Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 00:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 mar 2012, o 12:51 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Witajcie,
Wykruszyło mi się kilka osób z załogi i mam kilka wolnych miejsc...
Zapraszam...

Termin: 14.07.2012 - 28.07.2012
Trasa: Archangielsk -Vardo - Nordkapp - Wyspa Niedźwiedzia -
Spitsbergen (gdzie nas oczy poniosą) - Longyearbyen

Jacht: Aluminiowy slup, Passoa 54
Długość: 16,5m
Szerokość: 4,85m
Zanurzenie: 1,1 - 2,65m
Powierzchnia żagli: 140m2
Wyposażenie: Radar cyfrowy, AIS klasy A, Iridium, VHF, SSB,
Chartplotter (Navman 3D), Echosonda, TV Plazmowy, Radio z głośnikami
na zewnątrz...

Płyniemy nowoczesnym, komfortowym jachtem. Jednostka jest specjalnie
przystosowana
do wygodnej, wielodniowej żeglugi ekspedycyjnej. Aluminiowy kadłub z
klasą lodową, gwarantuje bezpieczną żeglugę nawet w najtrudniejszych
rejonach. Nocleg w przestronnych kabinach. Jacht ma dwie łazienki i
pralkę. Całość zabudowy wnętrza została wykonana ergonomicznie i
bardzo estetycznie. Mamy do dyspozycji lodówkę, kuchnię z maszynką
elektryczną, dostęp do zimnej i ciepłej wody.

Chcemy zobaczyć jak najwięcej, więc choć do przepłynięcia ładnych parę
mil, to program trekingowy także mamy napięty. Arktyka o tej porze
roku jest wyjątkowo piękna. Ponieważ startujemy z Archangielska ,
mamy szansę na tanie przeloty.

Cena obejmuje: koję, paliwo, wyżywienie, ubezpieczenie, pomoc w
rezerwacji przelotów i wiz
Cena rejsu: 3500,00 zł

Telefon: 502929992
e: michal.a.t.geographica.pl

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2012, o 15:47 
MichalBrennek napisał(a):
Aluminiowy kadłub z
klasą lodową, gwarantuje bezpieczną żeglugę nawet w najtrudniejszych
rejonach


Kolego, pisz sobie co chcesz, ale nie pisz głupot, bo raz kompromitujesz siebie jako ten, który rzekomo wie o czym pisze, dwa wciskasz ludziom ewidentną nieprawdę, a ktoś mógłby ci uwierzyć.

Jarek Czyszek


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2012, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jarek, pomijając ocenę uzasadnij przekłamanie w cytacie , do którego się odniosłeś.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2012, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Rozumiem, że według Ciebie jacht wykonany w technologii aluminiowej nie może mieć klasy lodowej ? Ciekawa teza. A może byś łaskawie dowiódł swojej racji :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2012, o 19:37 
Jaka klasa lodowa?
Klasa lodowa to zdolność statku do posuwania się po zamarzniętym morzu. Nie ma jachtów, które mogłyby poruszać się po zamarzniętym morzu. Są twory jachtopodobne, przeznaczone do wmarznięcia w pole lodowe i dryfowanie wraz z nim w celach, powiedzmy, naukowych, ale w zadnym wypadku nie przypominają, te łódki aluminiowych wydmuszek.
Jakiego rodzaju lodu możemy się spodziewać w lipcu koło Szpicbergenu? Na morzu luźnego paku lodowego w postaci mniej lub bardziej zwartej. Powiedzmy, ze przeciętna kra takiego paku wystaje na pół metra nad wodę i , dla łatwiejszego rachunku, ma 10x10 metrów w rzucie. Ile takie coś waży? No to prosto z dostatecznym przybliżeniem 10x10x4 (metry zanurzenia, te pół co wystaje możemy sobie darować) - 400 ton.
O jakiej zatem zdolności do pokonywania lodów możemy mówić w przypadku takiego jachtu skoro przy zderzeniu ta kra nawet nie drgnie, w przeciwieństwie do jachtu.
Drugi rodzaj lodu to icebergi z lodowców Szpicbergenu luźno sobie po morzu dryfujące. Tutaj nawet nie ma co obliczać.
Sa jachty przystosowane do żeglugi w lodach, które też nie maja co prawda klasy lodowej, ale mogą się względnie swobodnie, poruszać po fiordzie zasypanym growlersami. co jest naturalnym stanem fiordu zakończonego lodowcem. Taki jacht - Vagabond, możemy sobie obejrzeć na zdjęciach, ze mną przy stole nawigacyjnym, dla ciekawostki. Zdjęcie skraju pola lodowego z odpowiednim kawałkiem paku i typowa górka lodowa z lodowca, tutaj w Burgerbukcie na Szpicbergenie.
Życzę wszystkim powodzenia w ich zamiarach rejsowych, i oczywiście można sobie żeglować jachtem po tych okolicach, ale jest to żegluga wysokiego ryzyka i żaden jachtowy kadłub nie zapewnia jej bezpieczeństwa. Lepiej o tym wiedzieć od początku. Pozdrowienia - Jarek Czyszek


Załączniki:
Komentarz: iceberg, foto M.Górecka
vagabond5.jpg
vagabond5.jpg [ 64.07 KiB | Przeglądane 1744 razy ]
Komentarz: skraj paku lodowego
vagabond4.jpg
vagabond4.jpg [ 63.63 KiB | Przeglądane 1744 razy ]
Komentarz: foto T.Szydeł
vagabond3.jpg
vagabond3.jpg [ 65.25 KiB | Przeglądane 1744 razy ]
Komentarz: foto T.Szydeł
vagabond2.jpg
vagabond2.jpg [ 64.39 KiB | Przeglądane 1744 razy ]
Komentarz: foto T.Szydeł
vagabond1.jpg
vagabond1.jpg [ 66.17 KiB | Przeglądane 1744 razy ]
Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2012, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
........... jacht wykonany w technologii aluminiowej nie może mieć klasy lodowej ? Ciekawa teza. A może byś łaskawie dowiódł swojej racji :D

A ja tam myślę, że sam kadłub, choćby nawet z tytanu, niczego w żadnych (nie tylko w najtrudniejszych) rejonach gwarantować nie może...
A "klasa lodowa" to słowa zwykle używane dla określenia zdolności statku do żeglugi w lodach a nie cech samego kadłuba - i to jeszcze kadłuba jachtu....
Na uzyskanie klasy lodowej wpływ ma nie tylko odpowiednia konstrukcja kadłuba, ale też dobnostki takie jak odpowiednia moc maszyn, zabezpieczenie urządzeń napędowych (konstrukcja śrub, etc), steru , odpowiednio zaprojektowany system chłodzenia (liczne kingstony, kosze p-lodowe, czyszczenie kigstonów powietrzem lub wodą, dodatkowy wewnętrzny obieg chłodzenia w zbiornikach...), itd, itp...

BTW - aluminowe jachty podstawowo dostosowane do żeglugi w lodach już budowano:
http://www.aluminumalloyboats.com/viewt ... f=13&t=548
Ale reklamowana "Passoa 54", choć wygląda na bardzo porządny, wygodny jacht - wygląda mi też na jednostkę jakby zupełnie z innej bajki niz były jacht "lodowy" sir Petera Blake...
Oczywiście nie oznacza to, że nie można reklamowanym tu jachtem pływać na Spitsbergen. Oczywiście że można - tylko pisanie o "klasie lodowej" czy o "gwarancji bezpieczeństwa"... jest IMHO ciutek na wyrost.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Kurczak, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2012, o 22:28 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Sprawę "klasy lodowej" J&J już wyjaśnili.
To ja mam pytanie do autora wątku:
- jakie programy odbiera ten TV Plazmowy na morzu w tamtych regionach?.
- czy w czasie rejsu jest obowiązek słuchania tych głośników na zewnątrz?.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2012, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Dobre pytania :D

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL