Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 09:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lis 2011, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
JacekBol napisał(a):
jak najszybciej

Lepiej nie... już raz nas zdrowia kosztowałeś!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
JasiekN napisał(a):

Sam sobie przeczysz.
/cut/
Powiedz mi, w którym miejscu, i w jakim aspekcie ułatwi mi to AIS?

Zrobiło Ci się coś w czytanie ze zrozumieniem? :roll:
Toż piszę, ze AIS dla każdego rybola to kolejna biuwrokratyczna mecyja wymyślona zza biurka.
I piszę, że urzędnicy nie robią nic, by ustanowione dawno temu regulacje egzekwować, choćby na początek przez edukację czy wspomożenie w wyposażeniu sprzętu połowowego w światła- natomiast zawsze gotowi są mnożyć kolejne, nieegzekwowalne czy olewane powszechnie potem wymagania...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 23:34 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Marek napisał(a):
(w Lądku odwrotnie :-) ).


A wcale że nie

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 11:33 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Myśl pierwsza: jestem za obowiązkowym AIS wszędzie, nawet na krańcach sieci!!!.
Myśl druga: o kw-a, podrożeją ryby a ja i cała rodzina jemy ich dużo.
Myśl trzecia: o k-wa podrożeją czartery.
Pytanie: jeść albo nie jeść ("klasyk" 1-szy) bo jak tak to będzie mnie stać góra na tydzień czarteru na rejs rodzinny.
Odpowiedź: jestem za a nawet przeciw ( "klasyk" 2-gi ).
Z aisowym pozdrowieniem
Roman

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 13:15 

Dołączył(a): 16 maja 2009, o 21:58
Posty: 42
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
JasiekN napisał(a):
Issa napisał(a):
to chcialabym widziec na tym samym urzadzeniu kutry.


Iza - jeszcze raz powtórzę - po co?

Jak rybaka nie widzisz na wzrokowej - to nie jest groźny.

Jak go masz na wzrokowej - to i tak tylko oczy Ci są potrzebne.

AIS poda Ci (ponad informację już posiadaną) tylko nazwę tego rybaka. Mniemam, że jest Ci ona doskonale obojętna.

No to po kiego?

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma




przywezwany ;)

po co ? - dla bezpieczeństwa
jak nie widzisz to nie jest goźny ??? - w mgle, przy silnym opadzie,
przy duzym zafalowaniu

czego nie widać tego nie ma !!!
czyli nie jest groźne !!
BARDZO NIEBEPIECZNA TEORIA !!!



wiec wracając do pierwszego - po co ? bo elektronika może czasami pomóc uratować chociażby jedno życie, bo...... Morze potrafi dać w D.......... i i zmeczenie przyjdzie szybciej niż się planowało i dobra praktyka gdy zamykają sie oczy przy sterze... no ale może napawdę trzeba dostać w kość aby to zrozumieć, w kazdym razie teoria czego nie widac nie ma jest Qrwa !!! naprawde niebezpieczna.


Czy nazwa rybaka obojętna powinna być ?? :)

np .... wołając przez radio kuter ....kuter rybacki ZIUTEK, kuter rybacki ZIUTEK (od razu wie ze to do niego) uwazaj bo własnie zblizasz sie do pływającego kontenera który mnie minał (myslac grzbiesz w tych sieciach i pewnie tego nie widzisz)
no ale pewnie trzeba zobaczyć te kontenery i poczuć ulgę kiedy je sie widzi jak mijają burtę dosłownie o centymetry n ... może trzeba usłyszec z takiego kutra Dziekuje Przyjacielu by zrozumieć PO CO ??



Czy obowiązkowe ?? czytając takie wypowiedzi skłaniam się za tak
bo on moze ochronić przed brakiem rozsadku i wyobrazni i niech działa cały czas !!
Bo gdybym był urzedasem juz bym je wprowadził , bo ....... myslacych czego nie widać nie ma przypadkiem moze byc wiecej, a przecięz czasami coś czego nie widać jest inaczej by pewnie paru wypadków nie było !!!



serdecznie podrawiam
Wiesław Krupski

s/y Fourwinds


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
leo828 napisał(a):
Marek napisał(a):
(w Lądku odwrotnie :-) ).


A wcale że nie


Marku, już Leszek Cię poprawił - a ja wyjaśnię czemu. Bo każdy się dziwi, czemu w londyńskim metrze wyprzedza się po lewej a nie prawej, jak na londyńskich drogach...

Otóż, stare schody ruchome miały "grzebień" po którym się poruszają - z LEWEJ strony. I chodziło o to, żeby Ci stojący na schodach, starając się przepuścić kogoś idącego po nich w dół (czyli wyprzedzającego) - nie zahaczył tam stopą czy raczej ubraniem... W nowoczesnych - grzebień jest na końcach, ale zwyczaj pozostał...

Tu wyjaśnienie w całości:
Cytuj:
(...)
Signs ask people using escalators on the Underground to stand on the right-hand side so as not to obstruct those in a hurry walking past them on the left. The explanation for overtaking on the left, although road traffic in Britain overtakes on the right, is that, unlike modern "comb" escalators, where the end of the moving stairway is at right angles to the direction of travel, older "shunt" escalators ended with a diagonal so that the stairway finished sooner for the right foot than for the left. The idea was to allow passengers to keep their left foot on a moving stairway as they stepped off with their right. Passengers who chose not to walk down the escalators were asked to stand on the right so that anyone wishing to overtake them at the end would be able to take advantage of the extra section of moving stairway.(...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
wk1 napisał(a):

po co ? - dla bezpieczeństwa
jak nie widzisz to nie jest goźny ??? - w mgle, przy silnym opadzie,
przy duzym zafalowaniu

czego nie widać tego nie ma !!!
czyli nie jest groźne !!
BARDZO NIEBEPIECZNA TEORIA !!!



Wacek, nie krzycz, bo w usenecie nie jest to mile widziane.

Nie imputuj mi słów, których nie wypowiedziałem i nie twórz z tego "niebezpiecznej teorii", której jakoby jestem wyznawcą.

Jak czegoś nie widać, to bywa, że słychać, czasami również czuć. Nosem.

Jakoś do tej pory udało mi się na tym "okrutnym i niebezpiecznym morzu" przeżyć - między innymi, że to, co trzeba, widziałem w porę. Również bez pomocy radaru i AISa.

W konkretnym przypadku, o którym trwa dyskusja - nie mówimy o supertankerach, tylko o kutrach rybackich. I zapewniam Cię: po pierwsze - w sztorm to oni nie łowią. Najgorzej jest w warunkach silnej mgły. Kilka razy mijałem się z kutrami "na słuch" i żyję.

Nadal twierdzę, że obowiązkowość wyposażenia elektronicznego jest bzdurna.

Na marginesie - prawie zawsze za jakimś "urzędowym obowiązkiem" stoi czyjś interes. Za obowiązkowym ubezpieczeniem - zarobek ubezpieczycieli, za obowiązkowym AIS - interes producentów urządzeń.

W większości przypadków poprawa bezpieczeństwa jest iluzoryczna.

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Nie rozumiem idei, żeby dla hipotetycznego uratowania jednego tzw. życia wprowadzać obowiązek posiadania tego czy owego dla wszystkich. A już zwykłym parszywym świństwem jest zmuszanie kogoś dla jego dobra.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 2: leo828, Magister
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
skipbulba napisał(a):
Nie rozumiem idei, żeby dla hipotetycznego uratowania jednego tzw. życia wprowadzać obowiązek posiadania tego czy owego dla wszystkich. A już zwykłym parszywym świństwem jest zmuszanie kogoś dla jego dobra.

Ale wygląda na to, że to postępuje i jak tak dalej pójdzie, to każą nam wozić te wszystkie szpeje nawet w kajaku, jeśli się wybierzemy nim dalej, niż 2 mile od plaży...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 16:47 

Dołączył(a): 28 lip 2010, o 21:53
Posty: 144
Lokalizacja: generalnie polnoc
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: gul badmössa
wk1 napisał(a):
... uwazaj bo własnie zblizasz sie do pływającego kontenera który mnie minał (myslac grzbiesz w tych sieciach i pewnie tego nie widzisz)
no ale pewnie trzeba zobaczyć te kontenery i poczuć ulgę kiedy je sie widzi jak mijają burtę dosłownie o centymetry n ... może trzeba usłyszec z takiego kutra Dziekuje Przyjacielu by zrozumieć


Plywajace kontenery tez powinny miec AIS :lol:

_________________
Blabloon


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 18:26 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
xxx napisał(a):
Plywajace kontenery tez powinny miec AIS :lol:


Pierwszy w tym wątku przykład sensownego zastosowania AIS'u na małych jednostkach pływających.

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2011, o 23:39 

Dołączył(a): 16 maja 2009, o 21:58
Posty: 42
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
JasiekN napisał(a):
Wacek, nie krzycz, bo w usenecie nie jest to mile widziane.


jestem niestety ekspresyjny i czasami wykrzykuje :)
szczególnie jesli coś mnie mocno zirytuje
lub gdy traktuje się np moich przyjaciół przy tym niezłych żeglarzy
jak przysłowiowe blondynki :)
a wtedy kawaleria może nadjechać :P




no i już usłyszałmem nie bedzie ci sie chciało dalej komentować :)))
coś w tym jest :)

ale.... rozpaczanie przez żeglarzy nad biednymi rybakami że im każą zakładać tego cholernego AISa ??
i tu się zastanawiam czy to solidarność wynikająca z niechęci do przymusu czy to po prostu zaczał się sezon ogórkowy :) i juz łodki na lad wszystkie wyszły ?? :)
Więc moja propozycja aby sie znalazł dzielny śledczy który gdzieś w Europie wyszuka protesty Rybaków przed owym straszliwym urządzeniem :) To byłoby niezłe :))

Ja akurat się cieszę, że będą mieli transpondery bo odbiornika akurat używam.
Bo może i nos jest jako taki :) ale biorąc załogę na pokład chcę zapewnić im jak największe bezpieczeństwo, a AIS na pewno tego mi nie utrudnia i im więcej na nim widać tym lepiej. I nie doszukiwałym się tu jakiś nacisków producentów :)
Tu chodzi o bezpieczeństwo tych który są w pracy na morzu.



Prowadząc rejsy przez pokład przewija się trochę ludzi
i parę spostrzeżeń co do AIS - jachtowe spostrzeżenia,
a nie rybackie jakby co ;)

są owe doświadczenia podobne do tych o których pisał Zbieraj,
żaląc się ze nie dało sie ustawić odległości do tych z transponderami na szwedzkich jeziorach na zero, bo załoganci od razu wykrywali awarię :)

Bo załogant wchodząc na pokład chce się czuć bezpiecznie .... ok kapitan wielki i niewątpliwie z niezłym nosem ale jakoś te stateczki na monitorze i mozliwośc kontroli odległości do nich, ich kursu zawsze uspokaja.
A załogant nie przestraszony to o o wiele lepszy załogant.
Bo na zaufanie kapitan musi sobie zasłużyć, a elektronika zapewniająca mu bezpieceństwo zawsze poprawia nastrój cóż czasy techniczne.

No ale ja mam tylko odiornik (zdublowany na wszelki wypadek)
i powiem o ile urzadzenie zawsze przy okrętowaniu "rejsowiczów" jest bardzo pozytywnie przyjmowane, to gdy się dowiadują że niestety ONI, czyli te duże nas w ten sposób nie widzą .....
no niestety zawsze psuje im nieco miny.

Czy Transponder na jachcie ??
U mnie jest w tej chwili na pierwszym miejscu planowanych zakupów.
A to że zobaczy żona, teściowa, czy jakiś tam szef........... kto powiedział że ma pracować cały czas :)

Acz na jachtach w pewnych okolicznościach transpondery AIS są juz obowiązkowe !!
Zgodnie z prepisami ISAF obowiazkowe na regatch pełnomorskich od kategorii 2 (np. Fastnet ),
a od kategorii 3 (regaty typu np Gotlandrunt )są na liście zalecanego wyposażenia jachtów.
No ale to dotyczy tych którzy chca się ścigać na poważnych regatach, a jak im to ustrojstwo nie podoa się, zawsze moga takie regaty zbojkotować jako naruszenie ich prywatności ;)


Bo elektronika nie zastąpi dobrej praktyki, ale umiejętnie wykorzystywana bardzo w niej pomaga :) Więc fajnie że tych rybaków będzie widać ja tam się cieszę :))))


pozdrawiam

Wiesław Krupski
S/y Fourwinds

ps. przypadek o którym napisałem wczesniej z kontenerem I ZIUTKIEM (nazwy nie pamietam) to nie było teoretyzowanie ;)



Za ten post autor wk1 otrzymał podziękowania - 2: Issa, Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 07:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wiesiek po pierwsze mylisz pojęcia. Czym innym są wymogi jakiejś prywatnej instytucji typu ISAF a czym innym są wymogi państwowe.

A po drugie, tak wynika to z niechęci do przymusu w postaci nie niezbędnych wymogów :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: ZygZag
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
wk1 napisał(a):
na jachtach w pewnych okolicznościach transpondery AIS są juz obowiązkowe !!

Tiaaa...
wk1 napisał(a):
No ale to dotyczy tych którzy chca się ścigać na poważnych regatach

No właśnie.
wk1 napisał(a):
a jak im to ustrojstwo nie podoa się, zawsze moga takie regaty zbojkotować jako naruszenie ich prywatności ;)

A jaki procent (może lepiej zapytać o promille) jachtów się ściga w poważnych regatach?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 11:03 

Dołączył(a): 16 maja 2009, o 21:58
Posty: 42
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
.......... i dlatego szkoda mi czasu żeby tu zaglądać :)

pozdrawiam
Wiesław Krupski :)
s/y Fourwinds


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
wk1 napisał(a):
.......... i dlatego szkoda mi czasu żeby tu zaglądać :)

No to pa!

PS: Jeden z twórców niepodległości Stanów Zjednoczonych powiedział, że: "Jeśli ludzie są gotowi zrezygnować z części wolności, na rzecz bezpieczeństwa, to znaczy, że na tę wolność nie zasługują".

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
robhosailor napisał(a):
No to pa!
Nie obraź się Robert, ale są tacy, co wolą jeden post "o czymś" Wieśka, niż tysiąc "o niczym" Twoich. Znaczy się nie bądź taki wyrywczy w otwieraniu drzwi wyjściowych, pls.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Issa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Masz rację Marku... ale muszę stwierdzić, że post Wieśka mnie też lekko wkurkowił, tyle że policzylem do 10 i nie wysłałem odpowiedzi.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marek napisał(a):
robhosailor napisał(a):
No to pa!
Nie obraź się Robert, ale są tacy, co wolą jeden post "o czymś" Wieśka, niż tysiąc "o niczym" Twoich. Znaczy się nie bądź taki wyrywczy w otwieraniu drzwi wyjściowych, pls.

Wiesiek sam wyszedł, a ja się nie obrażam tak łatwo.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Colonel napisał(a):
Masz rację Marku... ale muszę stwierdzić, że post Wieśka mnie też lekko wkurkowił,
Czym innym jest "wkurkowywanie się" na treść postu a czym innym mówienie wynocha.

Jesteśmy forumem dyskusyjnym i oczywistym jest, że w czasie dyskusji występują "wkurkowywania" i ludzie różnie reagują. Mnie osobiście reakcja Roberta się nie podobała i tyle.

ps. Kiedyś na Sailforum miałem podobną "jazdę pożegnalną" i być może dlatego jestem nadwrażliwy.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marek napisał(a):
niż tysiąc "o niczym" Twoich

Nazwałbym to przekroczenie dobrego smaku...albo jakoś tak.
Przykład jakoby nie trafny w ocenie wartości rzemiosła Robhosailora

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
wk1 napisał(a):
.......... i dlatego szkoda mi czasu żeby tu zaglądać :)

robhosailor napisał(a):
No to pa!

Marek napisał(a):
mówienie wynocha.

Gdzie? Kto? Komu?
Marek napisał(a):
Mnie osobiście reakcja Roberta się nie podobała i tyle

Spoko - nie obraża mnie to.
Marek napisał(a):
jestem nadwrażliwy

Tak mi się wydaje...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 15:29 

Dołączył(a): 16 maja 2009, o 21:58
Posty: 42
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Marek napisał(a):
nie bądź taki wyrywczy w otwieraniu drzwi wyjściowych, pls.


Spokojnie Marku :) ani sie nie obrażam na forum, ani na Robosailora :)
..... a ze napisałem szkoda mi czasu zeby zagladać .... no tego nie powinienem mówić głośno :) ale juz jestem żły na siebie, że wchodze w dyskusje niemerytoryczne

a ciagnać dalej ....

Colonel napisał(a):
Masz rację Marku... ale muszę stwierdzić, że post Wieśka mnie też lekko wkurkowił, tyle że policzylem do 10 i nie wysłałem odpowiedzi.


wiesz nie znam Jaska, nie znam jego doświadczenia, być moze jest zadufanym w sobie żeglarzem twierdzącym że ma genialny nos i on zastapi wszystko, a może jest wspaniałym zeglarzem za którym mogę nosić odbijacze .... tego nie wiem, bo go nie znam
ale ze zadał parę pytań (co prawda nie do mnie ale do Izy) .... dostał odpowiedzi które nie wszystkim mogły sie podobać, a ze nie znalazłem na nie merytorycznej odpowiedi no cóz ... :)
czy powiedziałem za dużo ?? nadal tak uważam :)

wiesz tu zagladają też i "młodzi" żeglarze, którzy nie śmią się odezwać przy tych doświadczonych, ale czytają, szukają wiedzy, doświadczenia
i czasami piszac coś, warto pamiętać o tym...........

pozdr.
Wiesiek

ps. jakby co moja wypowiedz nie miała związku z tym, że mój jacht stoi w niemieckiej stoczni, bo Ktoś zrobił parę dziurek w burcie spotykając się z pławą..... owe wydarzenie zdarzyło się przy dobrej, bezwietrznej, pogodzie i pławe napewno było widać ..... wiec owe zdarzenie nie miało nic wspólnego z moimi wypowiedziami, nie dotyczyło AIS.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
wk1 napisał(a):
Spokojnie Marku :) ani sie nie obrażam na forum, ani na Robosailora :)

I ja też. :) Gadamy sobie tylko o tym i o owym, czyli wymieniamy poglądy. Poglądów tylko krowa nie zmienia (podobno) więc mamy pewną szansę się nawzajem do swoich przekonać.

Uważam, że w interesie tych, którzy wybierają się na morze małymi i bardzo małymi statkami, jest zadbać o swoje bezpieczeństwo wszelkimi dostępnymi środkami. Narzucanie obowiązków posiadania przez niektóre jednostki różnych elektronicznych urządzeń (i nie tylko takich) uważam za zbytek nadopiekuńczości urzędników i dbanie o interesy producentów tych urządzeń.

Szanuję Twoje zdanie, ale mam swoje - akurat odmienne.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 4: Colonel, Jaromir, Magister, skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
robhosailor napisał(a):
Uważam, że w interesie tych, którzy wybierają się na morze małymi i bardzo małymi statkami, jest zadbać o swoje bezpieczeństwo wszelkimi dostępnymi środkami. Narzucanie obowiązków posiadania przez niektóre jednostki różnych elektronicznych urządzeń (i nie tylko takich) uważam za zbytek nadopiekuńczości urzędników i dbanie o interesy producentów tych urządzeń.

Dokładnie.
Na bezpieczne mijanie wszystkich jednostek co już teraz nadają w systemie AIS...
Na wszystko co będzie kiedyś w tym systemie nadawać...
Nawet na mijanie większości zjawisk, które nigdy nie będą nadawać AIS...
Oraz na wszystko co wg. jednych urzędników powinno nadawać a według innych nie (w tym na wszelkie napastujące nas pławy - te z nadajnikiem AIS i te bez niego :roll: )...
I teraz i w przyszłości....
Zdecydowanie LEPIEJ kupić sobie radar, zawsze go włączać kiedy trzeba, a jeszcze lepiej - nauczyć się nim skutecznie posługiwać!
Howgh!
:lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 7 lis 2011, o 18:06 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 18:05 
robhosailor napisał(a):
Narzucanie obowiązków posiadania przez niektóre jednostki różnych elektronicznych urządzeń (i nie tylko takich) uważam za zbytek nadopiekuńczości urzędników i dbanie o interesy producentów tych urządzeń.


Roberto..
Idąc tym torem myślenia, dojdziemy do anarchii. W sumie, to dojdziemy do tego, że nikt nikomu nie może nic narzucić. W sumie po co w ogóle przepisy?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
wk1 napisał(a):
.......... i dlatego szkoda mi czasu żeby tu zaglądać :)


Wiesiu, Ty jesteś stary chłop, czy stara baba? :) szkoda Ci czasu, bo ktoś ma inne zdanie? Nie wiedziałem, że zostałeś Kaznodzieją Posiadającym Patent Na Jedynie Słuszną Rację. Ave Wiesiek i te sprawy?

Pozwól mi mieć zdanie, że AIS jest przydatny, ale niekonieczny na tyle, żeby wprowadzać obowiązek jego posiadania. Oram Morze trochę czasu i jakoś bez AIS-a udało mi się do dziś nie doprowadzić do sytuacji kolizyjnej pomimo braku AIS-a.

Nie wiem jak innym, ale mi dola rybaków jest generalnie obojętna i też nie sądzę, by konieczność posiadania AIS-a doprowadziła ich do bankructwa, ale jestem zdecydowanym przeciwnikiem wprowadzania obowiązku posiadania czy robienia czegokolwiek co nie jest niezbędnie konieczne. A AIS w moim przekonaniu nie jest niezbędnie konieczny.

A teraz Wiesiu nie rzucaj na mnie klątwy, nie wbijaj szpilek w szmacianą laleczkę itp. Badź chłopem i pozwól mi mieć odmienne zdanie niż Ty :D

pozdr

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 18:13 
pierdupierdu napisał(a):
Zdecydowanie LEPIEJ kupić sobie radar, zawsze go włączać kiedy trzeba, a jeszcze lepiej - nauczyć się nim skutecznie posługiwać!

Hm... Warto też nauczyć się posługiwać AISem..., zobaczyć gdzie ma włącznik, a gdzie wyłącznik... przetłumaczyć słowo "Silence". Odróżnić RX od TX... i takie tam pierdoły.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
JacekBol napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Narzucanie obowiązków posiadania przez niektóre jednostki różnych elektronicznych urządzeń (i nie tylko takich) uważam za zbytek nadopiekuńczości urzędników i dbanie o interesy producentów tych urządzeń.


Roberto..
Idąc tym torem myślenia, dojdziemy do anarchii. W sumie, to dojdziemy do tego, że nikt nikomu nie może nic narzucić. W sumie po co w ogóle przepisy?


Absolutnie nie masz racji MOIM ZDANIEM ( tak zaznaczam na wszelki wypadek). Urzędnicy mają to do siebie, że chętnie każą nam wyposażać się we wszystko co tylko przyjdzie im do głowy. Nikt nikomu nie ma prawa niczego narzucać wbrew jego woli jeśli nie potrafi uzasadnić, że jest to konieczne z powodu istotnego zagrożenia zdrowia lub życia osób trzecich (tak stanowi Konstytucja Najjaśniejszej Rzeczypospolitej, nie moja wina :D ) W sumie większość wymyslanych przez urzędników przepisów jest zbędna :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
JacekBol napisał(a):
W sumie po co w ogóle przepisy?

Jesteś pewien, że nie da się żyć bez przepisów?
Zwłaszcza przepisów nakazujących posiadanie AIS-a i różnych elektronicznych gadgetów na burcie niewielkiego statku? (bo o tym jest mowa)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL