Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 17:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 sty 2011, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Rozpocząłem temat jachtów, opisu itp. ale
chyba ten temat nikogo za bardzo nie interesuje, ale podejmę jeszcze jedną próbę, tym razem podejmując nowy wątek
Katamaran Lagoon 500, w zasadzie to statek wycieczkowy prawie.
Specyfikacja techniczna wersji charterowej
powierzchnia żagli (m2) 154,2
długość 15.54 m
szerokość 8.53 m
zanurzenie max 1.40 m
ilość kabin 6 (5 dwuosobowych + skipper )
koi 10+1
max załogi 16
moc silnika (KM) 2x54
Posiada 4 duże, klimatyzowane kabiny z 2-osobowym łożem małżeńskim ( naprawdę duże ) z łazienkami ( osobne kabina prysznicowa, kibelki z elektr. pompami, oczywiście ciepła woda)
1 kabinę z piętrowym łóżkiem - też z łazienką i klimą
Łódka posiada odsalarkę, więc wody nie trzeba oszczędzać.
1 kabinę na dziobie dla skipera z kibelkiem i umywalką - osobne wejście z pokładu.
Rzut wnętrza w załączniku niżej.
Zejścia do kabin po prawej i po lewej stronie z messy.
W jednym z takich „korytarzy” w szafce pralka
Bardzo duża messa połączona z kambuzem.
W mesie duży stół ( L-kanapa + krzesła składane ) TV lcd 37 cali, dvd, radio, play station 2, klima.
Kambuz: 2 lodówki, zamrażarka, ciśnieniowy ekspres do kawy, toster, piekarnik, kuchenka, mikrofalówka, zlewozmywak i nie pamiętam jeszcze co
Messa połączona dużymi rozsuwanymi drzwiami z kokpitem ( jeśli na katamaranie można to tak nazwać ) a tam duży stół i krzesła, zlewozmywak, zamrażarka z kostkarką lodu.
Żeby to wszystko mogło działać łódka posiada agregat prądotwórczy i ten w zasadzie cały czas musi pracować (w marinie jak podłączymy się do prądu możemy wyłączyć )
Całość (kokpit) zakryta z góry dachem z tworzywa.
Z kokpitu 2 zejścia ( po prawej i lewej burcie )po schodkach na rufy oświetlone lampkami schodowymi a rufa ma wodzie podwodne, niebieskie światełka ( takie jak na luksusowych jachtach motorowych).
Z kokpitu także 2 wejścia na pokład sterowy (tzw.flybridge). Na Lagoon'ie 500 możemy sterować z górnego pokładu, w zasadzie musimy bo drugie miejsce do sterowania jest w messie a tam tylko joystick do sterowania. Chartploter na górze i drugi w messie, zresztą wszystkie elementy sterowania zdublowane na górze i na dole.
W części dziobowej duża siatka pomiędzy kadłubami po środku element z laminatu wzmacniający całość, w niej wnęka na łańcuch kotwiczny.
W dziobowej części nadbudówki wkomponowane w nią 2 fotele z laminatu.
Na rufie drabinka do zejścia do wody i elektrycznie wysuwany trapik ( bajer )
Wrażenia z pływania:
Pomimo rozmiarów manewrowanie łatwe ( 2 silniki, obraca się w miejscu). Doskonała widoczność ze stanowiska sternika ( jedynie dochodząc rufą, normalka w Grecji, nie widzimy końca łódki i wtedy ktoś z załogi musi nam podawać odległość – dach nad kokpitem zasłania, przydałyby się tam luki).
Łódka dość szybka, ale nie rewelacyjnie.
2 silniki trochę palą + agregat, razem jakieś 10 litrów na godzinę trzeba liczyć.
Grot na lazy jack’u trochę trudny w refowaniu i zrzucaniu.
Genua na rolfoku, idelanie działa.
Nadbudówka pomiędzy pływakami duża, wysoka i mocno wyoblona z dołu powoduje, że na większej fali z dziobu łódka chodzi mokro. Fale uderzające w obło przechodzą nad nadbudówką, przez co sternik jest ochlapywany. Jest co prawda mały sprayhood, ale niekoniecznie pomaga. Przy większych falach uderzenia takie powodują spowolnienie a nieraz wręcz zatrzymanie łódki.
Niestety w zatłoczonych portach trudno znaleźć miejsce na taki „krążownik”.
Największy kłopot miałem z pompką elektryczną przepompowującą paliwo z jednego zbiornika paliwa do drugiego. Dziwna rzecz, każdy silnik ma swój niezależny zbiornik paliwa i w związku z tym przydarzyła mi się dziwna rzecz. Płynęliśmy tygodniowy rejs z Aten, na miejsce dotarliśmy dość późno, wieczorny Easy Jet z Berlina. Wcześniej uzgodniłem, że chcę koniecznie wypłynąć wieczorem, więc check’in chcę zrobić ok. 23.00. Sprawna odprawa, może trochę niedokładna, ale podstawowe rzeczy obgadane ( podstawowe ale nie cholerna pompka przepompowująca paliwo). Wyszliśmy z Kalamaki ok. północy i kurs na Poros. Doszliśmy na Poros ok. 4 nad ranem i poszliśmy od razu spać. Pracujący agregat prądotwórczy nie dał mi spać, więc nie namyślając się wyłączyłem wszystkie bezpieczniki i poszedłem spać. Rano włączyłem bezpieczniki, odpaliłem silniki i ruszyłem, ale coś zaczęło śmierdzieć dieslem. Patrzę po prawej, po lewej i widzę, że gubimy paliwo. Okazało się, że włączyłem też pompkę przepompowującą diesla z jednego zbiornika do drugiego a z tego przez odpowietrznik szło za burtę. Całe szczęście, że szybko to zauważyłem i nie skaziłem POROSU.
Gdybyście pływali czymś takim to uważajcie na to, szkoda pięknej Grecji.
W tydzień zrobiliśmy Ateny – Poros – Hydra – Milos – Santorini – Ios – Antiparos – Kithnos – Aegina – Ateny.
Link na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=lx-daj0couE
i na stronę producenta
http://www.cata-lagoon.com/500_pres_uk.php


Załączniki:
Komentarz: wnętrze
lagoon500layout.jpg
lagoon500layout.jpg [ 36.12 KiB | Przeglądane 2617 razy ]
Komentarz: Lagoon 500
lagoon500.jpg
lagoon500.jpg [ 83.06 KiB | Przeglądane 2617 razy ]

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2011, o 22:43 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fajnie, że to napisałeś.

Dodałbym tylko jeszcze dwie rzeczy:
- fala obijające bezlitośnie jacht od dziobu powoduje w środku hałas, który przy dłuższych przelotach może być uciążliwy,
- łódka jest ciężka i ma duży windage tak, że bardzo ostro do wiatru nie chodzi (co oczywiście nie jest wielką wadą bo jak mówią starsi ode mnie "dżentelmeni pływają baksztagiem" :).

Pozdrawiam Cię serdecznie.



Za ten post autor przemor otrzymał podziękowanie od: Piotr Kasperaszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2011, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
No to się cieszę, że chociaż ktoś się tym zainteresował.
Może napiszę coś o Lagoon 420 i 380 bo też nimi pływałem.

Piotr Marek

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2011, o 11:20 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Super.

Na mniejszych Lagoon'ach to ja nie mam doświadczeń, chętnie posłucham.

Na pierwszy rzut oka to ta sama linia konstrukcyjna. Napisz proszę jak widzisz ich przydatność na dłuższe wyprawy, bo moim zdaniem Lagoon to fajna łódka do czarteru w określonych regionach.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 193 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL