli MP Samotnikow. Kto moze wplynac na organizatorow jak nie Zespol d/s ORC ?
Moim zdaniem takie rozsadnie skonstruowane zalecenia stanowilyby "dupochron" dla organizatorow.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2024, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Kto moze wplynac na organizatorow jak nie Zespol d/s ORC ?
Moim zdaniem takie rozsadnie skonstruowane zalecenia stanowilyby "dupochron" dla organizatorow.

Można spróbować co do Regat Gryfa, ale to już na przyszły rok.
Wymagania na Poloneza, jak teraz sprawdziłem, są umiarkowane. Dyskusyjna jest tylko tratwa.

MP załogowe są w kat. 4.
Czyli Gryf się tak wybił w tym roku i chyba tylko. Bieg Kaprów był w kat 3, bez ekstra dodatków.
To już łatwiej przełknąć.
Inna rzecz, że stosowanie przepisów OSR przez organizatora naprawdę nie jest obowiązkowe. Ale to podobnie jak z grupą OPEN - łatwo weszło, cholernie trudno się tego pozbyć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2024, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kolejne regaty za nami, a nawet dwie imprezy. Na stronie pojawiły się dwie, dość kontrastowe, relacje. Jedną napisała nasza załogantka. Bardzo zwięzły tekst. Może tak należy?
https://zpokladu.pl/glowna/relacje/rel_2024_marina.html
Druga relacja jest moja, więc długa i szczegółowa. Może za bardzo?
https://zpokladu.pl/glowna/relacje/rel_2024_b8.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2024, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziś ńudalo nam sie dotrzec do Jastarni. Jako moze wariaci, wg forum, postawilismy po drodze spinakera. Co prawda mniejszego, ale jednak. Mialem zamiar zrobic popisowke, czyli wplynac do portu na spinakerze. Niestety, misterny plan poszedł w .... bo przed Kaszycą wiatr wyostrzyl i to kolo sieci, wiec z bolem serca spinakera zrzucilem. Piszę w pierwszej osobie, bo Asia sterowala. Da się? Da! Chcielismy sie w porcie z jachtu wykąpać, bylo blisko, ale jednak poszlismy na plażę. Woda ma okolo 19 stopni, super warunki.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 06:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4878
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 875
Otrzymał podziękowań: 1921
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
waliant napisał(a):
Chcielismy sie w porcie z jachtu wykąpać, bylo blisko

Uf! ;)
Ustawa o obszarach napisał(a):
Art. 60b. Kto na obszarze portu morskiego lub przystani morskiej, a także kotwicowisk położonych poza obszarem portów oraz torów wodnych łączących te kotwicowiska z wodami portowymi:
1) kąpie się lub bez zezwolenia nurkuje,
[...]
– podlega karze grzywny.
:roll:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 06:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waliant :)
"Człowiek za burtą" pewnie by się z tego wywinął ;)
Ale rzeczywiście, przy takich obostrzeniach lepiej na tych terenach w ogóle nie brać prysznica, nie myć rąk, a już broń boże... Nie przecierać oczu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak, tak, ja to wiem. Ze nie wolno, ze prad, ze oczy. Zawsze trzeba byc rozsądnym...
:mrgreen: ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 09:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Zawsze trzeba byc rozsądnym...


Hi, hi, hi...

a to się nie kłóci z chęcią wjazdu na spinakerze do portu ? :mrgreen:

Nie ma tam czasem w regulaminie portu zakazu pływania pod żaglami ?

Szczególnie na spinakerze obsługiwanym jednoosobowo - bez skarpety i rolera ?

Inna sprawa to jak wygląda roler do spinakera, ale to nie ja o nim pisałem :mrgreen:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Art. 60b. Kto na obszarze portu morskiego lub przystani morskiej, a także kotwicowisk położonych poza obszarem portów oraz torów wodnych łączących te kotwicowiska z wodami portowymi:
1) kąpie się lub bez zezwolenia nurkuje,
[...]
– podlega karze grzywny.


Chryste - człek nie wie ile popełnia wykroczeń w życiu...

Na kotwicowisku też muszę mieć papier na kąpiel ?

Śmieszne, bo wesołe i mało egzekwowalne ... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 15:51 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 266
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
waliant napisał(a):
Chcielismy sie w porcie z jachtu wykąpać, bylo blisko

Uf! ;)
Ustawa o obszarach napisał(a):
Art. 60b. Kto na obszarze portu morskiego lub przystani morskiej, a także kotwicowisk położonych poza obszarem portów oraz torów wodnych łączących te kotwicowiska z wodami portowymi:
1) kąpie się lub bez zezwolenia nurkuje,
[...]
– podlega karze grzywny.
:roll:


Wyobrażasz sobie plażowiczów kąpiących się w kanale portowym lub nurków szukających skarbów na torze wodnym?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
a to się nie kłóci z chęcią wjazdu na spinakerze do portu ?

Kłóci, pewnie. Ale co z tego?
bury_kocur napisał(a):
Nie ma tam czasem w regulaminie portu zakazu pływania pod żaglami

Wygląda na to, że nie ma. Jak i na Helu.
Zresztą, dzisiaj sami postawiliśmy żagle w porcie, a inne jachty zrzucają żagle w porcie.
bury_kocur napisał(a):
Szczególnie na spinakerze obsługiwanym jednoosobowo - bez skarpety i rolera?

Po pierwsze, to byliśmy we dwoje. Po drugie, to zrzucanie spinakera do kabiny, bez żadnych dziwnych pomocy, jest NAJSZYBSZĄ metodą zrzucania spinakera. Więc nie widzę problemu, raczej przeciwnie.
Wawrzek napisał(a):
Wyobrażasz sobie plażowiczów kąpiących się w kanale portowym

Byłeś w Górkach? Jeżeli będziesz, to nie musisz sobie tego wyobrażać, możesz zobaczyć.
Widziałeś zdjęcia Kocura na drugim forum? Tam są ludzie kąpiący się w główkach portu.
Byłeś w Falesterbokanal? Jak wyżej. Itp, itd.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wawrzek napisał(a):
Wyobrażasz sobie plażowiczów kąpiących się w kanale portowym lub nurków szukających skarbów na torze wodnym?
Albo na kotwicowisku!?
To z załącznika ma kilka mil długości i milę szerokości i nie podlega PRLowskiej jurysdykcji, bo jest to Lima, Peru (staliśmy tam kiedyś Polonusem i kąpaliśmy się nielegalnie :-) )


Załączniki:
kotwicowisko.JPG
kotwicowisko.JPG [ 1.81 MiB | Przeglądane 5376 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 18:52 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 266
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
Maar napisał(a):
Wawrzek napisał(a):
Wyobrażasz sobie plażowiczów kąpiących się w kanale portowym lub nurków szukających skarbów na torze wodnym?
Albo na kotwicowisku!?
To z załącznika ma kilka mil długości i milę szerokości i nie podlega PRLowskiej jurysdykcji, bo jest to Lima, Peru (staliśmy tam kiedyś Polonusem i kąpaliśmy się nielegalnie :-) )


Fakt, zakazu spania na torach też nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wawrzek napisał(a):
Fakt, zakazu spania na torach też nie ma.

Fakt, to duże niedopatrzenie sejmu. Zdecydowanie powinien zostać wprowadzony zakaz spania na torach. No jak to tak bez zakazu?
:cool:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Spania jak spania, ale zakaz chrapania na torach mogliby wprowadzić...
Szyna uwiera w potylicę, pociągi jeżdżą, pijani kumple chrapią, jakby się zsynchronizowali...
No nie wyśpisz się normalnie jak człowiek... Może rzeczywiście jakąś ustawą by to ogarnął ? ;)



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2024, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A tak w ogóle to moje wpisy wczoraj miały być dydaktyczne. Choć trochę.
W efekcie napisałem relację z ostatniego wypadu. Tradycyjnie, może za długą, ale starałem się streszczać!.
https://zpokladu.pl/glowna/relacje/rel_ ... arnia.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 618 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 178 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL