Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 lip 2025, o 22:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 maja 2011, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Carlo napisał(a):
ruchomość w postaci jachtu.
Ja tylko tak, gwoli ścisłości: jeśli jest to jacht morski i ma certyfikat wydany przez izbę morską - jest nieruchomością.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2011, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Zbieraj napisał(a):
Carlo napisał(a):
ruchomość w postaci jachtu.
Ja tylko tak, gwoli ścisłości: jeśli jest to jacht morski i ma certyfikat wydany przez izbę morską - jest nieruchomością.


Wchodzimy w szczegóły, ale słuszna uwaga. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2011, o 18:10 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Carlo napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Carlo napisał(a):
ruchomość w postaci jachtu.
Ja tylko tak, gwoli ścisłości: jeśli jest to jacht morski i ma certyfikat wydany przez izbę morską - jest nieruchomością.


Wchodzimy w szczegóły, ale słuszna uwaga. :)

I dobre porównanie - bo rejs na jachcie można porównać do wynajęcia kwatery lub domku w górach

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 09:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
W swoich wypowiedziach w tym wątku mówiłem o tym, kiedy bez żadnej wątpliwości rejs można nazwać niekomercyjnym. W moim przypadku: idę do czarterowni, wybieram w miarę dobrą i w miarę tanią. Dzielę wszystkie koszty na całą załogę (w tym mnie). Nikt nic nie zarabia. Jako jako organizator tracę dodatkowo czas, nerwy itd. Dodatkowo wcześniej, aby zdobyć uprawnienia do prowadzenia musiałem poświęcić dużo czasu, pieniędzy i zdrowia. Nikt za to mi nie zwraca. To jest niewątpliwie rejs niekomercyjny. Tego jak rozumiem nikt nie kwestionuje.

I teraz: czy można tą definicję rozszerzyć? Prawnie? Pewnie tak. Moralnie - chyba nie.
Chciałem kiedyś zmotywować załogę do podnoszenia kwalifikacji w ten sposób, że za każdy kolejny stopień żeglarski byłaby dodatkowa zniżka za rejs. Pomysł przepadł z kretesem. :-(

A jakie koszty mógłby wliczyć właściciel aby uznać rejs za niekomercyjny - doprawdy nie wiem?
Kiedyś kolega wynajął Omegę na cały sezon za niewielką kwotę. Dzisiaj byłoby to powiedzmy 1000-2000 PLN. I co weekend zapraszał znajomych na rejs. Zrzucaliśmy się tak, aby pokryć mu z grubsza koszty wynajęcia. Wypadało powiedzmy 15-20 PLN/os./dzień.
Wszyscy byli zadowoleni. Moim zdaniem były to oczywiście rejsy niekomercyjne.
Ale gdyby właściciel jachtu chciał 15 PLN? Nie byłoby to dla mnie takie oczywiste, że jest to rejs niekomercyjny. Przynajmniej moralnie. Jeśli kolega pożycza narty, rolki czy rower na weekend, to policzysz mu wszelkie koszty i poprosisz o 70 PLN?

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:18 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Stara Zientara napisał(a):
Wielokrotnie spotkałem się z postawą: "A co się będę wysilał, przecież mi za to nie płacą". Mi płacą, więc się wysilam.


Więc za darmo jesteś 'bylejakim'kapitanem a za kasę dobrym? :)
Niesamowite!

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Cóż, nie rozumiem,
jeśli wyczarteruję jacht za 5000zł i podzielę koszt czarteru na 5 osób po 1000zł plus koszty wyżywienia, to nie jest rejs komercyjny, a jeśli poniosę koszt remontu 5000zł ale do podziału wrzucę mój koszt rejsu 1000zł czyli na 5 osób po 250zł plus koszty wyżywienia to jest rejs komercyjny.
Doprawdy nie wiem jaka logika każe Wam taki tok rozumowania.
Nie przekonaliście mnie.

Marku, ja, dziękować Bogu, jeszcze do żeglowania nikogo nie potrzebuję, więc płacić załodze nie muszę. Dotychczas jak miałem wolne miejsca to zabierałem chętnych. Teraz się poważnie zastanowię. Na to, żeby sponsorować rejsy mnie nie stać, a nikomu podpaść też bym nie chciał za branie kasy.
Będę pływał sobie sam :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
skipbulba napisał(a):
Będę pływał sobie sam :)


A jak się komuś nie podoba.... to....(--->'regulamin Maćka ;)) ).

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Leszczyna napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Będę pływał sobie sam :)


A jak się komuś nie podoba.... to....(--->'regulamin Maćka ;)) ).


Zdecydowanie tak, u mnie na jachcie w rejsach "niekomercyjnych" jestem "car i boh" czyli będę sobie pływał sam :P

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
:respekt:
Są jeszcze ludzie wolni na tym świecie :lol: .

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Leszczyna napisał(a):
Więc za darmo jesteś 'bylejakim'kapitanem a za kasę dobrym? :)

Gdzie to wyczytałaś? Chyba, że sądzisz innych po sobie.
Może zastanawiaj się nad tym, co czytasz i (przede wszystkim) nad tym, co piszesz.

PS. Cienka, czerwona linia tuż, tuż... kolejnego ostrzeżenia nie będzie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wojtek... to wynika z tego co napisałeś :), dlatego pytam jak tak może być?

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
skipbulba napisał(a):
Teraz się poważnie zastanowię. Na to, żeby sponsorować rejsy mnie nie stać, a nikomu podpaść też bym nie chciał za branie kasy.


To jest trudno powiedzieć w takim przypadku, co jest komercją a co nie jest?
W przypadku sytuacji: płynę własnym jachtem i biorę załogę.
Jestem dość skrajny w poglądach (tak więc nie bardzo się nimi przejmuj),
ale uważam, że każde wzięcie kasy za kojowe w takim przypadku powoduje, że
nie możesz w tytule ogłoszenia dać 'rejs niekomercyjny'. Albo nawet w temacie e-mail'a
do znajomych czy SMSie.

W takim przypadku bardziej sensowne wydaje się mówienie o 'uczciwej cenie'.
Jeśli zaproponujesz 50% ceny czarteru podobnego jachtu z podobnego rocznika z pobliskiej mariny itd., to znajomi powinni być happy. A że Tobie, przy takim podejściu nigdy jacht się nie zwróci to zupełnie inna, acz oczywista kwestia. :-(

I teraz pytanie. Mówisz o koszcie remontu 5.000 PLN. A jeśli w innym roku poniesiesz koszty remontu i doposażenia 20.000 PLN to podniesiesz 4-krotnie cenę rejsu?! To chyba też bez sensu?

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Leszczyna napisał(a):
to wynika z tego co napisałeś

z tego?:
Stara Zientara napisał(a):
prowadzę dla przyjemności popływania

No to może nie wiesz, że zawsze pływam za pieniądze, oprócz Zawiszy i Mazur z przyjaciółmi. Taki mam zawód.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Hmm a jak nie płacą w terminie to się starasz czy nie? :D

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Rozliczenia z armatorami to już moja prywatna sprawa.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Nie wątpię, ale pytam czy się starasz wtedy czy nie, bo jakby nie było to ma kolosalne znaczenie dla załogi.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
a ja mam takie pytanie- na czym polega ów staranie się? jak można się "nie starać?" będąc kpt?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Katrine napisał(a):
jak można się "nie starać?" będąc kpt?

Nie wiem, zapytaj Leszczyny.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kuracent, a ja gdzieś pisałem, że rejs ma mi zamortyzować remont? Weż kurwa czytaj ze zrozumieniem.
Uważam, że jak wsadzam co roku kupe kasy i kupe czasu, żeby przygotować jacht,to postawienie sprawy : " ja daję jacht, Wy płacicie za resztę" nie jest żadną komercją.
Komercja to jest wtedy jak ktoś prowadzi biznes i sprzedaje miejsca na jachcie. A cała reszta to niekomercja.
Pierniczycie tu bez ładu i składu.
Jak zorganizuje rejs na swoim jachcie, ale w zamian za to, ze ja daję jacht to nie płacę za rejs to komercja. Ale jak zagonie tych samych załogantów do remontu i w zamian za to zrobie rejs po kosztach, to już nie jest? Bo nie kasuję za kojowe?

Z definicja słowa komercyjny wynika, że rejs jest niekomercyjny wtedy jeśli nikt na nim nie zarabia. Ale doszukiwanie się niuansów, że jak wziął karton fajek za poprowadzenie rejsu to komercja, jak tak skalkulował rejs, że sam nie płaci za żarło to komercja itd, itd... to bzdura. Nie jesteście w stanie wypisac wszystkich możliwych rozwiązań, płatności, barterów, usług itp. i ocenić ich komercyjności bądź niekomercyjności.

Komercyjność wynika z intencji. Jeśli ktoś organizuje rejs ZEBY ZAROBIĆ to jest on komercyjny. Niezależnie od tego czy jest tani czy drogi, czy był zysk, czy nie było zysku. Itp.
Jeżeli celem organizowania rejsu NIE JEST ZARABIANIE pieniędzy to rejs jest niekomercyjny.
A cała reszta to sprawy Urzędów skarbowych, Prokuratur i Sądów.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Ostatnio edytowano 10 maja 2011, o 11:19 przez skipbulba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Pewnie chodzi o 'bycie miłym za pieniądze',bo jacht i tak musi dotrzeć na miejsce bezpiecznie :). Ewentualnie np. Wojtek odmówi załodze (złośliwie) zawinięcia na jakąś wyspę,bo stwierdzi,że on się nie stara i nie ma tego w umowie :D.
Nie wiem Kasia, trzeba zapytać Wojtka on twierdzi,że się z tym spotkał... .

*****

Stara Zientara napisał(a):
Katrine napisał(a):
jak można się "nie starać?" będąc kpt?

Nie wiem, zapytaj Leszczyny.


Wojtek gubisz się w zeznaniach :), a my się pytamy całkiem poważnie!

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Leszczyna napisał(a):
Nie wątpię, ale pytam czy się starasz wtedy czy nie, bo jakby nie było to ma kolosalne znaczenie dla załogi.


Wiesz Leszczyna ro chyba pytanie trochę nie na miejscu.
To tak jak z pytaniem: " odpowiedz tak lub nie. Przestałaś już katować koty na osiedlu?"

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:20 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Myślę,że w dyskusji o 'komercyjności' jest jak najbardziej na miejscu.
Wojtek pływa tylko w rejsach komercyjnych i 'stara się bo mu płacą', dla załogi to raczej ważne czy ma zapewnione to 'staranie się'.
Załoga zapłaciła w końcu za to,prawda?

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
To tak jak bys spytała malarza, czy maluje ładne obrazy. Co ma odpowiedzieć? Że nie? Czy że tak?
Jak odpowie, że nie to znaczy, że sam stwierdza, że jest paprakiem. Jak odpowie, że tak, no to megaloman.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Ejj dobra nie kłócicie się przeze mnie;)

Nie rozumiem jak można się nie starać lub starać będąc kpt. Wydaje mi się że każdy powinien być tym kim jest a nie udawać kogoś sympatycznego...(na morzu też). Rozumiem że można starać się na szkoleniu manewrowym (np. na patent jakiś) ale na czym polega staranie się "w byciu kpt". Kapitan jest po to by bezpiecznie dostarczyć jacht gdzieś tam a nie po to by zaspokajać i skakać wokół załogi... Przynajmniej w moim mniemaniu. A to by być miłym a nie jakimś dogryzającym na każdym kroku człowiekiem to chyba już zależy od charakteru/ osobowości a nie od stanowiska na jachcie.

Dla mnie kpt to osoba która odpowiada za moje bezpieczeństwo, nie musi się starać, ma to robić a nie się starać. Kropka.:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 11:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No tak Kasia... ale Wojtek podał przykład 'niekomercyjnej bylejakości'.
Stara się za kasę.. okey,ale co jeśli się nie stara bo kasy nie ma? ;)

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Leszczyna napisał(a):
No tak Kasia... ale Wojtek podał przykład 'niekomercyjnej bylejakości'.


Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem intencje Wojtka. Prawdopodobnie chodzi mu o to, że jeśli na niekomercyjnych czy pseudo-niekomercyjnych rejsach, nie ma map, nie działa echosonda a silnik czasem pracuje - to 'organizator' i/lub kapitan nie poczuwa się do winy. Przecież on nie zarabia więc czego - droga załogo - mielibyście mieć pretensje? Na rejsach komercyjnych, zwłaszcza powtarzalnych w tej samej firmie z roku na rok, jednak przynajmniej się starają. W dużej mierze wiadomo, kto za co odpowiada itd.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kuracent napisał(a):
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem intencje Wojtka.

Mniej-więcej o to chodzi.

PS. Mamusia wpoiła mi kiedyś zasadę: Zgodziłeś się za psa, to szczekaj.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kuracent napisał(a):
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem intencje Wojtka. Prawdopodobnie chodzi mu o to, że jeśli na niekomercyjnych czy pseudo-niekomercyjnych rejsach, nie ma map, nie działa echosonda a silnik czasem pracuje - to 'organizator' i/lub kapitan nie poczuwa się do winy.

Ja tam się nie znam, ale na tych swoich rejsach byle jakich, bo niekomercyjnych zawsze mam odpowiednie materiały nawigacyjne (przywożę własne) i stan techniczny jachtu jest bez zarzutu.
Na komercyjnych różnie bywało. Szczególnie ze stanem technicznym jachtów.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
skipbulba napisał(a):
Z definicja słowa komercyjny wynika, że rejs jest niekomercyjny wtedy jeśli nikt na nim nie zarabia. Ale doszukiwanie się niuansów, że jak wziął karton fajek za poprowadzenie rejsu to komercja, jak tak skalkulował rejs, że sam nie płaci za żarło to komercja itd, itd... to bzdura. Nie jesteście w stanie wypisac wszystkich możliwych rozwiązań, płatności, barterów, usług itp. i ocenić ich komercyjności bądź niekomercyjności.


Skipbulba, to nie jest bzdura. Wprawdzie my toczymy tutaj akademicką dyskusję,bo po to między innymi jest forum żeby sobie podyskutować na dowolne tematy ale są podobne problemy w życiu gdzie już żarty się kończą. Popatrz jaka dyskusja toczy czy toczyła się na temat wydawało by się prosty, czy danie lekarzowi butelki koniaku po operacji to tylko dowód wdzięczności czy łapówka. A to już może się skończyć poważnymi konsekwencjami prawnymi.

Ja myślę, że ogłoszeniodawcom pomyliło się słowo komercja z profesjonalnym organizowaniem rejsów i po prostu należy to rozumieć tak, że rejs komercyjny to organizowany przez firmę lub człowieka prowadzącego działalność w tej branży a niekomercyjny to organizowany przez osobę lub grupę osób zajmujących się zawodowo czym innym ale od czasu do czasu chcących sobie popływać.

Z punktu widzenia danych, które powinny być podane dla chcących wziąć udział w takich imprezach nie widzę żadnej różnicy.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2011, o 19:55
Posty: 53
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: st. j.
Witam,
wtrącę słowko na temat właścicieli jachtów. Sadzę, że jeżeli właściciel chce zorganizować rejs niekomercyjny to jak najbardziej, wystarczy okreslić następujące założenia:
Ja1 jako armator udostępniam Mnie2 jako organizatorowi rejsu , jacht za kwotę będącą zwrotem kosztów jachtu , i teraz zagwozdka, bo kolega iks zrobił remont za 20 tyś i to dla niego koszt. To tak nie zadziała, trzeba by wziąść koszt czarteru porównywalnej jednostki na rynku pomniejszony o ich marżę zysku- tak żeby to było widoczne dla potencjalnie chętnego załoganta, mój znajomy przyjął bardzo prosto 10 euro za dobę od koi i chętnie z nim pływam, bo wiem że jacht kosztuje, a on popłynie czy ma komplet czy nie, bo lubi. I tu są wszyscy zadowoleni, ja płacę zdecudowanie mniej niż w firmie na komercyjnym pływaniu, a on może pływać z takim fajnym gościem jak ja który mu się z przyjemnością dołoży do kosztów jachtu.
Bo w tym wszystkim chodzi przecież o Przyjemność i Zadowolenie wszechstonne, a nie jakieś niesmaki finansowe przy rozliczeniach.
NIe chcę broń Boże kodyfikować, ale fajnie by było żeby się utarły jakieś zwyczajowe zasady takich rejsów, ostatnio w Piratach z Karaibów powołała się na kodeks piratów i wszyscy wiedzieli o co chodzi, więc jeśli okreslimy jakieś luźne ale jednak zasady to wystczyłoby wtedy hasło że np organizuję rejs na zasadach na przykład: RSzFdO(czyli Rejs Składkowy z Flaszką dla Organizatora) i wszyscy wiedzą o co chodzi:)
Za czym życzę wszystkim jak najwięcej rejsów- obojętnie jakich.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL