Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 sie 2025, o 08:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 gru 2011, o 20:08 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Z powyżej wymienionych powodów zostało wprowadzona SMCP (standardized maritime communication phrases ) , Oraz GMDSS z nastepstwem w postaci licencji i certyfikatów operatorów, a to właśnie po to by bazdy niezależnie od pochodzenia mógł ssię porozumieć w ramach systemu, z tego co pamiętam zdawalność na GOC-u ( posiadam akurat ten cert.) nie była najwyższa a co dla poniektórych za sprawą lingwistyki właśnie. I znów z własnego doświadczenia powiem iz rozmowa z (nic im nie ujmując) przeciętnym filipinczykiem na radiu nie ma sensu, bo w najlepszym przypadku powie że kapitan zabrnił mu zmieniać kurs ale to inna para kaloszy...

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
Problem jest głębszy. Bardzo trudno dotrzeć do świadomości wielu osób z prostą sprawą, że jak się mówi to słyszą wszyscy.


Włodek, litości!!! I ten kurs trwający pół dnia z niewychowanego buca mającego wszystko w d... zrobi anioła? Naprawdę w to wierzysz?
bury_kocur napisał(a):
Także, żeby ten kurs miał trwać pół dnia to jestem za jego utrzymaniem.


Odpowiadająć Jurmakowi i Jackowi
Widzicie. Właśnie z powodu powyższego myślę jednak, że trzeba trzeba ludzi szkolić i wpajać im do głowy, że UKF-ka to nie CB.
To jest sprawa, szumnie mówiąc, bezpieczeństwa.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Widzicie. Właśnie z powodu powyższego myślę jednak, że trzeba trzeba ludzi szkolić i wpajać im do głowy, że UKF-ka to nie CB.


A ja jednak dalej będę twierdził, że usiłujecie by tylko trochę w ciąży... :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2011, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
A ja jednak dalej będę twierdził, że usiłujecie by tylko trochę w ciąży...


Jurek - teraz już nie rozumiem co chcesz powiedzieć?
Czy ludzi ma sie nie szkolić ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Czy ludzi ma sie nie szkolić ?


Ależ szkolić tylko dlaczego obowiązkowo?
Tutaj w tej dyskusji już padło, że koniecznie kurs i egzamin bo ktoś "coś" wciśnie i postawi na nogi służby ratownicze na całym kontynencie. Więc wytłumacz mi jak tej przysłowiowej blondynce czy ten "dzyndzel" który ten "ktoś" wciśnie to tak prowokująco sterczy i wystarczy jego muśniecie do wywołania alarmu?
A w bajki, że kurs i egzamin nauczy ludzi kultury i odpowiedzialności to jako duży chłopiec już nie powinieneś wierzyć :lol: :lol:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 07:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Włodku,
że kurs jak i egzamin na SRC jest psu na budę jesli chodzi o obowiązkowość. Tylko, że (czego nie chce zrozumiec AndRand) patenty to wymóg lokalny, a SRC to międzynarodowy.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2355
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jurmak napisał(a):
Tutaj w tej dyskusji już padło, że koniecznie kurs i egzamin
Rzucił - chyba przez przypadek - Colonel i zostało natentychmiast sprostowane a Ty się czepiasz po dniach wielu :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 20:40 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
skipbulba napisał(a):
Włodku,
że kurs jak i egzamin na SRC jest psu na budę jesli chodzi o obowiązkowość. Tylko, że (czego nie chce zrozumiec AndRand) patenty to wymóg lokalny, a SRC to międzynarodowy.

Ja to doskonale rozumiem.
Nie rozumiem tłumaczenia, że obowiązkowy egzamin SRC jest sensowny, a obowiązkowy podstawowy patent nie.

Może mnie ktos przekonać do obowiązkowści jednego i drugiego lub braku sensu obowiązkowości obu.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
Może mnie ktos przekonać do obowiązkowści jednego i drugiego lub braku sensu obowiązkowości obu.

AndRand napisał(a):
Nie rozumiem tłumaczenia, że obowiązkowy egzamin SRC jest sensowny

Możliwość zrobienia krzywdy osobom trzecim. Np uruchomienie EPIRB.
AndRand napisał(a):
a obowiązkowy podstawowy patent nie.

Brak możliwości zrobienia krzywdy osobom trzecim. Porysowane burty pomijam, bo od tego jest KC

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 20:55 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
czyli fałszywe wezwanie pomocy vs. brak znajomości prawa drogi grożące kolizją... hmm...
nie przekonuje mnie to.
ale ok.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Cape napisał(a):
Możliwość zrobienia krzywdy osobom trzecim. Np uruchomienie EPIRB.


W jaki sposób???

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
cóż moje zdanie jest jasne. "patent" SRC jest tak samo zbędny jak patent żeglarski. Różnica polega jedynie na tym, że obowiązkowość patentów żeglarskich jesteśmy w stanie (być może) zmienić jako prawo lokalne, a obowiązkowości SRC nie jesteśmy w stanie zmienić, bo to prawo międzynarodowe.
Po za tym do prowadzenia jachtu SRC nie jest niezbędne, a patent (póki co) jest.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13176
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
skipbulba napisał(a):
Po za tym do prowadzenia jachtu SRC nie jest niezbędne, a patent (póki co) jest.

Hier ist der Hund begraben :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 21:36 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
a to chętnie się dowiem jak to uzasadnić przed jakimiś funkcjonariuszami na Adriatyku, Bałtyku czy innych greckich morzach?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13176
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AndRand napisał(a):
a to chętnie się dowiem jak to uzasadnić przed jakimiś funkcjonariuszami na Adriatyku, Bałtyku czy innych greckich morzach?

Jeśli chodzi o SRC, to bardzo proste - wystarczy nie mieć radia :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2355
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jurmak napisał(a):
Cape napisał(a):
Możliwość zrobienia krzywdy osobom trzecim. Np uruchomienie EPIRB.


W jaki sposób???

Wyjście SAR w sztorm, nie jest narażaniem się na niebezpieczeństwo? IMHO jest. A wyjście do fałszywego alarmu (bo kolesiowi się EPIRB uruchomił niechcący i nie wiedział, co dalej) jest oprócz narażania ich na niepotrzebne niebezpieczeństwo, zwykłym kure&*^em.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Jeśli chodzi o SRC, to bardzo proste - wystarczy nie mieć radia

Radia, czyli VHF w zakresie częstotliwości morskich. Bo CB możesz mieć :D Piszę to tak na wszelki wypadek, gdybyś nie wiedział. :lol:
Telefon komórkowy i satelitarny też możesz mieć.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2355
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cape napisał(a):
Bo CB możesz mieć
A co byś z tym CB zrobił? Wołał mobilki, żeby któraś podjechała do MRCK? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Marek napisał(a):
A co byś z tym CB zrobił

Ja nic, ale kolega And Rand bardzo to cuś :lol: lubi

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2011, o 22:18 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Stara Zientara napisał(a):
AndRand napisał(a):
a to chętnie się dowiem jak to uzasadnić przed jakimiś funkcjonariuszami na Adriatyku, Bałtyku czy innych greckich morzach?

Jeśli chodzi o SRC, to bardzo proste - wystarczy nie mieć radia :lol: :lol:

No ale nie mogę nie mieć radia, bo jak ktoś ratyfikował SOLAS to ja muszę reagować na distressy i zgłaszać przeszkody nawigacyjne, ergo: musze mieć radio i nie mogę powiedzieć, ze wiem jak się obsługuje, muszę pokazać egzamin SRC.

Zgłaszać przeszkody mogę ewentualnie paszczą, ale odbierać distressy to już nie bardzo:
Cytuj:
• There is an obligation on the skipper of a recreational craft to report any
dangers to navigation and respond to distress messages. This can be done
by contacting the Coast Guard and reporting directly to them.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Coby ktoś nie wymyślił, że do kontaktu z dowolną strażą przybrzeżną jest niezbędne radio VHF:

Uprzejmie informuję, że każda znana mi placówka Coast Guardu czy czego tam jeszcze - posiada telefon.
Informuję także, że na telefon satelitarny żadnych egzaminów nie trzeba. Powiem więcej, nie trzeba nawet nikogo przekonywać, że się umie go obsługiwać.

Informuję również, że nie posiadając radia VHF/DSC nie da się odbierać wezwań pomocy, ergo nie da się na nie reagować. A radia takowe nadal pozostają wyposażeniem opcjonalnym.

To tyle informacji dla czytających.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2355
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
Informuję również, że nie posiadając radia VHF/DSC nie da się odbierać wezwań pomocy
W Anglii bez radia nie da się zobaczyć czerwonej rakiety?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 06:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Marek napisał(a):
Wyjście SAR w sztorm, nie jest narażaniem się na niebezpieczeństwo? IMHO jest.


Dla mnie EOT, bo oponenci "okopali" się na swoich stanowiskach i będą ich bronić jak niepodległości... Nawet nie widząc, że wpadli w pułapkę i ich argumentacja zatoczyła koło :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 07:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
AndRand napisał(a):
No ale nie mogę nie mieć radia, bo jak ktoś ratyfikował SOLAS to ja muszę reagować na distressy i zgłaszać przeszkody nawigacyjne, ergo: musze mieć radio i nie mogę powiedzieć, ze wiem jak się obsługuje, muszę pokazać egzamin SRC.


Jak już wcześniej udowodniono SOLAS nie dotyczy jachtów w zakresie radia, podobnie w zakresie certyfikacji uprawnień itp.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Marek napisał(a):
Wyjście SAR w sztorm, nie jest narażaniem się na niebezpieczeństwo? IMHO jest.


to postulujmy też kurs z egzaminem na certyfikat "operator rakiet sygnałowych", "operator wzywania pomocy przy użyciu GSM" itp,itd... użycie każdej formy wezwania pomocy może narazić na niebezpieczeństwo osoby trzecie, a więc też "starszy operator wolnego ognia na pokładzie" oraz "standardy i zasady używania gestów w komunikacji międzystatkowej".
Litości Marku ale brniesz w demagogię.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
I jeszcze na zakończenie... Na szczęście, w odróżnieniu od niektórych naszych kolegów, oficerowie Kapitanatów Portów są mniej ortodoksyjni. Oni WIEDZĄ, że w czasach gdy każdy może kupić UKF, często gęsto są one używane przez nazwijmy to osoby niepowołane, ale wychodzą z założenia, że lepiej jak osoba niepowołana w razie czego wezwie pomoc niż gdyby nie miała czym i jak jej wezwać... A dywagacje o fałszywych alarmach stawiających pół kontynentu w stan alarmu włóżcie między bajki, ja w każdym razie o czymś takim nie słyszałem...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 11:08 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Ja tak powiem jeżeli chłopcy jednak się ruszą i wypłyną z portu na nieuzasadnione wezwanie to obciążą nas kosztamii tyle , za niewiedzę przyjdzie komuś zapłacić, choć i tak stwierdzę iż to tylko połowa problemu gdyż uniemożliwienie kontaktu z MRCC jest poważniejszą sytuacją ( co do tego jak to proszę poczytać wstecz).

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2355
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jurmak napisał(a):
Na szczęście, w odróżnieniu od niektórych naszych kolegów, oficerowie Kapitanatów Portów są mniej ortodoksyjni.
Jureczku - napisz prostym żołnierskim językiem co co Ci się rozchodzi, bo nie kumam.
Ponieważ gdzieś tam wyżej w poście o fałszywych alarmach (nie o patentach, nie o SRC, tylko o narażaniu życia ratowników) odpowiedziałeś w liczbie mnogiej (oponenci) cytując mnie - to ja się pytam: Gdzie napisałem, że uważam polskie rozwiązania, w temacie procedury uzyskania SRC za słuszne?
Ba, ja nawet o angolskich tak nie pisałem, bo tam (chyba) jest kurs obowiązkowy (nie wiem, nie wypowiadam się).
Wytłumacz - proszę - w jakiej kwestii jestem mnogim ortodoksem?

Natomiast uważam, że powinno się w jakiś sposób wymóc na użytkownikach GMDSS znajomość podstawowych (czyt. używanych bezpośrednio przez użytkownika) elementów owego systemu i podstawowych procedur.

Jaki to miałby być zakres wiedzy? Nie wiem. Można o tym dyskutować, ale gdy zdanie będzie się zaczynało od OET "demagogia!" to dyskusja będzie drętwa.


Aha, bo o tym miał być post. Wsadzasz w moje usta stwierdzenia, których nie wypowiedziałem. Chodzi konkretnie o "pół kontynentu".
Jurmak napisał(a):
A dywagacje o fałszywych alarmach stawiających pół kontynentu w stan alarmu włóżcie między bajki,
Chyba, że za "pół kontynentu" uważasz Stany Zjednoczone. Wtedy całe Twoje zdanie jest nieprawdziwe, gdyż albowiem jeich SAR w samym tylko 2009 roku wydał 4,5 mln USD na akcje związane z fałszywymi alarmami z EPIRB'ów.
BTW 96% alarmów na 406MHz to alarmy fałszywe.

Polecam załącznik. Zrobiłem pdf z prezentacji przygotowanej przez USCG na konferencję NOAA.


Załączniki:
Komentarz: 406 MZz EPIRB - fałszywe alarmy
epirb_false_alert_study.pdf [353.04 KiB]
Pobrane 102 razy

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Marku,
nie wiem jak prawo innych nacji, ale polska Konstytucja powiada, że wolno ograniczac wolność obywatela jedynie gdy zachodzi ISTOTNE zagrożenie życia lub zdrowia osób trzecich.
1. Ile znasz sytuacji, gdy SAR wychodził w morze w ciężkich warunkach sztormowych do fałszywego wezwania z EPIRBA, DSC itp?
2. W ilu z tych przypadków powodem uruchomienia fałszywego wezwania był brak na pokładzie jednostki człowieka z uprawnieniami SRC?
3. Ilu ratowników SAR poniosło uszczerbek na zdrowiu lub śmierc w wyniku tych fałszywych wezwań?

Bo moim zdaniem to zagrożenie jest hipotetyczne liczone w ułamkach promila i jako takie nie uzasadnia w żaden sposób obowiązku posiadania certyfikatu SRC.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17568
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2355
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Skipciu, nie wiem "ile", ale wiem co się dzieje w całkowicie wolnym paśmie obywatelskim.

Wiem też, że wiele zależy od kultury użytkownika (w tym kultury technicznej), wiem, że są - nawet nie daleko Europy - rejony gdzie na ch.16 UHF można posłuchać muzyczki, ale to chyba nie o to chodzi, żeby wytykać błędy, tylko raczej o to, aby znaleźć własną odpowiedź na pytanie "czy regulacja komunikacji radiowej jest potrzebna w ogóle?" a jeśli tak, to "w jakim zakresie?".

Uważam, że jest potrzebna, bo, choć nie eliminuje to ogranicza burdel w eterze i daje "służbom" bicz na pacanów.

Co do zakresu wymaganej wiedzy i sposobu jej sprawdzenia mogę dyskutować :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2011, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
adaswa napisał(a):
to obciążą nas kosztamii

Nie w Polsce, ponieważ jest to dla SAR-u nie opłacalne :D
Taki mały paradoks prawny :-?

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL