Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 06:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 05:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Dyskutuje się na tym Forum i operuje argumentami z ważnych dokumentów europejskich, głosi wszem wobec gdzie, co obowiązuje a gdzie nie ale odnoszę wrażenie, ze czasami błędnie.
Ktoś np. stanowczo twierdzi – Wielka Brytania wypięła się na ICC, ktoś inny, że szkolenie w danym kraju innej, zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne itd.
Otóż RYA posiadaczom swojego Certyfikatu, na życzenie wydaje Certyfikat ICC.
Co do konkurencji w szkoleniu i wydawaniu Certyfikatów znany jest przypadek Wielkiej Brytanii, gdzie amerykańska firma szkoleniowa IYT (International Yachtmaster Training,
Inc.), po uwzględnieniu przepisów Unii Europejskiej dotyczących konkurencji, doprowadziła do zniesienia monopolu tamtejszego związku żeglarskiego (RYA) na wydawanie patentów żeglarskich i system szkolenia. Obecnie patenty wydawane przez IYT w ramach ich systemu szkoleniowego są uznawane przez odpowiednie władze na równi z patentami RYA, np. w żeglarstwie komercyjnym.
Poniżej wklejam ( przepraszam, że bez polskich znaków) fragment materiałów doskonałego znawcy stanu prawnego w żeglarstwie, Rocha Wróblewskiego. Jest to załącznik do Jego Listu Otwartego z 2004 r w sprawie krytyki planowanych w Polsce regulacji prawnych w tamtym okresie. List pominąłem ale zostawiłem obszerne fragmenty załączników. Są tym cenniejsze, że zawierają odnośniki do dokumentów oryginalnych.
Chorwacja, która nie jest członkiem UE poprzez stosowne ministerstwo wydała wykaz uznawanych dokumentów na ich terenie. Znajdują się tam zgodnie obok siebie polskie patenty PZŻ jak i certyfikaty RYA(można znaleźć w internecie Rozporządzenie w języku chorwacki). Czasem, niektóre wypowiedzi tonem stanowczym ale pozbawione prawdy są denerwujące. Poczytajmy tłumaczenie Rocha.
Zbigniew Klimczak

EKG ONZ (UN/ECE) TRANS/SC.3/1473
Europejska Komisja Gospodarcza ONZ, Komitet Transportu Sródladowego
Miedzynarodowy Certyfikat Operatora Jednostki Przyjemnosciowej
(International Certificate for Operators of Pleasure Craft)
Rezolucja nr 40. Załacznik 1
Wymagania dla wystawienia miedzynarodowego certyfikatu operatora jednostki przyjemnosciowej
I. Wydanie miedzynarodowego certyfikatu zgodnego z Załacznikiem 2 lub 3
1. Po przedstawieniu oficjalnego narodowego certyfikatu kompetencji jego posiadacz mo_e, na _adanie,
otrzymac miedzynarodowy certyfikat w kraju wydajacym certyfikat narodowy bez koniecznosci zdawania
innego egzaminu , jesli spełniono wymagania czesci II niniejszego Załacznika.
innego egzaminu , jesli spełniono wymagania czesci II niniejszego Załacznika.
2. W przypadkach innych ni_ okreslone w punkcie 1, miedzynarodowy certyfikat mo_e byc wydany zgodnie z
wymaganiami czesci II niniejszego Załacznika tylko po zdaniu egzaminu z wynikiem pozytywnym.
II. Wymagania
1. Aby otrzymac miedzynarodowy certyfikat, nale_y
(a) Miec ukonczone 16 lat,
(b) Byc fizycznie i psychicznie zdolnym do prowadzenia jednostki przyjemnosciowej, w szczególnosci
władac zmysłami wzroku i słuchu,
(c) Zdac z wynikiem pozytywnym egzamin potwierdzajacy niezbedne kompetencje dla prowadzenia
jednostki przyjemnosciowej.
2. Egzamin powinien potwierdzic posiadanie
(a) Wystarczajacej znajomosci przepisów dotyczacych prowadzenia jednostki przyjemnosciowej oraz
wiedze nautyczna i techniczna wymagana dla bezpiecznej nawigacji po wodach sródladowych i/lub
przybrze_nych, oraz
(b) Zdolnosci zastosowania tej wiedzy w praktyce.
3. Egzamin powinien odnosic sie do rejonu uprawiania _eglugi (tzn. wód sródladowych i/lub wód
przybrze_nych) i obejmuje co najmniej nastepujace tematy szczegółowe:
3.1 Wystarczajaca znajomosc odpowiednich przepisów i publikacji nautycznych:
Przepisy ruchu na wodach sródladowych, zwłaszcza CEVNI4; dla wód przybrze_nych, zwłaszcza
Miedzynarodowe Przepisy Drogi Morskiej, a ponadto pomoce nawigacyjne (oznaczenia dróg wodnych),
3.2 Zdolnosc zastosowania wiedzy nautycznej i technicznej w praktyce:
(a) Ogólna znajomosc jednostki, zasad u_ycia sprzetu bezpieczenstwa oraz obsługi _agli i silnika,
(b) Prowadzenie jednostki oraz rozumienie wpływu wiatru, pradu, ich interakcji oraz ograniczenia
zanurzeniem,
(c) Prowadzenie jednostki na kursach przecinajacych sie oraz podczas wyprzedzania innych jednostek,
(d) Kotwiczenie i cumowanie we wszystkich warunkach,
(e) Manewrowanie w sluzach i portach,
(f) Ogólna znajomosc warunków pogodowych,
(g) Ogólna znajomosc nawigacji, w szczególnosci ustalenie pozycji i wybór bezpiecznego kursu.
3.3 Działania w szczególnych okolicznosciach:
(a) Zasady zapobiegania wypadkom (np. manewr człowiek za burta),
(b) Działanie w przypadku kolizji, awarii silnika, wejscia na mielizne, uwzgledniajace uszczelnienie
przecieku, asysta w przypadku zagro_enia,
(c) U_ycie srodków ratunkowych i bezpieczenstwa,
(d) Zapobieganie po_arom i ich gaszenie,
(e) Unikanie zanieczyszczania wody.
3 Oryginalny tekst Rezolucji mo*na znalezc tu: http://www.unece.org/trans/doc/finaldoc ... 3-147e.pdf i
http://www.unece.org/trans/doc/finaldoc ... 147c1e.pdf (dostepny równie* w jezykach francuskim i
rosyjskim).
4 Europejski Kod 4eglugi Sródladowej, wprowadzony do polskiego systemu prawnego Rozporzadzeniem MI z dnia 28
kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów *eglugowych na sródladowych drogach wodnych (Dz. U. Nr 212, poz. 2072).
3
EKG ONZ (UN/ECE) TRANS/SC.3/2002/5/Add.15
6 sierpnia 2002
Wprowadzenie konwencji i zastosowanie rezolucji dotyczacych nawigacji sródladowej
Stanowisko AIT (Miedzynarodowego Stowarzyszenia Turystyki)
1. AIT (Miedzynarodowe Stowarzyszenie Turystyki) pragnie poinformowac Grupe Robocza
Transportu Sródladowego o problemach informacyjnych oraz praktycznych, doswiadczanych
przez członków AIT w zwiazku z wydawaniem Miedzynarodowego Certyfikatu Kompetencji
Operatora Pływajacej Jednostki Przyjemnosciowej (ICC – International Certificates of Competency
for Operators of Pleasure Craft).
Nowy ICC
2. Rezolucja nr 406 Grupy Roboczej Transportu Sródladowego Europejskiej Komisji Gospodarczej
ONZ (UN/ECE) została wprowadzona w pazdzierniku 2002 r. Zasadniczo ró_ni sie ona od
rezolucji nr 147 (ze zmianami) wprowadzajac wymaganie, _e ICC mo_e byc wydawany tylko
posiadaczowi narodowego certyfikatu _eglarskiego, albo po zdaniu egzaminu sprawdzajacego
wiedze dotyczaca przepisów, locji, jachtu i jego wyposa_enia, bezpieczenstwa, meteorologii itp.
Sposób przeprowadzania egzaminu musi byc zaaprobowany przez Rzad Kraju pochodzenia. Np.
w Zjednoczonym Królestwie nie ma obowiazku posiadania certyfikatów _eglarskich, jednak_e
Royal Yachting Association wydaje ICC na podstawie egzaminu zdanego z wynikiem
pozytywnym.
3. W Holandii, Royal Netherlands Touring Federation (ANWB) posiada upowa_nienie panstwowe do
wydawania ICC “nowego stylu” na podstawie obowiazujacych certyfikatów dla wód sródladowych,
wszystkich wód albo _eglugi zawodowej. Zgodnie z generalna zasada kraje, które zastosowały
rezolucje nr 40, wymagaja od _eglarzy aby posiadali ICC w takich przypadkach, w których
certyfikaty _eglarskie sa obowiazujace w mysl ich przepisów.
Wymagany certyfikat 9eglarski
4. W niektórych przypadkach narodowy certyfikat _eglarski mo_e byc wystarczajacy. W takim
przypadku, na przykład, kraj przeznacznia uznaje certyfikaty _eglarskie wydane w innych krajach.
Ma to zastosowanie np. w Holandii, Niemczech i Belgii. W takich krajach nie jest wymagane
posiadanie ICC.
Ró9nice
5. W wyniku tego, _e rezolucje UNECE maja charakter zalecen, istnieja obecnie du_e ró_nice w
poziomie umiejetnosci i wiedzy wymaganej od entuzjastów sportów wodnych w ró_nych krajach.
Najwa_niejsze ró_nice to:
• Niektóre kraje, w tym Rumunia, Federacja Rosyjska, Hiszpania i Irlandia nie zastosowały _adnej z
tych rezolucji8 (TRANS7SC.3/2001/7). 6eglarze nie powinni miec wielu problemów w pierwszych
dwóch z wymienionych krajów, jednak wiadomo, _e w Hiszpanii zdarzaja sie kłopotliwe sytuacje.
Przed _egluga do takich krajów nale_y zorientowac sie w aktualnych wymaganiach odnosnie
dokumentów.
• Druga grupa krajów, gdzie nadal stosuje sie przepisy rezolucji nr 14 (ze zmianami), wydaje sie
sprawiac najmniej kłopotów _eglarzom. W tych krajach wystarcza, _e _eglarz stosuje sie do
5 Oryginalny tekst dokumentu mo*na znalezc tu: http://www.unece.org/trans/doc/2002/sc3 ... -05a1e.pdf
(dostepny równie* w jezykach francuskim i rosyjskim).
6 Aktualnie kraje, które wprowadzi³y rezolucje nr 40 to: Austria, Chorwacja, Republika Czeska, Niemcy, Litwa, Holandia,
S³owacja, Zjednoczone Królestwo, Luksemburg, Irlandia, Bia³orus - czesciowo (wg: TRANS/SC.3/2004/16
http://www.unece.org/trans/doc/2004/sc3 ... 04-16e.pdf)
7 Kraje, które wprowadzi³y rezolucje nr 14 to: Belgia, Bu³garia, Finlandia, Francja, Wegry, W³ochy, Polska, Szwajcaria (wg:
TRANS/S.C.3/2004/16).
8 4adna z tych rezolucji nie zosta³a przyjeta w nastepujacych krajach: Mo³dawia, Rumunia, Rosja, Ukraina, Serbia i
Czarnogóra. Pozosta³e kraje nie sa po³aczone z jednolitym systemem europejskich sródladowych dróg wodnych z przyczyn
geograficznych (jak np. Hiszpania czy kraje skandynawskie).
przepisów kraju pochodzenia. Jednak ICC mo_e byc po_yteczny w tych krajach w sytuacji, gdy nie
ka_dy urzednik prowadzacy inspekcje mo_e byc zorientowany w regulacjach dotyczacych
uprawiania _eglarstwa w innych krajach.
• Trzecia grupa składa sie z osmiu krajów stosujacych rezolucje nr 40. Te kraje moga uznawac
narodowe certyfikaty _eglarskie i/lub wymagac posiadania ICC.
• W przypadku ostatniej grupy panstw nawet _eglarz posiadajacy narodowy certyfikat _eglarski
i/lub ICC nadal powinien spełnic dodatkowe wymagania. Na przykład w Holandii prowadzacy
jednostke rozwijajaca szybkosc wieksza ni_ 20 km/h musi ukonczyc 18 lat. W Niemczech na
przykład, minimalnym wiekiem prowadzacego na sródladziu jest 16 lat. Pomimo posiadania ICC
lub certyfikatu, niemiecki 16-latek nie mo_e prowadzic szybkiej motorówki w Holandii – i nie jest to
jedyny taki przypadek. Szwajcaria wymaga np. posiadania “Ferienpatent” na Jeziorze Bodenskim.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 06:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cytuj:
Ktoś np. stanowczo twierdzi – Wielka Brytania wypięła się na ICC, ktoś inny, że szkolenie w danym kraju innej, zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne itd.

Do dobrego tonu należy przytoczenie właściwego cytatu - krótko mówiąc kto twierdzi że w UK szkolenie zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne.

Piotr Siedlewski

*****



Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
NIe padło takie sformułowanie

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Bo to kwestia czytania ze zrozumieniem. Gdyby było ze zrozumieniem, to dyskusja by dawno się skończyła.

pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 09:46 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
ins napisał(a):
Cytuj:
Ktoś np. stanowczo twierdzi – Wielka Brytania wypięła się na ICC, ktoś inny, że szkolenie w danym kraju innej, zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne itd.

Do dobrego tonu należy przytoczenie właściwego cytatu - krótko mówiąc kto twierdzi że w UK szkolenie zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne.

Piotr Siedlewski


Colonel napisał(a):
NIe padło takie sformułowanie


Nie ma sprawy.
Kto twierdzi że szkolenie w danym kraju zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne?
Jakiś cytat z autora takiego stwierdzania?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
ins napisał(a):
ins napisał(a):
Cytuj:
Ktoś np. stanowczo twierdzi – Wielka Brytania wypięła się na ICC, ktoś inny, że szkolenie w danym kraju innej, zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne itd.

Do dobrego tonu należy przytoczenie właściwego cytatu - krótko mówiąc kto twierdzi że w UK szkolenie zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne.

Piotr Siedlewski


Colonel napisał(a):
NIe padło takie sformułowanie


Nie ma sprawy.
Kto twierdzi że szkolenie w danym kraju zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne?
Jakiś cytat z autora takiego stwierdzania?

Piotr Siedlewski

Znowu malutka manipulacyjka ze strony kolegi, bo wiadomo, że chodzi o szkolenie aktywne, czyli uznawane przez nasze państwo. Może powinienem napisać ..bezskuteczne, nieuznawalne lub jakoś tak ale wszyscy wiemy o co chodzi. Ale wolisz dla swojej wygody to pominąć. Gadamy tu o takim właśnie zniesieniu monopolu ( a więc aby stało się skutecznie dopuszczalne) a jeden respondent powiada tak:
To wszystko nie zmienia faktu że projekt o wprowadzeniu konkurencji jest denny.
Jest bardziej denny niż obecna sytuacja.

Ciekawe kto to taki?
Batiar

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 11:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Batiar napisał(a):
To wszystko nie zmienia faktu że projekt o wprowadzeniu konkurencji jest denny.
Jest bardziej denny niż obecna sytuacja.

Ciekawe kto to taki?
Batiar


Oczywiście że ja.
W tej chwili rząd nie umie zapanowac nad jednym PZŻ, a chce stworzyć sytuację gdy
PZŻ - etów będzie kilka.
Ciekaw jestem czy Batiar ma autentyczną nadzieję że płynie to na poszerzenie bezpatencia i podwyższenie poziomu egzaminów, czy też z pełną premedytacja wciska kit.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rząd nie jest od panowania nad organizacjami społecznymi, to nie Białoruska Respublka.
Rząd ma tworzyć dobre prawo - tylko na tyle ile to prawo jest niezbędne- przeprowadzać je przez parlament i potem skutecnzie egzekwować.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 11:57 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Colonel napisał(a):
Rząd nie jest od panowania nad organizacjami społecznymi, to nie Białoruska Respublka.
Rząd ma tworzyć dobre prawo - tylko na tyle ile to prawo jest niezbędne- przeprowadzać je przez parlament i potem skutecnzie egzekwować.


Jeśli w ustawy delegują wydawanie jakiś dokumentów - państwowych lub choćby tylko dokumentów na których jest nazwa państwa - na organizacje społeczne to obowiązkiem państwa jest kontrola jakości szkoleń i egzaminów po których takowy dokument się nabywa.

Czyżbyś uważał inaczej ?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
ins napisał(a):
Oczywiście że ja.
W tej chwili rząd nie umie zapanowac nad jednym PZŻ, a chce stworzyć sytuację gdy
PZŻ - etów będzie kilka.
Ciekaw jestem czy Batiar ma autentyczną nadzieję że płynie to na poszerzenie bezpatencia i podwyższenie poziomu egzaminów, czy też z pełną premedytacja wciska kit.

Kto tu kituje jest oczywiste. O jakim panowaniu mówisz. Dzisiaj się urodziłeś?! To członek rządu, Prezes w dwóch osobach cały czas dba o monopol. Ja zarzucam temu rzadowi i poprzednim, że rozzuchwaliły Chocimską a lobbiści dalej mają posłuch w MSiT.
Po jaką cholerę sztucznie wsadzasz tu problem bezpatencia. Nigdy czegoś takiego nie twierdziłem, siejesz kłamstwa jak zwykle. Natomiast tak, z całą stanowczością wpłynie przede wszystkim na jakość szkolenia a co oczywiste i na poziom egzaminów. Jak dbam o markę firmy to nie wypuszczam braków. Ale do kogo ja piszę... i po co.
Wyraźnie widocznie się nudzę.
Ale ja jestem emerytem a Ty skąd masz tyle czasu? A może to forma marketingu za zagrożonym rajem?

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Ostatnio edytowano 22 kwi 2010, o 13:12 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
ins napisał(a):
Jeśli w ustawy delegują wydawanie jakiś dokumentów - państwowych lub choćby tylko dokumentów na których jest nazwa państwa - na organizacje społeczne to obowiązkiem państwa jest kontrola jakości szkoleń i egzaminów po których takowy dokument się nabywa.

Tak własnie uważa poseł Oświecimski autor poprawki demonopolizacynej.
A ja bym woal, żeby zadnych dokumetów państwowych nie było trzeba, do 24 m.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 13:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Responsibility for issuing certificates of competence for sail and power vessels is given to the RYA by the British Government through the Maritime and Coastguard Agency. The MCA is an agency of the Department of Transport.

The RYA is authorised to qualify examiners, provide examinations and issue certificates on behalf of the MCA for the following qualifications:

Yachtmaster Ocean certificate of competence*
Yachtmaster Offshore certificate of competence*
Coastal Skipper certificate of competence*
Day Skipper certificate of competence*
Advanced Powerboat certificate of competence*
Powerboat Level 2*
Day Skipper shorebased certificate
Coastal Skipper/Yachtmaster Offershore shorebased certificate
Yachtmaster Ocean shorebased certificate
Marine Radio Short Range certificate
Basic Sea Survival certificate
First Aid
Diesel Engine
International Certificate of Competence for operators of pleasure craft

Tak wklejam na wszelki wypadek jak by ktoś myślał że RYA wystawia kwitki w oparciu o własne widzi mi się.

Proponuję zabawę w poszukanie głównych macherów w RYA a potem poszukanie tych nazwisk na różnych stanowiskach w rządowych organizacjach.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
to co wkleiles to kolejna manipulacja z Twojej strony. Caly ten tekst dotyczy certyfikatow wydawanych w imieniu MCA. Czyli rozszerzonych o uprawnienia komercyjne zgodnie wytycznymi MCA. Zauwaz, ze nie ma tam np Competent Crew, ktory nie moze byc wykorzystany komercyjnie, oraz paru innych bedacych tylko certyfikatami RYA. Wszystkie te zreszta sa wydawane w imieniu Rya, a tylko tzw. commercial endorsment jest wydawany w imieniu MCA. Wymaga odpowiedniego certyfikatu kwalifikacji, badan lekarskich i oddzielnego wniosku.

*****

pomijam juz to, ze niekomercyjnie ZADEN NIE JEST WYMAGANY.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 13:52 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
ins napisał(a):
jak by ktoś myślał że RYA wystawia kwitki w oparciu o własne widzi mi się.

Proponuję zabawę w poszukanie głównych macherów w RYA a potem poszukanie tych nazwisk na różnych stanowiskach w rządowych organizacjach.

To dopiero gópi muszą być ci macherzy RYA że dotąd nie domyślili się, iż wypadałoby wreszcie zadbać o podbudowanie prestiżu stopni organizacji w której działają, poprzez nadanie im charakteru obowiązkowych uprawnień, przy wykorzytaniu stanowisk rządowych które piastują. Dużo, nawet bardzo duuużo przyjdzie się im jeszcze nauczyć od polskiego reprezentanta 40tys. żeglarzy zrzeszonych w klubach a pewnie i dalszych 2mln osób posiadających patenty PZŻ :twisted:

Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 13:57 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia please.
praktycznie każdy z elementów na który szkoli RYA i wydaje swoje kwity może stać się składową
komercyjnych uprawnień objetych normą ISO i dlatego jest nadzorowany przez MCA.
Piotr Siedlewski

p.s. na razie muszę zniknąć
idę pouczyć żeglarskie dzieci na jeziorze a później dorosłych z pracy na pływach
oczywiscie nie omieszkam im to i owo opowiedzieć o liberalizacji made in pani Wypych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Monika, co to jest MCA i jak się ma do RYA - są to zależne organizacje ? - nie wiem a chciałbym wiedzieć - tak po polskiemu ;)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
nie kazdy.
Czas wrocic do czytania a nie odpowiadania, skoro ins zostawil w spokoju moja dzialke to poprawianie go zostawiam Wam
Tomku, MCA to Maritime and Coastguard Agency -czyli agencja rzadowa ktora zajmuje sie wszystkim co z morzem zwiazane. M.in. wydaje odpowiednie dokumenty uprawniajace do zeglugi komercyjnej na wszelkiego rodzaju statkach oraz przepisy tych statkow dotyczace. Jesli chodzi zas o uprawnienia do prowadzenia malych komercyjnych jednostek MCA uznalo, ze wystarczy do tego ceryfikat RYA. Ale poniewaz do komercyjnej zeglugi musisz miec jeszcze inne papierki - STCW i badania lekarskie, to nie jest to automat, tylko trzeba wystapic o tzw. commercial endorsment do posiadanego certyfikatu. Po przedstawieniu tych dodatkowych papierkow dostaje sie drugi certyfikat, tym razem komercyjny. I tyle.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Banan
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Bananku - MCA (Maritime and Coastguard Agency) jest brytyjską, rządową agencją zajmującą się bardzo szeroko rozumianymi sprawami bezpieczeństwa morskiego i ochrony wybrzeża (w kontekście bezpieczeństwa a nie WOPu :-) ).
Między innymi szkoli, egzaminuje i oczywiście wydaje pozwolenia na pracę na morzu na statkach mniejszych niż konwencyjne.

RYA współpracuje z MCA zajmując się szkoleniem (ale nie egzaminowaniem!!!) w zakresie żeglugi pleasure.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Banan
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL