Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 00:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1778 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 60  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sie 2016, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zielony rano,
żółty w południe,
pomarańczowy po południu,
czerwony wieczorem,
a niebieski w nocy.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2016, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
I zaraz w RYA od prawdziwych Polaków za tęczę-symbol LGBT. :mrgreen: :twisted:

A tutaj inny GIS (w kolorze marine blue) na morzu:

Obrazek

:)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2016, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
robhosailor napisał(a):
I zaraz w RYA od prawdziwych Polaków za tęczę-symbol LGBT. :mrgreen: :twisted:
Z tą tęczą jest jak ze swastyką przed Hitlerem - była sobie nie wzbudzającym żadnych kontrowersji znakiem.
Cytuj:
A tutaj inny GIS (w kolorze marine blue) na morzu
Zestawienia typu białe na białym albo niebieskie na niebieskim są o tyle ciekawe, że wprawdzie nic nie widać, ale za to jakie pole do popisu dla wyobraźni! :mrgreen: ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2016, o 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Z kolorami nie ma żartów... Badano je kiedyś, i bada się dzisiaj. Są ważne dla wszystkich. :cool:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa
http://historiasztuki.com.pl/NOWA/30-00-01-KOLOR.php
http://www.etworzenie.pl/kolorystyka-st ... a-kolorow/
http://lamode.info/z-wybiegu/articles/t ... olory.html

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2016, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Z kolorami nie ma żartów...
Jak z tymi znakami, o których pisał Alterus. :DD
mjs napisał(a):
Są ważne dla wszystkich.
Szczególnie dla daltonistów. Ja się na kolorach nie wyznaję - wybieram farby w sklepie, pokazując puszkę palcem i jednocześnie zamykając oczy. :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2016, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
Ja się na kolorach nie wyznaję - wybieram farby w sklepie, pokazując puszkę palcem i jednocześnie zamykając oczy. :-P

Błąd !
Ja z otwartymi oczyma wybieram.
Czytam na puszce farby, haki to to ma kolor...
I stąd wiedzę o kolorach czerpię ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2016, o 06:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Koloroterapia bardziej wskazana - malujemy na taki z którym czujemy się dobrze.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2016, o 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartuss1nowy napisał(a):
malujemy na taki z którym czujemy się dobrze.
Albo jeszcze lepiej, na taki, który podoba się żonie. :-P :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2016, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Mogę chyba ujawnić, że dzisiaj Bartek, wraz z rodziną, dokonali inspekcji budowy?
Z tego, co zrozumiałem, dostałem pieczątkę "passed" - w tym za dokładność wykonania, malowania, gładkość itp., a do tego Bartek przywiózł piękny, nowiutki żagiel produkcji StrongSails naszego forumowego kolegi Krzysztofa Bienia:

Obrazek

Już mi się podoba np. gramatura, nieco większa niż zwykle dla tej wielkości żagla, czyli 230 g/m² i profesjonalne szczegóły wykończenia - powinien nam służyć przez długie lata, również w silnych wiatrach! Mam nadzieję sprawdzić go niedługo. Drugi, bliźniaczy, lecz nieco cieńszy (chyba 180 g/m²) świetnie sprawdził się wcześniej na GIS-ie "Safari", intensywnie użytkowany, zwłaszcza na pierwszym refie:

Obrazek

:)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 3: Errak, Krzysztof Bień, MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2016, o 14:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurcze dosyć gruby tak sobie myślałem, że 160 wystarczy

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2016, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
dosyć gruby tak sobie myślałem, że 160 wystarczy
Zawsze, jak jechałem z interioru nad Bałtyk, to się dziwowałem, że tam, żagielki podobnej wielkości do naszych zegrzyńsko-mazurskich mają, ale grubsze i mocniejsze jakby. Chyba po temu, że na naszym morzu zwykle wieje, a w interiorze częściej flauta jest. ;)
Jako, że wymyśliliśmy sobie, że wypady na Pucyfik i takie tam podobne np. Frisches Haff, chcielibyśmy robić, to o żagiel grubszy i mocniejszy poprosiliśmy. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2016, o 15:21 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Widzę że twój żagiel będzie miał gramaturę większą od mojej plandeki :(
U mnie mimo że fał przechodzi tylko przez elementy które się obracają a i tak ciężko go postawić szczególnie końcówkę gdzie podnosimy już bom :(
Przed ostatnim pływaniem zamontowałem sobie na fale dwie knagi jedną szczelinową z kipą która pomaga podczas wciągania (mogę wyciągać fał małymi kroczkami zapierając się nogami o 2 wręgę), a drugą rogową prosto w linii do ostatecznego blokowania liny przed napięciem downhaula. Mała rzecz a może się przydać:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Żagiel będzie mocny.

Z tym stawianiem żagla lugrowego podobnej wielkości, trzeba wziąć pod uwagę kilka rzeczy:

1. Drzewca (rejka i bom) powinny być możliwie najlżejsze.
2. Podnoszenie fałem powinno odbywać się ciągnąc fał w dół wzdłuż masztu, bez dodatkowych przełożeń i zmian kierunków.
3. Podczas podnoszenia żagla downhaul i jakiekolwiek inne liny mocujące żagiel od dołu (boom parrel, bleeter, pivot rope, czy co tam jeszcze masz, bo mogą być różne rozwiązania - przepraszam, nie wiem jak się zwą po polsku) oraz szot, powinny być całkowicie wyluzowane lub zdjęte, aby nie przeszkadzały w stawianiu żagla.
4. Punkt, za który podnosisz rejkę do góry, powinien być umiejscowiony na rejce od 45% do 50% jej długości,licząc od dziobu.
5. Podczas podnoszenia rejki jedzie ona przednim końcem do góry.
6. Po podniesieniu rejka zawisa poziomo.
7. W tym momencie wybiera się downhaul i zawiązuje i reguluje bleeter, czy boom parrel, następnie wybiera szota i odjazd...

Nieźle to widać na rysunku z książeczki Harolda "Dynamite" Paysona pt. "Build The New Instant Boats", który pokazuje fazy stawiania żagla podobnej wielkości (113 stóp²) na łódeczce "Windsprit" Bolgera - załącznik:
Załącznik:
Hoisting_a_lugsail.jpg
Hoisting_a_lugsail.jpg [ 162.88 KiB | Przeglądane 5942 razy ]


:)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: Errak, kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nie mogę już edytować, a pkt 2. powinien brzmieć:
Cytuj:
2. Podnoszenie fałem powinno odbywać się przez ciągnięcie fału w dół, wzdłuż masztu, bez dodatkowych przełożeń i zmian kierunków.
Alterusowi dziękuję za zwrócenie uwagi. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 13:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Albo można fał urządzić jak na żaglu lugrowym :mrgreen: znaczy jak dorośli chłopcy to robią, od wieków i po dziś.
Talią.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
Talią.
Przy żaglu o powierzchni około 10 m kwadratowych??? Zbytek i komplikacja. Bez przesady. Zamiast dodawać różne rzeczy lepiej eliminować przeszkadzacze.

Z mojego doświadczenia z żaglem trochę (o około 30%) mniejszym:
Stawianie żagla z kokpitu, gdzie fał jest doprowadzony przez jeden, dodatkowy bloczek zwrotny na pokładzie przy maszcie na knagę rogową, jest sporo trudniejsze, bo wymaga wyraźnie większej siły, niż podczas ciągnięcia za fał wzdłuż masztu do dołu, bez dodatkowego bloczka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 14:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
robhosailor napisał(a):
Zamiast dodawać różne rzeczy lepiej eliminować przeszkadzacze.
Dodawać? A co niby? ha, założem siem że un już tam ma nawet bloczek na rejce :mrgreen:
Nie znam tych tam owych Gisów i ich cudów, ale sprawdzone stare metody zawsze warto rozważyć, w sensie jak komuś coś nie pasuje to zamiast wspaniałych rozwiązań nowych a odkrywczych i płodów intelektu konstruktorów wszelakich - zawsze jeszcze może, dla odmiany, spróbować zrobić normalnie. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Zamiast dodawać różne rzeczy lepiej eliminować przeszkadzacze.
Dodawać? A co niby? jakoś założem siem że un już tam ma bloczek na rejce :mrgreen:
Jeden bloczek, to jeszcze nie talia. Poza tym nie musi dzisiaj mieć bloczka na rejce, a wystarcza mu ucho. Bloczek ma na maszcie przy topie. Musiałby zmienić prowadzenie fału, dodać pierścień wędrowny na rejce, albo yard parrel przynajmniej, bo teraz sprytnie prowadzony fał jest jednocześnie tymi dwoma i każdym z nich. No i fał musiałby być dłuższy niż dwie długości masztu i ciut. Jednak komplikacja.
Ryś napisał(a):
wspaniałych rozwiązań nowych a odkrywczych i płodów intelektu konstruktorów wszelakich - zawsze jeszcze może, dla odmiany, spróbować zrobić normalnie.

Wyczuwam sarkazm, ale nie bardzo jest tu na miejscu - rozwiązanie stosowane na GIS-ie jest normalne i wprost wzięte z jeszcze XIX. wiecznej biblii żeglarstwa brytyjskiego i projektowania jachtów autorstwa Dixona Kempa. :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 18:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
robhosailor napisał(a):
Wyczuwam sarkazm, ale nie bardzo jest tu na miejscu - rozwiązanie stosowane na GIS-ie jest normalne i wprost wzięte z jeszcze XIX. wiecznej biblii żeglarstwa brytyjskiego i projektowania jachtów autorstwa Dixona Kempa. :-P

A może miast "wyczuwać" u rozmówców sarkazmy libo insze niecne intencje - przeczytać wprost? :roll:
A wiesz, jakoś w "Yacht Architecture" nie przypominam sobie... ni nawet w "Manual of boat sailing", acz tu różne były wydania. Tyle że jak najbardziej jest tam kilka opisów talli fałowych do lugra. :D

Zastosowanie fału w układzie talii jest jak najbardziej, i dosłownie, "normalne" na lugrach, jako i przy gaflach czy innych rejach; a to z racji ciężaru drzewc, czy nawet potrzeby dobrego napięcia takich żagli, szerokich wszak.
Nikt nie mówi że się nie da pojedynczym fałem, ale jeśli komuś takim ciężko, to przypomnąć że są inne sposoby (całkiem normalne :-P ) nie zawadzi.

A owszem, bloczek to już talia (podwójna), a dodawanie pierścieni nie jest konieczne - fał może obejmować maszt i w takich układach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
A wiesz, jakoś w "Yacht Architecture" nie przypominam sobie... ni nawet w "Manual of boat sailing", acz tu różne były wydania. Tyle że jak najbardziej jest tam kilka opisów talli fałowych do lugra. :D
To se zobacz:
Obrazek

Przy żaglach do 10 m² nie stosuje się tali fałowej, bo i po co???

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 20:09 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
robhosailor napisał(a):
Przy żaglach do 10 m² nie stosuje się tali fałowej, bo i po co???
Żeby było lżej? Albo wygodniej jednorącz z kokpitu? A co, ułatwić sobie nie wolno? :lol:
A czy mówię że 'trzeba'? Ale można.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Yhy... Najpierw, że nienormalne, potem że nie widziałeś u Dixona Kempa, teraz że można bo łatwiej. Rozumiem, że opierasz się na dziesiątkach lat doświadczeń z żaglem lugrowym, który ... widziałeś na obrazku. :mrgreen:

Zapytaj Janny, jak jej się stawiało żagiel na "Safari". :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 21:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
W istocie, takie maleństwo jak GIS znane mi jedynie z obrazka i z tego tu wątka. Masz azali za złe że przyjmuję Twoje argumenta w temacie? Tylko krowa nie zmienia zdania. ;)
A normalne lugry, chocia to antyczne, nie tylko na obrazkach istnieją... :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
takie maleństwo jak GIS znane mi jedynie z obrazka i z tego tu wątka.
A czy nie o nim właśnie mówimy?
Ryś napisał(a):
A normalne lugry nie tylko w obrazkach istnieją... :-P
Np. takie - widać pierścień wędrowny na maszcie, nie widać talii:

Obrazek

Podnoszenie rejki i stawianie żagla to jedno, a nadawanie mu właściwego kształtu, to inne - zazwyczaj stosuje się do tego halslinę (tack line) z talią, jak wyżej, przy lugrowym stojącym (standing lug) albo downhaulem z talią, jak przy lugrowym zrównoważonym (balance lug), jak na GIS-ie, czy BETH.



A ja lubię np. te:

Obrazek

... i te:

Obrazek

Owszem, te duże znam tylko z obrazków i wiem, że na nich stosuje się m. in. talie fałowe.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2016, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
czytajac Twoj watek zastanawialem sie wlasnie, czy patent z pierscieniem jest koszerny, choc jest bardzo wygodny, i juz ,juz chcialem go zaczac przerabiac, .... jak uspokoiles mnie ostatnim postem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2016, o 00:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
robhosailor napisał(a):
Owszem, te duże znam tylko z obrazków i wiem, że na nich stosuje się m. in. talie fałowe.
Ale nie musisz sięgać aż tak poważnych - coś Ci przypomina widok znajomy ten? ;) Obrazek Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2016, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
coś Ci przypomina widok znajomy ten? ;)
Marinekutter - jawohl!
Oczywiście można i tak, ale warto porównać np. masę drzewc i tu i tu. Wziąć w rękę gafel z Dezety, rejkę oryginalnego Marinekutter i rejkę GIS-a, która ma średnicę 40 mm w najszerszym miejscu i jest przynajmniej o połowę od nich lżejsza. To wyjaśnia prostotę zastosowaną w GIS-ie i BETH - jeden, prosty fał, bez przełożeń, jednocześnie pełniący rolę yard parrel, czy pierścienia wędrownego. Przy rejce ucho, na maszcie czasami też wystarcza ucho - żadnych talii:

Obrazek

Obrazek

Tu akurat widać innowacyjny krój żagla, ale to już inwencja armatora i żaglomistrza.

_____
PS: Miałem okazję stawiać i zrzucać żagiel na "Safari", nie przypominam sobie, bym zbytnio się zmachał:
Obrazek

Obrazek

Nie rekomenduję dla GIS-a rozwiązań innych, niż to, które już jest sprawdzone, na tej łódce.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Obrabiam właśnie bom i rejkę na okrągło (wychodzi jajo, albo co) więc dla odpoczynku:

http://www.offcenterharbor.com/videos/fast-boat-sail-oar-beach-cruising-goat-island-skiff/

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 13:15 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
Obrabiam właśnie bom i rejkę na okrągło (wychodzi jajo, albo co)


To spróbuj obrabiać na jajo, powinno wtedy wyjść na okrągło... :mrgreen:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
peter napisał(a):
To spróbuj obrabiać na jajo, powinno wtedy wyjść na okrągło... :mrgreen:
To nie działa - co dzień produkuję g***, a złoto wcale mi z niego nie wychodzi. :cry: ;) :rotfl:

Tak to teraz wygląda:

Obrazek

Obrazek

:)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Errak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1778 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 60  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL