Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 06:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 cze 2011, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
jest to ilustracja mojej wizji yachtingu luksusowego. ;)

Zgodne też z moją wizją (garnitur, patefon) ale muszę przyznać, że wtedy kochałem się w Audrey Hepburn i nie zwracałem uwagi na gadgety :lol:

:D Patefon jakos akurat przegapilem ( wybiorczo? )...Audrey i "patent" nie! ;)
Chyba...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2011, o 07:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
I tym sposobem, komfortowo wracamy do tematu :D

Tutaj fotka GIS w wersji jol, który skrajnie zarefowany leci fordzielem (sailing-by-the-lee) - zdaje się, że coś tam jednak wieje :D
Obrazek

Przyglądałem się różnym fotkom, ale chyba chłopaki (John i Michael) nie mieli tam ze sobą, ani patefonu, ani patentu na szklankę w kokpicie, ani tym bardziej, nie było tam z nimi Sabriny :)

EDIT:
A chwilami było nie całkiem komfortowo, bo GIS łapał boczny rozkołys (jak to w fordewindzie bywa) i się przechylał (!!!) :lol: :lol: :lol:


_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2011, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Bardzo fajny filmik ten ostatni, tylko zastanawiam się po co im bezan przy takim wietrze takim kursie ? Czy on w jakiś sposób stabilizuje łódkę ? Daje zrównoważenie na sterze ?

pozdrawiam
Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2011, o 10:53 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
Catz napisał(a):
A surfing? Na dlugiej, oceanicznej np. fali kazdy, najbardziej nawet tradycyjny jacht potrafi przekroczyc swoja predkosc graniczna. Slizg (planing ) to jednak inna inszosc.


Do tego wystarczy solidna fala bałtycka, bo jak inaczej wytłumaczysz 10 węzłów Albin Vegi (8,25m długości, ca 7 KLW)??? :-D

Pozdrawiam
meping

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2011, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Netart napisał(a):
zastanawiam się po co im bezan przy takim wietrze takim kursie ? Czy on w jakiś sposób stabilizuje łódkę ? Daje zrównoważenie na sterze ?

Rzeczywiście - nie wiem po co przy fordewindzie i baksztagu bezan. Jedyne rozsądne uzasadnienie, które mi się nasuwa, jest takie, że refowanie grota obniża środek ożaglowania i zmniejsza powierzchnię żagla, a niski bezan dodaje siły ciągnącej, którą odjęto z grota, czyli liczą na to, że łódka pójdzie jednak szybciej niż pod samym zarefowanym grotem.

Nie wiem, jak chodzi GIS, bo w Polsce nie ma jeszcze ani jednego, ale BETH w takiej konfiguracji z zarefowanym grotem i całym bezanem, chodzi całkiem dobrze na baksztagu i fordewindzie. Może się to wydawać dziwne, ale całkiem dobrze i sterownie BETH chodzi pod samym bezanem. Nie próbowałem tego jeszcze na większej wodzie, ale myślę, że w tym sezonie będzie jeszcze okazja.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2011, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
robhosailor napisał(a):
że refowanie grota obniża środek ożaglowania i zmniejsza powierzchnię żagla, a niski bezan dodaje siły ciągnącej, którą odjęto z grota, czyli liczą na to, że łódka pójdzie jednak szybciej niż pod samym zarefowanym grotem.


No ale w takiej sytuacji to niski bezan chyba tylko zakłóca pracę obniżonego przecież grota ....ale to pewnie tylko w książkowej teorii ;) , widać że płynie im się dobrze i chyba szukam dziury w całym .

pozdrawiam
Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2011, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Netart napisał(a):
widać że płynie im się dobrze

Chyba to jest najważniejsze. Ciekawe, że wersja jol GIS-a, powstała chyba głównie na potrzeby amerykańskich żeglarzy, czyli pewnie też dla tego rajdu Texas200. Tam, korzystając z konsultacji Michaela Storera wersję jol zaprojektował i w kitach produkuje Clint Chase:
http://www.clintchaseboatbuilder.com/
... i udostępnia plany tej wersji za darmo.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2011, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Tam jest jeszcze parę filmików z ostatniego Texas200 - np. tutaj GIS idzie fordewindem na motyla, wiatr jest nieco słabszy i na pewno pogoda nieślizgowa, a jednak wyprzedza większą jednostkę:



Tutaj Family Skiff projektu Jima Michalaka (podobnej wielkości, co GIS, ale krótsza linia wodna i podwójne załamanie owręża) uważany za dosyć dzielną i bezpieczną łódkę - idzie pod samym grotem (mimo dodanego bezanmasztu) i widać, wyraźnie, że jest wolniejszy niż jednostka, z której jest filmowany:



A tutaj płaskodenna Mayflay projektu Jima Michalaka - obawiam się, że ze względu na dużą krzywiznę dna i wąską rufę ma mniejsze szanse na ślizg, ale ładnie sobie radzi:



Tutaj znana instant boat Gipsy projektu Phila Bolgera - o liniach wzorowanych nieco na swampscott dory skiff, czyli podwójne załamanie owręża i dosyć wąskie płaskie dno:



I płaskodenna szuflada, czyli PDGoose - przedłużona do 3,6 m długości wersja PDRacer/OzRacer M.Storera pod takielunkiem awaryjnym:



Fajnie jest sobie popatrzeć i porównać...

Są tam też seryjne mydelniczki :) ale ja je mniej lubię... :D

EDIT:
Jeszcze sklejkowy, krótki bączek Sherpa projektu Johna Welsforda z Nowej Zelandii - robi przepisową falę :D


_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Pojawiają się kolejne fotki i filmiki z tamtego rejsu:

Obrazek
Czy to ślizg, czy nie ślizg???
Obrazek

I "wykład" M.Storera o żeglowaniu fordewindem:

***
EDIT: Autor filmu prosi, żeby wybaczyć Michaelowi pomylenie strony zawietrznej i nawietrznej, co najprawdopodobniej wynikło z niedokończonej aklimatyzacji i nagłego żeglowania po północnej stronie Równika :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 14:06 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
robhosailor napisał(a):

Nie wiem, jak chodzi GIS, bo w Polsce nie ma jeszcze ani jednego, ale BETH w takiej konfiguracji z zarefowanym grotem i całym bezanem, chodzi całkiem dobrze na baksztagu i fordewindzie. Może się to wydawać dziwne, ale całkiem dobrze i sterownie BETH chodzi pod samym bezanem. Nie próbowałem tego jeszcze na większej wodzie, ale myślę, że w tym sezonie będzie jeszcze okazja.


Najpóźniej na wiosnę w Radzikowie pod Warszawą będzie jeden :)

Chętnie udostępnie zainteresowanym do testów w zamian za porady żeglarskie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2011, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
Najpóźniej na wiosnę w Radzikowie pod Warszawą będzie jeden :)
W wersji jol, czy "zwykłej" ket? ;) (w końcu - wszystko jedno - pierwszy GIS w Polsce!)

Ale super! :D Pokaż w nowym wątku foty z budowy - pliiiiiiiis! :)

Errak napisał(a):
Chętnie udostępnie zainteresowanym do testów w zamian za porady żeglarskie.

Trzymam za słowo, tylko że ekspert żeglarski (od radzenia) ze mnie raczej słaby :oops: :D

***
EDIT: Muszę przyznać, że wybrałeś sobie niezłą rakietę do uczenia się żeglarstwa, ale osobiście uważam, że to właśnie będzie dobra szkoła!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 192 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL