Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 23:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 48  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2018, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2009, o 10:52
Posty: 232
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 363
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m, IŻ
Call of the Ocean - Notka specjalna nr 1

Dobę po minięciu kolejnego na trasie sztormu, wiatr przy Przylądku Horn osłabł. Jednak zafalowanie dało się Szymonowi mocno we znaki. W niedzielę wieczorem przekazał wiadomość, że po raz kolejny duża załamująca się fala przechyliła znacznie jacht. Przechył wyniósł ponad 90 stopni, a w wodzie znalazły się antena AIS i wiatromierz znajdujące się na topie masztu.

Po przeglądzie takielunku Szymon zauważył uszkodzenie masztu: na wysokości ok. 2 metrów nad pokładem jest istotne wgniecenie profilu, co osłabia całą konstrukcję. W związku z tym niesione przez "Atlantic Puffina" żagle zostały mocno zredukowane by nie nadwyrężać kolumny masztu. Jacht płynie teraz znacznie wolniej, ok. 3 węzły, co utrudni Szymonowi ucieczkę przed kolejnym zbliżającym się mocnym wiatrem.

Ekipa brzegowa jest w stałym kontakcie ze specjalistami od takielunku oraz stocznią Northman, przygotowuje propozycję awaryjnego zabezpieczenia masztu. Szymon jest w bardzo dobrej kondycji, serdecznie pozdrawia i dziękuje za gratulacje związane z minięciem Przylądka Horn, ale zaznacza, że jak wspominał we wcześniejszej wypowiedzi - zanim odsapnie musi pokonać jeszcze ok 300 mil. Jednocześnie ma prośbę żeby pozwolić spokojnie działać zespołowi lądowemu, który będzie przekazywał wiadomości na bieżąco.


Załączniki:
543e1957-59e7-4428-ada9-aee3ff2776c3-761778558.jpg
543e1957-59e7-4428-ada9-aee3ff2776c3-761778558.jpg [ 78.06 KiB | Przeglądane 2719 razy ]
pozycja_05.02_1430.jpg
pozycja_05.02_1430.jpg [ 44.28 KiB | Przeglądane 2719 razy ]

_________________
"byle dalej na ocean po co wracać nie wie nikt"
ZewOceanu.pl

https://obozy-zeglarskie.pl

Za ten post autor brożka otrzymał podziękowania - 15: burzum, Były user, Kuracent, Kurczak, M@rek, Marian Strzelecki, Micubiszi, Mir, miros76, nauaag, plitkin, Vela III, Wrona, Zbieraj, zonti
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 16:33 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Trzymam kciuki, powodzenia. Chciałbym móc jakoś pomóc. Wierzę w Szymona i zespół brzegowy. I Puffina.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 17:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ma ktos, dlugosc, szerokosc i kurs ? Na marine trafic dalej nic nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 17:51 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No masz - załamują mnie te załamujące się fale...
I znów w zasadzie po sztormie...
Nie żebym krakał, ale nie wygląda to dobrze - widać, że naprężenie znalazło ujście w osłabionym w miejscu otworu w maszcie punkcie i każda następna większa siła może być groźna... Nie wiem czy Szymon ma jakieś elementy mogące usztywnić maszt i opaski, żeby je przymocować. Jeśli tak to jest ok...
Poczekajmy jak to ekipa brzegowa rozkmini...
No i qrka wodna - 3mamy kciuki, żeby się schował przed kolejnym sztormem wreszcie za ten winkiel i uciekł od tych nieszczęsnych fal!
A dopiero wczoraj był w wątku dialog - że zacytuję ręcznie:
plitkin napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Napiszcie, kiedy będzie można puścić kciuki. :roll:
MJS

Znając Szymona - nigdy.

Czasami nie jest dobrze, jak ktoś ma rację...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Atlantic Puffin pokazał się na Marine Traffic:
Pozycja z ok. godz 17:20 - 58°35'N - 064°46'W

_________________
Wojtek Musiał



Za ten post autor Wojtek64 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2009, o 10:52
Posty: 232
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 363
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m, IŻ
Szymon przepiął się na rufową antenę AIS (tak, tak miał dwie spryciula) i <tararararam> znowu widać go na Marine Traffic :D

_________________
"byle dalej na ocean po co wracać nie wie nikt"
ZewOceanu.pl

https://obozy-zeglarskie.pl



Za ten post autor brożka otrzymał podziękowania - 2: J-23 nadaje, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Pozycja Szymona z przed ponad godziny: TVP info, Teleexpress extra. Info o przejściu południka Horn i trochę ujęć archiwalnych Puffina i Szymona "w akcji".

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
brożka napisał(a):
Szymon przepiął się na rufową antenę AIS (tak, tak miał dwie spryciula) i <tararararam> znowu widać go na Marine Traffic :D


A nie ma tam w zanadrzu schowanego drugiego masztu?
No dobra choćby kawałeczek :lol:

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Da radę. Chociaż, wygląda jak u Hitchcocka.
Załącznik:
19_40.jpg
19_40.jpg [ 270.21 KiB | Przeglądane 2580 razy ]

Spinakerbobu nie ma, ale bom się nadaje do usztywnienia masztu.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 23:01 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
W kontekście wyprawy Szymona i trawersu Hornu bardzo znamienna jest ta charakterystyka obiektu na Marine Traffic: "pleasure craft". Wywczas jak cholera, podejrzewam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Patrząc od naszej strony i na mojego czuja, to on jest teraz tam:
Załącznik:
23_27.jpg
23_27.jpg [ 278.41 KiB | Przeglądane 2475 razy ]

czyli tu.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Znów inreach działa https://share.garmin.com/atlanticpuffin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 08:11 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Mir napisał(a):
Patrząc od naszej strony i na mojego czuja, to on jest teraz tam:
Załącznik:
23_27.jpg

czyli tu.

Qrka wodna - tam na południowej półkuli to rzeczywiście do góry nogamy chodzo;-)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

martinez98 napisał(a):

Wreszcie nie trzeba ryja do książki wsadzać...;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 08:22 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Dobrze - w miejscu w którym jest ten sztorm co go już dogonił nie powinien zrobić mu krzywdy - raczej powyżej 30w nie będzie. Tylko znów te fale nieszczęsne...
No i niestety niekorzystny wiatr ma teraz - z N i NW, co praktycznie uniemożliwia mu ucieczkę w górę:-( Zresztą widać to po pozycji - wciąż jest poniżej 58.
Dopiero w środę popołudniem będzie odkręcać korzystniej...
A jak tam z masztem - może ze 4 handszpaki (na pewno ma ich Szymon pod dostatkiem;-) i dwie opaski by załatwiły sprawę, choć nie tak jak bom, chociaż ten z kolei bywa przydatny przy grocie;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 09:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
To by wyglądało tak:
Załącznik:
9_01.jpg
9_01.jpg [ 295.64 KiB | Przeglądane 2358 razy ]

na 5:36 nad ranem. Można powiedzieć, że chroni go Wyspa Św. Jerzego z Polską Stacją Antarktyczną.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 6 lut 2018, o 09:11 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
miros76 napisał(a):
A jak tam z masztem - może ze 4 handszpaki (na pewno ma ich Szymon pod dostatkiem;-) i dwie opaski by załatwiły sprawę

Prędzej montaż na wysokości załamania dodatkowych want.

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowania - 4: M@rek, Marian Strzelecki, Mir, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 10:59 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Troszkę "gdybologia" z mojej strony, ale gdyby to wyjście fału byłoby niżej, prawdopodobnie maszt by wytrzymał. Dodatkowe wanty lub chociaż jedna wanta od strony uszkodzenia z możliwie dużym kątem do masztu (saling pokładowy :D ) powinny pomóc. Trzymam kciuki!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Mir napisał(a):
To by wyglądało tak:
Załącznik:
9_01.jpg

na 5:36 nad ranem. Można powiedzieć, że chroni go Wyspa Św. Jerzego z Polską Stacją Antarktyczną.


Znaczy, jak niby chroni?
Będąc na zawietrznej jachtu... (Dystans i kierunek już pomińmy...)

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Były user, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
J-23 nadaje napisał(a):
ale gdyby to wyjście fału byłoby niżej, prawdopodobnie maszt by wytrzymał


No i co jeszcze ważniejsze, gdyby wycięcie na fał było znacznie węższe (nie typowe 22 mm) i z mniejszym okuciem. To ważne, choć rzadko daje o sobie znać w typowym naszym żeglowaniu.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Czy nie można było wyprowadzić wszystkich fałów przez stopę masztu?

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 12:09 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No właśnie - trochę ten patent z takim wysokim wejściem fału w maszt jest niefortunny. Tu są olbrzymie naprężenia i osłabianie konstrukcji w takim miejscu to nie jest chyba dobry pomysł. Im niżej by to było umiejscowione tym lepiej.
Dodatkowe wanty to rzeczywiście wydaje się być najlepszy pomysł, choć najlepszy byłby połączony z dodatkowym usztywnieniem. Na wanty i tak trzeba by założyć jakąś opaskę (bo przecież nie wierciłby dodatkowych otworów na wanty;-), to lepiej pod nią upchać jeszcze jakieś usztywnienie.
Sorry, za gdybanie, bo nie jestem ekspertem, ale to ujście emocji, bo mamy od kilku dni jak u "Hiczkoka";-)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wiatr wiatrem, ale znów na najbliższe godziny większa fala - 5-7 m.
Może na miejscu wygląda to lepiej niż na ekranie...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
taka_jedna napisał(a):
Czy nie można było wyprowadzić wszystkich fałów przez stopę masztu?

Można, u mnie np tak jest, ale to stara konstrukcja.
Teraz to już za późno, ale na przyszłość warto pamiętać.
Trzymajmy kciuki, żeby to się dało zabezpieczyć i uciec stamtąd na północ.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Moniia napisał(a):
Znaczy, jak niby chroni?

Niż z Pacyfiku dochodzi do wyspy i zawraca.
Załącznik:
16_09.jpg
16_09.jpg [ 298.11 KiB | Przeglądane 2168 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Gdyby... niektórzy skorzystali z okazji, żeby...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Mir napisał(a):
Moniia napisał(a):
Znaczy, jak niby chroni?

Niż z Pacyfiku dochodzi do wyspy i zawraca.
Załącznik:
16_09.jpg


Znaczy, robi co?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazek

{serious mode on
Ja rozumiem, że tak wydaje się najprościej. Wysoki ląd, różnica ciśnień nad lądem i wodą itd... I ten ląd, jak widać zresztą na powyższych prognozach - doskonale odwzorowujących normalną trasę niżu w tym rejonie.

Niestety, ta nasza paskudna Ziemia się porusza. I przez to, w określonych szerokościach masy powietrza zachowują się w określony sposób... W tych szerokościach, paskudnie, poruszają się generalnie z zachodu na wschód.

Niż mógłby zejść na południe, gdyby nie fakt, że tam jeszcze większy ląd mu w tym przeszkadza, nie mówiąc już o innej masie powietrza. Jedyna dwie drogi, jakie ma, to na skuśkę nad Półwyspem Antarktycznym (jak się przyjrzysz mapce pierwszej i drugiej, to zobaczysz, że poprzedni właśnie to zrobił) albo lekki skręt na północ. Na południe nie może, bo musiałby zawrócić na zachód, a tego żaden duży ośrodek niżowy na tych szerokościach nie zrobi...
{serious mode off

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Moniia napisał(a):
Znaczy, robi co?

Stoi w miejscu.
Załącznik:
23_15.jpg
23_15.jpg [ 278.71 KiB | Przeglądane 1966 razy ]

Przyblokowany przez Wyż Atlantycki spod Argentyny. A jeśli spojrzeć na cały Biegun Południowy, to widać, że tych niżów jest tam kilka dookoła kontynentu i wszystkie po kolei napędzają kolejny - następny bezpośrednio lub pośrednio, aż dojdzie masa krytyczna do ostatniego pod Hornem...
Załącznik:
23_21.jpg
23_21.jpg [ 256.55 KiB | Przeglądane 1966 razy ]


https://earth.nullschool.net/#current/w ... 76,-57.577

ps. Szymon nadaje o wielorybie, naprawie masztu i prędkości ponad 6,5 w!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 6 lut 2018, o 23:45 przez Mir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Znaczy, cierpliwości...

Nie stoi w miejscu. Naprawdę, nie chce mi się umieszczać mapek znowu.. Przemieszcza się, z normalną prędkością. I tak, jest cała procesja, takie to szerokości...

Znaczy, co ten Półwysep Antarktyczny miał robić?

Btw, to jest pytanie retoryczne...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 08:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Od wczorajszego popoludnia nie widze Go na marine traffic :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Załącznik:
IMG_7651.PNG
IMG_7651.PNG [ 87.97 KiB | Przeglądane 1872 razy ]
Ale tracking działa...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 08:16 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Normalnie zaczarowało te 58 - od kilku dni nie może wyżej:-(
A tu cały czas ma duć z NW i nijak na przednich żaglach wyostrzyć...
Dopiero w piątek widzę odkrętkę, żeby mógł wreszcie baksztagiem pruć do góry.
Na szczęście wyjechał już z Drejka na tyle, że kolejne sztormy będą się rozbijać wcześniej, tylko te fale - do piątku cały czas 5-7 m.
Wygląda na to, że korzystne warunki będzie miał od piątku do niedzieli i powinno go wreszcie wypchnąć za 55 w górę.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ale pojawił się kurs NNE - jest dobrze:-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 48  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL