Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 11:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 sie 2011, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Zamknijcie oczy i opowiedźcie swój sen.
O różnych rzeczach miewam sny, ale o wymaganiach stażowych na dobrowolne certyfikaty jakoś nigdy mi się nie trafił ;-)

Natomiast jeżeli miałbym uczestniczyć w określaniu parametrów koniecznych do przystąpienia do egzaminu na nieobowiązkowy kwit, to skłaniałbym się ku rozwiązaniu polegającemu na tym, że egzaminator określałby ilość koniecznego stażu. Robiłby to na podstawie "oglądu" i rozmowy z egzaminowanym.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 12:56 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Kuracent napisał: "Ale czy np. kapitan wielkiego żaglowca nie powinien mieć np. bo ja wiem 100h w trudnych warunkach".
A jakie to ma znaczenie?!.
Zbójeckim prawem Armatora, jak pisał Zbieraj, jest dać lub nie dać żaglowca pod dowództwo konkretnej osobie i weryfikacja PZŻ-u i innych ż-tów gówno go obchodzi :lol:
I to by było na tyle.
Roman

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 13:25 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
czy te 100 godzin ma być ciurkiem w jednym sztormie, czy można sztormy składać :lol: :lol: :lol:
Rejsy sztormowo - stażowe, "zbieranie sztormów", liczba sztormów w drodze, na postoju, liczba sztormów pod żaglami i silnikiem, mile sztormowe, sztormy na jachcie o długości do 12 m, sztormy na wodach pływowych z zawinięciem do dwóch portów o skoku stanu morza 1,5 stopnia ;)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Grzesiu, zapomniałeś o sztormowych godzinach na kotwicy. :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 13:50 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
I o sztormach prowadzonych samodzielnie ;)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
I o godzinach sztormowych z Kuracentem ;)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 14:27 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Olek napisał(a):
I o godzinach sztormowych z Kuracentem ;)
Liczba godzin w przechyle > 15 stopni? :D

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Olek napisał(a):
I o godzinach sztormowych z Kuracentem ;)
Te godziny powinny się liczyć podwójnie :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Roman K napisał(a):
Zbójeckim prawem Armatora, jak pisał Zbieraj, jest dać lub nie dać żaglowca pod dowództwo konkretnej osobie i weryfikacja PZŻ-u i innych ż-tów


Oderwijmy się w końcu od PZŻ-tu. W myśl Ustawy o Sporcie wiele różnych podmiotów będzie mogło wydawać patenty/certyfikaty.

A tak z ciekawości: jak to jest w normalnych krajach? Jakie zasady decydują, kto może prowadzić jachty z większą liczbą pasażerów niż 12?

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
jak to jest w normalnych krajach? Jakie zasady decydują, kto może prowadzić jachty z większą liczbą pasażerów niż 12?
Że niby Anglia jest normalnym krajem? Nie jest.

Gdybym był angolskim Angolem, to za Chiny Ludowe nie przebrnąłbym przez gehennę pt. medical form ML-5. Na szczęście, będąc Polakiem, można polskawy kwit im dostarczyć.
Polskie zaświadczenie lekarskie ma 1 (słownie: jedną) stronę A4
Brytyjskie ma 12 (słownie: dwanaście) stron A4

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Andrzej zadałeś (jak zwykle) źle pytanie. Niepotrzebnie mieszasz do opinii PZŻ. Opinie zawsze były i będę ważne (tak nie przesłyszałeś się) i ważne będzie co dana opinia mówi o delikwencie i jego pływaniu w ciężkich warunkach. Tylko że ja mówię o opiniach przekazywanych sobie przy piwie, w mailach, na forum itp. I jak na razie to są jedyne znane mi opinie których poszukuje każdy kapitan i każdy załogant przed rejsem z nieznaną osobą.

_________________
Olek Kwaśniewski



Za ten post autor Olek otrzymał podziękowanie od: Roman K
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
(...)Że niby Anglia jest normalnym krajem? Nie jest.

Gdybym był angolskim Angolem, to za Chiny Ludowe nie przebrnąłbym przez gehennę pt. medical form ML-5. (...)


Hehe, będąc angolskim Angolem przebrnąłbyś bez problemu, przyzwyczajony byś był. Czego się spodziewasz po formularzu medycznym w kraju, gdzie takowy w pracy ma stron 4 (słownie cztery) formatu A4? A to wszystko po to, coby pracodawca nie płacił Ci przypadkiem odszkodowania za jakowąś dolegliwość, którą już miałeś, no i w pewnym stopniu dlatego, że jak już jakąś masz to musi Ci zapewnić odpowiednie warunki. ML5 nie widziałam więc się nie wczytywałam, ale podejrzewam, że działa to samo założenie (znaczy, pierwsza część). Znaczy, odpowiedzialność lekarza plus w części wymysły (czasami słuszne) prawodawcy, bo w końcu ten formularz potrzebny Ci jest do pracy, czyli wożenia innych za pieniądze.

A co do normalności... hm, ten kraik jest po prostu... inny? :lol: Jak na anglosaskie standardy całkiem normalny, ale anglosaskiego z europejskim porównywać nie zawsze się da, więc trudno wyczuć :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2011, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
Kuracent napisał(a):
jak to jest w normalnych krajach? Jakie zasady decydują, kto może prowadzić jachty z większą liczbą pasażerów niż 12?
Że niby Anglia jest normalnym krajem? Nie jest.


Na potrzeby tego pytania za normalny kraj uważam inny niż Polska, Kuba, kraje byłego ZSRR itd. Przecież jakiś staż i jakieś potwierdzenie kwalifikacji musi być w Norwegii czy innej Szwecji albo USA. Czy znacie dokładniejsze wymagania w innych krajach, dla osób które np. dowodzą dużymi żaglowcami? Na potrzeby tej dyskusji >24m.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2011, o 19:33 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Kuracent.
Chyba ocipiałeś pisząc że "na potrzeby tego pytania za normalny kraj uważam inni niż Polska, Kuba, kraje byłego ZSRR itd.".
Obrażasz mnie jako POLAKA i obrażasz naszych sąsiadów z republik bałtyckich o których nie masz zielonego pojęcia i jakichkolwiek podstaw do wyrażania takich opinii. :evil: :evil:
Nie pozdrawiam
Roman

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2011, o 20:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Maar napisał(a):
Moniia napisał(a):
Przy 3 osobach - może się jeszcze zdarzyć. Przy 7-8 - bardzo mało prawdopodobne.
Trala la la. Statystyka to nauka głupsza od metrologii :-)
W tym roku, na Bałtyku, na pewnym sztakslowym szkunerze o LOA zdecydowanie większym niż 24m. za sternika robił kuk, bo ośmioosobowa wachta umarła cała.


Marku, z wlasnego doswiadczenia, gdzies w 71 czy 72 poplynalem na Vedze"Pegaz"
w krajowke z czla zaloga z AZS z poludnia Polski jako "klubowy zakladnik". Jak w drodze do Swinoujscia dostalismy dobre 8-9 B z NW to blisko 2 doby halsowalem bez zmiany miedzy Dziwnowem a Bornholmem i nikt nie byl w stanie zrobic mi herbaty ( lacznie z kapitanem ).Od tego czasu wole plynac sam niz z zaloga z ktorej nikogo nie
znam :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2011, o 10:55 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
nikt nie byl w stanie zrobic mi herbaty ( lacznie z kapitanem ).Od tego czasu wole plynac sam niz z zaloga z ktorej nikogo nie
znam

Dobre uzupełnienie wątku o kambuzie ...

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL