Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 19:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lip 2011, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
bastard napisał(a):
Chyba trzeba te 2 posty przenieść do właściwego wątku - mowa o uprawnieniach zawodowych a nie o rozporządzeniu w sprawie uprawiania żeglarstwa.
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... =17&t=7846
Słusznie. Chwała czujnym! :)

Niemniej te dwa tematy są ze sobą powiązane. A ja po lekturze "publicystyki" nawet boję się pomyśleć, w jakim stopniu MOGĄ powiązane być...

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2011, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
Jakie jest wasze podejście do kwestii istnienia lub nie w Polsce uprawnień zawodowych? Czy zawodowe kwity żeglarskie made in Poland są do czegokolwiek potrzebne?


Marku moim zdaniem w bardzo ograniczonym stopniu. Na pewno nie na poziomie "załogant komercyjny" to jakas bzdura.
System powinien być prosty, logiczny i możliwie nie uciążliwy. Wymyślanie systemu w którym na prowadzenie jachtów czarterowanych wymagane są "zawodowe" patenty to kolejna bzdura.

Moim zdaniem:
1. żegluga niekomercyjna ( w tym na czarterowanych jachtach i rejsach tzw. zrzutkowych) brak wymagania patentów
2. żegluga komercyjna (w rozumieniu swiadczenia pracy jako opłacana załoga) system patentów w rodzaju : 1. sternik jachtowy, 2 sternik morski, 3. kapitan w zakresie podobnym jak obecne patenty ale z formuła szkoleń i egzaminów.
na "dekhenda" papierów raczej nie trzeba :)

PS. co do krawatów sie nie wypowiadam. Ale kwestie etykiety nalezałoby zacząć od wdrozenia podstawowych zasad typu cisza, klar na pokładzie itp. Krawaty to margines:)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2011, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
skipbulba napisał(a):

PS. co do krawatów sie nie wypowiadam. Ale kwestie etykiety nalezałoby zacząć od wdrozenia podstawowych zasad typu cisza, klar na pokładzie itp. Krawaty to margines:)


Możesz nie wierzyć, ale jak kiedyś robiłem za "wynajętego" (czyli jak najbardziej za zawodowego, na podstawie kwitów IYT) to dostałem służbowe, granatowe portki (na szczęście kroju sportowego), "bojówki", stosowną bluzę roboczą w tymże kolorze, firmowy pas z nożem i maspiklem... ale... prócz tego śnieżnobiałą koszulę galową (z pagonami, a jakże, bardzo very gustownymi, ilość pasków i ich szerokość zależała od stanowiska), służbowy krawat etc.

Waldek :D , były mechanik Pogorii, gdy poszedł pracować u bogatych Francuzów, nie dość, że dostał pełne "sorty mundurowe" (w tym, a jakże, krawat :D ), to w kontrakcie miał nawet zapisany obowiązek codziennego prysznica, tak, jakby sam z siebie nie miał ochoty...

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Ostatnio edytowano 13 lip 2011, o 09:51 przez JasiekN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2011, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
skipbulba napisał(a):
Krawaty to margines:)

Na reling, na marginesie źle wyglądają :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2011, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
JasiekN napisał(a):
Waldek :D , były mechanik Pogorii, gdy poszedł pracować u bogatych Francuzów, nie dość, że dostał pełne "sorty mundurowe" (w tym, a jakże, krawat :D ), to w kontrakcie miał nawet zapisany obowiązek codziennego prysznica, tak, jakby sam z siebie nie miał ochoty...

A może: nie "jakby", a "na wypadek, gdyby..." ? :-)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2011, o 02:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
JasiekN napisał(a):
Możesz nie wierzyć, ale jak kiedyś robiłem za "wynajętego" (czyli jak najbardziej za zawodowego, na podstawie kwitów IYT) to dostałem służbowe, granatowe portki (na szczęście kroju sportowego), "bojówki", stosowną bluzę roboczą w tymże kolorze, firmowy pas z nożem i maspiklem... ale... prócz tego śnieżnobiałą koszulę galową (z pagonami, a jakże, bardzo very gustownymi, ilość pasków i ich szerokość zależała od stanowiska), służbowy krawat etc.
Azaliż powyższe ma być sugestią, że ustawa, bądź rozporządzenie na podstawie ustawowej delegacji, powinno kwestię służbowych, granatowych portek oraz służbowego krawata uregulować jakoś?

Jestem za!

O ile tylko do tej klasy spraw ustawodawca się ograniczy, jeśli już koniecznie musi :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2011, o 22:14 

Dołączył(a): 21 mar 2006, o 15:02
Posty: 324
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy motorowodny LRC STCW
Ahoj!

Doktor pokazywał jakieś kwity czy projekty kwitów na Zawiasie...

Szukałem tego projektu na stronach MS i nie znalazłem.

Ale po przeczytaniu dostałem zawrotów głowy.

Bo cały czas idzie w coraz gorszym kierunku...

Myślę powinno pozostać po staremu z drobnymi polepszającymi poprawkami.

Albowiem:

1. System stopni żeglarskich komercyjnych czy niekomercyjnych w Polsce zawsze był delikatnie mówiąc niewłaściwy.
Poprzednio i jsm i kj zdawali ten sam egzamin i to u ludzi, co po 20 lat morza nie widzieli.
Np z łączności egzaminował pan, co nie znał DSC (sic!!!), za to wymagał semafora:)), dobrze ze aż nie znaków dymnych ani tam-tamów.

2. Można np wprowadzić egzamin z astronawigacji ale w szkole morskiej oraz obowiązek posiadania certyfikatów dodatkowych na różne stopnie/funkcje np STCW, LRC RADAR...
itp

3.System był zmieniany raz na 5 lat i nie zawsze na gorsze, na lepsze tez zresztą nie

4. Obecny system nie spowodował lawiny wypadków morskich- znam jeden pod Hornem, jedna utratę "jachtu" ( Bavaria:))) na Bałtyku

5. To armator ma decydować komu daje statek i jakich kompetencji oczekuje i raczej nie nie będzie żeglarz jachtowy pływał Zawiasem po śródlądziu, choć teoretycznie jest bardzo możliwe ani żaden Voditiel Brodice np Gedanią, co jest nieco mniej teoretycznie możliwe.

6. Kwity zagraniczne niech se robi każdy kto chce... i jakie chce

7. i OSTATNI od 3 lat nie uczestniczę w żadnych dyskusjach nt patentów bo ani nowe kwity ani nowe dyskusje, a właściwie bicie piany nie są mi potrzebne. Oczywiście nowe umiejętności zawsze się przydadzą. NIENAWIDZĘ kwitów formularzy i całej tej masy urzędniczego gówna do tego stopnia, ze nie posiadam nawet dowodu osobistego i legitymuje sie patentem PZŻ, zresztą połamanym:))


Ostatnio edytowano 12 wrz 2011, o 22:35 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Usunąłem zdublowany tekst


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 06:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Wczoraj rozmawiałem z Naskrętem, ponoć ta ustawę którą oglądałeś na Zawiasie, już podpisał Prezydent i szykowane jest rozporządzenie, pewnie będzie szybciej gotowe, od tego na stopnie sportowe, na które wszyscy czekają już dwa lata.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Bzdura z tymi patentami zawodowymi. Co za różnica czy jacht jest prowadzony zawodowo czy nie zawodowo? Jakąś inną wiedzę trzeba mieć? To tak jakby do prowadzenia samochodu dostawczego potrzebne były inne prawo jazdy niż normalna kategoria B.
Jeśli mam prawo jazdy kat B to mogę prowadzić pojazdy do 3,5 tony i już, podobnie powinno byc z patentami. Patent uprawniający do prowadzenia jachtów do 12 m długości powinien wystarczac do prowadzenia jachtu do 12m długości, zawodowo lub niezawodowo.
W przypadku samochodu do "zawodowstwa" trzeba mieć "świadectwo kwalifikacji" w przypadku jachtu powiedzmy, że "żeglarskie" STCW i szlus. A u nas zawsze wymyślają jakies bzdety.
Absurd goni absurd.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
skipbulba napisał(a):
Absurd goni absurd.


Maciek, jak nie wiadomo o co chodzi... Muszę pisać dalej? Przypomnij sobie kto i z kim lobbował za tymi rozwiązaniami...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Dlatego Jurku powoli wycofuje się z tego bagienka na rzecz turystyki samochodowej :) wszystkie uprawnienia mam, zawodowe też:) jakoś dam radę :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
skipbulba napisał(a):
Dlatego Jurku powoli wycofuje się z tego bagienka na rzecz turystyki samochodowej :) wszystkie uprawnienia mam, zawodowe też:) jakoś dam radę :)

No to jak będziesz zmieniać Aliflanke na pojazd lądowy polecam konstrukcje w rodzaju Kubusia z Powstania Warszawskiego :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Nie pancernik to nie, raczej coś takiego :)
http://www.camperscaravans.nl/campers/8 ... -1990.html
http://www.camperscaravans.nl/campers/9 ... -1992.html

ale to OT zupełny więc ani słowa więcej w tym wątku na temat moich pomysłów, planów i chęci :P

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
AIKI napisał(a):
No to jak będziesz zmieniać Aliflanke na pojazd lądowy polecam konstrukcje w rodzaju Kubusia z Powstania Warszawskiego


Maciek etap "małego czołgu" ma już za sobą :D jak go poznałem jeździł Mitsubishi Pajero, ja ten etap dopiero teraz przechodzę :D :D :D

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL