Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 00:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
No to pozostaje czekać na odpowiedź ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Zosta, Ty się lepiej przyznaj, że miałeś w załodze takiego magika, co to siłą woli łyżki wygina. Nawet pobieżne oględziny zdjęć pozwalają wnioskować, że wygięcie stalowej rury na tak krótkim odcinku nie jest możliwe bez wyrwania jej z laminatu, w którym jest osadzona. Również dokonanie tego bez uszkodzenia sektorówki graniczy z cudem.
Dołączam do grona antyfanów firm Cosmos i Nomicos.

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Helmsman napisał(a):
No to pozostaje czekać na odpowiedź

A nie, nie... To napisałem do nich jakiś tydzień temu, kiedy stanęliśmy w martwym punkcie. Odpowiedź na tę propozycję dostałem taką, że nie widzą możliwości ugody w proponowanym przeze mnie kształcie i obstają przy zaproponowanej wcześniej kwocie 50€ i wspomnianych credit notes, na co w końcu się zgodziłem. W zacytowanym mailu zapowiedziałem też, że poinformuję środowisko żeglarzy o sytuacji w której się znalazłem i rozstrzygnięciu, co w tym wątku właśnie uczyniłem. Zrobiłem to zresztą dopiero wtedy, kiedy zostałem kategorycznie poinformowany, że dalsze negocjacje nie mają sensu. Dlatego bardzo dziwi mnie aktualna reakcja firmy Cosmos.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
No to chcieli Cię kupić za 50 Euro (pozornie, w praktyce tylko by zarobili, dając Ci 50 euro i zniżkę na następny czarter, bo inaczej nawet byś nie pomyślał, żeby jeszcze raz od nich wziąć jacht) no i się przeliczyli :D Cóż, prawda taka, że należą Ci się podziękowania od wszystkich, którzy mieliby brać u nich jacht, bo im to umożliwi uniknięcie takiej sytuacji jak Twoja.

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
I jeszcze raz podkreślę, że o nic tu nie gram, bo nic do ugrania nie mam. Czułem się jedynie zobowiązany do poinformowania Was o zaistniałej sytuacji. Opisując perypetie próbowałem uniknąć interpretowania, a wydarzenia starałem się przedstawić możliwie rzetelnie.
Inną rzeczą było też, że chciałem się od Was dowiedzieć, czy podobne historie zdarzają się często i jak sobie z nimi radzicie.
Wciąż chcę wierzyć, że Nomicos popełnił tylko błąd wynikający z niesłusznego przeświadczenia o mojej winie, a Cosmos po prostu wybrał tę interpretację, do czego miał zresztą prawo. Niestety ostatnio zaczęło się robić lekko żenująco, co wiarę moją osłabia...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 18:27 

Dołączył(a): 16 kwi 2012, o 18:42
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
We appreciate the client s comments and we fully respect his point of view.

However, the fact is that when the yacht returned to her base in Marina Alimos, the pull pit was bent; this is something that the client did not refuse. We understand that some damages may occur but the crew do not realize them, for example when the crew goes out for dinner or during the night sleep. Even in those cases the skipper remains responsible.
We strongly recommend crews to insure their responsibility against such accidents (security deposit insurance); insurance companies specialized in marine products offer this kind of cover.

Nomicos Yachts owns and maintains one of the youngest and largest fleets of German and French built yachts in Greece and Turkey since 1987. We make every possible effort to hear our customers comments and improve ourselves.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Cytuj:
. Nomicos Yachts owns and maintains one of the youngest and largest fleets of German and French built yachts in Greece and Turkey since 1987. We make every possible effort to hear our customers comments and improve ourselves.

Do you really? I know Zosta for some time and I believe rather him than you. Just in case I won't try my luck and I would stay away from any of mentioned companies. And would advise my friends the same.
Goodbye!

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Ostatnio edytowano 17 kwi 2012, o 19:58 przez Moniia, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
nomicos-yachts napisał(a):
However, the fact is that when the yacht returned to her base in Marina Alimos, the pull pit was bent; this is something that the client did not refuse. We understand that some damages may occur but the crew do not realize them, for example when the crew goes out for dinner or during the night sleep. Even in those cases the skipper remains responsible.


While he didn't refuse the fact, he found it highly improbable that the damage occurred during his cruise. The character of the damage and the photos he supplied also supports his point of view. We find it more probable that it was omitted during the previous checks. In the case of uncertain origin of the damage, many charter companies discussed on this forum took on the responsibility for the damage, what we consider the proper action in such circumstances. Making the client responsible on the questionable basis, like in this case, surely will have a negative impact on the company's reputation.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
nomicos-yachts napisał(a):
We appreciate the client s comments and we fully respect his point of view.

That I am glad to see. I would also be gratefull if you could comment on the decision of withdrawing from our earlier agreement on 50€ refund plus 130€ credit note.
Let me quote Cosmos representative:
Cytuj:
However, the following has been brought to our attention: viewtopic.php?f=3&t=11467
Nomicos Yachts and Cosmos Yachting therefore have no option but to withdraw our offers of compensation with immediate effect.
While we respect your right to voice your opinion, we reserve the right to withdraw from discussions with anyone who wishes to write negatively about us.

It would be interesting to everybody reading this forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
You seems to /intentionally?/ miss that not only the push pit was bend, but also the laminat was damaged and, which is most important, poorly repaired, in the mounting place of the push pit to the transom - as can be seen on the attached photo. Your suggestion that it could possibly happen during night sleep or when the crew goes out for a meal is not only unfair, but merely stupid.

Staying away from you and your services seems to be best idea after reading your answer. I prefer trusted partner instead of insure the risk of fraud. On holiday as well as in everyday life.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Generalnie po postawie firmy widac ze maja gdzies to co sie pisze.
Trwaja na stanowisku, ze wina jest zdecydowanie po stronie wynajmujacego jacht.
Cos mi sie zdaje, ze swoim postepowaniem wlasnie stracili wiecej niz Zosta.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 20:08 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
And I wish nomicos-yachts better internet marketing consultants :-)
No offence, but in my opinion your posts here is like shooting in your own foot. Sailors on this forum aren't stupid. Seriously ;-)

Regards to jolcia ;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Paco_x napisał(a):
Cos mi sie zdaje, ze swoim postepowaniem wlasnie stracili wiecej niz Zosta..

A przecież można napisać, że aczkolwiek do swojego partnera mają pełne zaufanie i jest to pierwszy taki przypadek, ale bardzo dziękują za sygnał, będą się wnikliwie przyglądać i inne takie grzecznościowe pierdoły :evil:

No cóż, oni te jachty muszą wypożyczać, a my ? Firm jest dość, zdecydowana większość normalna :D Klient głosuje nogami, a Grecy ? ciężkie czasy przed nimi. Po ostatnie tam wizycie odniosłem wrażenie, że chcą się odegrać.
A klient głosuje nogami.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 21:55 

Dołączył(a): 16 kwi 2012, o 18:42
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
"We find it more probable that it was omitted during the previous checks. In the case of uncertain origin of the damage, "
We appreciate the client s comments and we fully respect his point of view.
However, the word "probable" can not be used by professionals. For this reason we make the check in together with the clients, we go through the yacht together with them and finally we both sign the Inventory List. After this proceedure, there is no "uncertain origin of damage". We steadily do not charge clients for damages up to EURO 100,00, however, if a damage equals to the 30% of the whole charter price (like this one), what should we do ?
Nevertheless we are still here to negotiate with the clients in good faith.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

"That I am glad to see. I would also be gratefull if you could comment on the decision of withdrawing from our earlier agreement on 50€ refund plus 130€ credit note.
Let me quote Cosmos representative:"
We appreciate the client s comments and we fully respect his point of view.
However, we can not comment the acts of our agents. As we wrote previously we are here to discuss with you your objections, provided that this discussion will be made with good faith from both sides. If we find a damage during the check but the client refuses any involvement, this is not a good way to begin.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Looking at the picture of poorly repaired mounting place of the push pit you should already know what would be honest from professional point of view.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
nomicos-yachts napisał(a):
However, the word "probable" can not be used by professionals. For this reason we make the check in together with the clients, we go through the yacht together with them and finally we both sign the Inventory List.

As professionals You should be aware of the complexity of a modern yacht. There is just no way to check everything- it would take days. It's impossible to eliminate the whole uncertainty. In fact there must be always some level of trust. And this trust was a bit too costly for your client. Had known of this, he would have taken the photographs of the whole boat and waste many hours checking everything.
And I think you should satisfy his request to explain why did You refuse to give him back 50 Euros, when You were informed about this discussion taking place in public.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 22:31 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Nomicos, we do understand You and Your policy of making business. Even if it is ok in Your opinion, it is not acceptable for us, so we will not use Your fleet. Seasone is comming and we have plenty of other offers. You can make Your business the way You like, we will charter boats where we like. No problem!
For example- I fo not like to analyse every inch of the yacht duaring my vacation. I prefer to trust people and to sail. I am not sure I can trust Your company and I don't want to dive or to go on the top of the mast to check the yacht beforeI sign Your check-list. I will buy my charter in good company and everything will be ok. Like it was last years. Good luck for Your business.

One more thing- could You send us pictures ho You repaired this boat? You have charged Zosta for repairing, so I'm sure You have repaired this? Or may be You want to use this damage next time to take 300 eur more from next crew?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2012, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
nomicos-yachts napisał(a):
As we wrote previously we are here to discuss with you your objections, provided that this discussion will be made with good faith from both sides. If we find a damage during the check but the client refuses any involvement, this is not a good way to begin.

Public forum may not be the best possible place to carry on any negotiations. Nevertheless I feel obliged to clarify and remind you that it was Nomicos who refused any involvement in discussions, pointing at the same time at Cosmos as the addressee of my further complaints. On the other hand during the negotiations with Cosmos I was several times informed that Cosmos was waiting for your input and for that reason I was urged to be more patient waiting for a reply. It is also worth noting that the refund proposal came from Nomicos and only Nomicos could decide to withdraw from that decision. For these reasons I find it inappropriate for you to say:
nomicos-yachts napisał(a):
we can not comment the acts of our agents

In case you wish to continue our negotiations, you have all my contact details and I am open to discuss the case further.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
No i zgadnijcie czy się do mnie odezwali :)
No ale oczywiście brakuje mi cnoty cierpliwości...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
zosta napisał(a):
No i zgadnijcie czy się do mnie odezwali :)

Mogę się nawet założyć. :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
zosta napisał(a):
Po tym jak napisaliście o ubezpieczeniu kaucji, zapytałem czy mój następny czarterodawca, Adriatic-Charter w Chorwacji, oferuje taką opcje. W odpowiedzi otrzymałem informację, że mogę wybrać opcję alternatywną i zamiast 1000 euro zwrotnej kaucji, zastawić 200 euro, z czego tylko 100 będzie zwrotne. Nie jest to chyba takie u- czy za-bezpieczenie, które mieliście na myśli?
A przy okazji, czy z Adriatikiem miał ktoś podobne przygody?


Raz czarterowałem w firmie SAY. Bardzo zraziłem się do tej firmy, bo przeprowadzili szczegółowy check-out. Zapomnieli bowiem, że mam ubezpieczoną kaucję. Straszyli mnie nawet sądem.
Ja spokojnie tego wszystkiego słuchałem i nie dyskutowałem. Przypomniałem im, że mam ubezpieczoną kaucję i wtedy stali się grzeczni.
Zraziłem się jednak początkowym tonem rozmowy i już nie czarteruje u nich.

I zdarzenie to spowodowało, że utwierdziłem się w przekonaniu, aby ubezpieczać kaucję. Robiłem to we wszystkich moich rejsach.

Wszystkie pozostałe razy w Chorwacji czarterowałem w Adriatic Charter. W Sukosanie są bardziej profesjonalni. W Kasteli też, ale mniej.
W obu lokalizacjach miałem kłopot z ilością szelek. Za pierwszym razem odpuściłem, czego do dzisiaj żałuję. Za drugim uprzedzając wypadki, ostrzegłem agenta polskiego, że nie przejmę jachtu bez kompletu szelek. Tym razem miałem małe dzieci na pokładzie i nie było mowy, abym odpuścił.
Musiałem zrobić straszliwą awanturę. Gość mówił, że nic nie poradzi, bo fizycznie nie ma. Poprosiłem o rozmowę z jego szefem. Potem groziłem, że zadzwonię do dyrektora generalnego a jak to nie pomoże - to do polskiego agenta.
W końcu poszedłem do magazynu, gdzie zobaczyłem, że jest trochę szelek i wywalczyłem. Inna przygoda była z awarią rolera grota. Ta sama historia z groźbami. Bo pani w recepcji twierdziła, że o 1900 już nikt nie pracuję. Dała mi jednak tel. do dyrektora generalnego. Nie odebrał telefonu ode mnie ale po ok. 20 minut oddzwoniono, że zaraz ktoś przyjdzie tymczasowo zabezpieczyć a rano zrobią to profesjonaliści. I tak też się stało.
W Dubrovniku miałem awarię silnika od pontonu. Tam nie mają bazy. Jakież było moje zdziwienie, gdy pojawił się gość po pół godzinie. Okazało się, że jego warsztat ma umowę z Adriatic Charter. Naprawa trwała jakieś dwie godziny.

Może wydźwięk tego opisu nie jest dla Was zbyt pozytywny. Zwróćcie jednak uwagę, że ja z jednym wyjątkiem czarteruję ciągle u nich. Czasem trzeba na nich nakrzyczeć ale poza tym jest O.K. Nie sądzę, żeby w innych firmach było dużo lepiej.
AC jest dużą firmą, ma dużą bazę firm, z którymi współpracuje i mam poczucie, że najpóźniej rano następnego dnia ktoś przyjedzie.

Każda łódź dostaję komórkę Nokia z ładowarką 12V. Ma ona blokadę i nie można dodzwonić się 'na zewnątrz'. Można za to zadzwonić za darmo do recepcji czy serwisu.
Jeśli płyniecie we flotylli i nie ma zasięgu VHF możecie za darmo rozmawiać przez komórkę.

Jachty są w niezłym stanie jak na czartery i dobrze wyposażone. Wszystkie od 40ft. mają ster strumieniowy.

Do tej pory w AC można było całkowicie ubezpieczyć kaucję. Przy B36 wynosiło to ok. 15-20 euro/dzień i z każdym rokiem było drożej.
W tym roku po raz pierwszy jest jak napisałeś 100+100euro. Dla porównania w Grecji płacę 25 euro/dzień. Czyli 175 euro za tydzień.
A zatem ceny są porównywalne.
W AC z ubezpieczoną kaucją check-out jest samą przyjemnością. Nurek poprzedniego dnia wieczorem lub danego rano sprawdza dno. Pan z serwisu pyta, co się stało? Ja szczerze mu odpowiadam. On sprawdza silnik, żagle, toaletę i dosłownie kilka punktów jeszcze. Trwa to może 10 minut. Podpisuję listę. On leci co tchu do następnego z kilkudziesięciu jachtów. Ja idę z listą do recepcji. Uśmiechnięta pani dziękuje mi i zaprasza ponownie do Chorwacji.
Nie jeżdżę na urlop ze znajomymi, aby kłócić się przy check-out'ie a wcześniej musiałbym robić szczegółowy check-in.
Żeby jeszcze z tymi szelkami się poprawili...

pzdr,
Andrzej Kurowski



Za ten post autor Kuracent otrzymał podziękowanie od: zosta
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kuracent napisał(a):
Nurek poprzedniego dnia wieczorem lub danego rano sprawdza dno. Pan z serwisu pyta, co się stało? Ja szczerze mu odpowiadam. On sprawdza silnik, żagle, toaletę i dosłownie kilka punktów jeszcze. Trwa to może 10 minut. Podpisuję listę

Mam tak samo w Grecji w Kiriacoulisie (Ateny) bez ubezpieczania kaucji.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 17:19 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Cape napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Nurek poprzedniego dnia wieczorem lub danego rano sprawdza dno. Pan z serwisu pyta, co się stało? Ja szczerze mu odpowiadam. On sprawdza silnik, żagle, toaletę i dosłownie kilka punktów jeszcze. Trwa to może 10 minut. Podpisuję listę

Mam tak samo w Grecji w Kiriacoulisie (Ateny) bez ubezpieczania kaucji.


Mam tez tak samo w Chorwacji,w różnych firmach czarterowych,też bez ubezpieczania kaucji.
Uważam,że kaucję warto ubezpieczać tylko wtedy,gdy jest wysoka i nie wszyscy maja wolne srodki na jej wpłatę.
W przypadku gdy dojdzie do drobnej szkody,nawet kilku,to ich wartość raczej nie przekroczy kwoty ubezpieczenia.
Znam równiez opinie,że niejedna chorwacka firma się wycofała z ubezpieczeń kaucji,ponieważ klienci nie dbali o jachty i w konsekwencji nie wyrabiali się z mniejszymi lub wiekszymi naprawami w ciagu kilku godzin między jednym a drugim czarterem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 21:25 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
peppino napisał(a):
Znam równiez opinie,że niejedna chorwacka firma się wycofała z ubezpieczeń kaucji,ponieważ klienci nie dbali o jachty i w konsekwencji nie wyrabiali się z mniejszymi lub wiekszymi naprawami w ciagu kilku godzin między jednym a drugim czarterem

W tej chwili często spotykaną opcją jest ubezpieczenie bezzwrotne plus wpłata depozytu 50 - 100 Euro na drobne uszkodzenia. Aczkolwiek 400 Euro za starą Bavarię 39 to przesada. Np. w Vernicosie kaucja wynosi około 3000 Euro, ale bezzwrotne ubezpieczenie 30 euro za dzień. W każdym razie jeśli załoga chce pływać koniecznie na jakimś jachcie z konkretnej wypożyczalni to niech wykłada 2000 albo i 4000 Euro jej to problem. Osobiście jestem zwolennikiem ubezpieczenia bezzwrotnego i jeśli coś organizuję to szukam oferty obejmującej taką opcję. Zarówno załoga jak i ja mogę wykazać maksimum starań ale czysty przypadek może decydować o utracie paruset Euro. Zanim procedury np. Yachtpool'u spowodują powrót pieniędzy na konto może upłynąć dużo czasu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
ale czysty przypadek może decydować o utracie paruset Euro.

W przypadku ubezpieczenia kaucji przypadków nie ma. Tracimy bezpowrotnie te klikaset euro.
Widział ktoś pilisę tego "ubezpieczenia" ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 22:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cape napisał(a):
ins napisał(a):
ale czysty przypadek może decydować o utracie paruset Euro.

W przypadku ubezpieczenia kaucji przypadków nie ma. Tracimy bezpowrotnie te klikaset euro.
Widział ktoś pilisę tego "ubezpieczenia" ?

Plizz.
Jeśli podliczy się wszystkie wydatki to koszt bezzwrotnej kaucji zabezpieczającej lub ograniczającej żądania armatora są niewielkie. Dochodzenie czy koszty naprawy szramy na kadłubie warte są 500 Euro, 300, czy 100 są niewarte zachodu związanego z spędzeniem czasu 1000, 2000, 3000 kilometrów od Polski. Nie wyobrażam sobie oddawania steru dla potrenowania manewrówki w porcie jeśli cała załoga - w tym ludzie nie zainteresowani manewrowaniem w porcie - składa się na 2000 Euro.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
ins napisał(a):
często spotykaną opcją jest ubezpieczenie bezzwrotne
ins napisał(a):
Osobiście jestem zwolennikiem ubezpieczenia bezzwrotnego
Nie możesz (chyba :D ) być zwolennikiem czegoś, co nie istnieje. A znasz ubezpieczenie zwrotne???
Zwrotna jest kaucja. Ubezpieczenie kaucji, podobnie jak wszystkie ubezpieczenia, polega na zapłaceniu składki. Zaistnienie szkody lub nie - nie ma żadnego znaczenia.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 22:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Zbieraj napisał(a):
ins napisał(a):
często spotykaną opcją jest ubezpieczenie bezzwrotne
ins napisał(a):
Osobiście jestem zwolennikiem ubezpieczenia bezzwrotnego
Nie możesz (chyba :D ) być zwolennikiem czegoś, co nie istnieje. A znasz ubezpieczenie zwrotne???
Zwrotna jest kaucja. Ubezpieczenie kaucji, podobnie jak wszystkie ubezpieczenia, polega na zapłaceniu składki. Zaistnienie szkody lub nie - nie ma żadnego znaczenia.

Źle to sformułowałem. Często jest tak że wpłaca się np. 70 - 150 Euro jako ubezpieczenie i 70 - 150 Euro - zwracane - jako zabezpieczenie drobnych szkód.
Czy teraz jest jasne?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2012, o 06:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
20 euro za dzień ubezpieczenia kwoty 2000 euro, 30 euro za 3000 euro, też za dzień. Tj 1 % za dzień 365 % za rok.
Statystycznie wychodzi, że ponad trzy załogi rocznie robią szkodę za tysiące euro :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2012, o 07:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
30 euro za dzień to całkiem spora kwota. Przy pięcioosobowej załodze dwutygodniowego rejsu daje to 84 euro na twarz :/
Czy spotkał się ktoś z możliwością negocjowania wysokości stawki dziennej? Albo np. z warianetm "mieszanym" - tzn. ubezpieczamy tylko część kaucji a szkody do jakiejś umówionej kwoty obciążają czarterujących?

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL