Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 22:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Netart napisał(a):
Kryteria jakie określiłem sobie są następujące:
-łódka w granicach 5-5 m.
-raczej bez kabiny, i dość lekka by można ją było wozić za autem na dowolne akweny.
-raczej 2 maszty - dla większej frajdy,
-ożaglowanie dowolne - ket-kecz, bermudzkie, rozprzowe,
-sklejka szyta i klejona - łatwość budowy bez helingu
-dość dzielna w żegludze dla ok 3-4 osób z bagażami.

Po czytaniu w sieci materiałów na te tematy na razie jestem najbardziej nastawiony na CS 17.
http://www.bandbyachtdesigns.com/cs17.htm

Jakiś czas temu tu na forum ktoś nawet pisał że zaczyna budować, ale temat jakoś chyba podupadł, bo nic nie słychać.
Rzeczywiście, na sailforum był taki wątek o budowie CS17 (Core Sound 17). Przypuszczam, że z jakichś życiowych powodów budowa nie jest kontynuowana, bo byśmy coś już wiedzieli.

Przyjęte założenia są bardzo dobre, chociaż nie trzymają się w naszym "mainstreamie" ;)

Z łódek podobnych, należy wskazać BRS17 (Bay River Skiff 17 - tego samego konstruktora, co i CS17 - był jego poprzednikiem) "Doppio" zbudowany i opływany w Polsce przez, wspominanego wyżej w tym wątku, Wojtka Bagińskiego. "Doppio" znakomicie i dość szybko żegluje, nie boi się silniejszych wiatrów - pływał po Zatoce Puckiej z trzyosobową załogą przy wietrze o sile 7 B. W baksztagu, przy takim wietrze, chodzi w ślizgu. Jest budowany bez helingu, metodą na wzdłużnikach, lub metodą szycia i klejenia (do wyboru przez budowniczego). Ukształtowanie dziobu powoduje powstawanie sporych bryzgów - podobno CS17 jest pod tym względem dużo lepszy. Z zalet nautycznych nalezy jeszcze dodać znakomite zrównoważenie na każdym kursie - "Doppio" chodzi, jak po szynach.
Obrazek
DSC_3131 by klonersi, on Flickr

Obrazek
DSC_3132 by klonersi, on Flickr

Obrazek
SA402008 by klonersi, on Flickr

Obrazek
P1070357 by klonersi, on Flickr

Obrazek
P1070371 by klonersi, on Flickr

***
Oczywiście, że można znaleźć i inne jednostki w tej klasie (również i europejskie) - spróbuję w następnych postach coś podesłać... :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Robercie, na tych zdjęciach Doppio widać maszty robione w kawałkach ?
Czy wiesz coś o tym ? tam widać część rury a potem chyba drewno.
Jak się sprawowały wolnostojące maszty na łódce tej wielkości ? Czy nie są zbyt słabe i nie ma zagrożenia że padną przy jakimś szkwale ?

ps. coraz bardziej mi ta łódka się podoba ;)

Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 16:57 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ja starałem się postawić na maksymalną prostotę budowy i obsługi, stąd długość 3,75.
Biorąc pod uwagę przewidywalny ciężar łódki bez problemu będzie ją można w dwie osoby "położyć" na wodzie. Na wiosłach może na niej pływać trzy osoby. Oczywiście można ją powiększyć, ale czy ma to sens w pływaniach spacerowych? Żagle to dodatkowa frajda, ale dla jednej, góra dwu osób. Bardzo zależało mi na klasycznym wyglądzie i biorąc pod uwagę Wasze wypowiedzi to chyba się udało. Właściwie trudno powiedzieć kto tą łódkę wymyślił. Uczciwie licząc to Przemek ma przynajmniej 60-70%.
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Netart napisał(a):
Robercie, na tych zdjęciach Doppio widać maszty robione w kawałkach ?
Czy wiesz coś o tym ? tam widać część rury a potem chyba drewno.
Jak się sprawowały wolnostojące maszty na łódce tej wielkości ? Czy nie są zbyt słabe i nie ma zagrożenia że padną przy jakimś szkwale ?
Maszty są drewniane, ale podczas budowy popełniono błąd i zrobiono je cieńsze niż podano w dokumentacji - dlatego włożono/wklejono je dla wzmocnienia w aluminiowe rury.
Maszty wolnostojące, o ile są odpowiednio policzone i wykonane z odpowiedniego materiału powinny być bezpieczne. Weź jako przykład maszt Finna, czy Lasera, a moze nawet morskich jachtów z rodziny Freedom, albo wszystkie współczesne z chińskim ożaglowaniem - raczej rzadko się łamią.

Netart napisał(a):
coraz bardziej mi ta łódka się podoba ;)
Mnie też :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
robhosailor napisał(a):
Netart napisał(a):
Robercie, na tych zdjęciach Doppio widać maszty robione w kawałkach ?
Czy wiesz coś o tym ? tam widać część rury a potem chyba drewno.
Maszty są drewniane, ale podczas budowy popełniono błąd i zrobiono je cieńsze niż podano w dokumentacji - dlatego włożono/wklejono je dla wzmocnienia w aluminiowe rury.
W pierwszym sezonie Doppio pływał z masztami bez wzmocnień - nawet przy tych 7 B, ale decyzja Wojtka była, żeby jednak to wzmocnić, bo około 10 mm różnicy średnicy masztu w okolicach opętnika, to trochę sporo, a ugięcia masztów były czasami bardzo widoczne.

Obrazek
IMGP3789 by klonersi, on Flickr

Obrazek
DSC01278 by klonersi, on Flickr

Obrazek
DSC01277 by klonersi, on Flickr

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Robert, może wiesz kto podjął się uszycia żagli do Dopio?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
:D O filozofii:
Obrazek
Unquestionably a girl's canoe! by helbert.paul, on Flickr

na zdjęciu: Quick Canoe Michaela Storera

lj78 napisał(a):
Robert, może wiesz kto podjął się uszycia żagli do Dopio?
Wiem - pracownia Aleksandra Celarka (i jego syna) w Chałupach.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Dla Andrzeja Netart'a dwumasztowiec łatwy w budowie, ale chyba ze względu na dzielność wybrałbym CS17/BRS17:
http://www.clcboats.com/shop/boats/boat ... plans.html

***
i jeszcze coś - 16 stóp:
http://www.cmdboats.com/catbird16.htm?c ... 08022e148e

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
No, to jeszcze:
http://www.benford.us/index.html?scp/

18 stóp

Obrazek

Obrazek

...i 16 stóp

Obrazek
***
EDIT: zwracam uwagę na dodatkowe gniazdo masztu - pomiędzy grotmasztem, a bezanem - jeden ze sposobów refowania polega na zwinięciu grotżagla dookoła grotmasztu i wstawieniu bezana w to dodatkowe gniazdo, łódka żegluje wtedy, ożaglowana jako ket.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Ten Catbird - piękny !
Dzięki Robert za pomysły. Muszę sporo poczytać o nich i zrobić zestawienie plusów dodatnich i plusów ujemnych ;-)))

pozdrawiam,
Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Netart napisał(a):
Ten Catbird - piękny !
Był jednym z moich faworytów, ale kiepsko mieści się się w moim garażu - za mało miejsca zostaje na robotę :D

A jeszcze o filozofii:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Xyfzf5bCaa8&NR=1[/youtube]

Ten egzemplarz Weekendera - nie dość, że się szybko buduje, to jeszcze ma żagle z plandeki :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Patrząc jeszcze na CS 17 zauważyłem że skrzynka mieczowa jest ustawiona poza osią stępki ;-)
Chyba wspominałeś o takich patentach na spotkaniu w Korsarzu, ale czy możesz wyjaśnić z czego wynika taka koncepcja skrzyni ? Co jest łatwiej , lepiej ????

Pozdrawiam
Andrzej


Załączniki:
launch3a.jpg
launch3a.jpg [ 32.14 KiB | Przeglądane 9117 razy ]

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Netart napisał(a):
Patrząc jeszcze na CS 17 zauważyłem że skrzynka mieczowa jest ustawiona poza osią stępki ;-)
Chyba wspominałeś o takich patentach na spotkaniu w Korsarzu, ale czy możesz wyjaśnić z czego wynika taka koncepcja skrzyni ? Co jest łatwiej , lepiej ????
BRS17 (Doppio) też tak ma - fotki poniżej. Nie ma potrzeby rozcinania belki stępki - skrzynka ma swoją, niezależną konstrukcję przylegającą do stępki po jednej stronie. Jeśli się przyjrzeć bliżej niektórym łódkom Radka Werszki (np. Dayboat 4.0) też można zauważyć, że skrzynka mieczowa jest "off centre line". Tak jest łatwiej ją zbudować.

Obrazek
DSC_2992 by klonersi, on Flickr

Obrazek
DSC_2995 by klonersi, on Flickr

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Robert, przestań proszę, bo jeszcze trochę, a kupię sklejkę i zajmę garaż, a wtedy pożycie moje małżeńskie będzie mocno zagrożone ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
zosta napisał(a):
Robert, przestań proszę, bo jeszcze trochę, a kupię sklejkę i zajmę garaż, a wtedy pożycie moje małżeńskie będzie mocno zagrożone ;)

Nie wiem, co garaż ma do pożycia małżeńskiego - ale nie będę wnikał - jedni lubią w łóżku, inni na fortepianie, jeszcze inni mogą lubić w garażu...

Wracając do niesymetrycznych skrzynek mieczowych - jeden z prostych w budowie skiffów Iaina Oughtreda:
https://picasaweb.google.com/Pateplumab ... 5959506514

A zobaczcie łódki Conrada Natzio:
http://www.broadlyboats.com/modules.php ... ge&artid=1
Taki Oystercatcher ma skrzynkę mieczową zupełnie z boku, a ile dzięki temu miejsca w kokpicie!
Obrazek

Obrazek

http://www.broadlyboats.com/conrad/Cnp2.pdf

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 12:12 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
A jak zobaczyłem plany Goat island skiff`a to myślałem że niema nic prostrzego w budowie...
A jednak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
robhosailor napisał(a):
Nie wiem, co garaż ma do pożycia małżeńskiego - ale nie będę wnikał - jedni lubią w łóżku, inni na fortepianie, jeszcze inni mogą lubić w garażu...

Wydawać sie może na pozór, że niewiele, ale wziąwszy pod uwagę, że w garażu stoi auto żony i że właścicielka auta życzy sobie raczej aby wieszać półki, szafki, porządkować, wozić dzieci czy co tam jeszcze... Może to nie na temat instant boats, ale coś z filozofią może ma wspólnego. Tą życiową.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
A jak zobaczyłem plany Goat island skiff`a to myślałem że niema nic prostrzego w budowie...
A jednak.
Jest sporo prostszych, ale nie wszystkie są takie ładne :D

zosta napisał(a):
Wydawać sie może na pozór, że niewiele, ale wziąwszy pod uwagę, że w garażu stoi auto żony i że właścicielka auta życzy sobie raczej aby wieszać półki, szafki, porządkować, wozić dzieci czy co tam jeszcze... Może to nie na temat instant boats, ale coś z filozofią może ma wspólnego. Tą życiową.
To nie filozofia, tylko instynkt samozachowawczy. :lol:
Przezwyciężyłem to w sobie - kiedyś, z jakiegoś powodu i tak trzeba będzie umrzeć, a jeśli trzeba będzie umrzeć z ręki rozwścieczonej żony, to trudno. :lol:
***
A na szczęście, moja żona kupiła sobie samochód ciężarowy, który się nie mieści w tym garażu. :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
...Moja w ostatni weekend powiedziała mi, że cieszy się że mam wyjątkowe hobby, i w ogóle że ma zdolnego (do wszystkiego) męża. Na koniec spytała się, czy mam zamiar pływać na tej łódce, czy od razu ją sprzedam;) Ale i tak jest super, bo mam do dyspozycji cały strych i garaż:)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Wyrazy szacunku :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
robhosailor napisał(a):
Dla Andrzeja Netart'a dwumasztowiec łatwy w budowie, ale chyba ze względu na dzielność wybrałbym CS17/BRS17:
http://www.clcboats.com/shop/boats/boat ... plans.html



Robercie,
Piękna linia kadłuba w tej łódeczce, ale fakt, ze wygląda raczej na "chybotliwą" i dla max 3 osób. Potem już się robi bardzo ciasno. Jak na razie po przejrzeniu wszystkich rysunków CS 17 jakoś najbardziej do mnie przemawia. Pisałem już do B&B z zapytaniem czy mają może plany na CD do wycinania na CNC, bo szczerze to ten element budowy chciałbym pominąć ( czyli trasowanie elementów ) ale nie mają tego. To tak gwoli informacji. ;-)

Pozdrawiam
Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Netart napisał(a):
po przejrzeniu wszystkich rysunków CS 17 jakoś najbardziej do mnie przemawia.
Myślę, że to znakomity wybór.

Netart napisał(a):
ten element budowy chciałbym pominąć ( czyli trasowanie elementów )
Myślę, że to nie jest, ani najtrudniejszy, ani najbardziej uciążliwy etap budowy:
Obrazek
Tracing bottom curve 2 by robhosailor, on Flickr

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
robhosailor napisał(a):
ani najtrudniejszy, ani najbardziej uciążliwy etap budowy:

Fakt, murowanie jest dosyć proste :-P
To ma być dziobnica w siatkobetonowcu?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
boSmann napisał(a):
Fakt, murowanie jest dosyć proste :-P
To ma być dziobnica w siatkobetonowcu?
W cegłowcu-murowcu - raczej! :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
robhosailor napisał(a):
Netart napisał(a):
Ten Catbird - piękny !
Był jednym z moich faworytów, ale kiepsko mieści się się w moim garażu - za mało miejsca zostaje na robotę :D


Robercie jestem więcej jak przekonany, że powinieneś zacząć sezon od budowy większego garażu...skromnie ...marnuje się Twój talent szkutniczy z powodu małego warsztatu.

Ps. Wątek o małym garażu pojawia się zawsze gdy pomysły masz z tyłu głowy.

Pozdrawiam. :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wojciech1968 napisał(a):
Robercie jestem więcej jak przekonany, że powinieneś zacząć sezon od budowy większego garażu...skromnie ...marnuje się Twój talent szkutniczy z powodu małego warsztatu.

Ps. Wątek o małym garażu pojawia się zawsze gdy pomysły masz z tyłu głowy.

Ha! Dzięki za uznanie. Rzeczywiście - coś w tym jest - ten mały garaż jest konkretnym ograniczeniem, ale nie tylko on. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
robhosailor napisał(a):
Netart napisał(a):
po przejrzeniu wszystkich rysunków CS 17 jakoś najbardziej do mnie przemawia.
Myślę, że to znakomity wybór.


Robercie,
Znalazłem na stronie B&B Design taka adnotacja przy info o zakupie planów:
All International plan packages require a customs declaration.

Czy to znaczy że plany przychodzą do U. Celnego i jeszcze jakąś opłatę celną za to należy uiścić ?

Pozdrawiam
Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Netart napisał(a):
Robercie,
Znalazłem na stronie B&B Design taka adnotacja przy info o zakupie planów:
All International plan packages require a customs declaration.

Czy to znaczy że plany przychodzą do U. Celnego i jeszcze jakąś opłatę celną za to należy uiścić ?
Nie wiem, zapytam Wojtka, który kupował u nich plany BRS17. Z tego, co wiem, to importowane dobra niematerialne, takie jak np. prawa autorskie, licencje itp. nie podlegają cłu (ani podatkowi VAT), ale nie jestem ekspertem od prawa celnego i podatkowego, więc mogę się mylić.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 199 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL