Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 08:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 lut 2011, o 17:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To nie maly holenderski cwaniak kupil a nasi rodzimi sprzedali( i pewnie wzieli najmniej drugie tyle bokiem).To nie byl ani pierwszy ani jedyny przypadek, niestety.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2011, o 17:53 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
WojtekM napisał(a):
Gdzieś wyczytałem, że "Ladies and Gentelman" nie jest jachtem nowym, tylko wyremontowanym. To któremu z ww. Opali zaserwowano tą nadbudówkę?
Zlokalizowałem "L&G". To ex Dar Olsztyna, po remoncie jest w Hiszpanii na sprzedaż za 300 tys euro. http://www.boats.com/boat-details/Conra ... T/20146571

Przy okazji znalazłem też, że Dar Kołobrzegu został sprzedany do Niemiec. Wie ktoś jakie są losy Matyldy (Komodora), Wędrownika (miał wypadek i był uszkodzony, ale czy naprawiono?), Antaresa?

_________________
www.samoster.org.pl



Za ten post autor gf otrzymał podziękowanie od: WojtekM
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2011, o 17:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
M@rek napisał(a):
To nie maly holenderski cwaniak kupil a nasi rodzimi sprzedali( i pewnie wzieli najmniej drugie tyle bokiem).To nie byl ani pierwszy ani jedyny przypadek, niestety.

Ponieważ były to takie czasy, że odprawa graniczna była podwójna tj robiona przez WOP i Urząd Celny a jachty wpisywano kapitanowi do paszportu, podczas odprawy holender wyciągnął fakturę. Klezmer grający okazjonalnie w knajpach podczas weekendów kupił jacht z PRCiP (Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych w Gdańsku). Za 5000 $ też bym wówczas kupił tę łódkę (nawet dałbym więcej) bo to niebyły już duże pieniądze. Słusznie małymi cwaniakami byli ci z PRCiP. Inni sprzedali 200 statków handlowych i ze setkę dużych trawlerów przetwórni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2011, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Bogdan, faktycznie zapomniałem o "Centaurze".
"Topaz" nie był Ametystem, choć oparty na jego kształtach, to pierwszy laminatowy jacht w Polsce zbudowany w Stoczni MArynarki Wojennej zimą 1961 roku.
"Polka" typ "Alek" to zupełnie niepodobna do Ametystów konstrukcja Z.J, MIlewskiego, aczkolwiek z podobnym rozwiązaniem dwukabinowym.
BosSman, czy tamta "Vega" to był Twoim zdaniem Agat? Czy prototyp szczecinskich "Veg"?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2011, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Colonel napisał(a):
"Polka" typ "Alek" to zupełnie niepodobna do Ametystów konstrukcja Z.J, MIlewskiego, aczkolwiek z podobnym rozwiązaniem dwukabinowym.
BosSman, czy tamta "Vega" to był Twoim zdaniem Agat? Czy prototyp szczecinskich "Veg"?
"Polka", to typ "Agat" zbudowany dla siebie przez Z.J.Milewskiego.
"Vega", to prototyp "Agata" troszkę jeszcze inaczej wyglądającego niż późniejsza "Polka" - zdjęcia tej "Vegi" i artykuł, były na początku lat '60 w "Morzu".

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2011, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Andrzeju,tak jak Robert napisał.
Prawdopodobnie powstała koncepcja i wstępne rysunki, na podstawie których p.Maik zbudował prototyp (Vega)* a po opływaniu i wprowadzeniu zmian powstała ostateczna wersja Agata (Polka) i w takim kształcie była rozprowadzana dokumentacja.
Dokumentacja Alka była tworzona pod kątem wymagań konkursu zorganizowanego przez jakieś pismo (stowarzyszenie?) w Anglii.
----
* Jak masz dostęp do Żagli z 1961 to znajdziesz tam notatkę ze zdjęciem o wodowaniu Vegi
Ja Żagle mam ale głęboko schowane a i skaner odmawia kolaboracji

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2011, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
boSmann napisał(a):
Dokumentacja Alka była tworzona pod kątem wymagań konkursu zorganizowanego przez jakieś pismo (stowarzyszenie?) w Anglii.

"Yachting World" - otrzymal wyroznienie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2011, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
OK, nie kwestionuję po takim potwierdzeniu, a Żagle mam od 1965 rocznika.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2011, o 14:26 

Dołączył(a): 7 mar 2011, o 14:23
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuj:
Gdzieś wyczytałem, że "Ladies and Gentelman" nie jest jachtem nowym, tylko wyremontowanym. To któremu z ww. Opali zaserwowano tą nadbudówkę?


Według moich informacji to ex Dar Olsztyna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 00:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
https://vk.com/album-43759686_163301465


Załączniki:
ICBAqjeqIaA.jpg
ICBAqjeqIaA.jpg [ 136.13 KiB | Przeglądane 5745 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 10:01 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Zgrzyb napisał(a):
Politechnika ma rolera foka
Roler foka, zresztą dość autorską konstrukcję (roler, i jednocześnie sztag na tradycyjne sztaksle), Politechnika dostała w drugiej połowie lat 90-tych przed jednym z sezonów na północ.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2016, o 01:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Wtedy też był roler "Furlex"?? To rozwiązanie ma milionpińcetstodziwińcet wad i może jedną zaletę. Genia na rolerze, ale czy to zaleta wątpię. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2016, o 12:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
"Furlexa" w czasach Opali jeszcze nie było, on to taki nowoczesny i skomplikowany i co rusz mu coś - nowy typ myśli (chłe, chłe, myśli) technicznej. Lata 80-te.
Ale sam roller-reefing to co innego; np. mój jest starszy niż Opale :cool:
A rozwiązanie stosowano już gdzieś w XVIII wieku.
Dla wiatraków ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2016, o 14:34
Posty: 8
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Gdyby tak jeszcze pływanie na tych jachtach faktycznie im pomagało.

"
Dlaczego nie remontujecie ? Przecież jacht zarabia na czarterach ?
A po co ? Jak będzie taka potrzeba to poszukamy sponsora ....
"

"Sprzedajcie taniej, zostanie nam więcej na remont ... "
"Nie opłaca się taniej - bo tyle w sezon to on zarobi "

Tylko, że za kolejne 2 lata się rozleci a już dziś motopompy do rejsu trzeba montować .. arghhh ...

Skąd ta mentalność psa ogrodnika. Dlaczego, zwłaszcza w starszych klubowych żeglarzach nie ma tej więzi z jachtami ? W niczym nie pomogą, nie pogadają o wsparciu nie wspomnę ...

Już nawet chciałem zostać tylko opiekunem jachtu - finansuję wszystko i dbam o jacht przez x lat ... ale tak aby mi VIP'y klubowe w nie zabierały jachtu na cały sezon - niewykonalne - lepiej niech zgnije.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 168 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL