Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 paź 2019, o 08:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lut 2019, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 19:25
Posty: 595
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 190
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Witajcie,
zastanawiałam się od jakiegoś czasu, o co chodzi z tą mityczną niezatapialnością łódek.
Może ktoś mi to wyjaśni?Pytanie w kontekscie wiadomego wątku.

O Etapach już tu na forum kiedyś pisałam. Technologia przebadana, opatentowana, znana, opływana, i dość dobrze przyjmowana przez żeglarzy. Solidne rodzinne łódki, produkowane do dziś, przez firmę zajmującą się kiedyś m.in. produkcją materiałów/pianek budowlanych.

Ale...niektórzy chcą pobijać rekordy. N.p. tatuś niejakiej Abby Sunderland. Bo w to, że córeczka na ten genialny pomysł sama wpadła nie wierzy nikt, kto zetknął się z którymś z przedstawicieli tej "żeglarskiej" rodziny. Łódka którą płynęła, z pięcioma wewn. komorami wypornościowymi okazała się jak najbardziej...niezatapialna. Co dobitnie obrazuje poniższa fotografia.

Obrazek

Tylko...co z tej niezatapialności właściwie wynikało? Ano dokładnie...nic.


NB na samo wspomnienie nazwiska Abby, wielu Australijczyków, nie tylko żeglarzy, dostaje białej gorączki, i pyta dla czego to my zawsze mamy za to wszystko płacić?!

Dla wyjaśnienia, Australia wydaje najwięcej na świecie pro capita na akcje ratunkowe na morzu/oceanie.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 17:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
01_Anna napisał(a):
Dla wyjaśnienia, Australia wydaje najwięcej na świecie pro capita na akcje ratunkowe na morzu/oceanie.

_________________

Za mało ludziów ;) mają. Dlatego drogo.
jak by się bardziej bara-bara to wyszłoby na łeb taniej

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3118
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
01_Anna napisał(a):
(..)

Dla wyjaśnienia, Australia wydaje najwięcej na świecie pro capita na akcje ratunkowe na morzu/oceanie.


Przy tej liczbie mieszkańców vs linii brzegowej to jakby nie jest miarodajna liczba. Znaczy, wcale nie dziwi...

Btw, możesz rozwinąć pytanie? Bo nie wiem, o co pytasz...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 19:25
Posty: 595
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 190
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Pytanie o niezatapialność przecie??

Wszak nasza forumowa kukułka walczy jak lew, aby tę niezatapialność uzyskać. W zgodzie z logiką i prawem Archimedesa...

No i..mamy tę niezatapialną łódkę. Wszystko jedno, w jaki sposób to osiągnęliśmy, ale MAMY.
Tylko co z tego?! Co daje samo tylko posiadanie niezatapialnej łódki?
Ja, przyznaję to otwarcie, nie wiem! Niezatapialna, to nie znaczy niewywracalna, niezatapialna to nie znaczy samopłynąca, niezatapialna to nie znaczy wiele innych czynników, które wydają mi się oczywiste, w przypadku jakiego kolwiek rejsu, nawet tego najkrótszego.

I tego właściwie dotyczy moje pytanie :kiss:

Może sam zainteresowany się wypowie? Bardzo jestem ciekawa jego opinii.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
01_Anna napisał(a):
Co daje samo tylko posiadanie niezatapialnej łódki?

To, ze nie utonie.
Seryjne, niezatapialne jachty sa odporne na perforacje kadluba i nawet zalane sa zdolne do zeglowania. Moim zdaniem to sporo.
Bylem kiedys w nieciekawej sytuacji podskałowej i pomyslałem: jak kotwica pusci, to lodka sie rozsypie na tysiac niezatapialnych kawałkow.
Jasne, ze nie jest to panaceum.
Daja tez niejaka izolacje termiczna i akustyczna.
Jesli pianka i projekt dobry.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 18:28 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
01_Anna napisał(a):
Może sam zainteresowany się wypowie? Bardzo jestem ciekawa jego opinii.

Co prawda nie jestem zainteresowany ale co mi tam. Odpowiem
01_Anna napisał(a):
"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha

Arki nadal nie znaleziono więc nie wiadomo czy to prawda :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3118
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Musisz wyciągać rzeczy z wątku, który starannie omijam??

Niezatapialność sama w sobie nic nie daje.
Nawet w katamaranach musi być połączona z jakąś metodą wydostania się/dostania się do środka w pozycji wywróconej.

Dla normalnego jachtu (czytaj balastowego jachtu morskiego, a nie jeziorowej popierdólki) o porządnej konstrukcji (czytaj: nie tracącego balastu na sam widok większej fali) niezatapialność daje bardzo dużo. Daje możliwość bezpiecznego czekania, nawet długiego, na pomoc. Daje szanse na „samopomoc” - czas na załatanie dziury, postawienie prowizorycznego masztu etc. Daje takie możliwości, bo normalny jacht (czytaj taki, którego AVS* ma więcej niż trzy cyfry i druga jest większa od 2) w warunkach wystarczających do jego przewrócenia powróci do pozycji kilem w dół dość szybko**. Tak wiec nawet zalany w skutek wywrotki nie skazuje załogi na tratwę. Ot, taka prosta różnica pomiędzy biernym oczekiwaniem na pomoc (We wokółziemskich rejsach często na koszt naszych kuzynów z down under) propagowanym, dlaczego to przechodzi moje pojęcie, przez bardzo wiele osób, a aktywnym samoratowaniem się...

Oczywiście, jeśli powyższe warunki spełnione nie są, sama niezatapialność jest do bani. Większość jachtów jednokadlubowych bowiem nie ma przewidzianej opcji dostania się do środka (lub wydostania się!) w pozycji kilem do góry, a przy utracie kila fizyka działa przeciw nam, bo nagle jacht jest stateczniejszy w tej pozycji.

*AVS - angle of vanishing stability kąt dla którego moment prostujący osiąga zero.

**przy takich założeniach, spełnianych przez każdy przyzwoity jacht morski, stateczność dynamiczna dodatnia jest znacznie i wielokrotnie wyższa, niż ta ujemna (przy kątach przechyłu większych niż AVS). A to oznacza, że do wywrócenia (czyli w zasadzie powrotu) jachtu z pozycji kilem do góry potrzeba kilkukrotnie mniejszych sił. Wiec o ile do wywrotki potrzebne są wyjątkowe warunki (odpowiednio duża, załamująca się na jachcie fala) to do powrotu do normalnej pozycji prawdopodobnie wystarczy regularna, niezałamująca się fala. Utrata kila zmienia tą dysproporcję i nagle potrzeba nawet bardziej wyjątkowych warunków do odwrócenia jachtu, niż do jego powrotu....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Utrata kilu, grzyb... I tak wolalbym byc na lodce niezatapialnej;
Jachty tona tez z powodow bardziej prozaicznych.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 20:03 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 411
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 153
Uprawnienia żeglarskie: sternik
01_Anna napisał(a):
...Wszak nasza forumowa kukułka......

Hahaha!!! Przyjęło się!
Zacznę pobierać opłatę licencyjną. :mrgreen:


Ciekawy temat, zwłaszcza że jestem teraz na etapie spawania grodzi wodoszczelnych na swojej łódce.
Oprócz dwóch grodzi cały kadłub powyżej linii wodnej będzie wewnątrz pokryty 8-mio centymetrową warstwą pianki zamkniętokomórkowej.
Piana ma za zadanie przede wszystkim izolować od temperatury zewnętrznej, ale swoją wyporność też będzie miała.
Jak się będę nudził to policzę ile to będzie metrów sześciennych i czy to coś da pod względem niezatapialności.

Gdyby doszło do rozszczelnienia kadłuba to wolałbym mieć czas na podjęcie próby naprawy.
Dopóki jacht unosi się choćby częściowo nad wodą to uważam, że jest szansa na uratowanie łódki.



Za ten post autor miru71 otrzymał podziękowania - 3: Catz, Jaro W, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 19:25
Posty: 595
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 190
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Moniiu, Catzu,
ja to wszystko, co powyżej pięknie opisaliście :kiss: , wiem. I w teorii, i niejako w praktyce, tj. w odniesieniu do jachtow morskich, a Etapów szczegółowo,( to były właśnie owe "rodzinne" łódki w mojej rodzinie). Przepraszam za masło maślane, ale nie wiem jak to lepiej opisać.

Tu jednak chodzi o coś innego, tak mi się wydaje? Niezatapialność w kontekscie łódki "niemorskiej" a przynajmniej nie zaprojektowanej na warunki pływania po otwartym morzu.
Jak słusznie zauważył Catz, niezatapialność nie jest panaceum, a tak zdaje się, niestety, traktuje ten temat nasz forumowy kolega.
A wydaje mi się, że źle zrobiona, może prowadzić do dodatkowych problemów. Np. Bez zacznie się zachowywać jak korek na wodzie, co utrudni, a nie ułatwi, owo "samoratowanie".

Zastanawiałam się nad kilkoma aspektami zachowania łódki pokroju Beza na fali.
Nie mam żadnego doświadczenia, to były tylko takie moje teoretyczne rozważania. Podobnie jak to, czy nie będzie się obracał wokół własnej osi.
Beza widziałam tylko raz, w zeszłym roku, i rozmawiając z jego właścicielem, doświadczonym żeglarzem, odniosłam wrażenie że nie wypływa nim nawet na śródlądziu, kiedy warunki są trochę mniej optymalne. (Bez w/g niego to taka fajna zabawka, a normalnie pływa po prostu na dużych łódkach).

Miru, pianka na pewno ociepla, i wygłusza. Sprawdzone w praktyce, jak wspomniałam powyżej. No, ale Ty jednak morską łódkę budujesz, to się nie liczy.... :kiss:

Bomblu,
nie znasz się, arkę odkryto i to więcej niż raz*! :-P Zresztą, sam zobacz:

https://news.nationalgeographic.com/new ... n-culture/

* Na youtube jest kilka, jeśli nie kilkadziesiąt filmików z odkrycia kolejnych...

Chyba powinnam jednak zmienić podpis....

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3118
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
01_Anna napisał(a):
(..) Niezatapialność w kontekscie łódki "niemorskiej" a (...)

Zastanawiałam się nad kilkoma aspektami zachowania łódki pokroju Beza na fali.
(...)..


Jak napisałam, w takim przypadku nie da nic... ;) a co do tego, jak Bez się zachowa na fali to opisałam dość szczegółowo w pewnym wątku, jak jeszcze naiwnie myślałam, że jest w tym odpowiadaniu jakiś sens....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 20:36 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
01_Anna napisał(a):
Chyba powinnam jednak zmienić podpis....

Zmień. Nastawienie również.
Co do arki:
"Nie znam żadnej ekspedycji, która kiedykolwiek szukałaby arki i jej nie znalazła", powiedział Paul Zimansky , archeolog specjalizujący się na Bliskim Wschodzie na Uniwersytecie Stony Brook w stanie Nowy Jork.
niektórzy archeolodzy i historycy przyjmują najnowsze twierdzenia, że ​​arka Noego została znaleziona tak poważnie jak poprzednio - co nie znaczy zbytnio.
Może zajmiesz się poszukiwaniami? Czas Ci szybciej zleci.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
01_Anna napisał(a):
zauważył Catz, niezatapialność nie jest panaceum,

... podkreslajac jakosc zastosowanej pianki, technologie jej aplikacji i kalkulacje jej rozmieszczenia.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 19:25
Posty: 595
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 190
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Bomblu,
na litość, przecież wstawiłam ten link z przymróżeniem oka!!!
Nie wierzę, po prostu nie wierzę, że ktokolwiek mógłby wziąć takie "poszukiwania" na poważnie! W takim tonie, (pomimo iż to National Geographic,); jest zresztą cały ten artykuł!
W j.ang. jeśli coś jest finansowane przez amerykańskich wielbicieli kreacjonizmu NIGDY nie jest brane na poważnie...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Catz napisał(a):
01_Anna napisał(a):
zauważył Catz, niezatapialność nie jest panaceum,

... podkreslajac jakosc zastosowanej pianki, technologie jej aplikacji i kalkulacje jej rozmieszczenia.
Catz


Pełna zgoda!

A nasza kukułka...nie odpowiada. Zaś moje pytania były b.poważne. Chciałabym poznać jego odpowiedź.

Moniiu, całego watku nie przeczytałam, nia dałabym rady. Poszukam zatem Twojego wpisu!

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 20:51 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
01_Anna napisał(a):
A nasza kukułka...nie odpowiada. Zaś moje pytania były b.poważne. Chciałabym poznać jego odpowiedź.

Galopem do obuwniczego. Buciki wybierz parę numerów większe. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
01_Anna napisał(a):
A nasza kukułka...nie odpowiada.

Czy to nie lepiej?
Myslalem, ze tu chodzi o niezatapialnosc jachtow ( liczba mnoga ).
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12566
Podziękował : 8502
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Catz napisał(a):
Myslalem, ze tu chodzi o niezatapialnosc jachtow ( liczba mnoga ).
Catz
Bardzo ciekawy nośny temat, szkoda , że ja tu już nie mieszkam. :rotfl:
więc...
takie sobie dywagacje: Finota na temat (z przed lat)


Załączniki:
wywrotka i zatapianie.gif
wywrotka i zatapianie.gif [ 12.7 KiB | Przeglądane 834 razy ]
wywrotka i airbagpe.gif
wywrotka i airbagpe.gif [ 9.81 KiB | Przeglądane 834 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
szkoda , że ja tu już nie mieszkam.

Pomieszkiwac przeciez kazdy tu moze.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 19:25
Posty: 595
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 190
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Catz napisał(a):
01_Anna napisał(a):

Myslalem, ze tu chodzi o niezatapialnosc jachtow ( liczba mnoga ).
Catz

Tak. I to zwłaszcza o te nie dedykowane na morze mnie interesowały. Ale nie znalazłam jakoś wpisu Monii. On tam na pewno jest, tylko że wpisując słowa kluczowe wyskakuje niemal wszystko. A szukając w/g autora nie pokazuje? Moniiu? Pomóż?

Marianie,
nie rozumiem? O jakie mieszkanie chodzi? Myślałam o jachtach? W sensie rejsów, nie mieszkania na nich.
Pamiętaj proszę, nie mówię na codzień po polsku, pewnych niuansów już nie chwytam. Bardzo przepraszam.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Catz napisał(a):
01_Anna napisał(a):

Myslalem, ze tu chodzi o niezatapialnosc jachtow ( liczba mnoga ).
Catz

Tak. I to zwłaszcza o te nie dedykowane na morze mnie interesowały. Ale nie znalazłam jakoś wpisu Monii. On tam na pewno jest, tylko że wpisując słowa kluczowe wyskakuje niemal wszystko. A szukając w/g autora nie pokazuje? Moniiu? Pomóż?

Marianie,
nie rozumiem? O jakie mieszkanie chodzi? Myślałam o jachtach? W sensie rejsów, nie mieszkania na nich.
Pamiętaj proszę, nie mówię na codzień po polsku, pewnych niuansów już nie chwytam. Bardzo przepraszam.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12566
Podziękował : 8502
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
I jeszcze: rysunek jaromira z którym chciałem polemizować gdy tu jeszcze polemizowałem z kimkolwiek...
Załącznik:
stability1.jpg
stability1.jpg [ 63.38 KiB | Przeglądane 818 razy ]
i mój ulubiony:
Załącznik:
Izabell autessier caps.jpg
Izabell autessier caps.jpg [ 4.27 KiB | Przeglądane 818 razy ]

który udowadnia, że zbyt dużo wyporności ( w nieprzemyślanych miejscach) też szkodzi.

MJS

ps z tym mieszkaniem to cytat z Vaginala: "Marian już tu nie mieszka" (znaczy strzelił focha) dodam tylko: ale wpada czasami jak jest z czym/kim/i ...o czym pogadać.

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Ostatnio edytowano 25 lut 2019, o 21:33 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 21:30 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1624
Podziękował : 569
Otrzymał podziękowań: 139
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Niezatapialny ma tą przewagę nad innymi że skiper ma o niebo większą szansę na przeżycie i ewentualną ,nawet prowizoryczną naprawę.Może nawet doprowadzić jacht do zdolności kontynuowania żeglugi.
Na jachcie który ze skiperem zatonie .... też teoretycznie to można zrobić,bo skiper będzie miał możliwość stania na dnie,grunt to możliwość stania na twardym gruncie ;) .
Nie dam się sprowokować.


Ostatnio edytowano 28 lut 2019, o 03:02 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
kasacja dubla



Za ten post autor Zazul otrzymał podziękowania - 2: Bombel, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 19:25
Posty: 595
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 190
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Zazulu,
a bierzesz pod uwagę, że łódka jest niezatapialna, ale niestety po wywrotce NIE da się postawić?
I czy zastanowiłbyś się dla czego tak sądzę?
Na powyższych fotografiach są jachty kilowe, które teoretycznie powinny być samo prostujące.
A czasami nie są, nawet bez utraty kila.
Nie jest to z mojej strony prowokacja.
Piszę poważnie, tak jak poważnie interesuje mnie temat niezatapialności. Ale też stateczności.
Oprócz Etapów i są inne rozwiązania, ale nie miałam z nimi osobistego doświadczenia.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Ostatnio edytowano 28 lut 2019, o 03:02 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
kasacja dubla


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 22:16 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 4200
Podziękował : 347
Otrzymał podziękowań: 531
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Tak się nieco za Zazulem ujmę. Nie przewiduje on 180 stopni. Zakłada chyba 110 stopni max. Po to kula na topie i wszyte karimaty w grota. Prędkości osiągane mogą być maławe, ale to inny temat.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 22:28 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1624
Podziękował : 569
Otrzymał podziękowań: 139
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Sorry ale co chwila General Error
Lekki jacht ,z przemyślanymi rozwiązaniami jeden skiper da radę postawić.
Jacht musi być jednak niezatapialny,bo z dna raczej ciężko będzie taki jacht postawić.
Nie wykluczam takiej opcji że komuś się uda,a jak taki będzie to info na forum proszę ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Obawiam sie, ze za daleko ten ciekawy temat nie zajdzie.
Szkoda i obym sie mylil.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7794
Podziękował : 1678
Otrzymał podziękowań: 2180
Uprawnienia żeglarskie: -
vaginal napisał(a):
Tak się nieco za Zazulem ujmę. Zakłada chyba 110 stopni max. Po to kula na topie i wszyte karimaty w grota.
Stąd błąd.
:mrgreen:

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12566
Podziękował : 8502
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Inna sprawa to jacht wywrócony i zalany,
Załącznik:
transpacyfik solo roll.jpg
transpacyfik solo roll.jpg [ 95.88 KiB | Przeglądane 710 razy ]
a inna zalany w pionie. To rodzi całkiem innne problemy statecznościowe: komory wypornościowe szeroko i nisko ułożone dają pływanie w pionie po zalaniu kadłuba, ale nie pozwalają na odwrócenia z grzyba.
I odwrotnie: wyporność usytuowana po osi (czyli komora dziobowa i pod np. kokpitem czy w achterpiku) ułatwia wypionowanie po grzybie ale nie umożliwia realnej pływalności.
Znowu wypór wysoki i szeroki (np. pod półpokładami) może dobrze działać tylko w wypadku położenia jachtu.
Jeszcze można myśleć o komorach zatapialnych z jednej butry, (jak na katamaranach)

To chyba nie jest rozwiązywalne, (w wypadku Beza też) bez tej kuli na topie, ale skoro Doba dopłynął z urwanym "prostowaczem", to chyba jest jakiś logiczny kompromis.

MJS


Załączniki:
PRB roll5.jpg
PRB roll5.jpg [ 32.98 KiB | Przeglądane 702 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Ostatnio edytowano 25 lut 2019, o 23:28 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7794
Podziękował : 1678
Otrzymał podziękowań: 2180
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
... problemy statecznościowe:
komory wypornościowe szeroko i nisko ułożone dają pływanie w pionie po zalaniu kadłuba, ale nie pozwalają na odwrócenia z grzyba. [...]
Znowu wypór wysoki i szeroki (np. pod półpokładami) może dobrze działać tylko w wypadku położenia jachtu.
No i gdzie widzisz problem? :mrgreen:
A problem wszak obgadan po x razy we w miejscu był właściwem, acz nikt i witalnego znaczenia nie załapał. :roll:
Aleć to już nie jest sprawa pianek, ni petów.
A najwyżej olejów, jako zauważono. :lol:

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12566
Podziękował : 8502
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Ryś napisał(a):
A problem wszak obgadan po x razy we w miejscu był właściwem, acz nikt i witalnego znaczenia nie załapał. :roll:
Aleć to już nie jest sprawa pianek, ni petów.
A najwyżej olejów, jako zauważono. :lol:

Nie rozumiem... za mało oilu?

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3118
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
01_Anna napisał(a):
Catz napisał(a):
01_Anna napisał(a):
(..)]
Tak. I to zwłaszcza o te nie dedykowane na morze mnie interesowały. Ale nie znalazłam jakoś wpisu Monii. On tam na pewno jest, tylko że wpisując słowa kluczowe wyskakuje niemal wszystko. A szukając w/g autora nie pokazuje? Moniiu? Pomóż?
(...).


Dorzuciłaś mi roboty... 5000+ postów... wrrr...

Mam zamiar przepłynąć Atlantyk
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t

Post #3020 z 22/12/18 i parę późniejszych z tego dnia.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bobas, Kurczak, plitkin i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL