Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 17:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 04:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cypis napisał(a):
o EGR słyszał?

Słyszałem.
Wyświetliło, że się zapchał.
Przeszło w tryb awaryjny.
Wymiana na nowy Kosztowała 700.
Dalej nie jeździ jak przedtem.
Gówniane jakieś te diesle teraz robią...
:roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Cypis napisał(a):
Czemu zasiarczony?


Bo przepracowany - ale Ciebie przekonywać nie będę bo TY i tak wiesz lepiej.
Jak kiedyś będziesz Cypis miał własny jacht z własnym silnikiem, za naprawy którego będziesz płacić WŁASNYMI pieniędzmi to może wrócimy do tej rozmowy.
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 15 kwi 2011, o 09:38 przez Olek, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem cytowanie, zwróć prosze uwagę na przycisk "cytuj"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
poprawiłem cytowanie, zwróć prosze uwagę na przycisk "cytuj"


Do Burego Kocura...czytaj...viewtopic.php?f=68&t=6572 ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
bury_kocur napisał(a):
Cypis napisał(a):
Czemu zasiarczony?
Bo przepracowany - ale Ciebie przekonywać nie będę bo TY i tak wiesz lepiej.
Jak kiedyś będziesz Cypis miał własny jacht z własnym silnikiem, za naprawy którego będziesz płacić WŁASNYMI pieniędzmi to może wrócimy do tej rozmowy.
Kocur
Nie wiem lepiej -- pytam właśnie, skąd ta siarka?

Właściciel jachtu z silnikiem, zaciekawiony --

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cypis napisał(a):
skąd ta siarka?

Może z wina?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: bury_kocur
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja się zastrzelę....
Turbo Cypis w dieslu nie jest dla picu. Powietrze jest o cylindra zasysane podciśnieniowo z kolektora ssącego w takiej ilości - jaka się zmieście do niego w położeniu tłoka w położeniu ZW (zwrot wewnętrzny). Jak wiadomo powszechnie spalanie się paliwa (także ON) to reakcja chemiczna gwałtownego utleniania (spalania) , która zachodzi w obecności tlenu, z tym, że im tegoż więcej - tym proces spalania jest bardziej gwałtowny szybszy i sprawniejszy. Realizuje się to przez doprowadzenie dodatkowej dawki powietrza zawiarającej odpowiednią dawkę tlenu. Na ten pomysł w diaslach wpadł i udowodnił swoją rację pewien Szwajcar na początku XX wielu. Kilkadziesiąt lat później udowodnoipno, że im powietrze chłodniejsze - tym proces spalania w cylindrze jest sprawniejszy - bo chłodne powiwtrze ma większą gęstość niż ciepłe. W ten sposób zaczęto stosować chłodnice powietrza doładowującego, które my z anglijska nazywany intercooler'ami.
EGR nie ma nic wspólnego z mocą silnika, a jedynie z tym aby to co wylatuje z rury wydechowej zawierało możliwie mało tlenku azotu..... Jest to realizowane poprzez skierowanie części spalin z kolektora wydechowego do cylindra, gdzie jest "dopalone".
I to zasadniczo w czasach kiedy nie znano jeszcze katalizatora.
Wymyslili go z tego co pamiętam inżynierowe z USA na fali powstałych w latach 80-tych ruchów proekologicznych. Później przywędrował do Europy i Azji - ale głównie pod naciskiem eksprtu swoich aut do Hameryki.....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, starypraktyk
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Maar napisał(a):
a olej w skrzyni biegów to co, wymieniasz ?

Dziwne: cytuje Wojciecha, a wychodzi Maar...

Ten olej też mam w planie, ale jak łódkę wyciągnę. Wedle książki spuszcza się go odkręcając śrubkę od spodu. Zastanawiałem się, czy może wyssać go przez wejście bagnetu, ale to pewnie nie jest zalecana metoda. Ciekawy jestem waszych opinii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Można go wyssać , ale trzeba mieć specjalne urzędzenie podciśnieniowe, z wymiennymi sondami. Ono wysysa olej z miski bezpośrednio do zbiornika na przepracowany olej.
Jednak fachowcy wolą spuścić olej przez korek spustowy, ponieważ można w ten sposób "stary" olej usunąć dokładniej.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
A jak takie urządzenie wygląda?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
http://allegro.pl/odsysacz-prozniowy-ol ... 87628.html

Na przykład tak...

Odsysacz warsztatowy jest większy i posiada cały zestaw lanc dostosowanych do średnicy rurki bagnetu i jej długości.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Przyglądam się i nie bardzo widzę na czym różnica polega względem pompki, której ja używam: http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalie ... fter-12-V/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Od tego mało , brak zbiornika na olej przepracowany.
Od profesjonalnego - warsztatowego dużo. Tamten jest na kółkach , zbiornik mieści pewno z 50 l oleju i zapewne wysysa olej szybciej i sprawniej - bo sonda jest sztywna - ale elastyczna....
Taki wężyk IMHO nie dotrze do dna miski bo jest zbyt giętki ......

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 12:34 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bez przesady, olej w silniku i przekladni wymieniam przy pomocy recznej pompki z
dosc sztywnym ,plastikowym wezykiem. Spokojnie siega na samo dno miski. Jesli mam jakies watpliwosci to plucze swiezym olejem tak jak pisal Wlodek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
W ostateczności można użyć strzykawki, takiej do płukania uszu a' 300 ml.

Nie rodzaj pompki jest problemem, tylko fakt mania w silniku przepracowanego/zużytego oleju.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
tylko fakt mania w silniku przepracowanego/zużytego oleju.


Do bólu i do znudzenia będę powtarzał, iż cena kolejnych kilku litrów oleju (nawet najlepszej jakości) jest mało istotna w porównaniu z ceną silnika.

Inna sprawa to klasyfikacja używanego oleju.
Do obecnych silników wolnoobrotowych i niewysilonych naprawdę wystarcza olej klasy CC i CD.
Czyli tak naprawdę olej klasy Superol lub Marinol, byle wymieniany często, jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż najlepszy nawet olej wymieniany za rzadko.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
M@rek napisał(a):
Bez przesady, olej w silniku i przekladni wymieniam przy pomocy recznej pompki z
dosc sztywnym ,plastikowym wezykiem. Spokojnie siega na samo dno miski. Jesli mam jakies watpliwosci to plucze swiezym olejem tak jak pisal Wlodek.

A u mnie poprzedni właściciel zamontował na stałe pompkę do wymiany oleju - na miedzianej rurce wyłażącej spod miski.
Tu ją widać:
http://galeria.makiela.pl/album12/PICT0088
Bardzo wygodne ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
I kłopot z głowy.........

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
A u mnie

Czy to jest silnik dwucylindrowy...na foto widzę dwie wajchy do dekompresji czy one są ze sobą zsynchronizowane ?
W jaki sposób gasisz ten silnik ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Wojciech1968 napisał(a):
W jaki sposób gasisz ten silnik ?

Silniki gasi się, a przynajmniej próbuje gasić -- w pierwszym ruchu -- gaśnicą.
Np. http://www.tvs.pl/34583,katowice_plonal_autobus_linii_695.html

BP, MSPANC.

The purysta języka technicznego --

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cypis napisał(a):
The purysta języka technicznego --

Oczywiście jako moderator FŻ słusznie o tym prawisz.

Więcej pytań nie mam.


Ale ... http://slowniki.pwn.pl/angielski/pl/gasi%C4%87 ...

Cytuj:
gasić cz. to put out (pożar); to blow out (świecę); to switch off (lampę); to turn off (światło, silnik); to extinguish (entuzjazm); to quench (pragnienie)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Wojciech1968 napisał(a):
Cypis napisał(a):
The purysta języka technicznego --
Oczywiście jako moderator FŻ słusznie o tym prawisz.
Jako co?? Kawał, który zrobił w ramach Klubu Dobrego Żartu (chyba) Maar nie ma nic w spólnego z tematem. Natomiast zawodowo stało się tak, że należy rozróżniać słowa "gasić" i "wyłączyć". Nie wiem, po co cytat ze słownika, niemniej jak byk stoi tam "turn off". Jakie gaszenie? :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cypis napisał(a):
należy rozróżniać słowa "gasić" i "wyłączyć".

Jak również slogan od DTR.

Cypis wyczyść wątek z żartów nietematycznych. :D ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Próbowałem dziś wyssać olej z przekładni, ale zamiast dwóch litrów wyciągnąłem coś ze szklaneczkę. Nie tędy droga najwyraźniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
A u mnie

Czy to jest silnik dwucylindrowy...na foto widzę dwie wajchy do dekompresji czy one są ze sobą zsynchronizowane ?
W jaki sposób gasisz ten silnik ?

Khem...
Wajchy są na każdy gar z osobna.
Pozwala to na łatwiejsze uruchamianie gada ręcznie, znaczy korbiąc korbą w razie kuku rozrusznika...Pół "gazu" bez sprzęgła, korbimy ile się da na otwartych odpowietrznikach i przy maksymalnej prędkości obrotowej zamykamy najpierw jeden cylinder a jak zacznie na nim pykać - to zaraz drugi.
Uznałem, że to istotna procedura "awaryjna", dorobiłem korbę - i sprawdziłem, że potrafię tak silnik uruchomić - średnio za drugą-trzecią próbą... (to na zimnym silniku - na ciepłym, to żaden problem).

Teoretycznie powinno się MD2 odstawiać cięgłem, które ciągnie wajchę "gazu" na pompie paliwowej do "zera" - odcinając paliwo...
Jednak odrobina nagaru przy nagrzanym solidnie silniku plus minimalnie niedociągnięte cięgło odcięcia paliwa - to sytuacja w której maszyna popyrkuje, postukuje, trzęsie się - i wciąż się cholera kreci!
Najprościej temu zaradzić ciągnąc cięgło odcięcia gazu bardzo silnie, np. dwoma rękoma - tylko, że wówczas bywa że to za mało, albo że się owo ciegło... urywa...
Zawsze trzecią ręką można otworzyć odpowietrzniki - tylko nie zawsze się trzecią rękę ma... no i na pewno dobrze to silnikowi nie robi...
Można też szczypcami jakimiś wymacać wajchę "gazu" i przekręcić ją ręcznie, skuteczniej niż linką cięgła - ale trza do tego macać łapami w gorącej maszynerii, centymetry ledwie od wirującego koła zamachowego...

Tia... wyłącznie silnika bywa za karę!

Ogólniej - stare diesle w ogóle dzielą się IMHO na takie co ciężko startują i łatwo stopują oraz takie, takie co się je łatwo startuje i ciężko wyłącza.
Mój staruszek (V-P MD2) należy do tych drugich :lol:
Nowe diesle mają jakieś guziki, zawory elektromagnetyczne i inne takie.
Zupełnie toto pozbawione stylu :lol: :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Jaromir napisał(a):
dorobiłem korbę

A ja nie mam korby i bardzo mnie ciekawi Twój wynalazek. Jakieś foto pod ręką?

Mój MD5 startuje grzecznie i takoż pozwala się odstawić. Mam dwa cięgła, jedno do startowania, a drugie przeciwnie. Ale co one robią nie wiem. Oświeci mnie ktoś?
Jedyne co, to piszczy coś z głośniczka jak za długo, albo na zbyt wysokich obrotach chodzi. Wedle książki to ma znaczyć: "za małe ciśnienie oleju" albo "silnik się przegrzewa". No właśnie, tylko skąd wiedzieć czy to, czy to?
No i jeszcze drażni mnie ta odłażąca zewsząd zielona farba...
Zielona jak ja w temacie silników ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 03:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
można otworzyć odpowietrzniki (...) na pewno dobrze to silnikowi nie robi...


Co się wówczas może stać z silnikiem gdy otwiera się odpowietrznik ?
Pytam dlatego, że na silniku ( jak u kolegi Zosta ) nie można było wyłączyć go minimalizując obroty na cięgnie gazu i ostatecznie wyłączaliśmy silnik wajchą odpowietrznika. ( Silnik ten pracował wyłączany tą metodą kilka dobrych lat na Nefrycie. Został wymieniony na inny model VOLVO PENTA MD2010)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 05:58 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
zosta napisał(a):
Próbowałem dziś wyssać olej z przekładni, ale zamiast dwóch litrów wyciągnąłem coś ze szklaneczkę. Nie tędy droga najwyraźniej.

Bo może więcej tam nie było?

*****

zosta napisał(a):
A ja nie mam korby i bardzo mnie ciekawi Twój wynalazek. Jakieś foto pod ręką?
Korby może i nie masz :D...ale twój silnik powinien mieć miejsce do jej wsadzenia...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 07:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
peter napisał(a):
Bo może więcej tam nie było?

Poziom był prawidłowy, więc powinno być dużo więcej.
peter napisał(a):
Korby może i nie masz ...ale twój silnik powinien mieć miejsce do jej wsadzenia...

Pewnie tak, dlatego dopytuję co i jak, bo wyobrażać mogę sobie różne rzeczy odbiegające zgoła od rzeczywistości. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 08:07 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
zosta napisał(a):
Poziom był prawidłowy, więc powinno być dużo więcej.

A ile powinno w niej byc? bo dwa litry to dosc duzo jak na przekladnie.W yanmarze ktory mialem bylo tylko 0,25 litra w przekladni.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
1,8 l


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL