Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 lip 2025, o 00:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lip 2012, o 15:42 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Colonel napisał(a):
Zaraz zaraz, napisaleś kiedy się wydluża. Napisz jeszcze kiedy się skraca, bo inaczej miałaby już ponad 1856,84 m.

Skraca się jak się płynie w zanurzeniu. Podobno nie tylko mila. ;) :D :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jeanneau napisał(a):
będziemy zatem szybciej pływać

Wolniej, na liczniku będzie mniej mil!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 18:12 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Żarty żartami i co by umysł nie leniuchował zadam "Kuracentowego" typu pytanie.

Czy utrzymując ten sam kurs płynąc z punktu A do punktu B po zafalowanym morzu log mechaniczny nawinie wiecej mil niż gdyby płynąć po spokojnym morzu? :D

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13872
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1631
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pough napisał(a):
Czy utrzymując ten sam kurs płynąc z punktu A do punktu B po zafalowanym morzu log mechaniczny nawinie wiecej mil niż gdyby płynąć po spokojnym morzu?

Z wiatrem czy pod wiatr ? :roll:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 18:30 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Wojciech1968 napisał(a):
pough napisał(a):
Czy utrzymując ten sam kurs płynąc z punktu A do punktu B po zafalowanym morzu log mechaniczny nawinie wiecej mil niż gdyby płynąć po spokojnym morzu?

Z wiatrem czy pod wiatr ? :roll:

A jakie ma to znaczenie w przypadku tego pytania? ;)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13872
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1631
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Było mało danych. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 18:36 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Wojciech1968 napisał(a):
Było mało danych. ;)

Jest tylko jedna zmienna: stan morza
i jedna niewiadoma (a może wiadoma): ilość nawiniętych mil :D

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
pough napisał(a):
Czy utrzymując ten sam kurs płynąc z punktu A do punktu B po zafalowanym morzu log mechaniczny nawinie wiecej mil niż gdyby płynąć po spokojnym morzu? :D
A jaki jest gradient temperatury wody (Δt/m)?
Pytam, bo w dalszym ciągu jakoś tak mało danych :-)
I drugie pytanie, to na jakiej szerokości będzie ten jacht? No wiesz, siła Coriolisa jakoś na propelerek działa, no :-)

A tak na poważnie, to chyba różnicę można by było zauważyć pomiędzy kursami na fale a z falą.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Stan morza, gradient temperatury wody, siła Coriolisa nie mają tutaj nic do gadania. Zasadnicze pytanie brzmi: Czy za sterem jest Kuracent? Powiem więcej po odbytym rejsie i odczycie logu można bezsprzecznie stwierdzić czy na rejsie był Kuracent :lol:

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 20:17 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Maar napisał(a):
pough napisał(a):
Czy utrzymując ten sam kurs płynąc z punktu A do punktu B po zafalowanym morzu log mechaniczny nawinie wiecej mil niż gdyby płynąć po spokojnym morzu? :D
A jaki jest gradient temperatury wody (Δt/m)?
Pytam, bo w dalszym ciągu jakoś tak mało danych :-)
I drugie pytanie, to na jakiej szerokości będzie ten jacht? No wiesz, siła Coriolisa jakoś na propelerek działa, no :-)

A tak na poważnie, to chyba różnicę można by było zauważyć pomiędzy kursami na fale a z falą.

Siła Coriolisa? No nie mów, że na półkuli południowej propeler w druga stronę kręci ;) :D :lol:
Ale niech będzie. Przyjmijmy założenia identyczne dla pomiaru:
Płyniemy ten sam odcinek z wiatrem po Północnym. Jedyna różnica to stan morza. Pierwsze to długa wysoka fala. Druga sytuacja to morze spokojne, ale cały czas na tym samym odcinku. ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Olek napisał(a):
Stan morza, gradient temperatury wody, siła Coriolisa nie mają tutaj nic do gadania. Zasadnicze pytanie brzmi: Czy za sterem jest Kuracent? Powiem więcej po odbytym rejsie i odczycie logu można bezsprzecznie stwierdzić czy na rejsie był Kuracent :lol:

No tego nie przewidziałem. Przyjmijmy że za sterem był Kuracent. :D :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
pough napisał(a):
Żarty żartami i co by umysł nie leniuchował zadam "Kuracentowego" typu pytanie.

Czy utrzymując ten sam kurs płynąc z punktu A do punktu B po zafalowanym morzu log mechaniczny nawinie wiecej mil niż gdyby płynąć po spokojnym morzu? :D

Z pewnością ma jeszcze znaczenie czy długość fali jest większa niż długość jachtu.

Czy długość fali jest większa niż długość jachtu?

pough napisał(a):
Jedyna różnica to stan morza. Pierwsze to długa wysoka fala. Druga sytuacja to morze spokojne, ale cały czas na tym samym odcinku.


Edit: widzę , że ostatnia sugestia sugeruje, że jest dłuższa....


żeby nie przedłużać, odpowiedź brzmi : tak.

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 20:21 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Kefas napisał(a):
pough napisał(a):
Żarty żartami i co by umysł nie leniuchował zadam "Kuracentowego" typu pytanie.

Czy utrzymując ten sam kurs płynąc z punktu A do punktu B po zafalowanym morzu log mechaniczny nawinie wiecej mil niż gdyby płynąć po spokojnym morzu? :D

Z pewnością ma jeszcze znaczenie czy długość fali jest większa niż długość jachtu.

Czy długość fali jest większa niż długość jachtu?

Edit: widzę , że ostatnia sugestia sugeruje, że jest dłuższa....


żeby nie przedłużać, odpowiedź brzmi : tak.

Ktoś potwierdzi, albo zaprzeczy?

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
pough napisał(a):
No tego nie przewidziałem. Przyjmijmy że za sterem był Kuracent. :D :lol:

Skoro za sterem był Kuracent to możesz go poprosić o policzenie przebytych mil w trakcie rejsu (dziennik wypełniany raczej wybiórczo). On zrobi to na 6-8 sposobów a na koniec przemnoży wyniki przez magiczny Kuracentowy współczynnik. Po rejsie jak wrócisz do domu i sprawdzisz track z GPSa okaże się że pomylił się o 32 mile na odcinku 1500 mil. (jak by co to powyższy przepis jest sprawdzony, zresztą nikt inny nie był zainteresowany taką dokłądnością)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 20:33 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Olek napisał(a):
pough napisał(a):
No tego nie przewidziałem. Przyjmijmy że za sterem był Kuracent. :D :lol:

Skoro za sterem był Kuracent to możesz go poprosić o policzenie przebytych mil w trakcie rejsu (dziennik wypełniany raczej wybiórczo). On zrobi to na 6-8 sposobów a na koniec przemnoży wyniki przez magiczny Kuracentowy współczynnik. Po rejsie jak wrócisz do domu i sprawdzisz track z GPSa okaże się że pomylił się o 32 mile na odcinku 1500 mil. (jak by co to powyższy przepis jest sprawdzony, zresztą nikt inny nie był zainteresowany taką dokłądnością)

Chwila moment. Takie podejście jest ze szkodą dla załogi. Już tłumacze dlaczego.
Jeżeli log nawinie więcej mil to dzieląc te mile przez średni dobowy przelot wyjdzie więcej wypływanych godzin do opinii. :lol: :lol: :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
pough napisał(a):
Jeżeli log nawinie więcej mil to dzieląc te mile przez średni dobowy przelot wyjdzie więcej wypływanych godzin do opinii. :lol: :lol: :lol:

Jeżeli ktoś jeszcze twierdzi że podróże w czasie nie są możliwe to proszę przeczytać powtórnie powyższy cytat :lol:

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 20:42 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Widzę, że faktycznie trzeba poczekać na Kuracenta z odpowiedzią, chyba tylko On podejmie się testów. ;) :D :lol:
Będzie miał szansę, zdaje się będzie prowadził Polonusa. :D

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 21:07 

Dołączył(a): 28 lut 2012, o 21:46
Posty: 219
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: są (ale strach)
Sofiści się chowają przy tym wątku.
Nie ma możliwości podziękować zbiorowo, więc podziękuję sofistom :D

I przepraszam, jeżeli to nie na temat "Ile ma mila morska". Po lekturze - myślę, że ma tyle, ile właśnie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 21:16 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Natasza napisał(a):
Sofiści się chowają przy tym wątku.
Nie ma możliwości podziękować zbiorowo, więc podziękuję sofistom :D

I przepraszam, jeżeli to nie na temat "Ile ma mila morska". Po lekturze - myślę, że ma tyle, ile właśnie ma.

Wszak jest to zgodne z Kuracentową filozofią. Empiryzm nie racjonalizm. :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
pough napisał(a):
Natasza napisał(a):
I przepraszam, jeżeli to nie na temat "Ile ma mila morska". Po lekturze - myślę, że ma tyle, ile właśnie ma.

Wszak jest to zgodne z Kuracentową filozofią. Empiryzm nie racjonalizm. :lol:

No właśnie nie jest zgodna!
Filozofia Kuracenta opiera się nie na tym co widzi w naturze, tylko na tym, co przeczyta/usłyszy od osoby, o której sądzi, że osoba ta posiada jakąkolwiek wiedzę w temacie ;-)

Popatrzcie na wątek "Książka skarg i wniosków". Żeby nie wiadomo jaką tam bzdurę wpisać, to Jędruś łyka bez słowa wątpliwości. Jakiś chorobliwie niski posiom asertywności to jest, czy co?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Maar napisał(a):
Popatrzcie na wątek "Książka skarg i wniosków". Żeby nie wiadomo jaką tam bzdurę wpisać, to Jędruś łyka bez słowa wątpliwości. Jakiś chorobliwie niski posiom asertywności to jest, czy co?

Nie chce robić przykrości :) na 100% ma drugi zeszycik w którym wpisuje wybrane pozycje z pierwszego :)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pough napisał(a):
Empiryzm nie racjonalizm.
Wolę to niż takie (z czasów studenckich):

- Obywatelu pułkowniku, czy ten wzór na promień rażenia wybuchu jądrowego, który pan podał, jest racjonalny, czy empiryczny?

- Ten wzór nie jest ani racjonalny, ani empiryczny, tylko zatwierdzony rozkazem Ministra Obrony Narodowej nr. 681/SW/71 z dnia 12 października 1971 roku.
:lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 21:36 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Maar napisał(a):
pough napisał(a):
Natasza napisał(a):
I przepraszam, jeżeli to nie na temat "Ile ma mila morska". Po lekturze - myślę, że ma tyle, ile właśnie ma.

Wszak jest to zgodne z Kuracentową filozofią. Empiryzm nie racjonalizm. :lol:

No właśnie nie jest zgodna!
Filozofia Kuracenta opiera się nie na tym co widzi w naturze, tylko na tym, co przeczyta/usłyszy od osoby, o której sądzi, że osoba ta posiada jakąkolwiek wiedzę w temacie ;-)

Popatrzcie na wątek "Książka skarg i wniosków". Żeby nie wiadomo jaką tam bzdurę wpisać, to Jędruś łyka bez słowa wątpliwości. Jakiś chorobliwie niski posiom asertywności to jest, czy co?

No to żyję w niewiedzy. :lol: Wydawało mi się, że się odgrażał, że sam musi spróbować na przykład z jaką prędkością wpłynie do portu.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 21:42 

Dołączył(a): 28 lut 2012, o 21:46
Posty: 219
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: są (ale strach)
pough napisał(a):
sam musi spróbować na przykład z jaką prędkością wpłynie do portu.

Marzyłoby mi się, gdyby przy okazji sprawdzić, ile nawinie log, gdy fala...itd...
Można by nieśmiało kontrolnie wprowadzić zmienną w postaci wartości przechyłu (po zakupie przechyłomierza)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 21:44 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Natasza napisał(a):
pough napisał(a):
sam musi spróbować na przykład z jaką prędkością wpłynie do portu.

Marzyłoby mi się, gdyby przy okazji sprawdzić, ile nawinie log, gdy fala...itd...
Można by nieśmiało sprawdzić czy zależne to jest od przechyłu (po zakupie przechyłomierza)

Widzę, że nurtuje Ciebie ten log i ta fala. ;) :D

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 21:46 

Dołączył(a): 28 lut 2012, o 21:46
Posty: 219
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: są (ale strach)
empiria! empiria mnie nurtuje - z reguły nie, ale w Dziale Kuracent wydaje się niezbędna dla równowagi.

Edit: wobec braku przechyłomierza oczywiście.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL