Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 15:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 cze 2012, o 06:13 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
kotwica i jej zastosowanie w manewrach portowych? Normy wzory zasady


Tutaj należy odwołać sie do "Znaczy Kapitana".
Tam, Jacku, zasady hamowania duzymi jednostkami przy użyciu kotwicy były dokładnie opisane :lol:
Pzdr
Kocur


Kuracent dostał list od ministra? :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 06:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Kuracent napisał(a):
Marcin, nie nakręcaj się!
Chciałem przekazać w świat informację, że Mariusz uważa, że wychodząc na Mazurach optymalna prędkość to 0,5-1 w.


Nie nakręcam się. Fajnie, że chciałeś nam to przekazać.

Kuracent napisał(a):
Mogłem oczywiście w pierwszym poście dokładnie to napisać. (Musiałbym mieć zdolność syntezy, aby dokładnie tak napisać od początku). Chciałem jednak, aby potoczyła się dyskusja. Kto da mniej? 5,4,3, ...?


Wystarczyłoby zadać pytanie: Z jaką prędkością wychodzi się z marin śródlądowych? Mieści się w temacie wątku. Jak chciałeś dyskusji o prędkości a nie o twoim pytaniu to trzeba było dać jakąś rozumną wartość a nie 12 czy 7 węzłów.

Kuracent napisał(a):
Nie do końca osiągnąłem swój cel. Ale tak coś wyczuwam, że też byliście zaskoczeni tą minimalną wartością 0,5 w. I daliście sobie spory margines na sytuacje wyjątkowe. Teraz uświadomiłem sobie (trochę dzięki Twoim postom), że nie ustaliliśmy o jakiej prędkości mówimy, czy po dnie czy po wodzie?


A ktoś z licznych zaskoczonych podawał Ci w ogóle prędkość w węzłach? Tę z marginesem? Czy tylko komentowano, że podane przez Ciebie to raczej marszowe?

Ja tam będę z twojej mariny wychodził tak jak do tej pory.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Colonel napisał(a):
Maćku, wszędzie tam, gdzie musiałem wejść na żaglach jeśli nie miałem silnika. A jeśłi sie nie dało, to i manewrów nie było, nie wchodziłem.

Dodaj jeszcze Travemunde, Burg, AZS w Szczecinie - Dąbiu,Dziwnów i Kołobrzeg (fakt że na wyjściu ktoś mnie wyholował).


Andrzeju nie zrozumiałeś mnie. Ja się pyatma czy w latach 80tych manewrowanie pod żaglami w portach było standardem w Europie i na swiecie czy był to jedynie nasz wymuszony biedą standard. Bo to wynika z moich doswiadczeń :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 07:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kuracent napisał(a):
Ale tak coś wyczuwam, że też byliście zaskoczeni tą minimalną wartością 0,5 w


Jędrek ...
Czytam i czytam i czytam Twoje wypowiedzi i ni czorta ich nie kumam...
Osobiście NIGDY nie patrzę na predkość wykonując jakikolwiek manewr natomiast zawsze patrzę, aby było bezpiecznie i nikomu KUKU nie narobić.
Po co Ci te wyimaginowane wartości ???
Prowadzisz jakąś statystykę ?
Pzdr
Kocur
ps. wychodząc z Górek kilka lat temu pod wiatr 7/8 i uczciwą wybudowaną falę w mordę z N dosłownie oparlem sie o manetkę.
Silnik wykręcil sie do 3200 obrotów.
I tak dojechalem do boi GW i tam dopiero odlożylem się na W.
Trwało to z godzinę.
Jaki bylby sens patrzeć wówczas na prędkość ?
Ważne, że posuwałem sie bezpiecznie i skutecznie do przodu.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Kuracent napisał(a):
Chciałem przekazać w świat informację, że Mariusz uważa

Bo niedostatecznie dobrze zostało to przekazane w książce, którą powinien znać każdy przedszkolak. :evil:
Kuracent, czasem mam wrażenie że uważasz, że na tym forum są przedszkolaki, tępoty umysłowe i zielone neptki, którym tzreba uświadomić ze "woda jest mokra, rufa jest z tyłu, a przed załatwianiem się trzeba zdjąć odzież".. A potem konstatujesz ze zdziwieniem, ze ktoś cokolwiek wie, mimo iż nie czytał tej samej książki co Ty..
Tylko mi się tu nie obrażaj, co masz w zwyczaju. :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
skipbulba napisał(a):
Andrzeju nie zrozumiałeś mnie.

No nie zrozumiałem. To było o osobistych wspomnieniach z polskiej bidy.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 09:10 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Kuracent napisał(a):
nie ustaliliśmy o jakiej prędkości mówimy, czy po dnie czy po wodzie?

Andrzejku.
Dorzuć jeszcze jakąś zmienną, np. deszcz lub noc. Będzie ciekawiej :lol: :roll:

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
bury_kocur napisał(a):
Jędrek ...
Czytam i czytam i czytam Twoje wypowiedzi i ni czorta ich nie kumam...
Osobiście NIGDY nie patrzę na predkość wykonując jakikolwiek manewr


Oczywiście pytanie o prędkość manewrową w porcie nasuwa się samo przez się. Ale w życiu nie odważyłbym się zadać takiego pytania na tym Forum, wiedząc że będę wyśmiany.
Dlatego niesamowicie ucieszyło mnie, że Mariusz 'sam z siebie', bez pytania z mojej strony, odpowiedział na pytanie, którego bałem się zadać. Nie wiem skąd Mariusz wie z jaka prędkością wykonuje manewry portowe?

Ale to nie jest pytanie do mnie - tylko do Mariusza.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Roman K napisał(a):
Dorzuć jeszcze jakąś zmienną, np. deszcz lub noc. Będzie ciekawiej

Noc jak wiadomo jest ciemna. A ciemność jest gęsta. Powoduje tarcia. Czyli trzeba podwyższyć obroty. Deszcz sprawia że łódka jest mokra.. Czyli zmniejszone tarcie, lepsza inercja - można wolniej. :roll:
Kuracent napisał(a):
Nie wiem skąd Mariusz wie z jaka prędkością wykonuje manewry portowe?
Ma ktoś jakiś pomysł skąd on może to wiedzieć? :roll: :roll: :roll: Czary jakieś, czy cuś???
Kuracent napisał(a):
Ale w życiu nie odważyłbym się zadać takiego pytania na tym Forum, wiedząc że będę wyśmiany.

Cudownie, cudownie.. Bierzemy książkę z serii "porady dla weekendowych żeglarzy" (przepraszam Mariusz, książka jest fajna i dobra, ale zawiera kupę porad, na tematy które wielu tutejszych już zna i wie, także nie obrażaj się), wyciągamy z niej jakieś zagadnienie i zadajemy na forum rozmaitym ludziom, takim jak wieloletni armatorzy, zawodowi kapitanowie, słynni żeglarze, regatowcy i inni zapaleńcy.
I ta wiara, ze nie wiedzą co odpowiedzieć. Nie nie zostaniesz wyśmiany. Wszyscy podchodzą do tego zagadnienia z należytą powagą i udzielają odpowiedzi, których nie są pewni. Przy okazji poszerzają swoją nikłą żeglarską wiedzę.

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Narjess napisał(a):
Noc jak wiadomo jest ciemna. A ciemność jest gęsta. Powoduje tarcia. Czyli trzeba podwyższyć obroty. Deszcz sprawia że łódka jest mokra.. Czyli zmniejszone tarcie, lepsza inercja - można wolniej. :roll:

Narjess, nabroiłaś :) Teraz Andrzej będzie myślał, że w deszczową noc pływa się tak samo, jak w bezdeszczowy dzień (bo tarcie gęstociemnościowe zniesie się z mokrościowym brakiem tegoż :lol: ).
BTW - ja ciągle nie wiem, o jaką prędkość chodzi? Minimalną? Maksymalną? Chwilową? A może średnią? Bo jeśli średnią, to jak liczoną???
:lol: :lol: :lol:

Edytka: Na wszelki wypadek dodałem mordki. Bo jeszcze ktoś pomyśli, że ja tak "na poważnie" pytam...

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Ostatnio edytowano 6 cze 2012, o 11:58 przez damit, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 11:39 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
damit napisał(a):
ja ciągle nie wiem, o jaką prędkość chodzi? Minimalną? Maksymalną? Chwilową? A może średnią? Bo jeśli średnią, to jak liczoną???

Pewnie że średnią. :D
Liczy się ją tak: V(wzgl. wody) + V(wzgl. dna)/2 x wk, gdzie wk. jest współczynnikiem korekcyjnym łódki z konkretnym sternikiem.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kuracent napisał(a):
Oczywiście pytanie o prędkość manewrową w porcie nasuwa się samo przez się. Ale w życiu nie odważyłbym się zadać takiego pytania na tym Forum, wiedząc że będę wyśmiany.

Ależ zadałeś to pytanie na tym forum.
I zgodnie z przewidywaniami - zostałeś wyśmiany.
Mam nadzieję, że odetchnąłeś z ulgą, widząc że chociaż to się w Twoim pierdoleniu bez sensu (tym razem o prędkości manewrowej) mniej więcej zgadza...
:DD

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Narjess
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Andrzej próbuje z uporem maniaka sprowadzić SZTUKĘ żeglowania do wzorków matematycznych, definicji i sztywnych zakazów i nakazów. Jak prędkość manewrowa to 0,5 - 1kts, jak użycie mózgu to 10%. Stąd jego miłośc do RSMSS i innych.
Za cholerę nie chce zrozumiec, że żeglarstwo to sztuka bliższa artystom, a nie analiza matematyczna.
Ja manewruję z predkością od 0 do 7kts. Więcej łódka nie wyciaga :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kuracent napisał(a):
Taka, jaką jesteśmy osiągnąć na pagajach, czyli w przedziale od 0,5 do 1 w.

Hmmm... Kuracent, a pagajowałeś kiedyś na 140-stce, albo przynajmniej na Opalu?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Andrzej próbuje z uporem maniaka sprowadzić SZTUKĘ żeglowania do wzorków matematycznych,
Może nie tyle sprowadzić, co jedynie to zapamiętuje :-)

A tak na poważnie, to nie czytałem książki Mariusza, ale jeśli on zapodał w książce prędkość bez komentarza związanego z warunkami, to IMHO głupio napisał.
Wcześniej nie przypuszczałem, że to możliwe, ale czytając teksty Kuracenta potrafię sobie wyobrazić rozmowę w kokpicie:
- Dodaj gazu bo nas znosi i zaraz walniemy w to coś!
- Nie mogę przyspieszyć, bo w książce Mariusza Główki przeczytałem, że należy utrzymywać prędkość 0,5-1 kn.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
pierdupierdu napisał(a):
Mam nadzieję, że odetchnąłeś z ulgą, widząc że chociaż to się w Twoim pierdoleniu bez sensu (tym razem o prędkości manewrowej)


Stara Zientara napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Taka, jaką jesteśmy osiągnąć na pagajach, czyli w przedziale od 0,5 do 1 w.

Hmmm... Kuracent, a pagajowałeś kiedyś na 140-stce, albo przynajmniej na Opalu?


Nie zwracajcie się z tematem do mnie. Ja tylko rozpropagowałem tezę Mariusza. Jak widzę nie wszyscy zgadzają się z tą tezą.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kuracent napisał(a):
Nie zwracajcie się z tematem do mnie.

Trzeba było założyć temat "Z jaką prędkością wykonuje się manewry portowe na śródlądziu, przy spokojnej wodzie, bez wiatru, w dzień, na łódce o długości 7,5-8,5 m", a nie teraz się rakiem wycofywać :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Trzeba było założyć temat "Z jaką prędkością wykonuje się manewry portowe na śródlądziu, przy spokojnej wodzie, bez wiatru, w dzień, na łódce o długości 7,5-8,5 m"
Z jaką?

BTW do kogo kierowana jest książka Mariusza?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
Z jaką?

manewrową, odpowiednią do panujących warunków :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
BTW do kogo kierowana jest książka Mariusza?


Książka Mariusza ma ściśle określony target:

żeglarz jachtowy PZŻ, który czarteruje około dwóch tygodni w roku na polskim sródlądziu. Ma podstawową wiedzę o żeglowaniu ale chciałby pogłębić ją.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Ja manewruję z predkością od 0 do 7kts.


A ja czasem plywam z prędkości minusową.
Znaczy wtedy jak płynę do tyłu. :lol: :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
bury_kocur napisał(a):
A ja czasem plywam z prędkości minusową.

A mnie się po rumie z colą zagęszcza grawitacja :lol: :lol: :lol:

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 15:00 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
...
- Panie w książce nie pisali, że przy 1 kn można obciąć komuś palce...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
Panie w książce nie pisali, że przy 1 kn można obciąć komuś palce...


NIE ????????????????
No to pogadaj z Mariuszem nt "Stosowania własnego kciuka jako odbijacza"...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kuracent napisał(a):
Ja tylko rozpropagowałem tezę Mariusza.

Przeczytaj swój pierwszy post i bądź łaskaw sprostować to twierdzenie, bo jeśli nie to:
a) Mariusz Ci coś obije za wciskanie mu takich twierdzeń,
b) ludzie umiejący czytać wezma Cię za kłamcę.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 15:56 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Panie w książce nie pisali, że przy 1 kn można obciąć komuś palce...


NIE ????????????????
No to pogadaj z Mariuszem nt "Stosowania własnego kciuka jako odbijacza"...
Pzdr
Kocur


No nie czytałem książki to napisałem o kciuku... :oops:
Równie dobrze można za przykład podać każdy inny członek...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2012, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Colonel napisał(a):
Przeczytaj swój pierwszy post i bądź łaskaw sprostować to twierdzenie


Chętnie sprostuje. Tylko co konkretnie?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2012, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
No to poświęciłem się dla nauki i po dzisiejszym żeglowaniu postanowiłem wejść do portu z prędkością optymalną czyli 0,5-1,0 kn.

Na początek sprawdziłem prędkość na silniku przy ustawieniu SLOW na manetce. I co? Okazało się, że prędkość minimalna to 1,2kn. :-(

Ku zdumieniu współzałoganta, który krzyczał kilka razy, abym płynął szybciej. Byłem jednak konsekwentny. Nie było to łatwe, bo s/y SPORTI z silnikiem 6KM przy prędkości minimalnej ma duży promień skrętu. Ale w końcu udało się. Choć jak mówię - nie było to proste. Obserwowaliśmy potem inne jachty, jak wchodziły. Wg. naszej oceny po basenie portowym pływały z prędkością 2-3kn. i dopiero na ostatnich metrach hamowały i powiedzmy 5 metrów od kei osiągały 1,0-1,5kn.

Jestem prawie pewien, że my zawsze wchodziliśmy z prędkością ok. 2kn. Po czym to poznaje? Bo na koniec 'wypalaliśmy paliwo' z rurki. I trwało to ok. minuty. A dzisiaj na SLOW ponad 10 minut. Przy okazji okazuje się, że na naszym silniku optymalnie jest płynąć na SLOW. Oczywiście na SHIFT lub START płyniemy 2-3 razy szybciej ale spalamy wielokrotnie więcej paliwa (aż do 1,36 l./h.)

I tu pytanie do Mariusza: jaki ma silnik i czy rzeczywiście minimalna prędkość to 0,5kn.? Jaką długość ma Szaman 3?

A ja dzisiaj pewnie nie zasnę, bo w końcu nie wiem czy przy słabym wietrze mam wpływać s/y SPORTI z prędkością bliską 1,2kn. czy 2 kn.?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2012, o 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kuracent napisał(a):
A ja dzisiaj pewnie nie zasnę, bo w końcu nie wiem czy przy słabym wietrze mam wpływać s/y SPORTI z prędkością bliską 1,2kn. czy 2 kn.?


Boże .....
Dopomóż proszę Koledze osiagnąć stan równowagi psychicznej ....
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2012, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
A Ty z jaką prędkością byś wpływał? Przypominam, że to ciężka zatokowa wersja Sportiny (waży 950 kg. zamiast minimalnej 600 kg.).

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL