Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 21:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2013, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Mogę tylko dodać, że ona (ta Olimpijka) ma smukłość kadłuba 3,20 podczas gdy słynna Omega 3,44 czyli jest bardziej stabilna. A to już jest zaleta niemała. Przy Lc = 3,95 m szerokość byłaby równa 1,23 m. Hmm... ? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wklejam Wojciechowego linka którego On zapodał całkiem nie w tym miejscu co powinien:

https://www.google.pl/search?q=Trapwing ... tAacl4CIDg

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Mir, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Brać i zrzynać; :lol:

"Wszystko już było - wystarczy dobrze poszukać"
- jak mawiał mój promotor; dziekan W.P. Cezary Nawrot

Cały czas zapominacie ze wszystkie (te i inne) jachty mieszczą się
z powodzeniem w klasie PRECLE-500
http://www.siz.org.pl/precle500/przepisy.html
Albowiem powiedziano:
Podstawowe prawo regulaminu:
A/ Jeden jacht w wyścigu może być wyprotestowany przez 4/5 głosów dżentelmeńskich zawodników, którzy ukończyli regaty.
(Do kończących zaliczamy także tych, którzy nie ukończyli z cudzej winy.)
B/ Dowolna ilość jachtów (istniejących przed powstaniem klasy i/lub nie spełniająca wymogów technicznych), może być dopuszczona przez 4/5 zawodników spełniających te wymogi.

Tak więc jeśli będzie nas pięciu to możemy już wszystko co nam się podoba
(przyjąć lub wyrzucić) :lol:


MJS
ps.
a Finna i tak nie urznę :evil:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 19:00 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
dzięki \kudłaty\ coś koło tych 65 stopnii wyjdzie.pozdrawiam paweł.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2013, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dorzucam profile AC 72 ze strony F. Chevaliera, ten drugi może zainteresować Mariana...
Załącznik:
AC 72.jpg
AC 72.jpg [ 59.4 KiB | Przeglądane 6156 razy ]

jeśli dobrze przyłożyłem linijkę, to tam pod dziobem jest... wklęsłość! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2013, o 01:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No przecie:
ja wiem, że od lat Oni wszyscy rżną z PIP'a,
a w ostateczności z VIP'a :lol: :roll: ;)

- a to wklęsłe pokłady na dziobie,
- a to dziurkowane wzmocnienia pokładu od góry,
- a to boczne miecze szybrowe wychodzące ponad linią wody z kadłuba,
- a to płaskie dno pod dziobem,
- a to w końcu wklęsłości denne,

Jeszcze nie zrobili;
latających salingów,
płaskiego dziobu,
zasysanej w dół rufy
i kilku innych pomniejszych detali.
MJS


Załączniki:
Chemines P..jpg
Chemines P..jpg [ 24.14 KiB | Przeglądane 6079 razy ]
akena m.jpg
akena m.jpg [ 28.5 KiB | Przeglądane 6079 razy ]
Bank pop pokład.jpg
Bank pop pokład.jpg [ 49.73 KiB | Przeglądane 6079 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2013, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
No tak, ale Ty to wszystko zrobiles na jednej lodce - oni wyskubali z niej po jednym pomysle i obdzielili nimi dziesiec jachtow! :D
Pewnie zeby nie bylo plagiatu... ;)
Bardzo mi sie to podoba, chociaz zazdroszcze satysfakcji...
Smutne to jednak, ze do sukcesu potrzebne sa i pomysly i ropa naftowa .
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 01:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Problem w tym że do dziś nie wiem dlaczego On (PIP) tak dobrze pływał... :cry:
MJS
ps.
Są tacy co mówią; wydawałocisię :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Problem w tym że do dziś nie wiem dlaczego On (PIP) tak dobrze pływał..

Od zawsze zastanawiam sie ile dobrych pomyslow poszlo w zapomnienie z braku odpowiednich srodkow finansowych i PR - ile glupich weszlo w zycie, to akurat wiem ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2013, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wklęsłości i na mnie podziałały, więc popróbowałem, żeby zrozumieć... ;) :roll:
Załącznik:
Muflon.jpg
Muflon.jpg [ 40.43 KiB | Przeglądane 5726 razy ]

Przez przypadek w sumie, wyszła niesymetryczna symetria.
I zaczynam widzieć w tym sens. Choć pewności nie mam... :lol: :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2013, o 14:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Problem w tym że do dziś nie wiem dlaczego On (PIP) tak dobrze pływał... :cry:
MJS
ps.
Są tacy co mówią; wydawałocisię :lol:


Marianie, ciekaw jestem jakie byly dalsze losy PIP-a. Dlaczego nie probowales dajej startowac i go udoskonalac. Wydaje mi sie ze jesli to byla naprawde taka dobra konstrukcja to powiniennes osiagac coraz lepsze wyniki w miare trymowania lodki.
Ja obserwuje dosc czesto sytuacje odwrotna, dobrze plywajaca lodka przechodzi w inne rece i przestaje plywac :) Przecietna , w miare zaangazowania wlasciciela plywa coraz lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2013, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
1/
Raptem popływałem nim 2 lata i:
przestało mnie być stać nawet na wodowanie
a postojowe rosło = przełom lat 80/90 kryzys finansowy (ja art.plastyk).
2/
Zaraz po budowie (może na skutek chemii)
zacząłem mieć długotrwałe komplikacje zdrowotne;
a potem zaczął się inny świat.
Więc nie miałem czasu i głowy aby szlifować;
jacht, wiedzę regatową, załogę itp.
3/
Zwłaszcza, że nie doszedłem do porozumienia z przyjacielem (maszperia) na temat pryncypiów:
czy jacht i wiedza, czy bieżący wynik. :-x
I to chyba było najważniejsze.

Jak potem chciałem Pip'a odkupić to cena była astronomiczna,
a moje plany świetlane więc myślałem już o małej stoczni i o laminatowym Vip'ie-620.
... ale świat to zweryfikował negatywnie.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2013, o 20:28 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Marian Strzelecki napisał(a):
a moje plany świetlane więc myślałem już o małej stoczni i o laminatowym Vip'ie-620.


Zabawne, ale mam po kilku latach, bardzo podobne plany, zarówno co do rozmiarów stoczni, jak i rozmiarów pierwszej łodki.

Marian Strzelecki napisał(a):
ale świat to zweryfikował negatywnie.


Dla mnie jak na razie największym weryfikatorem jest kasa. Co dalej, sie zobaczy.

Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2013, o 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A kasa to
nie świat ... cały?
MJS

ps
Pilnuj tych chwil pieknych i rób swoje.

(Ja wżyciu miałem kilka ( 4-5?) chwile kiedy kasa szła sama do rąk.
Niestety większość przespałem myśląc, że to już tak będzie dalej.) :cry:

ps2
do mjs;
pokaż więcej tego Muflona bo to ciekawe ... nawet bardzo :shock:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Uwaga, wchodzimy w Rok Węża... :lol:
Załącznik:
Muflon 2.jpg
Muflon 2.jpg [ 203.92 KiB | Przeglądane 5550 razy ]

Jakieś de javu pluska chyba...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 02:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zaczynasz mi na poważnie imponować ;)
A co "Gausian Curwatura" o tym mówi?
bo o moim się wyraża negatywnie :evil: > :lol: :lol:
MJS


Załączniki:
P-911 gausa dno.jpg
P-911 gausa dno.jpg [ 120.12 KiB | Przeglądane 6076 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
"Gauseamus" potraktował Muflona chyba przyjaźnie:
Załącznik:
Muflon 3.jpg
Muflon 3.jpg [ 77.24 KiB | Przeglądane 5999 razy ]

A na "krzywej pofalowanej" niby linia wodna w przechyle
Załącznik:
Muflon 4.jpg
Muflon 4.jpg [ 63.84 KiB | Przeglądane 5999 razy ]

odsłania "tajemnicę" poduszki powietrznej... :roll: :-?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 19:34 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A przy jakich prędkościach pojawi się efekt działania tej "poduszki"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
I do czego ma to sluzyc?
Im rzadszy osrodek, tym wieksze zanurzenie... :roll:
Catz O kapielach w morskiej pianie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dlatego szerszy dziób, ale wykres wyporności wygląda mizernie... statycznie:
Załącznik:
Muflon 5.jpg
Muflon 5.jpg [ 43.65 KiB | Przeglądane 5890 razy ]

W przechyle wzrasta natomiast szerokość KLW, więc i wyporność. Ślad na wodzie pokazuje przewagę wyporu na dziobie czyli "unosi" dziób do góry. Jeśli dodać do tego, że dzieje się to pod wpływem prędkości, to należy założyć też napływ wody do "nadkoli" dziobowych (gdzie znajduje się powietrze), wzajemne oddziaływanie na siebie dwóch czynników, pojawienie się podwyższonego ciśnienia i ujście "piany" wzdłuż "krawędzi spływu" pod dno w stronę rufy. Prawdopodobnie z nieco większą prędkością jako, że fala dziobowa zagęszcza wodę przed dziobem, by rozrzedziła się za rufą.
Teoretycznie poduszki działają przy małym przechyle, wtedy mała fala napływa laminarnie i nie wypłukuje powietrza z "nadkoli" (a nawet zasysa je bokami). Przy większej prędkości i przechyle działa tylko jedno "nadkole", ale uszczelnione dookoła... wodą. Nawet w przypadku wypłukaniu powietrza z owej wklęsłości, strugi wody powinny zostać wciśnięte pod dno z większą prędkością. Efekt pędnika strugowodnego...
Ale pewny nie jestem. :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Ale pewny nie jestem.

Nie pozostaje nic innego, jak sprawdzic w praktyce.
Sprawdzanie moze potrwac, bo jak pisalem, przy tej dlugosci roznice predkosci beda nieduze, wiec i trudne do przypisania danej cesze lodki...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Nie pozostaje nic innego, jak sprawdzic w praktyce.

Zanim to nastąpi... dodam jeszcze zrzut z ekranu przekroju silnika strugowodnego:
Załącznik:
How a Hamilton Waterjet works.jpg
How a Hamilton Waterjet works.jpg [ 107.38 KiB | Przeglądane 5781 razy ]

gdzie średnica wylotu wody "napędowej" jest 2 x mniejsza od średnicy wlotu.
Przyjąć zatem można, że zwężenie przekroju strugowodnego wynosi... 4 : 1.
Podobne wielkości można przyjąć do przekrojów tunelowych pod kadłubem żaglówki.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Poduszka powietrzna może służyć zmniejszeniu oporów tarcia.
Zdaje się że były już takie pomysły ale je zarzucono.
Dlaczego? Nie wiem. Może zysk był zbyt marny?

PS: nie mieszałbym do tego doświadczeń z motorówek...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
dodam jeszcze zrzut z ekranu przekroju silnika strugowodnego:

Prawie mnie przekonales - brakuje tylko zrzutu Jednorożcca.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
brakuje tylko zrzutu Jednorożcca

Chwilowo niech będzie zrzut z FS-a (poprawiony):
Załącznik:
Muflon 6.jpg
Muflon 6.jpg [ 67.94 KiB | Przeglądane 5735 razy ]

widok z poziomu wody.
robhosailor napisał(a):
nie mieszałbym do tego doświadczeń z motorówek

Żaglówka na Narwi pchana południowym wiatrem może płynąć podobnie jak motorówka.
Woda jest ta sama, powierzchnia kadłuba - też. Pozostaje tylko kształt...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Pozostaje różnica w mocy pędnikow.
Zaglowki projektuje się na szeroki zakres prędkości a motorówki na wąski zakres np. na slizg. Stąd różnice w kształcie kadłuba. Do tego jeszcze chodzenie w przechyle...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Żaglówka na Narwi pchana południowym wiatrem może płynąć podobnie jak motorówka.

Rozumiem: optujesz waska specjalizacje na wybranym akwenie przy sprzyjajacych warunkach.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
To tylko przykład, że na rzece, pod prąd, na motyla
prędkość przepływu wody wzdłuż kadłuba żaglówki
może być porównywalna z łodzią motorową (rybacką)
płynącą tą samą prędkością, co żaglówka.
Podobnie jak jacht pod silnikiem przyczepnym na jeziorze. ;)

Jeśli w napędzie mechanicznym można wykorzystać zmniejszenie przekroju strugi do zwiększenia prędkości łodzi, to podobne zjawisko da się zastosować do jachtu napędzanego wiatrem. Choćby było to tylko pół zjawiska...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4514
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ale przecież nie wystąpi żadne zwężenie strugi!!!
Pod dnem Twojej łódki nie ma raczej szans żeby zaistniało zjawisko dyszy. Ciśnienie rozproszyć się wglab wody.
Nie ma tu analogii do napędu water jet.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9238
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Nie ma tu analogii do napędu water jet.

To klapa... :cry:
Wracam do Covera...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 198 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL