Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 sie 2025, o 06:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2011, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
Bo nie będę ich potrzebował

Więcej pokory, różnie bywa.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

AndRand napisał(a):
Poza tym jak przywieje to na Mazurach jest zdaje się jedna motorówka

Taaa? :lol: Policz sobie. Do tego dodaj Straż Pożarną
http://www.mazurskiewopr.pl/strona/1/ma ... przet.html

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2011, o 21:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
AndRand napisał(a):
Poza tym jak przywieje to na Mazurach jest zdaje się jedna motorówka ratunkowa - więc uznaniowo musi wybrać do kogo płynie.


Nie zapędzaj się :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2011, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A mi się w Korsarzu przypomniał jeden zdecydowany i nie podlegający dyskusji pozytyw z patentów. Otóż w Starym Porcie we wtorki, po okazaniu patentu dostaje się zniżkę na piwo. Sternik 50gr, kapitan 1zł. :)

Magda na spotkaniu zająknęła się, że odpowiednia komórka opracowuje przepisy dla patentów, co oznacza, że to nikomu niepotrzebne wymaganie zostanie utrzymane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 01:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13176
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cape napisał(a):
AndRand napisał(a):
Bo nie będę ich potrzebował

Więcej pokory, różnie bywa.

Cape, spoko - przecież z kontekstu wynika, że kolega żegluje głównie po mazurskich plażach.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 06:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
AndRand napisał(a):
W odróżnieniu od Ciebie z pewnością nie Bo nie będę ich potrzebował. Również w odróżnieniu od Ciebie


Nigdy nie mów nigdy... No chyba, że całe Twoje "żeglarstwo" to odbywa się tu, na forum...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
AndRand napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Podobnie jak we wszystkich innych krajach ratowanie życia jest bezpłatne, ratowanie mienia jest odpłatne, a ubezpieczenia na ogół są nieobowiązkowe


Wtedy jeśli jest uznane za ratowanie życia.

Cytuj:
Strzelaj Przyjacielu dalej i bardziej na temat. W większości krajów europejskich nie ma wymogu posiadania patentów lub są one skrajnie uproszczone

I o tym mówię.


Dalibóg za chińskiego boga nie wiem o czym mówisz.
Powtórzę: ratowanie życia jest bezpłatne, ratowanie mienia jest płatne - na całym świecie.
Ubezpieczenia nie są obowiązkowe.
Patentów w zasadzie nie ma nigdzie na morzu i w większości przypadków na śródlądziu.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 09:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
skipbulba napisał(a):
Ubezpieczenia nie są obowiązkowe.

Może i nie, ale w Hiszpańskich portach jednak domagają się okazania polisy. :-(

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ich prawo, ale z patentami to chyba nie ma nic wspólnego prawda? :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
WhiteWhale napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Ubezpieczenia nie są obowiązkowe.

Może i nie, ale w Hiszpańskich portach jednak domagają się okazania polisy. :-(

Ale obowiązek ten wynika z wymagań właścicieli, dzierżawców czy zarządców marin / portów - a nie z ustanowionego przepisami prawa obowiązku ubezpieczeniowego. I dotyczy to wyłącznie ubezpieczenia OC (Third Party). Które rozsądny armator i tak zawsze zawiera...

Jedyny punkt wspólny patentów i ubezpieczeń to możliwość dyskusji o zniżce składki przy zawieraniu ubezpieczenia OC. Dotyczy to posiadaczy certyfikatów potwierdzających kompetencje. Tymczasem w Polsce "patent żeglarski" został obecnie zredukowany niemal wyłacznie do "zezwolenia na żeglowanie".

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 10:39 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 16:44
Posty: 239
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
AndRand napisał(a):
Czyli uważasz, ze nie ma obowiązku wyposażania jachtu w kamizelki ratunkowe? I to w dostępnym miejscu? I jeszcze koło ratunkowe nie umocowane na stałe?

Nie znam się szczegółowo na przepisach wszystkich krajów w tym obszarze, może nie wszędzie jest to obowiązkowe. Ciekawe, co Moniia powie n.t. UK. Gdy zamawiam łódkę to wyraźnie pytam o to, co na niej jest i wybieram odpowiednio wyposażoną. Nie są mi do tego żadne przepisy potrzebne.
AndRand napisał(a):
Tak podchodząc praktycznie - z pewnością taki przepis wielu ludziom przypomniał, ze jednak jakieś środki ratunkowe na łódce by się przydały.

I tu jest właśnie pies pogrzebany, bo działa to odwrotnie niż wielu by chciało. Im więcej spraw związanych z bezpieczeństwem dzieje się z automatu bo tak mówi ustawa, tym bardziej upośledza to ludzką wyobraźnię.
AndRand napisał(a):
Po prostu pewne minimalne przepisy chronią ludzi przed głupotą, która jest w świecie nieskończona, a jednocześnie pozwala na przedstawienie, że jest się poniżej jej dopuszczalnego poziomu.

Nie do końca zrozumiałem Twoją wypowiedź, ale chyba pojąłem intencję. Czy uważasz, że np. kontrolowanie przez państwo dostępu do niektórych zawodów zabezpiecza nas przed głupimi lekarzami, czy adwokatami ? Minimalne przepisy powinny chronić nas przed głupotą lub złą wolą innych, ale nie przed własną głupotą. Jeśli z powodu głupoty człowiek się utopi to trudno jego strata, ale za to wielki zysk dla społeczeństwa. Po pierwsze dał swym zachowaniem przykład innym, że "może ten sport to jednak nie dla mnie, bo za głupi jestem", a po drugie swym czynem uwolnił społeczeństwo od swojego ciężaru po prostu je wzmacniając.

Marek

P.S. Jak jeszcze wiele wody musi upłynąć w Wiśle, by w końcu ten kraj znormalniał. Przecież AndRand ma prawo głosu ...

_________________
s/y Milonga
Jeanneau Fantasia 27
POL 18616


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
WhiteWhale napisał(a):
Może i nie, ale w Hiszpańskich portach jednak domagają się okazania polisy. :-(
Nie tylko w Hiszpańskich, ale... pamiętajmy, że ta polisa nie jest potrzebna do pływania tylko do stania! ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
pierdupierdu napisał(a):
WhiteWhale napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Ubezpieczenia nie są obowiązkowe.

Może i nie, ale w Hiszpańskich portach jednak domagają się okazania polisy. :-(

Ale obowiązek ten wynika z wymagań właścicieli, dzierżawców czy zarządców marin / portów - a nie z ustanowionego przepisami prawa obowiązku ubezpieczeniowego.

Jedynym wyjątkiem jest Grecja, która z dziesięć lat temu wprowadziła obowiązek ubezpieczeniowy.
pierdupierdu napisał(a):
Jedyny punkt wspólny patentów i ubezpieczeń to możliwość dyskusji o zniżce składki przy zawieraniu ubezpieczenia OC.

Ubezpieczam się u najpopularniejszego na świecie ubezpieczyciela (Pentaneius), nigdy nie pytali mnie o patent. Ale jak kiedyś zbierałem oferty od ubezpieczycieli, to raz spotkałem się takim pytaniem.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeanneau napisał(a):
Jedynym wyjątkiem jest Grecja, która z dziesięć lat temu wprowadziła obowiązek ubezpieczeniowy.

Kolejna przyczyna doprowadzenia się do ruiny ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
BMarek napisał(a):
AndRand napisał(a):
Czyli uważasz, ze nie ma obowiązku wyposażania jachtu w kamizelki ratunkowe? I to w dostępnym miejscu? I jeszcze koło ratunkowe nie umocowane na stałe?

Nie znam się szczegółowo na przepisach wszystkich krajów w tym obszarze, może nie wszędzie jest to obowiązkowe. Ciekawe, co Moniia powie n.t. UK. Gdy zamawiam łódkę to wyraźnie pytam o to, co na niej jest i wybieram odpowiednio wyposażoną. Nie są mi do tego żadne przepisy potrzebne.
AndRand napisał(a):
Tak podchodząc praktycznie - z pewnością taki przepis wielu ludziom przypomniał, ze jednak jakieś środki ratunkowe na łódce by się przydały.

I tu jest właśnie pies pogrzebany, bo działa to odwrotnie niż wielu by chciało. Im więcej spraw związanych z bezpieczeństwem dzieje się z automatu bo tak mówi ustawa, tym bardziej upośledza to ludzką wyobraźnię.


eh, na jachtach do 45 stóp niekomercyjnych nie trzeba mieć nic. W razie czego działa kol. Darwin, znaczy się naturalna selekcja. Powyżej obowiązuje pewne minimalne wyposażenie ratunkowe. I tyle. Topić i tak się można. A listę cytowałam już kilka razy, po raz kolejny mi się nie chce...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 12:55 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 16:44
Posty: 239
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Moniia napisał(a):
eh, na jachtach do 45 stóp niekomercyjnych nie trzeba mieć nic. W razie czego działa kol. Darwin, znaczy się naturalna selekcja

Boże, kiedy my tu w Polsce powrócimy do normalności ?!

Marek

_________________
s/y Milonga
Jeanneau Fantasia 27
POL 18616


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
eh, na jachtach do 45 stóp niekomercyjnych nie trzeba mieć nic.
Monia, ja wiem, że Twój zachwyt nie zna granic (w sensie, że granic Wielkiej Brytanii :-) ), ale niektóre regulationsy w V rozdziale SOLAS nakazują manie tego lub owego.

I nic nie jest napisane, że nie dotyczą one Angoli ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Marku, a nie jest tak, że małym druczkiem w SOLAS jest napisane, iż nie dotyczy jednostek pozakonwencyjnych w tym boat'ów rekreacyjnych? Nie mam SOLASa pod ręką, tak tylko z pamięci mi się coś przypomina :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
pod względem wyposażenia nic mi o tym nie wiadomo :) Więc które? Nie spieram się, sformułuję to inaczej: Parlament Jej Królewskiej Mości w żadnym z wydanych przez siebie aktów prawnych, ani poprzez powołane przez siebie agencje nic takiego nie nakazał.

Pod względem operacji SOLAS działa, owszem (np. passage planning) - ale co do wyposażenia to chyba jednak Skipcio jest bliższy prawdy...

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

ps. No dobra, sprawdziłam. Marek ma rację - jest JEDEN element wyposażenia, który teoretycznie jacht poniżej 45 stóp pod brytyjską banderą powinien posiadać... na podstawie przepisu. Ale i ja mam rację - patrzcie niżej...

RYA wyjaśniając przepisy SOLAS obowiązujące małe jednostki przyjemnościowe napisał(a):

Radar Reflectors
Regulation 19
2.1 All ships irrespective of size shall have:
2.1.7 if less than 150 gross tonnage and if practicable, a radar reflector or other means, to enable detection by ships navigating by radar at both 9 and 3 GHz;

RYA Note: 'If practicable' means if it is possible to use a radar reflector on your boat then you should use one. Maritime and Coastguard Agency (MCA) guidance says that if your boat is more than 15m in length, it should be practicable to fit a radar reflector that complies with the current IMO test standard 8729:1997 (i.e. the reflector should have a radar cross section (RCS) of 10m²). If your boat is less than 15m in length, you should fit the largest radar reflector (in terms of RCS) that you can. Whatever size your boat is, you should fit the reflector according to the manufacturer's instructions and as high as possible for maximum detection range.
It is important that you are visible on a ship’s radar, as many large ships are reliant on their radar for spotting other vessels in the area.



Warto zauważyć jednak, że jest to "powinien" a nie musi. Zawsze się można wyłgać, jak widać także z tłumaczenia MCA uważa że możliwe jest umieszczenie reflektora o przekroju radarowym 10 m.kw. na jachcie o dł. ponad 15 m :lol: Tak więc z mniejszym spokojnie można się wyłgać, że "It's not practicable" :evil:

całość tutaj:
http://www.rya.org.uk/infoadvice/regssa ... OLASV.aspx

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie wiem zupełnie po co w przepisach umieszczać słowo "powinien". To jest durne zamieszanie w prawie, powodujące rozmycie zasad. Albo coś trzeba, albo nie :evil:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Sąsiad napisał(a):
Nie wiem zupełnie po co w przepisach umieszczać słowo "powinien".

To nie są przepisy.
Zwróć uwagę na:
Moniia napisał(a):
RYA Note:

Jest to apel do rozsądku. Zasada: czym mniejszy jacht, ty, większa powierzchnia aktywna reflektora, jest oczywista. A ostatnie zdanie, cytując kalsyka: oczywistą oczywistością.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Moniia napisał(a):
jak widać także z tłumaczenia MCA uważa że możliwe jest umieszczenie reflektora o przekroju radarowym 10 m.kw. na jachcie o dł. ponad 15 m :lol: Tak więc z mniejszym spokojnie można się wyłgać, że "It's not practicable"
Moniko, to is practicable.
Przekrój radarowy - jak piszesz - to nie powierzchnia blachy, którą trzeba powiesić na maszcie, tylko tzw. skuteczna powierzchnia odbicia. Ang. radar cross section (RCS).
Skuteczną powierzchnię odbicia w granicach 8-10 m. kw. daje nasz popularny "kanciak" o długości przyprostokątnej 21 cm. Nie dają tego natomiast bajeranckie i drogie reflektory "rurkowe".

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 14:59 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Wg mnie to jednak Marek ma rację. Konwencja Solas w Prawidle 19 rozdziału V dla jednostek wybudowanych po 2 lipca 2002 określa wyposażenie statkowe i środki nawigacyjne. Dla nas interesujący jest Pkt 19.2.1 "Wszystkie statki niezaleznie od wielkości powinny posiadać:" wcześniej w definicjach Rozdziału V Prawidło 5 pkt. 3 "Wszystkie statki oznacza statek, okręt i jednostkę pływającą" i nie ma tu, jak i w prawidle 1, wyłączenia jachtów żaglowych z regulacji rozdziału V konwencji.
Wczoraj też o tym wspomniała dyr Magdalena Jabłonowa na spotkaniu w Korsarzu.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Krzys napisał(a):
"Wszystkie statki niezaleznie od wielkości powinny posiadać:"

Warto też zwrócić uwagę na to, że w znaczeniu prawnym zwrot:
Moniia napisał(a):
All ships irrespective of size shall have:

oznacza obowiązek.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
tak, wiem. zwrot "shall have" w znaczeniu prawnym oznacza obowiązek. Niemniej jednak, nawet w tym przypadku jest on złagodzony stwierdzeniem "if is practiable". Czyli jest dopuszczona myśl, że może nie. I w tym sensie zastosowałam skrót że w myśl przepisów "powinien".

BTW: jeśli coś jest bezwzględnym obowiązkiem to nawet w prawie stosuje się formę "must have".

Zbieraju kochany, ja wiem co oznacza przekrój radarowy i jakiej wielkości jest solasowski reflektor o tym przekroju, co cytowany... Tylko śmieję się, że skoro MCA uważa że do niego trzeba 15 metrowej jednostki, aby było "practiable" - to na 8 metrowej spokojnie możesz się wyłgać twierdzeniem, że ona za mała na to :)

I do wszystkich: to jest poradnik RYA wyjaśniający przepisy SOLAS dotyczące małych jednostek. RYA Note w tym wypadku nie oznacza porady, tylko wyjaśnienie jak żeglarz ma ten przepis rozumieć, aby nieumyślnie nie postępował niezgodnie z nim. Poniżej jest informacja, co zaleca (ważne słowo!) MCA.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Sąsiad napisał(a):
Nie wiem zupełnie po co w przepisach umieszczać słowo "powinien". To jest durne zamieszanie w prawie, powodujące rozmycie zasad. Albo coś trzeba, albo nie :evil:


Nie, mój drogi. To jest zwykle odwołanie się do zdrowego rozsądku a nie traktowanie ludzi jak bezmyślnego motłochu... :evil:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
jest JEDEN element
Jak już powołujesz się JEDYNIE na komentarze RYA, to nie jeden tylko dwa. Piszą, że ilustrowana tabela międzynarodowych sygnałów wzywania pomocy też musi być na burcie dostępna ;-)

A tak na prawdę, to tak jak piszę Krzyś, każdy statek bez względu na wielkość MUSI posiadać wyposażenie zgodne z Regulation 19:

SOLAS, Chapter V, Regulation 19 napisał(a):
2 Shipborne navigational equipment and systems
2.1 All ships irrespective of size shall have:
.1 a properly adjusted standard magnetic compass, or other means, independent of any power supply to determine the ship's heading and display the reading at the main steering position;
.2 a pelorus or compass bearing device, or other means, independent of any power supply to take bearings over an arc of the horizon of 360°;
.3 means of correcting heading and bearings to true at all times;
.4 nautical charts and nautical publications to plan and display the ship’s route for the intended voyage and to plot and monitor positions throughout the voyage; an electronic chart display and information system (ECDIS) may be accepted as meeting the chart carriage requirements of this subparagraph;
.5 back-up arrangements to meet the functional requirements of subparagraph .4, if this function is partly or fully fulfilled by electronic means;*
.6 a receiver for a global navigation satellite system or a terrestrial radionavigation system, or other means, suitable for use at all times throughout the intended voyage to establish and update the ship’s position by automatic means;
.7 if less than 150 gross tonnage and if practicable, a radar reflector, or other means, to enable detection by ships navigating by radar at both 9 and 3 GHz;
.8 when the ship’s bridge is totally enclosed and unless the Administration determines otherwise, a sound reception system, or other means, to enable the officer in charge of the navigational watch to hear sound signals and determine their direction;
.9 a telephone, or other means, to communicate heading information to the emergency steering position, if provided.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 16:13 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 16:44
Posty: 239
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Cytuj:
.6 a receiver for a global navigation satellite system or a terrestrial radionavigation system, or other means, suitable for use at all times throughout the intended voyage to establish and update the ship’s position by automatic means

Czy ja dobrze rozumiem, że każda żaglówka MUSI mieć odbiornik GPS?? Przecież to bez sensu. Rozumiałbym taki wymóg, gdyby te konwencje pisane były przez naszych polskich urzędników, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że takie błędy popełniałaby tak szacowna organizacja.

Marek

_________________
s/y Milonga
Jeanneau Fantasia 27
POL 18616


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 16:29 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Stąd pewnie w załączniku nr2 do projektu rozporządzenia w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie w tabeli wyposażenia nawigacyjnego ( poz.20) znalazł się GPS jako wyposażenie obowiązkowe ( oprócz akwenów osłononiętych)

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
BMarek napisał(a):
Przecież to bez sensu.
Nie może być bez sensu skoro jest napisane w języku Jej Królewskiej Mości :-)

Spytaj się Moni gdzie ma siedzibę IMO, albo mi uwierz na słowo, ze nad Tamizą a Tamiza jest w Anglii. Wykluczone żeby to było bez sensu! :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ty piszesz mi coś takiego:

Marek napisał(a):
Jak już powołujesz się JEDYNIE na komentarze RYA, to nie jeden tylko dwa. Piszą, że ilustrowana tabela międzynarodowych sygnałów wzywania pomocy też musi być na burcie dostępna

A tak na prawdę, to tak jak piszę Krzyś, każdy statek bez względu na wielkość MUSI posiadać wyposażenie zgodne z Regulation 19:

To ja Ci odpowiadam, że podałam ten cytat bo już dłużej nie chciało mi się. Skoro się jednak upierasz, to może zacytujesz też wyłączenia (o których RYA u siebie wspomina...):

SOLAS napisał(a):
REGULATION 1 - Application
4 The Administration shall determine to what extent the provisions of regulations 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 and 28 do not apply to the following categories of ships:
.1 ships below 150 gross tonnage engaged on any voyage;

oraz
SOLAS napisał(a):
REGULATION 3 - Exemptions and equivalents
1 The Administration may grant general exemptions to ships without mechanical means of propulsion from the requirements of regulations 15, 17, 18, 19 (except 19.2.1.7), 20, 22, 24, 25, 26, 27 and 28.


Ja tylko piszę, że BRYTYJSKA ADMINISTRACJA MORSKA od jednostek przyjemnościowych ZAREJESTROWANYCH POD BRYTYJSKĄ BANDERĄ krótszych niż 45 stóp nie wymaga nic oprócz reflektora radarowego na podstawie reg. SOLAS, oraz jak słusznie zauważyłeś, tabeli międzynarodowych sygnałów wzywania pomocy.
Inne przepisy konwencji przyjemnościowych jednostek brytyjskich o tej wielkości nie dotyczą.

Załącznik:
Komentarz: tu pełny tekst
SOLASV.pdf [181.77 KiB]
Pobrane 91 razy

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2011, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Moniia napisał(a):
Inne przepisy konwencji przyjemnościowych jednostek brytyjskich o tej wielkości nie dotyczą.

No i nie ma przeglądów, inspektorów i KB.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL