Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 sie 2025, o 11:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 gru 2011, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
No i sprawdziłam na szybko. Znalazłam w tym trybie dane za rok podatkowy 2002/2003, jeśli chodzi ściśle o radia morskie to ukaranych zostało 2 osoby, wydano 10 ostrzeżeń*.

Napiszę później jakoś do Ofcomu o przysłanie mi tych danych za ostatnie parę lat.**

A tak w ogóle, to kara może być do 5000 funtów, do 6 miesięcy więzienia - a jak się ktoś stawia i sędzia w magistracie skieruje to do Crown Court - grzywna jest nielimitowana a w więzieniu można spędzić do 2 lat...***

*oficjalne ostrzeżenie - bardzo poważna wbrew pozorom sprawa, bo takie ostrzeżenia lądują w CRB - tutejszym "zapytaniu o karalność". Niektórych zawodów nie można zaś wykonywać, nie będąc "dobrego charakteru" - takie ostrzeżenie może poważnie utrudnić udowodnienie tego...

**na podstawie Freedom of Information Act muszą mi udostępnić takie dane. Ale to może potrwać, jak nie mają takich gotowych.

***w tych dwóch przypadkach grzywny były bardzo niskie - 100 funtów. Plus średnio 225 funtów kosztów na jednego (łącznie 450) i oczywiście przepadek radia. Przyjmując, że kosztowało ok. 100 funtów - każdego kosztowało to ponad 400 funtów i criminal record. Niezbyt fajnie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2011, o 23:01 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
skipbulba napisał(a):
Andrzeju i dodać należy, że przynajmniej póki co nie ma obowiązku posiadania certyfikatu SRC by prowadzić jacht. jest on wymagany jedynie, gdy jacht jest wyposażony w radio UHF z DSC. A obowiązku posiadania radia na jachtach niekomercyjnych póki co nie ma.
Ale po co ja to piszę, taki jeden i tak wie swoje :D

Dziękuję - wychodzi na to to, że to jedyny który tutaj myśli.

Cytuj:
1.3 SOLAS Chapter V - Safety of Navigation

On 1 July 2002, a number of new SOLAS regulations came into force, which directly
affects recreational craft.

While most of the SOLAS convention only applies to large commercial ships, parts of
Chapter V dealing with safety of navigation, apply to all recreational craft. Marine
Notice No. 9 of 2003 explains the implications of the legislation, which is summarised
as follows:

• It is a requirement that the voyage is properly planned prior to being
undertaken.
• Recreational craft must as far as practicable be fitted with a radar reflector
(i.e. if it can reasonably be fitted, it should be fitted with one).
• An illustrated table of lifesaving signals must be carried on board, where
possible, a copy is included in appendix 1.
• There is an obligation on the skipper of a recreational craft to report any
dangers to navigation and respond to distress messages
. This can be done
by contacting the Coast Guard and reporting directly to them.
• It is a requirement that distress signals are not misused.


Natomiast co obowiązuje w Szwecji:
Cytuj:
Currently there is no requirement for a boat driving license for recreational boats under 12 m in length and 4 m in width. If the boat is longer than 12m and wider than 4m, it's required that you hold the coastal skipper certificate.

Thers is a three different proposals for a mandatory boat driving license on the sea, but no decisions are taken by the Swedish govement.
The proposals are :

• 1: A mandatory licens for recreational boats longer than 10 m or that is possible to run in 15 knots. (Age limit 15 years.)

• 2. A mandatory licens for recreational ships over 12 meters long and and at least 4 m wide. (Equivalent to today's so-called coastal skipper) (Age limit 15 years)

• 3. A mandatory licens for fast recreational vessels: vessels with engine operation can be run in 30 knots. (Age limit 18 years.)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 00:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2355
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
*5000 funtów maksymalnie. Nie pomyliłam zer.
Kara adekwatna do kosztów.
Wyobraź sobie debila, co uruchamia EPIRBA na NE od Szetlandów, niech będzie, że na granicy strefy A1. Wieje tak, jak często tam, tyle że silniej - islandzki niż poszedł droga północną - 11B.
Policz koszty wysłania Severna czy Trenta z wysp, poderwania śmigłowca ze Szkocji i samolotu w Norwegi - wyjdzie "nieco" więcej.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 03:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
BTW - prawdopodobieństwo, że ktoś to SRC kiedyś sprawdzi jeżeli podstawowych reguł i procedur radiowych się nie łamie - jest bardzo niewielkie. ;)

Ubezpieczyciel przyczepił się do braku SRC na Rzeszowiaku.


OT - ale chyba finalnie wypłacił?

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Zbieraj napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
prawdopodobieństwo, że ktoś to SRC kiedyś sprawdzi jeżeli podstawowych reguł i procedur radiowych się nie łamie - jest bardzo niewielkie.
Fakt, niewielkie, ale się zdarza. Przeżyłem taką kontrolę (i to bardzo szczegółową) trzy razy.

Na jachtach czy na żaglowcu? ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 09:24 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Hmmm


No tak jak widać jako Polacy zawsze jesteśmy najmądrzejsi i nic nam do szczescia nie potrzeba a każda inicjatywa mająca na celu poprawę stanu obecnego to jak gotowanie w smole przez wieczność. A na poważnie nie wszystkie przepisy są rozsądne i potrzebne ale posiadanie licencji SRC i licencji radiowej jest. Jak wspomniał jeden z kolegów licencja jest wydawana na VHF z DSC ( hmm pewnie dlatego iż trzeba przyznac numer MSSI aby przystawka miała rację bytu ...) no ale to pewnie kolejny wybryk rady radiokomunikacji, fakt iz szympans obsłuży radio ale potem mamy potwierdzenia na DSC w A1 od tak bo ktoś coś źle nacisną albo potwierdził bo alerm odebraął i dupa koniec przesyłu czasem sero pomocy itd... No ale po co wiedzieć co i kiedy można a co trzeba zrobić zrobić....
Przepisy nie powinny zazwyczaj zapewniają minimalny poziom wyszkolenia i rownają poziom do przyjętych norm przez nasze organizacje rządowe na szczeblu międzynarodowym.


A co do kolegi cytującego SOLAS nie jest kodeks wpływająco bezpośrednio na nas tą ustawą jest ustrawa o bezpieczeństwie na morzu. Solas jest wytyczną dla państw bandery go ratyfikujących, (państwa bandery mają prawo zaostrzac warunki jak i zwalniac zniektórych części jak i wprowadzac dodatkowe wymoogi)

Ktoś mi kiedyś powiedział '"ądźcie pokorni wobec swojej niewiedzy".

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
adaswa napisał(a):
fakt iz szympans obsłuży radio ale potem mamy potwierdzenia na DSC w A1 od tak bo ktoś coś źle nacisną


"Coś"? Tzn. co konkretnie źle nacisnął?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 10:08 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
No a potwierdzamy alarmy( wezwania pomocy) na A1?

Na nowszych radiach jest to niemożliwe ale na starszych jaknajbardziej :)

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 12:40 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
adaswa napisał(a):
potem mamy potwierdzenia na DSC w A1 od tak bo ktoś coś źle nacisną albo potwierdził bo alerm odebraął i dupa koniec przesyłu czasem sero pomocy itd... No ale po co wiedzieć co i kiedy można a co trzeba zrobić zrobić....

A powiedz ile zajmują materiały szkoleniowe do kursu SRC? Wraz z instrukcją obsługi radia... 3 strony A4?

Pytam oczywiście z premedytacją - bo egzamin na SRC jest obowiązkowy, co ma chronić przed fałszywym wywołaniem/potwierdzeniem alarmu lub nieumiejętnością wywołania/potwierdzenia itd.
Materiał na podstawowy kurs żeglarski obejmuej pewnie kolorowa książeczka typu "żeglarstwo w weekend". Razem z praktyką pozwala na bezstresowe pływanie z dowolnym kursem i robienia dowolnych zwrotów. Bo samoucy często nie wiedza jak je robić bezstresowo przy różnych wiatrach, co również może zakończyć się nieuzasadnionym wzywaniem ratunku (ja akurat nigdy nie wykonywałem podczas pływania podejść do człowieka, pomostu i boi na żaglach - to z egzaminu :D).

Pytam bo nie widzę uzasadnień dla obowiązkowości jednego i nieobowiązkowości drugiego.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Ostatnio edytowano 4 gru 2011, o 14:03 przez AndRand, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
adaswa napisał(a):
akt iz szympans obsłuży radio ale potem mamy potwierdzenia na DSC w A1 od tak bo ktoś coś źle nacisną albo potwierdził bo alerm odebraął i dupa koniec przesyłu czasem sero pomocy itd... No ale po co wiedzieć co i kiedy można a co trzeba zrobić zrobić....
Przepisy nie powinny zazwyczaj zapewniają minimalny poziom wyszkolenia i rownają poziom do przyjętych norm przez nasze organizacje rządowe na szczeblu międzynarodowym.

A co do kolegi cytującego SOLAS nie jest kodeks wpływająco bezpośrednio na nas tą ustawą jest ustrawa o bezpieczeństwie na morzu.


Coby nie było, nie czepiam się, tylko chce zrozumieć, co napisałeś. Zastrzegam, bo tu wszyscy jakoś nerwowi ostatnio.
Możesz przetłumaczyć na polski (lub angielski, gwoli ścisłości :) ) Pozostałe zrozumiałam...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 13:50 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
adaswa napisał(a):
A co do kolegi cytującego SOLAS nie jest kodeks wpływająco bezpośrednio na nas tą ustawą jest ustrawa o bezpieczeństwie na morzu. Solas jest wytyczną dla państw bandery go ratyfikujących, (państwa bandery mają prawo zaostrzac warunki jak i zwalniac zniektórych części jak i wprowadzac dodatkowe wymoogi)

Ktoś mi kiedyś powiedział '"ądźcie pokorni wobec swojej niewiedzy".

KONSTYTUCJA
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Rozdział III
ŹRÓDŁA PRAWA
Art. 87.
Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Jacek Woźniak napisał(a):
Art. 87.
Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.


Należy jeszcze dodać, że ratyfikowane umowy międzynarodowe za zgodą wyrażoną w ustawie, mają pierwszeństwo przed zwykłymi ustawami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 14:37 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
i należy jeszcze dodać, że wymagane jest posiadanie radia i umiejętność jego obsługi, a nie wiadomo po co certyfikatu SRC.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
i należy jeszcze dodać, że wymagane jest posiadanie radia i umiejętność jego obsługi, a nie wiadomo po co certyfikatu SRC.


Napisz swoje żale do Prezydenta. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 15:11 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
mogę pokazać 10 stron waszych żali na temat patentów :lol: :lol: :lol:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Przypominam tylko, że SOLAS odsyła do krajowych administracji morskich po szczegóły... Więc sam z siebie (znaczy większość rozdziału V, tego co nas interesuje) niewiele nam mówi :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
każdy musi ich przestrzegać. Żeby ich przestrzegać trzeba je znać. Poznaje się je poprzez prosty kurs, potwierdza przez prosty egzamin, po którym otrzymuje się mały kartonik - międzynarodowe świadectwo.


Jestem zdecydowanym zwolennikiem tych kursów szczegolnie w Polsce.
Z doświadczenia chorwacko-bałtyckiego powiedzieć mogę, że jeżeli gdzieś słyszałem na kanale 16 rozmowę o dupie Maryni to zawsze była ona w języku polskim.
I dopiero zwrócona uwaga skutkowała zmianą kanału przez rozmowców.
Niektórym, mam wrażenie, myli sie morska UKF-ka z radiem CB.
Także, żeby ten kurs miał trwać pół dnia to jestem za jego utrzymaniem.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 15:23 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
z doświadczenia mazursko-jeziorowego mogę potwierdzić, że problemy z prawem drogi są zwykle z karkogłowymi, którzy się nie dowiedzieli, że prawa drogi nie ma większa łódka...

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Także, żeby ten kurs miał trwać pół dnia to jestem za jego utrzymaniem.


Włodek, litości!!! I ten kurs trwający pół dnia z niewychowanego buca mającego wszystko w d... zrobi anioła? Naprawdę w to wierzysz?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 15:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jurmak napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Także, żeby ten kurs miał trwać pół dnia to jestem za jego utrzymaniem.


Włodek, litości!!! I ten kurs trwający pół dnia z niewychowanego buca mającego wszystko w d... zrobi anioła? Naprawdę w to wierzysz?

Dyskusja jest jakby bezprzedmiotowa - kurs nie jest obowiązkowy...
Ja myślę, że egzamin (prosty, głównie z procedur) trochę jednak pomaga odsiewać plewy. A przynajmniej palant jeden z drugim nie może powiedzieć "nie wiedziałem"... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 15:48 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
ale certyfikat jest. Więc wygląda na to, że rozsiewasz kłamstwa i fantasmagorie.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
pierdupierdu napisał(a):
A przynajmniej palant jeden z drugim nie może powiedzieć "nie wiedziałem"...


A co to zmienia? Wszak nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 17:22 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Do Moniia w poprzedniej wypowiedzi chodziło mi tylko i wyłącznie o znajomość procedór, gdyż system GMDSS ma na celu poprawę bezpieczeństwa. Mianowicie znajomość procedór tak jak we wspomnianym przypadku potwierdzenia "distress" w A1 nie powinna mieć miejsca a miewa niestety, potem podczas port state control koledzy mieli nieprzyjemności po przejrzeniu logu na dsc, a co najwarzniejsze może uniemożliwić skuteczne nawiązanie łacznośći i komunikację miedzy jednostką w niebezpieczeństwie a MRCC( a przynajmniej ją opóźniło) . Szkolenia i uprawnienia wydawane przez radę radiokomunikacji są tak naprawdę standartem międzynarodowym mjącym zapewnić skteczne działenie systemu GMDSS.

Co do SOLAS-u to fakt kraje które go ratyfikowały bądź należą do IMO , muszą przestrzegac zalecenia konwencji, niwmniej jednak konwwencja niejest prawem jest nim ustawa lub rozporządzenie RP. Jako że jednostki o które nam w większoścci chodzi nie są jednostkami konwencyjnymi mamy tu większą wsobodę u rodzimych prawodawców do stanowienia regół. Tak zresztą jak konwencja STCW dopiero rozporządzenie ministra infrastruktóry i transportu w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji zawodowycch marynarzy stanowi podstawę prawną do wydawania certyfikatów które oparte są na ratyfikowanym STCW, ale to tak w woli porównania.


Pozdrawiam

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
mogę pokazać 10 stron waszych żali na temat patentów :lol: :lol: :lol:


Widzisz różnica zasadnicza jest taka, że my piszemy do szeroko pojętego prawodawcy propozycje zmian. Ty tylko pitolisz. Masz problem, uważasz że powinno być inaczej, działaj. Życzę powodzenia w przekonywaniu społeczności międzynarodowej.

Zapodałeś temat: prawo naszego podwórka (gdzie coś można zdziałać) vs. prawo kilkudziesięciu podwórek (gdzie sobie możesz palcem w bucie pokręcić).

Twoja logika jest strasznie pokrętna i niezrozumiała. I zdaje się że nie jesteś w stanie przeprowadzić takiego procesu myślowego który by rozróżniał przepisy krajowe a umowy międzynarodowe do których przystąpiliśmy i nas obowiązują, a do ich zmiany nie wystarczy niezadowolenie AndRand`a.

Rożnica polega też na tym, że Ci którym zarzucasz że się tylko skarżą zrobili bardzo dużo,... Ty natomiast...?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 17:37 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
@Carlo:
pierdupierdu napisał(a):
Ja myślę, że egzamin (prosty, głównie z procedur) trochę jednak pomaga odsiewać plewy.

Ja natomiast widze jakąś tragiczną niekonsekwencję - w przypadku SRC prosty egzamin ma odsiewać plewy, a w przypadku patentu nie.
A jakoś nie słyszę, żeby miał być utrzymany jakiś podstawowy obowiązkowy patent (właśnie z podstawowych procedur), zaś odrzucona obowiązkowość całej drabinki patentów/certyfikatów powyżej, której obowiązkowość w pływaniu przyjemnościowym jest psu na buty.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 18:20 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
Jestem zdecydowanym zwolennikiem tych kursów szczegolnie w Polsce.
Z doświadczenia chorwacko-bałtyckiego powiedzieć mogę, że jeżeli gdzieś słyszałem na kanale 16 rozmowę o dupie Maryni to zawsze była ona w języku polskim.
I dopiero zwrócona uwaga skutkowała zmianą kanału przez rozmowców.
Niektórym, mam wrażenie, myli sie morska UKF-ka z radiem CB.


Problem jest głębszy. Bardzo trudno dotrzeć do świadomości wielu osób z prostą sprawą, że jak się mówi to słyszą wszyscy. Radiostacja to nie telefon, nie da się mówić "naraz", nie ma możliwości "przekrzyczeć" korespondenta, że najpierw naciska się przycisk a dopiero później mówi itd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2355
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Carlo napisał(a):
Twoja logika jest strasznie pokrętna i niezrozumiała
Piotrek, logika jest albo jej nie ma, a Ty karmisz trolla.


pierdupierdu napisał(a):
Ja myślę, że egzamin (prosty, głównie z procedur) trochę jednak pomaga odsiewać plewy. A przynajmniej palant jeden z drugim nie może powiedzieć "nie wiedziałem"...
Dodajmy, że chodzi o plewy w skali globalnej.
Nie żebym uważał, że ogólne wykształcenie w Europie jest jakieś lepsze, ale - Jaromir nie dodał - morze nie jest niczyją własnością i wśród osób mających dostęp do urządzeń systemu GMDSS, są "żółtki" i inne "bambusy" (nie mam nic do żółtków i bambusów, tylko uważam, że kultura techniczna w pewnych seafarrerskich krajach jest niższa - jakieś 5 metrów poniżej mułu) dla których prosty test na certyfikat radiowy stanowi próg nie do przeskoczenia.

Zapisy konwencji są te same dla wszystkich i dotyczą wszystkich, także chłoporobotnika spod Manili, który IQ ma jak temperatura otoczenia, a oficerem na masowcu został, bo wujek, bo stryjek, bo to, bo tamto :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Marek napisał(a):
także chłoporobotnika spod Manili, który IQ ma jak temperatura otoczenia, a oficerem na masowcu został, bo wujek, bo stryjek, bo to, bo tamto


Marek, z całym szacunkiem, ale ilu oficerów na masowcach znasz?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
O ile dyskusja i wywieranie wpływu na na naszych ustawodawców ma sens, bo może zmienić rzeczywistość, to w przypadku ratyfikowanych ustaw międzynarodowych taka dyskusja nigdy nie przyniesie efektu w postaci zmiany tego ustawodawstwa.
AndRand napisał(a):
Ja natomiast widze jakąś tragiczną niekonsekwencję - w przypadku SRC prosty egzamin ma odsiewać plewy, a w przypadku patentu nie.

A może porównujesz rzeczy nieporównywalne. Przyjmij, że korzystanie z radia VHF i DSC jest korzystaniem z systemu. W sensie, że wszyscy uczestnicy korzystają z tego sytemu wspólnie. W interesie uczestników leży to, żeby zasady posługiwania się systemem były znane wszystkim uczestnikom. Nikt Cię do niczego nie zmusza.
Konkludując, porównujesz przynależność (dobrowolną) do systemu z uprawianiem żeglarstwa, które nie wiąże się z obowiązkiem przynależności do czegokolwiek.
Ale po co ja to piszę.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 19:20 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
no faktycznie, bo zgodnie z deinicją Marka ten co się z tym zgadza nie musi tego czytać, a ten co się nie zgadza to troll. Ja nie wiem w takim po co wogóle tu cokolwiek piszecie skoro się ze sobą zgadzacie?

Natomiast wracając do tematu - ja nie widzę dużej różnicy między systemem, który jest globalny od systemu, który jest krajowy.
W obu przypadkach jest kwestia odsiewu tych, którzy wiadomo, że o pewnych procedurach lub przepisach musieli słyszeć od tych, którzy dowiedzą się o nich po fakcie.
Więc argument globalny/krajowy jest raczej słaby i wygląda na jakiś kolonialny kompleks.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 19:30 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
AndRand napisał(a):
Natomiast wracając do tematu - ja nie widzę dużej różnicy między systemem, który jest globalny od systemu, który jest krajowy.
W obu przypadkach jest kwestia odsiewu tych, którzy wiadomo, że o pewnych procedurach lub przepisach musieli słyszeć od tych, którzy dowiedzą się o nich po fakcie.
Więc argument globalny/krajowy jest raczej słaby i wygląda na jakiś kolonialny kompleks.


Eee tam zara kompleks.
W systemach "globalnych" występuje pewien schemat oraz wspólny zbiór słów i pojęć przez co każdy obeznany z systemem bez względu na umiejętności lingwistyczne, naleciałości kulturowe itp rzeczy, jest się wstanie z innym człowiekiem porozumieć. Dotyczy to nie tylko żeglarstwa ale i lotnictwa czy radiołączności amatorskiej. Wszyscy mają się dostosować do schematu bez wnikania w to czy jest to słuszne czy nie. W systemach lokalnych masz gwarancję, że się dogadasz, nie od razu, ale się dogadasz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Marian Strzelecki, Mir i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL