Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 18:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 sty 2011, o 13:58 

Dołączył(a): 25 sty 2011, o 23:45
Posty: 34
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mam na oku atlantic clipper 36 78 rocznik tylko ze nic nie moze o nim znalesc, zadnego forum...... wiec nie wiem czy nadaje sie do takiej wyprawy....
prosze o pomoc :) z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ten z ogłoszenia jest z 72 roku, więc 78 to młodszy model.
http://vehicles.vivastreet.co.uk/boats+ ... t/26832940


Załączniki:
atlantic cliper 36.jpg
atlantic cliper 36.jpg [ 77.29 KiB | Przeglądane 8835 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 14:51 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
Wojciech1968 napisał(a):
Ten z ogłoszenia jest z 72 roku, więc 78 to młodszy model.

Te "36" w oznaczeniu jachtu to jak rozumiem. Lc w stopach?
Qrna, czemu te oceaniczne jachty są takie piękne gdy tymczasem mazurancki Twister 36 stanowi taką pokrakę? :oops:

Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Gdzieś kiedyś napisali, że jachty na Mazury robi się pod zapotrzebowanie tłumu i nie chodzi o jakość tylko o ilość. :wink:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 15:24 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak piszą o konstruktorze to jest wzmianka, że Atlantic Clipper 36 ma taką samą część podwodną jak Barbican 33. A to podobno dzielny jacht.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 15:36 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
Wojciech1968 napisał(a):
Gdzieś kiedyś napisali, że jachty na Mazury robi się pod zapotrzebowanie tłumu i nie chodzi o jakość tylko o ilość. :wink:

Ano niestety tak jest. Stąd wzięło się pojęcie mazuranckiego koromysła - "jachtu" którego nadrzędnym zadaniem jest pomieszczenie jak największej liczby mazurantów oraz stosownych zapasów piwa. :wink: Ale pływanie na czymś takim zabija całą przjemność żeglowania: w tak licznej qpie praktyczniej jest już podróżować autokarem. I potem ci którym już się znudzi przenoszą sie na morze (zwykle na bawarki) bo tam przynajmniej wody jest nieporównianie więcej.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
ps. Jak się domyślam - 36-stopowy Clipper nie ma aż 4 metrów szerokości, a koło sterowe ma tylko jedno?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Tomek Janiszewski napisał(a):
I potem ci którym już się znudzi przenoszą sie na morze (zwykle na bawarki) bo tam przynajmniej wody jest nieporównianie więcej.

Na temat współczesnych "mazurskich kołomyseł" trudno mi się wypowiadać, ale gdy żeglowałem ponad 10 lat temu, to najbardziej ceniłem sobie Tango Family 780.
A teraz pytanie do Tomka, na jakich 'bawarkach" żeglowałeś ? Myślę, że na żadnej, więc powstrzymaj się od ocen.
Jacht na zdjęciu ma centralny kokpit, to świetne rozwiązanie w żegludze oceanicznej i dalekiej. Wysokie nadbudówki, w tym rufowa dają sporo bardzo potrzebnego miejsca w długiej żegludze, a więc mieszkaniu na jachcie. Obszerna kabina rufowa, wynik centralnego kokpitu, to również duży plus. Na rufie zdecydowanie mniej kiwa. A jak ten jacht żegluje ? Tego nie wiem, ale z całą pewnością ma spory kąt martwy.
Jednakże dżentelmeni pływają z wiatrem, a ktoś, kto płynie bardzo daleko, musi mieć czas.

Jeśli chodzi o drugie koło, to niestety nie ma, a szkoda, bo to dobre rozwiązanie. Szczególnie, gdy drugie stanowisko jest w kabinie, ale dwa koła w kokpicie to też plus. Co do szerokości, też nie ma 4 metrów i też szkoda, ale to w końcu dość antyczna konstrukcja.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 17:05 

Dołączył(a): 25 sty 2011, o 23:45
Posty: 34
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
szerokosci ma 3.5m jak sie nie myle .
bardzo dziekuje za konkretna odpowiedz :)
a pytanie co do 2 masztow, jest to plus czy nie??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 17:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
cezar69vip napisał(a):
a pytanie co do 2 masztow, jest to plus czy nie??
Dla mnie plus, ale wiem, że są tacy, co uważają, że minus.

ps. Chyba więcej jest tych, co uważają że plus.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Dwa maszty dla takiej żeglugi, to decydowanie plus. Zawsze masz "zapas", jak Ci jeden pójdzie

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
cezar69vip napisał(a):
a pytanie co do 2 masztow, jest to plus czy nie??

To jak z kolem sterowym i rumplem: moim zdaniem od 36 stop zaczynaja byc plusem.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 18:27 

Dołączył(a): 25 sty 2011, o 23:45
Posty: 34
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
a czy ten jacht ponad 30 letni z wlokna szklaneg bedzie dosyc wytrzymaly na sztormowe pogody??
slyszalem ze kiedys byla slaba technika wiec z zapasem projektowali jachty....
a podobno tez wlokn szklane najszybciej traci swoja wytrzymalosc.
wiec nie wiem czy patrzec na to z czego jest ten jacht.\
np czy sami byscie przeplyneli tym jachtem cala kule ziemska??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
cezar69vip napisał(a):
a czy ten jacht ponad 30 letni z wlokna szklaneg bedzie dosyc wytrzymaly na sztormowe pogody??
cezar69vip napisał(a):
np czy sami byscie przeplyneli tym jachtem cala kule ziemska??

Tego się na podstawie zdjęć określić nie da. Tzn, nie da się określić jego stanu technicznego. Może być bardzo dobry, a może być beznadziejny. Np osmoza, popękana konstrukcja. Bardzo ważne jest olinowanie. Kadłub to nie wszystko.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
cezar69vip napisał(a):
slyszalem ze kiedys byla slaba technika wiec z zapasem projektowali jachty....

Wtedy nie byla juz taka slaba - budowano z "zapasem", bo byla jeszcze stosunkowo nowa i , przede wszystkim, wtedy budowano dla ludzi, nie dla firm czarterowych.
Znam setki lodek z tamtych czasow trzymajacych sie lepiej produktow 20 lat mlodszych.
Tak, po sprawdzeniu wszystkiego wg. rad Cape i niekoniecznie via Cap Horn :wink:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2011, o 20:57 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
cezar69vip napisał(a):
a pytanie co do 2 masztow, jest to plus czy nie??

Mając dwa maszty można kombinować z ustawieniem ożaglowania na samosterowność, co w długich rejsach ma niebagatelne znaczenie. No i latwiej dobierać najodopowiedniejsze ożaglowanie w cięższych warunkach.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski

*****

Catz napisał(a):
Wtedy nie byla juz taka slaba - budowano z "zapasem", bo byla jeszcze stosunkowo nowa i , przede wszystkim, wtedy budowano dla ludzi, nie dla firm czarterowych.
Znam setki lodek z tamtych czasow trzymajacych sie lepiej produktow 20 lat mlodszych.

Dla niektórych taki argument zabrzmi pewnie na tym forum śmiesznie, ale odpowiednio mniejszy laminatowy jacht projektowany na Mazury trzyma się dobrze po 38 latach, z których ze 30 spędził w bardzo złych warunkach, w tym z zamarzającą na zimę wodą w zęzie i komorach wypornościowych...

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 10:32 

Dołączył(a): 12 lut 2012, o 20:42
Posty: 51
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: j,st.m
cezar69vip napisał(a):
a czy ten jacht ponad 30 letni z wlokna szklaneg bedzie dosyc wytrzymaly na sztormowe pogody??
slyszalem ze kiedys byla slaba technika wiec z zapasem projektowali jachty....
a podobno tez wlokn szklane najszybciej traci swoja wytrzymalosc.
wiec nie wiem czy patrzec na to z czego jest ten jacht.\
np czy sami byscie przeplyneli tym jachtem cala kule ziemska??


O jachcie z włókna szklanego 30 letnim- zapomnij


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Asiej22 napisał(a):
O jachcie z włókna szklanego 30 letnim- zapomnij


Dlaczego? :roll:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Moniia napisał(a):
Asiej22 napisał(a):
O jachcie z włókna szklanego 30 letnim- zapomnij
Dlaczego? :roll:

No właśnie... Laminaty na początku produkcji robiono mocne, z dużym zapasem wytrzymałości i przyzwoicie zabezpieczano przed osmozą. Pływa sporo jachtów zbudowanych jeszcze w latach 70. i całkiem nieźle się mają, a sporo później budowanych już trzeba było skasować...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
właśnie, dlaczego?

Pytam, bo może dzięki Twojej argumentacji uda się zbić cenę tego jachtu (ma co prawda 36 lat, ale może zadziała tak samo) :

http://www.theyachtmarket.com/boats/sai ... 31-monsun/

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 13:13 

Dołączył(a): 12 lut 2012, o 20:42
Posty: 51
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: j,st.m
To długi wywód. Powtarzam zapomnij o jachcie z włókna szklanego 30 lat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Asiej22 napisał(a):
To długi wywód.
To podziel na odcinki, albo coś :-)
Sam - choć się nie wybieram w podróż dookoła świata - jestem ciekawy takiego kategorycznego osądu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
robhosailor napisał(a):
Moniia napisał(a):
Asiej22 napisał(a):
O jachcie z włókna szklanego 30 letnim- zapomnij
Dlaczego? :roll:

No właśnie... Laminaty na początku produkcji robiono mocne, z dużym zapasem wytrzymałości i przyzwoicie zabezpieczano przed osmozą. Pływa sporo jachtów zbudowanych jeszcze w latach 70. i całkiem nieźle się mają, a sporo później budowanych już trzeba było skasować...

Jachtów laminatowych z lat 60-tych też wciąż trochę pływa, dookoła świata też :lol:
Ale widać Asiej wie lepiej.

:cool:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 13:36 
SebEire napisał(a):
właśnie, dlaczego?

Pytam, bo może dzięki Twojej argumentacji uda się zbić cenę tego jachtu (ma co prawda 36 lat, ale może zadziała tak samo) :

http://www.theyachtmarket.com/boats/sai ... 31-monsun/

Bardzo fajny jacht, pewien Niemiec stał takim koło nas w 2011 w Darłówku. Pływał nim w pojedynkę (!) od 10 lat, o ile dobrze pamiętam.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 14:38 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
Maar napisał(a):
Asiej22 napisał(a):
To długi wywód.
To podziel na odcinki, albo coś
Sam - choć się nie wybieram w podróż dookoła świata - jestem ciekawy takiego kategorycznego osądu.


Ja również, jako że byłem posiadaczem takiej jednostki... ;-)

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 15:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Catz napisał(a):
cezar69vip napisał(a):
a pytanie co do 2 masztow, jest to plus czy nie??

To jak z kolem sterowym i rumplem: moim zdaniem od 36 stop zaczynaja byc plusem.
Catz


To zalezy od konstrukcji. Tegproczny Yacht of the Year w kategorii performance-cruiser Pogo 12,5 metra obywa sie bez zadnego :)

***********

meping napisał(a):
Maar napisał(a):
Asiej22 napisał(a):
To długi wywód.
To podziel na odcinki, albo coś
Sam - choć się nie wybieram w podróż dookoła świata - jestem ciekawy takiego kategorycznego osądu.


Ja również, jako że byłem posiadaczem takiej jednostki... ;-)


Mam lodke z 79 roku, zapraszam na ogledziny laminatu. Jacht nie byl nigdy malowany, a zdjecia czesci podwodnej z zerwanym antyfulingiem do golego zelkotu mam tez.
Chetnie poczytam wywodow :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 16:16 
M@rek napisał(a):
Tegproczny Yacht of the Year w kategorii performance-cruiser Pogo 12,5 metra obywa sie bez zadnego

W sensie?.. Rumpel przecież ma, a i maszt zdaje się widziałem...


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 19:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A widziales drugi maszt i kolo sterowe ?

Dla mnie ani jedno , ani drugie jest niepotrzebne bo to dodatkowa komplikacja, ciezar i koszty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 19:55 
Ok, mea culpa - nie zaskoczyłem...
W pełni się zgadzam przy okazji.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
W zeszłym roku oglądałem z kolegą ponad 30-letnie UFO 34 (które notabene po tych oględzinach kupił). Jacht stał u brokera w Holandii, na brzegu. Jego laminat na dnie okresliłbym jako pancerny. Tam można by pirer.. walnąć młotkiem i nic ( zresztą własnie trochę powalilśmy w poszukiwaniu osmozy). Obok stała 4-letni oceanis. Niby prawie nówka sztuka, ale dno wgniatało się pod naciskiem jednego paluszka na 2-3 cm.

Oczywiście, dziś się robi lamitat typu sandwich, 2 warstwowy ale wielokrotnie (!) cieńszy niz w starych jachtach.
Na marginesie, moja prywatna motorówka ma teraz lat 36. Osmoza? jaka osmoza!

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 22:44 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kriss napisał(a):

Oczywiście, dziś się robi lamitat typu sandwich, 2 warstwowy ale wielokrotnie (!) cieńszy niz w starych jachtach.


Mozesz te mysl rozszerzyc ? Bo nie bardzo rozumiem co chciales powiedziec :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 201 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL