Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 wrz 2025, o 14:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 250 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 sty 2012, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NuSz0Xabsxg&feature=endscreen&NR=1[/youtube]

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2012, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SebEire napisał(a):
https://www.youtube.com/watch?v=NuSz0Xabsxg&feature=endscreen&NR=1


To nie ten statek i nie ten wypadek.
Na filmiku jest kilka ujęć z wypadku.... z cieknącym wściekle basenem, na Carnival Paradise, z 2009 roku!!

Spójrz może chociaż na komentarze pod filmikiem na Youtube - zanim go tu powiesisz......

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2012, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Ups...
To przepraszam za niedopatrzenie.

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2012, o 20:48 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Włosi jak zwykle przesadzili z obchodami rocznicy. Tym razem obchody 100 rocznicy zatonięcia Tytanica :D

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2012, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10946
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1341
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
newlifejs0778 napisał(a):
Włosi jak zwykle przesadzili z obchodami rocznicy. Tym razem obchody 100 rocznicy zatonięcia Tytanica :D

Chcieli powtorke dokladna zrobic...
Wszystko popsul wiatr - jak to wyzej i trafnie zauwazyl pierdupierdu, gdyby wialo z W, to CC zrobilby grzyba i pewnie zatonal.
Strach pomyslec o mozliwej liczbie trupow, skoro nawet katastrofa w idealnych warunkach meteo i przy samym brzegu pociagnela za soba smierc jedenastu osob i z pewnoscia bedzie ich wiecej.
Analogie z Titanic ( pomijajac bzdury typu "wnuczka", czy inna pociotka, tam byla ) sa dosc uzasadnione: Nowoczesny statek zbudowany wedlug najnowoczesniejszej technologii, korzystajacy z cudow nawigacji kosmicznej i spelniajacy wszystkie miedzynarodowe normy, przewraca sie i tonie... i to szybko. Choc nie powinien!
Znana prawda, ze ludzka glupota jest duzo gorsza od najstraszniejszych sztormow, widocznie nie zostala uwzgledniona przez inzynierow, okretowcow i specow od norm i certyfikacji.
Jest i inna prawda: im wiecej pasazerow na jednym statku, tym wiekszy zysk.
Catz Ponury

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 00:14 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Catz napisał(a):
Nowoczesny statek zbudowany wedlug najnowoczesniejszej technologii, korzystajacy z cudow nawigacji kosmicznej i spelniajacy wszystkie miedzynarodowe normy, przewraca sie i tonie... i to szybko. Choc nie powinien! Catz Ponury


i potwierdza się prawda znana od zarania dziejów i w każdej materii - najważniejszy jest łącznik pomiędzy tymi cudami techniki a światem zewnętrznym czyli człowiek obsługujący. Czynnik ludzki niestety jest najbardziej zawodny .

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 01:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13905
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1641
Otrzymał podziękowań: 2396
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Catz napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Kilka animacji NMA

Bzdury... Statek jest skonczony.

Skąd te przypuszczenia ?
Nie w tej " wadze ", a jednak MT Exxon Valdez po remoncie i zmianie przeznaczenia , nazwy ...wrócił do służby.
http://pl.wikipedia.org/wiki/MT_Exxon_Valdez

http://www.rp.pl/artykul/275010,275722_ ... xxona.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Catz napisał(a):
Choc nie powinien!

Jasne, że nie powinien.
Ale technika i fizyka są bezlitosne.
Szczęście, że meteorologia pomogła.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Obrazek

Nawiasem mówiąc, szkoda mi tego człowieka... tak po ludzku, przykre to...

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Catz napisał(a):
i to szybko.

Szybko :?:
Od momentu kiedy statek uderzył w skały do momentu kiedy osiadł na kolejnych skałach minęła 1h czasu. W tym czasie gdyby kapitan nie zawiódł mógłby przeprowadzić większość ewakuacji w kontrolowany sposób.
Wojciech1968 napisał(a):
Skąd te przypuszczenia ?

Bo Exxon Valdez miał pływalność zapewnioną przez resztę kadłuba. Dzięki bogu w tym przypadku nie całe paliwo wypłynęło do wód Alaski. Tutaj mamy do czynienia z inną sytuacją.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14378
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1964
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Co innego Wojtuś tankowiec , a co innego taki super -pasażer.
W tankowcu masz tylko kadłub , zbiorniki/ładownie i instalacje ich napełniania/opróżniania.
Tutaj masz kabiny, sale , restauracje, teatry, kasyna z meblami i inym wyposażeniem wartym ciężką kasę. A to nie lubi leżeć w słonej wodzie.
Więc oprócz załatania dziury jak w tankowcu pewnie trzebaby większość wyposażenia statku zamienić na nowe......
A to już są ogromne koszty. I jeszcze jedej aspekt. Tankowcem pływa zawodowa załoga.
IMHO nawet po wyremontowaniu i zmianie nazwy statku nie będzie się on cieszył dużą popularnością wśród wycieczkowiczów. Ludzie są przesądni.....
Można ich przyciągnąć korzystną ceną, ale czy to się będzie firmie opłacało ?
IMHO lepiej wziąć odszkodowanie i wybudować nowy.....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 10:44 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
SlaWasII napisał(a):

Nawiasem mówiąc, szkoda mi tego człowieka... tak po ludzku, przykre to...



A mnie szkoda ludzi w sensie ogółu istot wydaje się myślących. Zarówno katastrofa CC jak i tego na T pokazuje jak ludzka buta jest tragicznie weryfikowana przez naturę. Tamten miał być niezatapialny ten super bezpieczny, przez te wszystkie giepsy, ecidisy, procedury. A mechanizm zatonięcia ten sam, długa dziura w burcie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kolos napisał(a):
Od momentu kiedy statek uderzył w skały do momentu kiedy osiadł na kolejnych skałach minęła 1h czasu. W tym czasie gdyby kapitan nie zawiódł mógłby przeprowadzić większość ewakuacji w kontrolowany sposób

Zastanawia mnie, że gdy kapitan kompletnie się pogubił, działał nieracjonalnie, to nikt z oficerów nie reagował. Np żaden z oficerów nie powiadomił stacji brzegowej o prawdziwej sytuacji statku.
Kurczak napisał(a):
Więc oprócz załatania dziury jak w tankowcu pewnie trzebaby większość wyposażenia statku zamienić na nowe......

Concordia będzie podniesiona i będzie pływać dalej. Jej uszkodzenia w stosunku do wartości statku nie są duże.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Krzysiu, nie mamy danych, by cokolwiek osądzać.

Mogę tylko wyrażać własne zdanie - oraz wątpliwości.

Idzie mi o ukształtowanie dna. Parę metrów w bok - i plum. Zresztą, ratownicy się właśnie tego obawiają, do wnętrza statku puszczają robota, nie płetwonurków.

A jak będzie "plum" to i koszty wydobycia statku w jednym kawałku (celem remontu) ciutę wzrosną, prawda?

Pożyjemy - zobaczymy.

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Cape napisał(a):
Zastanawia mnie, że gdy kapitan kompletnie się pogubił, działał nieracjonalnie, to nikt z oficerów nie reagował.

Też mnie to zastanawia. Uważam, że jaki kapitan tacy oficerowie. On był na pokładzie Panem Bogiem a nie drugim po Bogu. Dobrał sobie "przydupasów" i żaden z nich nie chciał się wychylać.
Cape napisał(a):
Jej uszkodzenia w stosunku do wartości statku nie są duże.

Zgadza się, jednak trzeba pamiętać o innej kwestii, najważniejszej: Jak tanio i bezpiecznie podnieść CC :?: Tutaj jest haczyk, jeśli znaaacznie taniej oraz bezpieczniej będzie ją pociąć przed podniesieniem to tak zrobią.
Jak dla mnie wszystko będzie się rozbijać o bilans finansowy ubezpieczyciela oraz właściciela.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
JasiekN napisał(a):
i plum

Jak zrobi plum, to będzie inna sytuacja. Ale podnoszono statki z dna (całkowicie zatopione) nawet po kilkuletnim tam pobycie i remontowano.
Kolos napisał(a):
Jak tanio i bezpiecznie podnieść CC

Załatać dziurę i wypompować wodę.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Cape napisał(a):
Załatać dziurę i wypompować wodę.


Jakież to proste!

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 11:29 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
Cape napisał(a):
Concordia będzie podniesiona i będzie pływać dalej. Jej uszkodzenia w stosunku do wartości statku nie są duże.


Kurczak napisał(a):
Co innego Wojtuś tankowiec , a co innego taki super -pasażer.
W tankowcu masz tylko kadłub , zbiorniki/ładownie i instalacje ich napełniania/opróżniania.
Tutaj masz kabiny, sale , restauracje, teatry, kasyna z meblami i inym wyposażeniem wartym ciężką kasę. A to nie lubi leżeć w słonej wodzie.


No właśnie - to samo myślałem. Mebelki, masa kabelków do wymiany itd... To nie trochę blach i rur tankera. Nie jestem pewien co do opłacalności podniesienia i remontu takiej jednostki, pomijając kwestię technicznego podniesienia takiego kolosa...

Burtę załatać w zasadzie nie problem, ale większość elektryki i zabudowy wnętrza (wszystko co wodę dostało) trzeba by robić od nowa...

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

JasiekN napisał(a):
Cape napisał(a):
Załatać dziurę i wypompować wodę.


Jakież to proste!


Nie słyszałeś Jasiu o opasce z żagla??? :-P

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1912
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek Woźniak napisał(a):
A mechanizm zatonięcia ten sam, długa dziura w burcie.

Noo i plus grawitacja :)

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
JasiekN napisał(a):
Jakież to proste!

Poczekamy pół roku i się przekonamy. :D

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
meping napisał(a):

Nie słyszałeś Jasiu o opasce z żagla??? :-P


Ależ oczywiście, że słyszałem! I nawet jakieś pierdoły na ten temat musiałem opowiadać na egzaminie na sternika.

Na morskiego i kapitana pytali już o bardziej realne sprawy :D :D :D

A tak całkiem poważnie. Założenie "plastra" z żagla na konkretne miejsce uszkodzonego kadłuba - jest po prostu niewykonalne. Takie samo pieprzenie w bambus, jak z "węzłem ratowniczym 'na sobie i jedną ręką' w warunkach wypadnięcia za burtę".

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 13:42 
Nie znam się na filmach, ale może zadziała..
http://www.navsim.pl/CostaConcordia/CCTrack.htm


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 13:56 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
JasiekN napisał(a):
A tak całkiem poważnie. Założenie "plastra" z żagla na konkretne miejsce uszkodzonego kadłuba - jest po prostu niewykonalne. Takie samo pieprzenie w bambus, jak z "węzłem ratowniczym 'na sobie i jedną ręką' w warunkach wypadnięcia za burtę".


Znam jedną relację z pierwszej ręki z uratowania jachtu tą metodą, więc jakoś to możliwe, aczkolwiek z pewnością nie łatwe.

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 780
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
JacekBol napisał(a):
Nie znam się na filmach, ale może zadziała..

Bardzo dobra symulacja. Można by ją przesłać włoskim prokuratorom.
Wczoraj w TVN, K. Baranowski przypisał manewr sztrandowania kapitanowi Schettino. Myślę, że się mylił.
SlaWasII napisał(a):
Nawiasem mówiąc, szkoda mi tego człowieka...

Bo Ty Sławku jesteś dobrym człowiekiem, Tobie by go było szkoda, nawet wtedy, gdy płynął byś tym statkiem w podróż poślubną. ;)

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13905
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1641
Otrzymał podziękowań: 2396
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na zdjęciu pokazano miejsce gdzie nastąpiła kolizja CC .
Dziwi fakt, że wcześniej to miejsce było/mogło być znane załodze statku.


Załączniki:
costa64.jpg
costa64.jpg [ 121.93 KiB | Przeglądane 5176 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10946
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1341
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Kolos napisał(a):
Szybko?
Od momentu kiedy statek uderzył w skały do momentu kiedy osiadł na kolejnych skałach minęła 1h czasu. W tym czasie gdyby kapitan nie zawiódł mógłby przeprowadzić większość ewakuacji w kontrolowany sposób.

Nawet wiecej niz 1h... Ale czy wystarczajaco do ewakuacji 4200-tu potencjalnie spanikowanych, nie zawsze sprawnych ludzi z wielopietrowego statku?
Nie wiem, ale watpie.
Catz

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Kolos napisał(a):
W tym czasie gdyby kapitan nie zawiódł mógłby przeprowadzić większość ewakuacji w kontrolowany sposób.

Kapitan oczywiscie zawiódł, ale to nie takie proste : Istnieje dosc solidna hipoteza, ze natychmiast powiadomil szefostwo ( procedura "wewnetrzna"? ) ktore zwlekalo z ogloszeniem akcji ratowniczej, bo powoduje to automatycznie kosztowne inspekcje wszystkich statkow armatora.
Jak pisalem, procesy beda trwaly dlugo....
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Catzu Drogi! Byłoby o godzinę czasu więcej.
A jeszcze gdyby wiatr wiał z innej strony to mogliśmy mieć efektowną wywrotkę wcześniej i na stukilkudziesieciu metrach głębokości...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Catz napisał(a):
Kolos napisał(a):
Szybko?
Od momentu kiedy statek uderzył w skały do momentu kiedy osiadł na kolejnych skałach minęła 1h czasu. W tym czasie gdyby kapitan nie zawiódł mógłby przeprowadzić większość ewakuacji w kontrolowany sposób.

Nawet wiecej niz 1h... Ale czy wystarczajaco do ewakuacji 4200-tu potencjalnie spanikowanych, nie zawsze sprawnych ludzi z wielopietrowego statku?
Nie wiem, ale watpie.
Catz

Wątpliwości są w pełni uzasadznione.
Niemniej dla statku pasażerskiego bez znaczącego przechyłu w znośnej pogodzie przewidziany w SOLAS-ie (zmiana wprowadzona w lipcu 2010) czas ewakuacji to AFAIK 30 minut.
CC od uderzenia w skały Le Scole do czasu osadzenia w miejscu w którym spoczeła ostatecznie nie miała utrudniającego ewakuację przechyłu a pogoda nie stanowiła przeszkody.
Pierwszych kilkanaście minut było niezbędne na zebranie meldunków i ocenę sytuacji awaryjnej - potem zmarnowano godzinę, zwlekając z poleceniem opuszczania statku...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10946
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1341
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Colonel napisał(a):
Catzu Drogi! Byłoby o godzinę czasu więcej.

To oczywiste, ale nie rozumiem ktora to oczywistosc chcesz mi wytlumaczyc tym razem?
Bo pisalem o mozliwej presji szefostwa...
Colonel napisał(a):
A jeszcze gdyby wiatr wiał z innej strony to mogliśmy mieć efektowną wywrotkę wcześniej i na stukilkudziesieciu metrach głębokości...

Dlaczego wczesniej?
I w ogole wywrotka raczej nie wchodzila w rachube: Statek posiada system przelewowo-pompowo-balastowy pozwalajacy teoretycznie wyprostowac sie z 15° przechylu w 15 minut.
Praktyka o dziwo potwierdzila jego skutecznosc: ten trzysekundowy filmik pokazuje, ze CC tonie ( prawie ) wyprostowany.
http://video.repubblica.it/dossier/nauf ... 6004/84393
Catz

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

pierdupierdu napisał(a):
Niemniej dla statku pasażerskiego bez znaczącego przechyłu w znośnej pogodzie przewidziany w SOLAS-ie (zmiana wprowadzona w lipcu 2010) czas ewakuacji to AFAIK 30 minut.

Wlasnie! Jak to sie sprawdza ( w sensie obliczen i kontroli ) w praktyce?
Klientami takich rejsow sa czesto emeryci, czesto w formie zorganizowanej, wiec tlumnie, sa dzieci, sa niepelnosprawni... ewakuacja 4000 ludzi w pol godziny jest realna? Watpie.
pierdupierdu napisał(a):
potem zmarnowano godzinę, zwlekając z poleceniem opuszczania statku...

Tak, ale byc moze z powodu nacisku armatora. Kapitan ( podobno ) mial staly kontakt ( i trzy telefony ) natychmiast po wypadku. To sie akurat da sprawdzic latwo. Co nie znaczy, ze dowiemy sie szybko...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2012, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 09:05
Posty: 218
Lokalizacja: Ełk
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: może się nie zabiję ;)
JasiekN napisał(a):
A tak całkiem poważnie. Założenie "plastra" z żagla na konkretne miejsce uszkodzonego kadłuba - jest po prostu niewykonalne. Takie samo pieprzenie w bambus, jak z "węzłem ratowniczym 'na sobie i jedną ręką' w warunkach wypadnięcia za burtę".


http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... RhcXBtmPQs

Cóż, panowie z YM to widać bardzo uzdolnieni amatorzy, skoro im się akurat udało.
Nawet biorąc poprawkę na spokojne warunki portowe... ;-)

Oczywiście nie biorąc pod uwagę tego typu działań na CC.

_________________
W stronę zachodzącego słońca...
i hen za horyzont...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 250 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL