Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 21:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 470 +technika
PostNapisane: 10 maja 2011, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2011, o 18:52
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam! Jestem tu nowa i mam kilka pytań. Może to głupio zabrzmi, ale dostałam 470 od zapalonego dziadka żeglarza. :roll: Chciałabym zacząć na niej pływać jednak mam pełą świadomość, iż nie jest to takie łatwe. Mam patent żeglarza, i styczność z żaglami mam od bardzo dawna jak na swój wiek ( mam 16 lat).Przechodząc do sedna sprawy.. bylibyście w stanie udzielić mi kilku porad dotyczących pływania na tej klasie? Jakie są różnice w porównaniu do np. średniej wielkości kabinówki? Będę dozgodnie wdzięcza za wszelkiego rodzaju, porady, zalecenia czy też komentarze :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
czekaj, czekaj masz styczność z żaglami od dawna i nie wiesz jak pływać?
Nawet nie wiem co Ci poradzić :roll:
wsiadasz i płyniesz

BTW co te patenty z ludźmi robią :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 20:04 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Witam .
Powiem tak,łódkę kupiłem 2 lata temu,wcześniej nigdy na czymś takim nie pływałem,bałem się wielkości żagla na tak małym kadłubie,myślałem że będę leżał przy każdym wietrzyku.
A teraz prawda.......nie leżałem, szło mi nieźle,cały byłem w pąsach od adrenaliny,nie miałem zakwasów...............mam 52 lata...........wystarczy? :oops:

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Wy się tu nie śmiejcie tylko radźcie! Mam dużo więcej lat. Robię żeglarza, pływam na kabinówkach i myślę o sprawieniu sobie 470-ki. I będę bardzo uważnie czytał ten wątek... :lol:

*****

Aha i w dodatku jestem dziadkiem i może też w przyszłości przekażę łódkę wnuczkowi lub wnuczce więc będę wiedział co mu radzić. :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
jak mogę jedynie zapewnić ,iż nawet w przypadku wywrotki postawienie jednostki jest bardzo proste i nie wymaga nadludzkiej siły.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
m.a.j.o.r napisał(a):
jak mogę jedynie zapewnić ,iż nawet w przypadku wywrotki postawienie jednostki jest bardzo proste i nie wymaga nadludzkiej siły.

Ja tez!
Moze skupic watki jakos gdzies jeszcze bardziej?
Jako, ze o "470" coraz wiecej! ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
Catz napisał(a):
m.a.j.o.r napisał(a):
jak mogę jedynie zapewnić ,iż nawet w przypadku wywrotki postawienie jednostki jest bardzo proste i nie wymaga nadludzkiej siły.

Ja tez!
Moze skupic watki jakos gdzies jeszcze bardziej?
Jako, ze o "470" coraz wiecej! ;)
Catz

co masz na myśli?
bo jest podwieszony taki wątek:
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... f=5&t=8079


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
m.a.j.o.r napisał(a):
co masz na myśli?
bo jest podwieszony taki wątek:
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... f=5&t=8079

Wiem, widzialem - techniczne to bardzo.
Na myśli mam osobny dzial: w koncu okazuje sie, ze jest tu bardzo wielu wplywowych promotorow i rownie wielu zwyklych fanow tej, jednoczesnie olimpijskiej ( i na dluuugo i mesko-damskiej, choc osobno ) i "popularnej" (scigaja sie takze malzenstwa, moga razem i jest to wyjatkowo rzadkie i sympatyczne ), klasy niedrogiej i stosunkowo latwej do opanowania.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
Catz napisał(a):
m.a.j.o.r napisał(a):
co masz na myśli?
bo jest podwieszony taki wątek:
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... f=5&t=8079

Wiem, widzialem - techniczne to bardzo.
Na myśli mam osobny dzial: w koncu okazuje sie, ze jest tu bardzo wielu wplywowych promotorow i rownie wielu zwyklych fanow tej, jednoczesnie olimpijskiej ( i na dluuugo i mesko-damskiej, choc osobno ) i "popularnej" (scigaja sie takze malzenstwa, moga razem i jest to wyjatkowo rzadkie i sympatyczne ), klasy niedrogiej i stosunkowo latwej do opanowania.
Catz

ja byłbym ZA, ale nie wiem czy GÓRA by się zgodziła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
m.a.j.o.r napisał(a):
Catz napisał(a):
m.a.j.o.r napisał(a):
co masz na myśli?
bo jest podwieszony taki wątek:
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... f=5&t=8079

Wiem, widzialem - techniczne to bardzo.
Na myśli mam osobny dzial: w koncu okazuje sie, ze jest tu bardzo wielu wplywowych promotorow i rownie wielu zwyklych fanow tej, jednoczesnie olimpijskiej ( i na dluuugo i mesko-damskiej, choc osobno ) i "popularnej" (scigaja sie takze malzenstwa, moga razem i jest to wyjatkowo rzadkie i sympatyczne ), klasy niedrogiej i stosunkowo latwej do opanowania.
Catz

ja byłbym ZA, ale nie wiem czy GÓRA by się zgodziła

Czyzbym daltonista byl??? ;)
Catz Malohierarchiczny

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
Catz napisał(a):

Czyzbym daltonista byl??? ;)
Catz Malohierarchiczny

hahaha, w takim razie trzeba działać :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
m.a.j.o.r napisał(a):
Catz napisał(a):

Czyzbym daltonista byl??? ;)
Catz Malohierarchiczny

hahaha, w takim razie trzeba działać :D

Dalej a zywo! :D
Catz Co najwyzej znowu oberwie za pomysly subwersywne :D

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 03:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
m.a.j.o.r napisał(a):
czekaj, czekaj masz styczność z żaglami od dawna i nie wiesz jak pływać?
Nawet nie wiem co Ci poradzić :roll:
wsiadasz i płyniesz

BTW co te patenty z ludźmi robią :lol:

Hola, hola! Nie wie, jak pływać na 470. Ja mam styczność z żaglami od dawna dawna dawna, a nie wiem, jak na takie coś wsiąść, a co dopiero płynąć :)

W tym przypadku patenty nic nie zrobiły złego, skoro dziewczyna pyta, choć "uprawnienia ma" i niby pytać nie musi. Jak ktoś wie, jak tym pływać, niech pisze!

Ale najpierw na temat, a nie co i jak wydzielić z niczego.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 07:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
No to może na początek parę pytań, bo coś nie chce się ten wątek rozwinąć:
- czym się różni pływanie na 470 od kabinówki czy nawet omegą - powtarzam to pytanie bo ktoś kto pływał na jednym i drugim może na to pytanie odpowiedzieć. Parametry techniczne obu łódek muszą powodować, że są jakieś różnice w technice pływania,
- jeśli o wywrotkach, to rozumiem że na 470-tce o nie łatwiej. No to co jest najczęstszą przyczyną wywrotek, na co uważać i jak temu zapobiegać,
- techniki wstawania z wywrotki ale nie dla sportowców, tylko dla średnio sprawnych dziadków (nie mylić z leśnymi :D ),
- 470 ma dużą powierzchnię żagla. Czy na początku można ją sobie zmniejszyć, zarefować.Czy można pływać na samym grocie.
To tak na początek co mi przyszło do głowy.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 08:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Pływanie kabinówką jest zupełnie innym pływaniem niż lekką mieczówką. I mimo ironicznych sugestii wątpliwości autora wątku są zrozumiałe.

Chętnie bym popatrzył na wielkich kapitanów oceanicznych, co to im fiordy z ręki jadły, jak wsiadają na 470kę i pływają przy choćby 3-4B. Mimo, iż pływać umieją, to na takiej łódce radziliby sobie z problemami na początku.

Odpowiadając na pytania: zasady pływania i teoria żeglowania są podobne. Różni się technika. Mała mieczówka reaguje na wszystko, pokazuje nam wszystkie błędy o popełnianiu których na kabinówce nie zdajemy sobie nawet sprawy. Liczy się wszystko: pozycja sternika +/- 20 cm do przodu/tyłu zmienia nautykę łódki. Przebrany o 2 cm fok powoduje, że łódka znacznie zwalnia. Pozostanie na zawietrznej po zwrocie przy średnim wiaterku - łódka leży. Złapanie fali - łódka się ślizga. Samo wejście na łódkę jest zupełnie inne - ale to wszystko wyczujesz.

Odpowiedzą na wszystkie wątpliwości jest jedna rada: trzeba wsiadać i płynąć. Najpierw w lekkich warunkach (np. 2B), bo samo utrzymanie się na łódce, znalezienie swojej pozycji w czasie różnych manerwów - wszystko to będzie pewnym problemem. Ale żeglarz z doświadczeniem na innych jachtach ze wszystkim sobie poradzi i będzie czerpał dużo frajdy z pływania taką łódeczką.

Różnice w stosunku do kabinówki są niesamowite. Kabinówka wybacza wszystko. Mała mieczówka pokazuje każdy błąd. Ma minimalną inercję, znacznie szybciej reaguje na każdą zmianę. Dasz sobię radę, tylko pływaj i nie zwracaj uwagi na wymądrzających się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 10:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 15:20
Posty: 33
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bastard napisał(a):
No to może na początek parę pytań, bo coś nie chce się ten wątek rozwinąć:
- czym się różni pływanie na 470 od kabinówki czy nawet omegą - powtarzam to pytanie bo ktoś kto pływał na jednym i drugim może na to pytanie odpowiedzieć. Parametry techniczne obu łódek muszą powodować, że są jakieś różnice w technice pływania,
- jeśli o wywrotkach, to rozumiem że na 470-tce o nie łatwiej. No to co jest najczęstszą przyczyną wywrotek, na co uważać i jak temu zapobiegać,
- techniki wstawania z wywrotki ale nie dla sportowców, tylko dla średnio sprawnych dziadków (nie mylić z leśnymi :D ),
- 470 ma dużą powierzchnię żagla. Czy na początku można ją sobie zmniejszyć, zarefować.Czy można pływać na samym grocie.
To tak na początek co mi przyszło do głowy.


pływałem dość dużo na omegach, a od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem 470tki (wcześniej dość sporo pływałem na 420tce) więc spróbuje porównać pływanie pod tym katem.

krótka charakterystyka :

Omega

Ożaglowanie bermudzkie o powierzchni całkowitej 15 metrów kwadratowych, gdzie grot wynosi dziewięć metrów kwadratowych, fok wynosi sześć metrów kwadratowych, a spinaker wynosi około 18 metrów kwadratowych. Wymiary tego jachtu przedstawiają się następująco: długość całkowita wynosi 6,2 metra, szerokość całkowita wynosi 1,8 metra, zanurzenie wynosi 0,16 metra, zanurzenie z mieczem wynosi 0,96 metra, a wysokość masztu wynosi 8,3 metra. Masa całkowita wynosi 320 kilogramów. Załoga wynosi od trzech do sześciu osób.

470

Klasa jachtów 470 stanowi dwuosobową klasę żaglówek. Parametry techniczne tego jachtu przedstawiają się następująco: długość całkowita wynosi 4,7 metra, szerokość wynosi 1,68 metra, wysokość masztu wynosi 6,78 metra, a waga minimalna wynosi 120 kilogramów. Z kolei powierzchnie kolejnych żagli przedstawiają się następująco: grot wynosi 9,12 metra kwadratowego, fok wynosi 3,58 metra kwadratowego, a spinaker wynosi 13 metrów kwadratowych.

Dane zaczerpnięte z :http://www.jachtyigrecja.pl/Klasa_jachtow_470.php

Już po tych krótkich opisach można się zorientować, że pomimo iż mają one prawie identyczną powierzchnię żagli, to 470 tka jest o wiele lżejsza i posiada o wiele mniejszy kadłub. Co za tym idzie jest o wiele bardziej zwrotna, "delikatniejsza" i wymaga więcej umiejętności żeglowania (nie przesadzając oczywiście).
Na omedze może pływać do 6ściu osób dzięki czemu przy silniejszym wietrze balastowanie jest o wiele łatwiejsze, a niżeli na 470tce - jednak jest to na pewno kwestia praktyki.
Na omedze, kabinówce poruszanie się po pokładzie też jest o wiele łatwiejsze, ze względu na to iż pokład jest o wiele większy, a łódka o wiele bardziej stabilna (na 470 każdy gwałtowny ruch wiąże się z mocnym gibnięciem)

Zasady pływania i teoria żeglowania jest bardzo podobna - i tak jak pisał plitkin trzeba uważać na drobnostki na które na omedze czy też kabinówce nie zwraca się uwagi albo po prostu nie mają one aż takiego dużego znaczenia.


Jeżeli chodzi o wywrotki to rzeczywiście na 470 o wywrotkę nie jest trudno, ale jeżeli ktoś się nie boi wody, a woda jest ciepła to czerpie się z tego nawet zabawę (oczywiście nie polecam tej formy rozrywki).
Najczęstszym powodem wywrotki jest według mnie nie umiejętne balastowanie - brak doświadczenia.

Jak postępować w przypadku wywrotki na 470tce ?
Od razu zaznaczę, że łódka łódka jest bardzo łatwa do postawienia. Myślę, że jest podobnie jak na 420-tce na takowej wywracałem sie nie raz nie dwa.
Po wywrotce żagle ściągamy w dół obracamy dziobem do linii wiatru ciągniemy za wante i łódka stoi. Zdażyło mi się tez robienie tego z postawionymi żaglami.

Jeżeli chodzi o zmniejszenie powierzchni żagla to wystarczy na początek pływać na samym grocie ( np. przy moim grocie nie ma reflinek )



Dla tych co nie pływali, to serdecznie polecam WARTO !


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2011, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
kuberra napisał(a):
...
Jak postępować w przypadku wywrotki na 470tce ?
Od razu zaznaczę, że łódka łódka jest bardzo łatwa do postawienia. Myślę, że jest podobnie jak na 420-tce na takowej wywracałem sie nie raz nie dwa.
Po wywrotce żagle ściągamy w dół obracamy dziobem do linii wiatru ciągniemy za wante i łódka stoi. Zdażyło mi się tez robienie tego z postawionymi żaglami.

Jeżeli chodzi o zmniejszenie powierzchni żagla to wystarczy na początek pływać na samym grocie ( np. przy moim grocie nie ma reflinek )

Po pierwsze żagli na 470tce się nie refuje, to tak jakby w samochodzie WRC zamontować ESP.
Po drugie nie ma sensu ściągać żagli! Wystarczy poluzować talię grota i ciągniemy za wantę lub trapez. Można też odwiązać fał grota i za niego ciągnąć. (tak stawiam samemu łódkę)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2011, o 10:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 15:20
Posty: 33
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
m.a.j.o.r napisał(a):
kuberra napisał(a):
...
Jak postępować w przypadku wywrotki na 470tce ?
Od razu zaznaczę, że łódka łódka jest bardzo łatwa do postawienia. Myślę, że jest podobnie jak na 420-tce na takowej wywracałem sie nie raz nie dwa.
Po wywrotce żagle ściągamy w dół obracamy dziobem do linii wiatru ciągniemy za wante i łódka stoi. Zdażyło mi się tez robienie tego z postawionymi żaglami.

Jeżeli chodzi o zmniejszenie powierzchni żagla to wystarczy na początek pływać na samym grocie ( np. przy moim grocie nie ma reflinek )

Po pierwsze żagli na 470tce się nie refuje, to tak jakby w samochodzie WRC zamontować ESP.
Po drugie nie ma sensu ściągać żagli! Wystarczy poluzować talię grota i ciągniemy za wantę lub trapez. Można też odwiązać fał grota i za niego ciągnąć. (tak stawiam samemu łódkę)


Widziałem kiedyś jak ktoś stawiał łódkę po wywrotce, nie zdjął żagli, zaplatała się talia,wiatr trochę zmienił i łódka poszłaa.... :)
Co do refowania to się całkowicie zgadzam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2011, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2010, o 10:14
Posty: 332
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
m.a.j.o.r napisał(a):
Po pierwsze żagli na 470tce się nie refuje, to tak jakby w samochodzie WRC zamontować ESP.
Po drugie nie ma sensu ściągać żagli! Wystarczy poluzować talię grota i ciągniemy za wantę lub trapez. Można też odwiązać fał grota i za niego ciągnąć. (tak stawiam samemu łódkę)


święte słowa :D przy stawianiu jeden z załogi asekuruje (trzyma za sztag, dziób) drugi stawia- łódka automatycznie ustawia się pod wiatr- spokojowo przy 5-6 bf tak stawialismy :D

_________________
pozdrawiam - Maciek - http://kz.nysa.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2011, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
m.a.j.o.r napisał(a):
Po pierwsze żagli na 470tce się nie refuje, to tak jakby w samochodzie WRC zamontować ESP.


No wiesz, w samochodzie WRC też mam możliwość zaczynać od jedynki i 20 km/godz :lol:

A jeśli nie ma możliwości refowania, to jakie są możliwości ograniczenia dynamiki łódki i stopniowania trudności. Czy pozostaje tylko siedzieć na brzegu i czekać aż wiatr osłabnie?

Przypomina mi to dowcip jak w ruskiej restauracji przychodzi klient i pyta:
- Dlaczego u was nie ma wyboru, tylko jedna zupa i jedno drugie?
A kelner odpowiada:
- Jak to nie ma wyboru? Możesz pan jeść albo nie jeść!! :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2011, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
bastard napisał(a):
A jeśli nie ma możliwości refowania, to jakie są możliwości ograniczenia dynamiki łódki i stopniowania trudności. Czy pozostaje tylko siedzieć na brzegu i czekać aż wiatr osłabnie?

Jeśli uważasz ,że nie podołasz, to tak, pozostaje siedzieć na brzegu i czekać aż wiatr osłabnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2011, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
m.a.j.o.r napisał(a):
Jeśli uważasz ,że nie podołasz, to tak, pozostaje siedzieć na brzegu i czekać aż wiatr osłabnie.
bastard napisał(a):
A jeśli nie ma możliwości refowania, to jakie są możliwości ograniczenia dynamiki łódki i stopniowania trudności. Czy pozostaje tylko siedzieć na brzegu i czekać aż wiatr osłabnie?

Jeśli uważasz ,że nie podołasz, to tak, pozostaje siedzieć na brzegu i czekać aż wiatr osłabnie.


To też jest jakieś rozwiązanie... ;)

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2011, o 12:54
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
m.a.j.o.r napisał(a):
jak mogę jedynie zapewnić ,iż nawet w przypadku wywrotki postawienie jednostki jest bardzo proste i nie wymaga nadludzkiej siły.


Ja również mogę o tym zapewnić. Pierwsza wywrotka stanowi pewnego radzaju szok ale każda kolejna jest mniej stresująca.

Najprostszym spoobem, moim zdaniem jest przeskoczyć przez burtę w momencie kiedy łódka się kładzie, stanąć na mieczu i łódka w zasadzie jest postawiona. Nie wymaga to jakiejś szalonej sprawności czy refleksu (każda kolejna wywrotka przebiega wolniej). W zasadzie powinien to robić sternik, gdzyż załogant często jest poza łódką, ale zdażyło już mi się zdążyć wrócić z trapezu i wyskoczyć na miecz, po zgubieniu sternika ;D

Jeszcze mi się to nie udało, ale ponoć przy odrobinie wprawy można łodeczkę postawić suchą stopą (bez zamoczenia się) przeskakując przez burtę do łódki w momencie kiedy wstaje ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 14:05 

Dołączył(a): 19 cze 2011, o 13:26
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam może podłącze się pod temat.
W tym sierpniu planuję zaczerpnąć "żeglarstwa plażowego" a mianowicie przywieść 470 w okolice Dziwnowa i płynąć w kierunku Helu tak długo jak mi urlop pozwoli i pogoda. Chciał bym się dowiedzieć jak to wygląda ze strony przepisów z tego co zdążyłem się dowiedzieć na temat nocowania na plaży trzeba wystąpić z pismem do urzędu morskiego o pozwolenie rozbicia namiotu.
Jeżeli ktoś odbywał podobny rejs i chciał by się podzielić doświadczeniem to będę bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
grzywa144 napisał(a):
Witam może podłącze się pod temat.
W tym sierpniu planuję zaczerpnąć "żeglarstwa plażowego" a mianowicie przywieść 470 w okolice Dziwnowa i płynąć w kierunku Helu tak długo jak mi urlop pozwoli i pogoda. Chciał bym się dowiedzieć jak to wygląda ze strony przepisów z tego co zdążyłem się dowiedzieć na temat nocowania na plaży trzeba wystąpić z pismem do urzędu morskiego o pozwolenie rozbicia namiotu.
Jeżeli ktoś odbywał podobny rejs i chciał by się podzielić doświadczeniem to będę bardzo wdzięczny.

To sobie poczytaj:
http://www.otwieramy-wybrzeze.port21.pl/

http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=1439&fload=1

http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=1478&page=255

I jeszcze uwaga: W Polsce, kto wcześniej wstanie, ten rządzi (np. wymyślili właśnie taki podatek denny grrrr!!!) - w zasadzie masz prawo (nikogo o to nie pytając) rozbić namiot na plaży przy łodzi w celu bezpośredniej ochrony swojego mienia, ale mogą to uznać za nielegalne biwakowanie. W zasadzie zgody na biwakowanie na plaży się nie udziela. Najlepiej pewnie będzie, jeśli zanocujesz wewnątrz swojej łódki, wtedy łatwiej się wybronisz, że to nie biwakowanie, tylko ochrona mienia :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2011, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2011, o 13:38
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań - Kiekrz
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zapraszam na www.470er.pl - Poznański Portal Klasy 470
Za 10 dni odbędzie się pierwszy Ogólnopolski Zlot Klasy 470 - Poznań 2011
www.470er.pl/zlot2011

Zapraszam do kontaktowania się z nami w związku z klasą 470.
Pomagamy osobom do nas piszącym w zakresie teorii i czasami praktyki.

Pozdrawiam
PatrykR
patryk@470er.pl

_________________
Patryk Różański
PAQUS 470ER TEAM Poznań


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2011, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2010, o 10:14
Posty: 332
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
:cool: od nas lecą 3-może 4 załogi-zresztą wiesz bo mamy kontakt :D

_________________
pozdrawiam - Maciek - http://kz.nysa.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 13:47 

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:51
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
jest taka książka >Better Sailing< ( kiedy to piszę nie mam do niej dostępu i nie podam autora ) gdzie szczegółowo opisano technikę i taktykę pływania na 470 ( w języku angielskim z dużą ilością rysunków). Polecam. Trzeba poszukać w Internecie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2012, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2010, o 00:32
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam...okładkę chociaż pamiętasz?


Załączniki:
książka.jpg
książka.jpg [ 19.93 KiB | Przeglądane 3575 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 207 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL