Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 03:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3658 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 122  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lut 2011, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
O niebezpiecznym zwiększeniu masy załadowanej canoe i relatywnym zmniejszeniu wyporności zapasowej, chyba jeszcze nie..

O tym juz chyba bylo: zeby taki "ciezki miecz" wazyl swoje, konieczny jest jakis bulb...i jak tu z czyms takim doplynac i odplynac plazowo?
Mozna niby portowo....Ale komplikuje to nawigacje, ogranicza wybor i mozliwosci ucieczki - czyli w sumie bezpieczenstwu raczej nie sluzy, a i idee wypacza :D
Taki miecz ( nawet jesli mialby byc tylko fizjologicznym... )to minimum 30 kG.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
O tym juz chyba bylo: zeby taki "ciezki miecz" wazyl swoje, konieczny jest jakis bulb...i jak tu z czyms takim doplynac i odplynac plazowo?
Mozna niby portowo....Ale komplikuje to nawigacje, ogranicza wybor i mozliwosci ucieczki - czyli w sumie bezpieczenstwu raczej nie sluzy, a i idee wypacza :D
Taki miecz ( nawet jesli mialby byc tylko fizjologicznym... )to minimum 30 kG.

No właśnie - nawet było (jakoś mi umknęło).
Dodam 30 kg ołowiu (wszystkiego razem będzie już 200 kg!!!) i łódka zanurzy się o dodatkowe centymetry, stanie się może bardziej stateczna, ale jej zachowanie na fali może się pogorszyć. Jak wiemy balast w bulbkilu działa przy pewnym kącie przechyłu. W przechyłach (łódka głębiej zanurzona) szybciej nabierze wody do kokpitu i... wywrotka gotowa. Po postawieniu też będzie głębiej siedziała w wodzie, co spowoduje łatwiejsze zalewanie kokpitu falą i trudniejsze opróżnienie go z wody.

Outriggery mogą ważyć dokładnie tyle samo, ale mają zdecydowanie mniej wad, a przede wszystkim, zwiększają wyporność i pływalność (nawet z przedziurawionym kadłubem i w pozycji grzyba).

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Dodam 30 kg ołowiu (wszystkiego razem będzie już 200 kg!!!) i łódka zanurzy się o dodatkowe centymetry, stanie się może bardziej stateczna, ale jej zachowanie na fali może się pogorszyć. Jak wiemy balast w bulbkilu działa przy pewnym kącie przechyłu. W przechyłach (łódka głębiej zanurzona) szybciej nabierze wody do kokpitu i... wywrotka gotowa. Po postawieniu też będzie głębiej siedziała w wodzie, co spowoduje łatwiejsze zalewanie kokpitu falą i trudniejsze opróżnienie go z wody.

O tym nawet nie pomyslalem.... Interesowala mnie glownie strona praktyczna.
Mialem kiedys taki miecz z przykrecanym olowiem... Pamietam dobrze i moje palce tez.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Interesowala mnie glownie strona praktyczna.
Mialem kiedys taki miecz z przykrecanym olowiem... Pamietam dobrze i moje palce tez.
O stronie praktycznej, czyli manewrowaniu tym mieczem w skrzynce i dodatkowo obciążoną łódką na brzegu, to wolę nawet nie wspominać. Tyle samo ważący wielokadłubowiec, jest przynajmniej za co chwycić , żeby użyć dźwigni i go wyciągnąć na plażę (robiłem to z katamaranem HX14, właśnie 70 kg, i do spółki z Januszem wyciągaliśmy PJOA).

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Kompletny brak narządów płciowych meskich zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych??

Pozdrawiam
przemek


No to Ci ino
HORMONY
pozostały
do
używania :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
No to Ci ino HORMONY pozostały do używania

E tam tylko....
Catz Merytorytcznie.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
No to Ci ino
HORMONY
pozostały
do
używania :lol:
Nie chcę bardziej przys...ać, ale te najważniejsze hormony produkuje to, czego... nie ma!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Przemek napisał
To nie ja chcę na sailing canoe bornhorn zdobywać.

Cytuj:
Aiki dopisał
To jednak słowo "zdobywać" jest tu zdecydowanie nie na miejscu. Tak jak napisałeś, to co roku w sezonie "zdobywa" Bornholm dziesiątki polskich żeglarzy



Jeśli dla kogoś to ma być przejażdżka to niech sobie jeździ "gdzie i kiedy chce".
MY tu zdobywamy BORNHORN
z pełną świadomością naszych czynów! :evil:
(za pomocą Roberta i Beth) :lol: :lol:
MJS

ps
Jestem zapóźniony bo
nie nadążam nawet
z przeczytaniem tego...
...epickiego projektu :wink:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
MY tu zdobywamy BORNHORN
z pełną świadomością naszych czynów! :evil:
(za pomocą Roberta i Beth) :lol: :lol:

I bedzie nam to smakowalo lepiej niz slawny cognac :wink:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
robhosailor napisał(a):
O niebezpiecznym zwiększeniu masy załadowanej canoe i relatywnym zmniejszeniu wyporności zapasowej,...
...Taki miecz ( nawet jesli mialby byc tylko fizjologicznym... )to minimum 30 kG.
Catz


A co to jest "fizjologiczny miecz"
-czyżbym coś nie doczytał?

temat wyporności załatwiłbym
- pianką pod dnem łódki:
Odwrócić:
napsiukać:
obszlifować do okrągłodenej:
zalaminować.

Bulbę zrobić z butelki z wodą. :lol:
będzie działać tylko po wywrotce.
w górę żagla wszyć karimatę.
(na moim Finie "Wio-Marian" listwy są już z karimaty)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
No to Ci ino
HORMONY
pozostały
do
używania :lol:
Nie chcę bardziej przys...ać, ale te najważniejsze hormony produkuje to, czego... nie ma!


Ale On JESZCZE ma Jaja
więc hormony mu pozostaną :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale On JESZCZE ma Jaja
więc hormony mu pozostaną :lol:
Przeca sam napisał, że nie ma.

***
A ja zaraz Cię odpytam z Laysandera!!! (w odpowiednim wątku, żeby nie było) :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13880
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Można do ewentualnego zwiększenia wyporność zastosować elementy pneumatyczne wzdłuż burt ... wagowo niedużo ?.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wojciech1968 napisał(a):
Można do ewentualnego zwiększenia wyporność zastosować elementy pneumatyczne wzdłuż burt ... wagowo niedużo ?.
Można. Myślałem i o tym. Największym "problemem" jest sprawa mocowania (takim samym, jak mocowanie outriggerów). Na Duckworks i nie tylko, widziałem takie zastosowanie odbijaczy w kształcie rolek:
Obrazek
Trochę widać po obu burtach.

Działało na kozackich czajkach (z sitowia), działało na "Liberdade" Slocuma (tam były z bambusa), może zadziałać i na BETH. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 02:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
Może to małe jest, ale bywa rzygliwe ;-)
..co w niczym nie umniejsza delikatnosci i piekna przedsiewziecia.

rzygliwie to jest zwykle w kabinie i jak nie ma co robić;
oba przypadki nie występują w rzeczonym przykładzie.

... z praktyki:
Ostatnie stadium rzygania?
= pokazuje się kółeczko w ustach:
- to odbytnica...

co w niczym nie umniejsza delikatności... :lol: :lol:
MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 21:07 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
O tym juz chyba bylo: zeby taki "ciezki miecz" wazyl swoje, konieczny jest jakis bulb...i jak tu z czyms takim doplynac i odplynac plazowo?
Mozna niby portowo....Ale komplikuje to nawigacje, ogranicza wybor i mozliwosci ucieczki - czyli w sumie bezpieczenstwu raczej nie sluzy, a i idee wypacza :D
Taki miecz ( nawet jesli mialby byc tylko fizjologicznym... )to minimum 30 kG.

Dodam 30 kg ołowiu (wszystkiego razem będzie już 200 kg!!!) i łódka zanurzy się o dodatkowe centymetry,


Załóżmy 30 kg bulb. Zanużenie wzrośnie około 10cm, więc dopływając, co najwyżej zmoczymy nogi do kostek. Przy odpływaniu, znacznej różnicy nie będzie.
Dla kadłuba Beth, 1cm zanużenia to około 25kg. Tragedii, ze zwiększonym zanużeniem też nie powinno być.

robhosailor napisał(a):
ale jej zachowanie na fali może się pogorszyć.


Wydaje mi się, że z outriggerami, na pewno nie będzie lepiej.

robhosailor napisał(a):
. Po postawieniu też będzie głębiej siedziała w wodzie, co spowoduje łatwiejsze zalewanie kokpitu falą i trudniejsze opróżnienie go z wody.


Tu może pomógł by styropian upchany pomiędzy pokład a dno, wzdłuż burt. Ile tam jest powierzchni i jak gruby wlezie? Zdobędziemy trochę awaryjnej wyporności, a i wody do kokpitu mniej wejdzie. Wiem że na Beth balastuje się zapierając stopy o półpokład, ale mając na uwadze kilkunastogodzinne wiszenie za burtą, wolał bym jednak kawałek parcianego pasa.
Zresztą bulb, właśnie po wywrotce, i zalaniu kadłuba powinien sporo pomagać, utrzymując kadłub w pionie. Z autopsji wiem, jak drastycznie spada stateczność zalanej wodą jednostki.

robhosailor napisał(a):
Outriggery mogą ważyć dokładnie tyle samo, ale mają zdecydowanie mniej wad,


Outriggery, nie podobają mi się głównie z dwóch powodów. Wprowadzą spore obciążenia dynamiczne, szczególnie na delikatne maszty, i to w obydwóch kierunkach, od szkwałów oraz poziomo prowadzonego kadłuba, który będzie paskudnie walił o fale. Po drugie, dość delikatna konstrukcja Beth może wzbogacić się o kilka dodatkowych słabych punktów.

Bulb, to jednak sporo mniej ingerencji w kadłub. Można wypróbować i bez problemu zrezygnować później z niego, nie pozostawiając na łódce śladu.




robhosailor napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Można do ewentualnego zwiększenia wyporność zastosować elementy pneumatyczne wzdłuż burt ... wagowo niedużo ?.
Można. Myślałem i o tym. Największym "problemem" jest sprawa mocowania (takim samym, jak mocowanie outriggerów).


Dużo bardziej podobało by mi sie zastosowanie czegoś, w postaci materacyków z pianki na półpokładach. Zamocować to można np za pomocą blaszanych haczyków za listwę odbojową i zrębnice. Poprawi pływalność i wygodę.

A tak poza tym, to coście się tak moich jaj tak uczepili?? :-)
Pozdrawiam
Przemek


Ostatnio edytowano 22 lut 2011, o 22:21 przez przemek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
przemek napisał(a):
Outriggery, nie podobają mi się głównie z dwóch powodów. Wprowadzą spore obciążenia dynamiczne, szczególnie na delikatne maszty, i to w obydwóch kierunkach, od szkwałów oraz poziomo prowadzonego kadłuba, który będzie paskudnie walił o fale. Po drugie, dość delikatna konstrukcja Beth może wzbogacić się o kilka dodatkowych słabych punktów.

Kiedy wlasnie mowa byla o ich uzywalnosci i uzytecznosci statycznej bardziej.
Troche jak kapok: przeszkadza w sumie - przydaje sie tylko w przypadkach skrajnych.
Bulb jest ingerencja wieksza... Nawet wodny!
Mozna tez zrobic outriggery z materacy dmuchanych! Pisze serio....w tego typu przedsiewzieciach wszystkie chwyty sa dozwolone!
Catz Catch as catch can

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Załóżmy 30 kg bulb. Zanużenie wzrośnie około 10cm, więc dopływając, co najwyżej zmoczymy nogi do kostek. Przy odpływaniu, znacznej różnicy nie będzie.
Dla kadłuba Beth, 1cm zanużenia to około 25kg. Tragedii, ze zwiększonym zanużeniem też nie powinno być.

Gdzie niby miałby być ten bulb? Jeśli na dolnym końcu miecza, co przypuszczam, że miałeś na myśli, to zanurzenie z mieczem wynosi ponad 80 cm.

przemek napisał(a):
Wydaje mi się, że z outriggerami, na pewno nie będzie lepiej.
A to niby dlaczego? Widziałeś np. to?

Outriggery dotykają wody wyłącznie w przechyłach. Opór niewielki. Wzrost stateczności znaczny. Dodatkowej wyporności awaryjnej - również.


przemek napisał(a):
Tu może pomógł by styropian upchany pomiędzy pokład a dno, wzdłuż burt. Ile tam jest powierzchni i jak gruby wlezie? Zdobędziemy trochę awaryjnej wyporności, a i wody do kokpitu mniej wejdzie. Wiem że na Beth balastuje się zapierając stopy o półpokład, ale mając na uwadze kilkunastogodzinne wiszenie za burtą, wolał bym jednak kawałek parcianego pasa.
Zresztą bulb, właśnie po wywrotce, i zalaniu kadłuba powinien sporo pomagać, utrzymując kadłub w pionie. Z autopsji wiem, jak drastycznie spada stateczność zalanej wodą jednostki.


Styropianu można trochę wsadzić i tak nawet 10 cm grubości, 25 cm wysokości i 180 cm długości, czyli razem na dwóch burtach 0,09 m^3. Zamierzam sprawdzić stateczność po zalaniu i takie rzeczy - być może już w pierwszy weekend lipca na Jez. Jamno i Bałtyku z okazji Zlotu Proa.

Balastowanie nie stanowi problemu, o ile ma się w miarę odpowiednie obuwie. Odległość do przeciwległego obrzeża kokpitu jest dla mnie optymalna, więc nie widzę potrzeby użycia pasa.

Outriggery są właśnie m.in. do pomagania po wywrotce.


przemek napisał(a):
Outriggery, nie podobają mi się głównie z dwóch powodów. Wprowadzą spore obciążenia dynamiczne, szczególnie na delikatne maszty, i to w obydwóch kierunkach, od szkwałów oraz poziomo prowadzonego kadłuba, który będzie paskudnie walił o fale. Po drugie, dość delikatna konstrukcja Beth może wzbogacić się o kilka dodatkowych słabych punktów.

Bulb, to jednak sporo mniej ingerencji w kadłub. Można wypróbować i bez problemu zrezygnować później z niego, nie pozostawiając na łódce śladu.
Ten ostatni argument do mnie najlepiej przemawia, ale jest to przykład odosobniony.

przemek napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Można do ewentualnego zwiększenia wyporność zastosować elementy pneumatyczne wzdłuż burt

Dużo bardziej podobało by mi sie zastosowanie czegoś, w postaci materacyków z pianki na półpokładach. Zamocować to można np za pomocą blaszanych haczyków za listwę odbojową i zrębnice. Poprawi pływalność i wygodę.
Sposobów jest wiele i pewnie wszystkie mają jakieś zalety. :)

***
A jaja? Robimy se jaja. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
A jaja? Robimy se jaja. :D

No i wcale nie glupsze to od czepiania sie odrzutowcow, jesli juz o czepialstwo chodzi.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Wydaje mi się, że z outriggerami, na pewno nie będzie lepiej.
robhosailor napisał(a):
A to niby dlaczego? Widziałeś np. to?

Outriggery dotykają wody wyłącznie w przechyłach. Opór niewielki. Wzrost stateczności znaczny. Dodatkowej wyporności awaryjnej - również.

A tak to wyglądać może bez outriggerów:

czas: 1:30 i dalej :D
Powodem wywrotki było zbytnie wyluzowanie grotżagla na fordewindzie. Oczywiście, stateczność tej canoe jest dużo mniejsza niż BETH.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Oczywiście, stateczność tej canoe jest dużo mniejsza niż BETH.

...i brzeg duzo blizej byl...
Catz Duuzo

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:20 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Widziałeś np. to?

Outriggery dotykają wody wyłącznie w przechyłach. Opór niewielki. Wzrost stateczności znaczny. Dodatkowej wyporności awaryjnej - również.




Takie malutkie outriggerki, dość wysoko i niezbyt szeroko zamocowane, już ciut lepiej do mnie przemawiają.
No, ale dość teoretyzowania, Jak mawiają Amerykńce używiom uwidim (czy jakoś tak).
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
przemek napisał(a):
No, ale dość teoretyzowania,

Otoz teoretyzowanie kosztuje najmniej.... i jakaz to baza solidna do kosztownego praktykowania! I przyjemnosc jaka! :wink:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Otoz teoretyzowanie kosztuje najmniej.... i jakaz to baza solidna do kosztownego praktykowania! I przyjemnosc jaka! :wink:
No właśnie! :D

przemek napisał(a):
Jak mawiają Amerykńce używiom uwidim (czy jakoś tak).
Od razu widać, że nie odebrałeś podstawowej edukacji... Nie Amerykańce, a Francuzi i nie "używiom uwidim", a: (fonetycznie - wielkie litery oznaczają akcenty) pażYwiom uwIdim.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:37 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Od razu widać, że nie odebrałeś podstawowej edukacji...


No no, bo się obrażę. Najpierw te jaja, teraz to i co jeszcze? Pewnie zerówkę też wieczorowo robiłem?? :-)
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
robhosailor napisał(a):
przemek napisał(a):
Jak mawiają Amerykńce używiom uwidim (czy jakoś tak).
Od razu widać, że nie odebrałeś podstawowej edukacji... Nie Amerykańce, a Francuzi i nie "używiom uwidim", a: (fonetycznie - wielkie litery oznaczają akcenty) pażYwiom uwIdim.

Obawiam się, że wątpię... Ja bym powiedział: pażywiOm, uwIdim.
I wiem co mówię :)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Od razu widać, że nie odebrałeś podstawowej edukacji... Nie Amerykańce, a Francuzi i nie "używiom uwidim", a: (fonetycznie - wielkie litery oznaczają akcenty) pażYwiom uwIdim.

Boze badz nam milosciwym.....I tak bedzisz mowil, jak doplyniesz na Bornholm?
W morde dostaniesz, nie piwo i kawe!
Catz Parlewufranse
Edit: Aiki moze i kawe dostanie, ale cienka....

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 22 lut 2011, o 23:49 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:48 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
AIKI napisał(a):
Obawiam się, że wątpię...

Catz napisał(a):
Boze badz nam milosciwym...


Robhosailor przyznawaj się, jak u ciebie z tą zerówką? Też zaocznie? :-)
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Poteoretyzujmy więc jeszcze (a co nam to szkodzi? :D ):

Tak wyglądają outriggery w akcji


A tutaj coś innego - wiatr około 5 B, otwarta kanadyjka z pojedynczym outriggerem i zwiniętym fokiem, płynie z prędkością zbliżoną do katamarana zbudowanego z dwóch kanadyjek. Po jakimś czasie (około 5:40) robi zwrot, rozwija foka i się zaczyna jazda:

Oczywiście! Inne kanadyjki, inne ożaglowanie, inne warunki... ale poteoretyzować można. :D

***
Do zerówki nie chodziłem :(

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2011, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Poteoretyzujmy więc jeszcze (a co nam to szkodzi? :D ):

Isz bin compethent faiblementische.
Pictures sont very gutt!
Catz
O dojechanie chyba chodzi...nie o jazdy?

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3658 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 122  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 227 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL