Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 21:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 gru 2011, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że to całe żeglarstwo mało przyjemności daje :-P
Ciągłe dylematy; wiązać, nie wiązać ajeżeli już wiązać to kogo, czym i do czego. Nazwać tak czy owak.
Strasznie to stresujące.
Szczęśliwy człowiek jestem bo te problemy są dla mnie ostatno mało istotne. Po prostu nie żegluję. ;)
-----
a przed snem Kuczyńskiego sobie poczytam. Tam wszystko jest proste :D

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2011, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Wiesz, a ja żegluję i nie mam dylematów. Po prostu wiążę najpewniejsze (gdy są potrzebne) i najłatwiej rozwiązywalne (gdy już zbędne) węzły.

W sumie - trzy...

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2011, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Przyznam się, podejrzewałem, że tak to trzeba robić ale bałem się zapytać czy tak jest poprawnie :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2011, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
JasiekN napisał(a):
Ratowniczy wystarczy "złamać" i się rozsypie w palcach.
Kluczowe jest "wystarczy". Czasami, żeby go złamać, trzeba trzech Pudzianowskich i jednego Chucka Norrisa.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
boSmann napisał(a):
a przed snem Kuczyńskiego sobie poczytam. Tam wszystko jest proste :D


Ale i nie całkiem słuszne.

Na spokojnie, bez dylematów, a logicznie.

Na czym polega "szotowy"?

Że jest sobie pętelka, do której "wchodzisz od dołu", przewijasz górą i wracasz "pod" własną linę. Zgadza się?

Na żaglu rolę tej "pętelki" siłą rzeczy pełni oczko, remizka, dziura, whatever w rogu szotowym żagla. W efekcie ściskasz płótno żagla.

Abstrahując od możliwości uszkodzenia - szoty są z reguły dwa. Gdzie zmieścisz drugi?

Ja bardzo często używam szotowego. Do wiązania "dolnej" linki bandery. Do "oczka" wykonanego ratowniczym.

Jak dla mnie - tego rodzaju analiza celowości stosowania różnych węzłów wcale nie powoduje, by żeglarstwo było stresujące. Wręcz przeciwnie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marek napisał(a):
JasiekN napisał(a):
Ratowniczy wystarczy "złamać" i się rozsypie w palcach.
Kluczowe jest "wystarczy". Czasami, żeby go złamać, trzeba trzech Pudzianowskich i jednego Chucka Norrisa.


Mareczku, jak Cię lubię....

"Chuck Norris" to sytuacje skrajne. A wtedy jest potrzebny młotek, a nie marspikiel.

W przełożeniu na codzienność: ratowniczy zazwyczaj rozwiązuję w rękach, na szotowym łamię paznokcie lub używam zębów.

No i pytanie przewrotne zadam. Jeśli ratowniczy się zaciśnie (pracując) na "job twoju mać" - to ilu Chucków byś potrzebował na rozwiązanie szotowego?

Znając Twoją inteligencję i znajomość historii starożytnej - ani jednego. Oleś Macedoński już był podpowiedział, jak to zrobić i czym.

:D :D :D

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Marek, zaczynasz robić za Kuracenta :D jakie są zastosowania ratowniczego? Wiele... np jako cumowniczy, np. do przywiązywania liny do dowolnego ucha, np. do wiązania dwóch lin, np do mocowania bandery i banderek itd, itd... że są do tego inne węzły? No i co z tego? A ratowniczym nie wolno? gdzie to jest napisane? ja generalnie na jachcie używam ratowniczego, wyblinki, refowego i knagowego. Znam jeszcze parę, ale są mi bardzo rzadko przydatne.

BTW gdzie jest napisane, że w szoty musi być wpleciona kausza? Bo z moich obserwacji wynika, że jest to wcale nieczęste rozwiązanie. I przez wielu żeglarzy wcale nie zalecane.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
Cuma powinna być zakończona uchem. I na żaglowcach jest! Ale na dużych sasankach nikomu się nie chce tego robić, a czarterownia na to gdzieś. Rezultat, widoczny w każdym porcie:


Jasne, jasne... bo wiesz, niektórzy to do zeglowania muszą używac cóś więcej niż palec wskazujacy :D zbieraju, mam cztery cumy z uchami.... i wiesz co? co rusz muszę wiazac te ratownicze, alibo palowe na innych linach, bo mi tych czterech nie starcza. c'est la vie :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
boSmann napisał(a):
Przyznam się, podejrzewałem, że tak to trzeba robić ale bałem się zapytać czy tak jest poprawnie :-P


Zbyszku, bo taka prawda.

Ja z natury dosyć tępy jestem, więc dojście do tej prawdy zajęło mi kilkanaście lat.

Bo w życiu są potrzebne ino trzy węzły. Plus czwarty ("katowski" jeśli ktoś planuje się obwiesić). No, ale ten "czwarty" - tu już tak trochę nie "w życiu". :D :D :D :D

To, co teraz napisałem - wcale nie oznacza, że potępiam Pezeżetowski program szkolenia, wymagający od kursanta znajomości bodaj 18 węzłów. Nie, i wcale nie!

Czemu?

Bo lina może być zarówno przyjacielem, jak i (ostatecznym) wrogiem. Patrz wyżej. Trzeba się z nią zaprzyjaźnić, poczuć w palcach, polubić.

Gdy nowa - wykonuje swoją funkcję. Na emeryturze spełni rolę chodniczka przy wejściu na jacht, albo - rozpleciona - będzie "kotkiem" na wantach.

Kilka lat temu wydałem cholernie ciężkie pieniądze (jakieś 50 funtów) na książkę -poradnik.... Oj, psiakość, pożyczyłem, nie mam przy sobie. Ashton? Ktoś podpowie? No, w każdym razie takie cuś grube na pięć centymetrów, zawierające chyba tysiąc węzłów i splotów. "Biblia węzłów". Ze wstydem wyznaję, że znam około 1 procenta tam opisanych węzełków, splotu tureckiego "z pamięci" nie zrobię, a własnoręcznie wykonane chodniczki do łazienki robiłem patrząc w karty tej książki jak sroka w gnat. Zresztą - taki chodniczek, to nic innego jak "splot turecki, tylko walcem przejechany" :D :D :D

Z literatury polskiej - seria "Z węzełkiem" - polecam "Jachtowe roboty bosmańskie". Autorzy - Adam Gańko, Jerzy Dziewulski.

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Zbieraj napisał(a):
Na cumie powinno być ucho!


G..no prawda... :D jak sie samemu płaci za te cumy to się cżłowiek zastanowi... psuć dobrą linę uchem, czy nie psuć. Kawał liny bez żadnych uch ( :D ) da się wykorzystać na wiele sposobów w razie czego. Takiej z uchem już często nie.
Na jachtach często stosuje się jedną cumę do dwóch polerów, nawet jak na jednym końcu jest ucho na drugim trzeba coś zamymłać. Wiesz Zbieraju, taki jacht powiedzmy 8m to nie Zawias gdzie mozna wozic 10 ton róznych cum, cumek, szpringów, lin, linek, holów i innych głupot. Lina czesto bywa wielozadaniowa.

PS. Przypomne tez Zbierajom i Jurmakom, że my tu o jachtach tak więcej, jakby bardziej, w szczególności... :D

PPS. ja u siebie powywalałem wszystkie (prawie) kausze i większość szekli i wreszcie mam błągą ciszę na jachcie i nic mi nie bangla :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ja naprawdę nie rozumiem jaki problem jest przygotować sobie pętle z ratowniczego na cumie przed manewrami, a jesli pętla okaże się za mała to na to też jest chyba jakis sposób.... a gdyby na kei było tylko ucho nie nadajace sie do cumowania po trzebiesku to co za problem ten ratowniczy rozwiązać?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
skipbulba napisał(a):
PS. Przypomne tez Zbierajom i Jurmakom, że my tu o jachtach tak więcej, jakby bardziej, w szczególności...


Ooooo przepraszam bardzo, ale to nie my zaczęliśmy sugerować, że na duuuuuzych statkach wiąże się na cumach węzły ratownicze :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
duże statki to w ogóle zaraz i morskie zawalidrogi. Przeszkadzają w swobodnym żeglarstwie. Ja to bym zakazał. Nawet ratowniczego na cumie nie potrafią zawiązać :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 11:30 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A ile miejsca przy nabrzeżu zajmują? No i przez nie te solasy strasy złamasy...

Ps: na 20m lecą na SSTV Świąteczne obrazki :-)

Niby słyszę dobrze a odbieram zaszumione :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jurmak napisał(a):
ale to nie my zaczęliśmy sugerować, że na duuuuuzych

Z jakiegoś powodu ta sugestia zaczęła się ode mnie, więc wyjaśniam, że wspominałem jakąś luźną rozmowę z (podobno) fachowcem, która nie wiem konkretnie jakich statków dotyczyła, pewnie nie tych duuuuużych sądząc z filmików powyżej. Już zrozumiałem, dajcie spokój :evil: :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
JasiekN napisał(a):
Ashton?

Pewnie mówisz o "Ashley Book of Knots" - tam jest ponad 2000 węzłów

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: JasiekN
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ostatnio, jak sprawdzałam, 3900 - rzeczywiście ponad 2000 :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: JasiekN
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Moniia napisał(a):
ostatnio, jak sprawdzałam, 3900

wiki napisał(a):
contains some 7000 illustrations and more than 3854 entries covering over 2000 different knots

podkreślenie moje :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Moniia napisał(a):
ostatnio, jak sprawdzałam, 3900 - rzeczywiście ponad 2000 :D


Kurczę, wydawało mi się, że już pół godziny temu wysłałem Tobie i Wojtkowi podziękowanie za pomoc w przypadku ostrego ataku sklerozy. Coś post wcięło, jakaś amba.

A temu facetowi, co mu tą książkę pożyczyłem, i już mi 4 miesiące zalega - obiecuję groźbę karalną, z nadzieją na okoliczności łagodzące :D :D :D

On też czyta to forum

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Załącznik:
Komentarz: to starsze wydanie, na nowszym jest 3900... Foto z Amazon.co.uk
Ashley.jpg
Ashley.jpg [ 39.32 KiB | Przeglądane 5933 razy ]


Ja się z Wiki nie będę spierała, myślę, że wydawca wie co miał na myśli.. Ashley jeśli wprowadzał jakiś węzeł, to dlatego że różnił się wystarczająco aby był oddzielnym węzłem. Autor z Wiki ma na myśli zapewne fakt, że wiele jest wersjami tego samego, używanymi w różnych miejscach lub różnym celu...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Cieniasy! Ja mam Encyclopedia of Knots and Fancy Rope Work - Graumonta i Hensela, wydaną w Cambridge (spoko, to jest amerykański Cambridge z Maryland :D ). Zawiera 3668 węzłów.
O 3660 za dużo :lol: :lol: :lol:
A jest to wydanie czwarte z 1970 r.Teraz pewnie już doszli do 5000 :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zbieraj napisał(a):
spoko, to jest amerykański

Bo Hamerykańce będą mieli nowe godło - biustonosz opasujący kulę ziemską...
.

.

.

Na całym świecie pier(w)si. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Zbierajku miły, a gdzie Ty się doliczyłeś tych pięciu dodatkowych, co potrzebne?

Hint: 3668 minus 3660 równa się osiem... O pięć za dużo.

Natomiast mojego zdania nie zmienisz.

Zabawa liną jest przyjemnością samą w sobie. Adeptom żeglarstwa trzeba to po prostu sprzedać, tak jak na początek w szkółce musiałem kuć, że "nad murawą czerwone połyskują buty, bije blask z karabeli, świeci się pas suty..."

A dopiero po paru latach popieprzyłem tą freblówkę, by zachwycić się pięknem Mickiewiczowskiego języka.

Popieprzyłem? Nie do końca. Doceniłem, że ta freblówka była jednak potrzebna

Ja tam pani Abakanowicz nie jestem, ale z wytworzenia własnemi rencami paru wyrobów użytkowych z czystej, bawełnianej linki fi 12 (do domu) się cieszę. A jeszcze bardziej z kilkunastu innych wyrobów (też "tymi rencami) wykonanych na rozmaitych jachtach, w rozmaitych rejsach.

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17663
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Stara Zientara napisał(a):
Bo Hamerykańce będą mieli nowe godło - biustonosz opasujący kulę ziemską...

A to nie miało być już takie godło ZSRR w latach 50-60-tych? Jak Sputnik, Łajka, Gagarin, a potem Tiereszkowa - w kosmos polecieli... Przynajmniej tak mię Ojce tłumaczyli... :roll:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
robhosailor napisał(a):
A to nie miało być

Miało - czasy się zmieniają :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17663
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Stara Zientara napisał(a):
czasy się zmieniają :)

Na szczęście! :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 18:44 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
robhosailor napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
czasy się zmieniają :)

Na szczęście! :D


Nie wieszczcie bo na Ziemię zaczną spadać pałeczki...

:-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jacek Woźniak napisał(a):
Nie wieszczcie bo na Ziemię zaczną spadać pałeczki...

koreańskie?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2011, o 19:24 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Pan wypluje to słowo...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 23:00 

Dołączył(a): 2 lis 2011, o 10:26
Posty: 155
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: w szufladzie
Yigael napisał(a):
Uprzęże się robi z taśmy a wiąże się do nich linę ósemką a nie tatrzańskim skrajnym, bo primo mniej linę osłabia, secundo po szarpnięciu związanym z wyłapaniem lotu łatwiej rozwiązać.

Nareszcie jakiś fajny temat na forum zeglarskim.
Ja właśnie wiażę się do uprzęży ratowniczym, i wielu innych wspinaczy, którzy widzą mój sposób wiązania, adoptują go bardzo chętnie, ponieważ (mogę się założyć) po pieknym locie szybciej rozwiażesz ratowniczy niż ósemke, zwłaszcza jak masz zmęczone palce i przedramiona. ósemka jest wezłem zaciskającym się, a skrajny tatrzański nie. to jego przewaga


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2011, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Zainteresowałeś mnie.

Jeśli chodzi o wspinaczkę - nie znam się, więc muszę Ci wierzyć.

Ja tam wolę po płaskim, choć czasem skosmaconym :D :D :D :D

Wyjaśnij, jednak, proszę, w którym momencie taternik może użyć albo "ósemki", albo "tatrzańskiego skrajnego" (po żeglarsku - "ratowniczego", a po angielsku "bowline"), do tego samego zastosowania?

Jak dla mnie są to węzły o absolutnie rozłącznym zakresie stosowania, o czym świadczą ich konstrukcja, kierunki działania sił...

Jak zrozumiałem, w górach można się "ósemką" do czegoś przywiązać?

Jako się rzekło - nie jestem taternikiem. Pytam, i o wyjaśnienie proszę.

Naprawdę, no offence. Ciekawość. Być może - nieznane mi zastosowanie ósemki.

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2011, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
JasiekN napisał(a):
Jak zrozumiałem, w górach można się "ósemką" do czegoś przywiązać?

Bo żeglarska ósemka i taternicza ósemka to dwa zupełnie różne węzły.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL