Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 18:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 gru 2011, o 19:52 

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 12:33
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
leo828 napisał(a):
Cape napisał(a):
I od tego bym zaczął.


Ja od Standard Horizona. Mam 180 i jestem więcej niż zadowolony.

I w sumie to na nim bym skończył. Reszta tych bajerów jest zbędna.
Oczywiście, jeśli dla Grega wydanie 2-3 tys. funtów to nie problem, to nie ma o czym mówić.


Leo Własnie w tym problem. Wydanie tej kasy nie jest łatwe ale z czasem różne urzadzenia moga sie przydać. Więc trzeba zacząc od kupna takiego aby chcąc np. dokupic radar( dla mnie dośc ważny bo we mgle tumanieje:))) nie musiec ponownie kupowac chatplotera tylko korzystac z tego co juz go kupiłem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 19:54 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
To kup taki radar co będzie gadał z tym co już masz. Przecież za jakiś czas może się okazać, że to cudo jest już przestarzałe bo w między czasie wprowadzono do użytkowania nowy standard czy język komunikacji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 19:55 

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 12:33
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
SlaWasII napisał(a):
SlaWasII napisał(a):
Zdarza się przy ręcznym sterowaniu, że w zasięgu wzroku brak punktów odniesienia
Stara Zientara napisał(a):
Horyzont znika? :)

Przecie to dokładnie napisałem. Czasem znika... a nie? :-(
(o oczywistym na nieruchomy obiekt na horyzoncie nie ma co dyskutować)
Stara Zientara napisał(a):
Sterowanie wg kompasu to najgorszy sposób sterowania.

Tego nie wiedziałem... :oops: Nie ma gorszych? Qrcze, nie wkręcajta żeglarza szuwarowego, ino wytłumaczcie! Mam zawołać Kuracenta? ;)


Znajdujemy sobie SłAwku gwiazdke, umiejscawiamy ja np na salingu i tak sobie płyniemy
wtedy jak za nami płynie wąż to nie moze nas podac do obrońców praw węży że sobie kregosłóp złamał płynąc za nami:)))

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

To co mam nie musi sie komunikowac z niczym. Wiekszośc osób pisze że nalezy zacząc od chatplotera. Rozumiem ze z wbudowanym GPS

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Lub na początek kupic radar ale z takim wyswietlaczem co moze pracowac za chatplotera. I dalej wiem ze nic nie wiem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Greg. napisał(a):
Rozumiem ze z wbudowanym GPS

Oczywiście. Dla mnie słowo ploter automatycznie oznacza wbudowany GPS.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 20:09 

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 12:33
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
To powiedz jeszcze Krzysku Czy garmin czy co innego. Chyba C-Map sa lepsze a cena wydaje mi sie taka sama


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Cape napisał(a):
Należy wybrać sobie jakiś punkt na niebie, czy horyzoncie...
Greg. napisał(a):
Znajdujemy sobie SłAwku gwiazdke...
Jaja sobie robicie, albo niejasno się wyraziłem.
Jeszcze raz.
Nie ma gwiazd, nie ma horyzontu (mgła, ulewa, pochmurno, nów, ląd dalej niż widnokrąg z grotmasztu). Do tego brakło prądu, totalna awaria po burzy. Jedyny działający lapek jest wodonieszczelny i padł po wyniesieniu na deszcz.
Rumpel sprawny. Alkohol z kompasu nie wypity...
Wszystko. :lol:

Obrazek

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 20:21 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Greg. napisał(a):
dla mnie dośc ważny bo we mgle tumanieje
.

Jak wszyscy.

Wiem, że to będzie offtop ale...

Piszesz, że zamierzasz popłynąć w świat. Z zamiarem niewrócenia na czas :). To mam pytanie - gdzie ci się śpieszy?

Radar jest przydatny, kiedy musisz wejść do portu we mgle. Ale ty przecież nie musisz, prawda? Możesz rzucić kotwicę i poczekać na dogodne warunki.
Że we mgle może cię coś rozjechać? Kiedy w tym roku szliśmy przez Biskaje to statki widziałem tylko wtedy, gdy przecinaliśmy rutę a potem, przez cztery dni nie widziałem żywej duszy. Bo one, te statki, to pływają po swoich autostradach a poza nimi raczej nie mają czego szukać. Z tego samego powodu nie potrzebujesz AIS'a

Po trzech latach obserwowania okolic Soletu mogę ci powiedzieć, że poza kilkoma weekendami w roku, możesz spokojnie płynąć w odległości 2-3 mil od angielskiego brzegu nie martwiąc się, że kogoś rozjedziesz. Bo tam nikogo nie ma.

Radary, AIS'y, autopiloty i inne systemy integrowane możesz znaleźć na wielu jachtach stojących w angielskich marinach. Wiesz co łączy te jachty? Zarośnięte mchem cumy. Te które naprawdę pływają mają najczęściej jeden, niezawodny system zintegrowany - zdrowy rozsądek i doświadczenie swojego skipera.

Czy ktoś mi może powiedzieć, po co na Boga, podpinać autopilot do chartplottera?!

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
leo828 napisał(a):
Czy ktoś mi może powiedzieć, po co na Boga, podpinać autopilot do chartplottera

Nie wiem, choć oba te urządzenia sobie cenię. Ale nie muszą być zintegrowane.
Greg. napisał(a):
To powiedz jeszcze Krzysku Czy garmin czy co innego

Na to Ci nie odpowiem. Ja mam Garmina, ale do Garmina tylko mapy Garmina, a te nie są tanie. Myślę, że każdy ploter jest dobry.
SlaWasII napisał(a):
Nie ma gwiazd, nie ma horyzontu (mgła, ulewa, pochmurno, nów, ląd dalej niż widnokrąg z grotmasztu).

No to się może zdarzyć, lub inaczej. Zdarzało mi się pływać przy takiej wilgotności powietrza, że płynęło się w taką czarną maź. Również w Grecji.
SlaWasII napisał(a):
brakło prądu,

No to i tak kompasu nie widzisz, bo nie jest oświetlony :lol: Chyba, że masz latarkę, tzn baterie, tzn ręczniak z bateriami :D
Ale kiedyś oświetlałem kompas spławikiem z fosforem. Prąd był, ale dioda w kompasie nie świeciła.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 20:37 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
SlaWasII napisał(a):
Nie ma gwiazd, nie ma horyzontu (mgła, ulewa, pochmurno, nów, ląd dalej niż widnokrąg z grotmasztu). Do tego brakło prądu, totalna awaria po burzy. Jedyny działający lapek jest wodonieszczelny i padł po wyniesieniu na deszcz.


To wtedy płyniesz na kompas, ale...

Stara Zientara napisał(a):
Sterowanie wg kompasu to najgorszy sposób sterowania.


:D

Poza tym jest jeszcze wiatr, są fale...
Bardzo rzadko zdarza się, żeby absolutnie nic nie było widać.

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
jesli wybierasz się tylko na Bałtyk to zdecydowanie coś pod c-mapa moim zdaniem, jesli dalej to Garmin.
Ja mam Garmina i to na wypasie :) jest minimalnie gorszy na Bałtyku od c-mapa, a sporo droższy :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 21:21 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Greg. napisał(a):
Czy garmin czy co innego. Chyba C-Map sa lepsze a cena wydaje mi sie taka sama


Dla mnie wyznacznikiem, w przypadku map, jest cena. A wydaje mi się, że c-map jest najtańszy. A masz na nim wszystko co ci potrzebne do bezpiecznego pływania.

Poza tym możesz ściągnąć z netu darmówki c-map 93.

W sumie Garmina też można ściągnąć :)

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
leo828 napisał(a):
A wydaje mi się, że c-map jest najtańszy

Pytanie na które nie znam odpowiedzi. Dokładność, tzn na ile mapa danego regionu ma podejściówki, plany portów itp. Garmin pod tym względem jest bardzo dobry. Bo to nie sztuka tanio kupić mapę np Śródziemnego, jak na niej będą tylko generalki.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 21:34 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Lista map w pakiecie MW1 czyli Morze Śródziemne

http://ww1.jeppesen.com/marine/lightmar ... =M-EM-M917

Kosztuje ok. 270 funtów

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2011, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
leo828 napisał(a):
Lista map w pakiecie MW1 czyli Morze Śródziemne

leo828 napisał(a):
Kosztuje ok. 270 funtów

Bardzo dobra i tania mapa. Taka, jaka jest potrzebna.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
SlaWasII napisał(a):
Nie ma gwiazd, nie ma horyzontu (mgła, ulewa, pochmurno, nów, ląd dalej niż widnokrąg z grotmasztu). Do tego brakło prądu, totalna awaria po burzy. Jedyny działający lapek jest wodonieszczelny i padł po wyniesieniu na deszcz.
Rumpel sprawny. Alkohol z kompasu nie wypity...


eee, nie... jak wydumana, absurdalna katastrofa, to jedź po wszystkim, alkohol wypity (również z kompasu), rumpel złamany, żagle podarła "moc nieludzka" itd... wtedy używasz EPIRBA :)

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

leo828 napisał(a):
Poza tym możesz ściągnąć z netu darmówki c-map 93.


"darmówki" ? :D :D :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 08:44 

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 12:33
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Sławku bez kompasu sie nie da wierz mi .

leo828 napisał(a):
Że we mgle może cię coś rozjechać? Kiedy w tym roku szliśmy przez Biskaje to statki widziałem tylko wtedy, gdy przecinaliśmy rutę a potem, przez cztery dni nie widziałem żywej duszy. Bo one, te statki, to pływają po swoich autostradach a poza nimi raczej nie mają czego szukać. Z tego samego powodu nie potrzebujesz AIS'a


Jest grupa statków nie pamietam nazwy, które nie trzymaja sie rut. Ro-ro ale nie pamietam naprawde. Sa najszybsze i dla tego nie musza sie trzymac szlaków. Jedynie na podejściówce

leo828 napisał(a):
możesz spokojnie płynąć w odległości 2-3 mil od angielskiego brzegu nie martwiąc się, że kogoś rozjedziesz. Bo tam nikogo nie ma.


Nie lubie pływac blisko brzegu szczególnie jesli jest to brzeg zawietrzny. Zawsze mam wtedy przed oczami awarie silnika

leo828 napisał(a):
Lista map w pakiecie MW1 czyli Morze Śródziemne

http://ww1.jeppesen.com/marine/lightmar ... =M-EM-M917

Kosztuje ok. 270 funtów


Ile taki sam zestaw kosztuje w C-MAp


leo828 napisał(a):
Poza tym możesz ściągnąć z netu darmówki c-map 93.

W sumie Garmina też można ściągnąć
Greg. napisał(a):
Czy garmin czy co innego. Chyba C-Map sa lepsze a cena wydaje mi sie taka sama


Dla mnie wyznacznikiem, w przypadku map, jest cena. A wydaje mi się, że c-map jest najtańszy. A masz na nim wszystko co ci potrzebne do bezpiecznego pływania.

Poza tym możesz ściągnąć z netu darmówki c-map 93.

W sumie Garmina też można ściągnąć :)


Ale tylko generalki z mała ilościa portów


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Greg. napisał(a):
Sławku bez kompasu sie nie da wierz mi .


ależ oczywiście, że da się :D jest jedynie kwestia czy warto:)

Greg. napisał(a):

Jest grupa statków nie pamietam nazwy, które nie trzymaja sie rut
chociażby kutry wszelakie :D

Greg. napisał(a):
leo828 napisał(a):
Lista map w pakiecie MW1 czyli Morze Śródziemne

http://ww1.jeppesen.com/marine/lightmar ... =M-EM-M917

Kosztuje ok. 270 funtów


Ile taki sam zestaw kosztuje w C-MAp


mapy z jappesena to włąsnie c-map.

a te "darmówki" c-mapa to nie tyle darmówki, co nielegalne kopie. Tak dla jasności.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 10:05 

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 12:33
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
skipbulba napisał(a):
a te "darmówki" c-mapa to nie tyle darmówki, co nielegalne kopie. Tak dla jasności.
skipbulba napisał(a):
Greg. napisał(a):
Sławku bez kompasu sie nie da wierz mi .


ależ oczywiście, że da się jest jedynie kwestia czy warto:)


Ile masz kompasów na łódce? Tylko te ręczne też policz:)

skipbulba napisał(a):
chociażby kutry wszelakie


Ale sa tez duże.

skipbulba napisał(a):
mapy z jappesena to włąsnie c-map.


Oczywiściie zacmiło mnie Ile w takim razie kosztuje garmin na ten obszar?

skipbulba napisał(a):
a te "darmówki" c-mapa to nie tyle darmówki, co nielegalne kopie. Tak dla jasności.


A czy sa tak dokładne jak orginały? Bo je chyba mozna stosowac ale tylko na lapku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Greg. napisał(a):
Ile masz kompasów na łódce? Tylko te ręczne też policz:)


w sensie magnetycznych? dwa. Jeden w kokpicie, drugi w namierniku. Pierwszego używam bardzo rzadko, drugie wcale (ostatni raz z 6 lat temu)

Greg. napisał(a):
Ale sa tez duże.


Są, są... chodził mi jedynie o przykład, bo kutrów jest zatrzęsienie i nijak nie pływają po rutach :D

Greg. napisał(a):
Oczywiściie zacmiło mnie Ile w takim razie kosztuje garmin na ten obszar?


300 - 400 dolców czyli porównywalna cena, zasięg map garmina jest mniejszy. Mnie ( a właściwie mojego wspólnika) cały Baltyk i Pólnocne do Isselmeer kosztował 1300 czy 1400zł.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

skipbulba napisał(a):
skipbulba napisał(a):
a te "darmówki" c-mapa to nie tyle darmówki, co nielegalne kopie. Tak dla jasności.


A czy sa tak dokładne jak orginały? Bo je chyba mozna stosowac ale tylko na lapku


Nie wiem czy tylko ale nie widziałem ich nigdzie indziej jak na laptopie. Są dokładne jak oryginyłay, są jedynie nielegalne... kradzione jeśli komuś to przeszkadza rzecz jasna :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Greg. napisał(a):
Oczywiściie zacmiło mnie Ile w takim razie kosztuje garmin na ten obszar?

Kilka razy więcej. Garmin ma mapy małe, średnie i duże. Ich dokładność jest taka sama, ale duże wychodzą najtaniej, biorąc pod uwagę akwen.
Popatrz tu
http://my.garmin.com/mapCoverage/coverage.faces

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
przesadzasz Cape, 270 funtów to 270 x 5,3 = 1431 zł.
MApa Bluechart g2 obejmująca całe śródziemne to np. EU718L i kosztuje 364 dolce.
Mapa Bluechart g2 na Morze Czarne i Azowskie to RU002R i kosztuje 289 dolców.
czyli razem 2220zł czyli ca 50% drożej a nie kilkakrotnie.
ale już mapa EU802X obejmująca całe śródziemne bez Czarnego, ale z Kanarami i caly wybrzeżem atlantyckim kosztuje 428 dolców czyli 1455zł tyle samo co C-map :D
a mapa EU718L czyli całe Śródziemne to 364 dolce czyli 1237zł czyli dwie stówy taniej niż podany c-map :D
:D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
skipbulba napisał(a):
MApa Bluechart g2

Tylko, że taka mapka z dopiskiem vision kosztuje już sporo więcel. Link podałem. A mój 525 tych bez vision nie czyta :evil:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
uuu.. to lipa faktycznie, u mnie na G. GPSMap 720i chodzą bez problemu:)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2011, o 17:35 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Każdy ma swoje preferencje, to jest oczywiste.

Moim zdaniem za C-map przemawia kilka rzeczy. Cokolwiek by nie powiedzieć to prezentują najlepszą jakość za swoją cenę. Można znaleźć lepsze mapy ale wątpię czy tańsze. A C-map oferują wszystko to, co jest na mapach papierowych plus jeszcze trochę. A moim zdaniem to wystarczy. Do tego OpenCpn czyta C-map a nie czyta Garmina.

Greg, na twoim miejscu przyjrzałbym się bliżej firmom Standard Horizon i Simrad. Plotter SH są od zawsze w czołówce we wszystkich testach porównawczych. To samo dotyczy radia VHF, zarówno stacjonarnych jak i ręcznych. O radarach Simrada nic ci nie powiem, bo mnie one nie interesują. Zawsze znajdę lepszy sposób na wydanie 1000+ funtów. Ale mam autopilota (rumplowego) Simrada i ten bije na głowę Raymarine.

Zresztą, na twoim miejscu, od razu przekreśliłbym wszystko co ma na sobie logo Raymarine. Ten sprzęt jest dla snobów z grubą kasą. Za połowę ceny dowolnego urządzenia Raymarine znajdziesz na rynku to samo innego producenta. Dzisiaj widziałem taką reklamę. Zestaw Raymarine ST60+: Sonda, log i wiatrowskaz. Cena - 1200 funtów. Ten sam zestaw NASA Clipper kosztuje 480 funtów czyli 40% tamtej ceny!!! I tak jest ze wszystkim. Plottery Raymarine pracują na mapach Navionics. Sam sobie porównaj ceny Navionics i C-map.

skipbulba napisał(a):
a te "darmówki" c-mapa to nie tyle darmówki, co nielegalne kopie. Tak dla jasności.


Płacisz za nie? :)

Greg. napisał(a):
Nie lubie pływac blisko brzegu szczególnie jesli jest to brzeg zawietrzny.


Przecież to jest najprzyjemniejsze w żeglowaniu. Przepływanie Atlantyku w poprzek jest nudne.

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2011, o 10:15 

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 12:33
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
leo828 napisał(a):
Przecież to jest najprzyjemniejsze w żeglowaniu. Przepływanie Atlantyku w poprzek jest nudne


Uwielbiam nudę. Zebys wiedział jak ja lubie sie nudzic. Całe zycie w biegu nauczyło mnie doceniac nude :D

leo828 napisał(a):
Zresztą, na twoim miejscu, od razu przekreśliłbym wszystko co ma na sobie logo Raymarine. Ten sprzęt jest dla snobów z grubą kasą. Za połowę ceny dowolnego urządzenia Raymarine znajdziesz na rynku to samo innego producenta. Dzisiaj widziałem taką reklamę. Zestaw Raymarine ST60+: Sonda, log i wiatrowskaz. Cena - 1200 funtów. Ten sam zestaw NASA Clipper kosztuje 480 funtów czyli 40% tamtej ceny!!! I tak jest ze wszystkim. Plottery Raymarine pracują na mapach Navionics. Sam sobie porównaj ceny Navionics i C-map

Z Raymarine mam pilota.

Mozesz dac link do jakiegos chatplotera który sprawdza sie w praktyce z C-Map


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2011, o 13:13 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Koledzy jak już rozmawiacie o chartploterach to podłączę się pod dyskusje z pytaniem. Zakładając, że jest radar podłączony do chartplotera i tak się złożyło, nie mam mapy na dany rejon. Czy wskazania radaru będą widoczne na chartploterze?
pozdrawiam
Maciek

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2011, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
u mnie tak ,ale ja mam osobno radar i chartplotter. Nijak sie nie chcą dogadać mój JCV z Garminem :P

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2011, o 14:12 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No właśnie a ja się zastanawiam czy jak jest to w "sieci" czy będzie radar gadał. Podobno nie, ale chciałbym to zweryfikować u źródeł :)

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2011, o 16:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Greg. napisał(a):

leo828 napisał(a):
Zresztą, na twoim miejscu, od razu przekreśliłbym wszystko co ma na sobie logo Raymarine. Ten sprzęt jest dla snobów z grubą kasą. Za połowę ceny dowolnego urządzenia Raymarine znajdziesz na rynku to samo innego producenta. Dzisiaj widziałem taką reklamę. Zestaw Raymarine ST60+: Sonda, log i wiatrowskaz. Cena - 1200 funtów. Ten sam zestaw NASA Clipper kosztuje 480 funtów czyli 40% tamtej ceny!!! I tak jest ze wszystkim. Plottery Raymarine pracują na mapach Navionics. Sam sobie porównaj ceny Navionics i C-map


Leszku, to niezupelnie jest tak jak piszesz :) Nie mam zadnego urzadzenia Raymarine
( autopilot jest jeszcze Autohelma z przed wykupu) Mam NASA Clipper Duet ale
zestawy NASA Wind bym nie polecal, bo to zdecydowanie najslabsze urzadzenie z dostepnych na rynku. Polecane do amatorskiej zeglugi przybrzeznej. Jest kilka polek cenowych i walory urzadzen sa zazwyczaj adekwatne do ceny :)

Mozesz dac link do jakiegos chatplotera który sprawdza sie w praktyce z C-Map


W stycznowym YM jest porownanie budzetowych ( do 500 funtow) ploterow.
Zdecydowanie najlepszym okazal sie Digital Yacht 500 A ( ktorego mam od roku i ocene potwierdzam , kosztuje 500 funtow ale ma wbudowany odbiornik AIS )
Drygie miejsce Standard Horizon CP 180 ( ma 2 wersje z wewnetrzna i zewnetrzna antena ) Leszak , jak pamietam , taki ma podobnie jak moj Przyjaciel ktory jest bardzo zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2011, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kacfil napisał(a):
Zakładając, że jest radar podłączony do chartplotera i tak się złożyło, nie mam mapy na dany rejon. Czy wskazania radaru będą widoczne na chartploterze?

Nigdy nie miałem przyjemności obsługiwać, dotykać, macać współczesnego radaru. W wojsku będąc obsługiwałem radar nawigacyjny polskiej produkcji z Radwaru, który zainstalowany był na okręcie MW WOP i wówczas map elektronicznych to chyba jeszcze na świecie nie było. Rolą radaru wówczas a i zapewne dzisiaj jest zobrazowanie echa odbitego od przeszkód, więc mapa jest mu do niczego nie potrzebna. Na pewno współczesna technika pozwala nałożyć na siebie obraz echa z elektroniczną mapą, ale również oba te obrazy mogą na czartpotterze występować osobno.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL