Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 sie 2025, o 12:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 13:01 

Dołączył(a): 24 lip 2012, o 10:42
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Hej Hej!

Mam zamiar zakupic na wiosne uzywany jacht Maxi 77 w szwecji i jakos zatargac go do Pucka lub Gdyni.

Macie jakies opinie o tym modelu? (kupie uzywany ok rok '80).

Co powinienem wiedziec/przeczytac przy zakupie - jak go kupic, poplywac z wlascicielem popukac w cos etc... ?

I najwazniejsze. Czy po zakupie poczekac na pogode i bujac sie tym do Pucka? ( osobiscie troche mnie to przeraza - ukryte wady moga zaskoczyc mnie na srodku morza etc...)

Wiec czy moze lepiej wynajac transport, zaplacic duzo i autem na przyczepie to dowiezc Stena do Gdyni?

(zakup planuje gdzies na poludniu Skane/Goteborg/Blekinge) .

/dzieki za rady.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 15:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli masz wystarczajace doswiadczenie zeby lodke sprawdzic i poplynac to plyn.
Ja plynalem sam z Zatoki Botnickiej( Norrsundet) do Szczecina i mi sie to podobalo :)
Jesli nie to poszukaj znajacego sie na rzeczy doradcy, nawet jak mu zaplacisz to wyjdzie taniej niz transport promem na lawecie.
Maxi 77 i 777 to fajne lodki godne polecenia z tym ze w podobnej wielkosci sa tez fajne , subiektywnie, Dixie 27 czy Trio 80. Maxi wystepuja z silnikami przyczepnymi ale tez stacjonarnymi, zarowno benzynowymi jak i dieslami. Wszystko zalezy od konkretnego egzemplarza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2012, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 464
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Hej, noszę się z tym samym zamiarem.
Planowałem w tym miesiącu wybrać się po jacht ale praca nie pozwoliła i chyba poczekam do wiosny. Wydaje mi się że zdecydowanie lepiej zabrać ze sobą doświadczoną osobę na oględziny i wracać na jachcie. Tu zgadzam się w 100% z M@rkiem.
Koszty promowe to około 2000zł jeśli dobrze pamiętam.
pozdrawiam

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2012, o 14:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moze niedelikatne pytanie, ale jaka sume chcecie przeznaczyc na jacht ? To bardzo istotne przy szukaniu jachtu. Koszty wyjazdow i sprowadzenia tez nie sa male a do tego jeszcze dochadza takie jak np. loze pod jacht, niezbedne naprawy czy wymiana olinowania. Ja troche sie na jachtach znam i zanim kupilem swoja "Kiwi" ( jest aktualnie do kupienia) zrobilem 1 wycieczke do Danii i 2 do Szwecji zanim trafilem na to co mi odpowiadalo. Mimo ze ogladalem lodke z Przyjacielem tam mieszkajacym i zeglujacym od lat tez wszystkiego nie zauwazylem To wszystko znaczaco podnosi wydatki.Warto o tym pamietac.
Tak przy okazji, moim zdaniem lodka lepsza niz Maxi 77 z cena do negocjacji
http://www.portalzeglarski.com/ogloszenie,28.html
i Maxi 77 w kraju
http://www.portalzeglarski.com/ogloszenie,245.html
do wyboru :) Moj bedzie na wodzie do konca miesiaca. Mozna obejzec, poplywac, porownac. W cenie loze, postoj przez zime i ewentualnie biezaca opieka z przygotowaniem do sezonu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2012, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kaszuba napisał(a):
I najwazniejsze. Czy po zakupie poczekac na pogode i bujac sie tym do Pucka? ( osobiscie troche mnie to przeraza - ukryte wady moga zaskoczyc mnie na srodku morza etc...)
Wiec czy moze lepiej wynajac transport, zaplacic duzo i autem na przyczepie to dowiezc Stena do Gdyni?
(zakup planuje gdzies na poludniu Skane/Goteborg/Blekinge) .

To jak sprowadzać jacht najbardziej chyba zależy od tego czy masz za dużo czasu czy za dużo pieniędzy. Oczywiście - najlepiej mieć jednego i drugiego w sporym nadmiarze - ale w takiej sytuacji raczej nie kupuje się Maxi77, prawda ;) :roll:

Jak masz pieniądze - to możesz potraktować Bałtyk jak przeszkodę techniczną i zorganizować czy wręcz zlecić sprowadzenie łódki promem i po szosie... Zero romantyzmu, koszta wysokie, ale za to błyskawicznie i bezpiecznie.
Gdybyś organizował transport "drogowy" sam, to pamiętaj, że Maxi77 ma ok 2T wagi... Z podłodziówką będzie ważyć pewnie ponad 2T. I jeszcze 2.5m szerokości, podobna wysokość boczna kadłuba z płetwą, no i jakieś 9m masztu... Znaleźć odpowiednią przyczepę i odpowiedni holownik do takiego jachciku, tak by zgadzały się papiery zestawu holowanego i papiery kierowcy - to nie jest całkiem proste i na pewno nie jest za darmo. Anyway - choćby ze względu na szerokość i wysokość zestawu wpadasz w stawki dla przestrzeni "cargo" na promach. Do tego dwukrotne koszta dźwigu, które mogą nieprzyjemnie zaskoczyć - zwłaszcza podniesienie łódki w Szwecji. A dźwigu będziesz potrzebował i w Szwecji i w Polsce - bo nie będziesz raczej kilerem ryzykował wyciągania czy wodowania ze slipu na drogowej przyczepie. Gdzie z resztą znaleźć w Polsce taki slip, którego można użyć przy łódce 1.45m zanurzonej...

Jak masz czas - to moim zdaniem ciekawiej jest poświęcić kilka dni na sprawdzenie i przygotowanie łódki w miejscu zakupu a następnie spokojnie, nie ryzykując i oglądając się dwa razy bardziej niż zazwyczaj na pogodę - przepłynąć zakupionym jachcikiem do jego nowej przystani w Polsce. Organizacyjnie - to wersja chyba trudniejsza od transportu lądowego - bo prawie wszystko co uznasz za niezbędne do przejścia morzem musisz zabrać ze sobą z Polski. Plus trochę narzędzi, plus jakieś zapasy, no i musisz znaleźć chętnego który po starcie rejsu sam wróci do PL autem, którym wcześniej przywieziesz siebie, zapasy, narzędzia i załogę do Szwecji. Etc, etc... Bardzo dużo w takim wariancie przeprowadzenia łódki do Polski zależy od jej stanu technicznego w momencie zakupu, zwłaszcza od niezawodności silnika...
Ja - zwłaszcza kupując jacht w regionach jakie wymieniasz (Goteborg, Scania, Blekinge) - preferowałbym przeprowadzenie morzem. Stamtąd akurat można tak wytyczyć trasę, żeby poruszać się głównie za dnia, żabimi skokami, mając prawie zawsze zapasowy jakiś port w zanadrzu, niemal bez nocnych przejść, nieśpiesznie, słuchając prognoz, etc, etc. Zaplanuj to jeszcze na drugą połowę czerwca - i powinno być OK! Znaczy -prawie jak na Mazurach ;)

Co do konkretów - na bratnim forum jest znajdziesz wątek dot sprowadzania jachtu promem i wodą ze Szwecji. Plus opisy "z natury" jak inni to robili. Nie wszystkie wiadomości są aktualne - ale już na pierwszej stronie długaśnego wątku coś znajdziesz. Uważam, że warto poświęcić chwilę i przeszperać wszystkich 20 stron tamtego wątku:
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t ... ht&start=0

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2012, o 20:41 

Dołączył(a): 24 lip 2012, o 10:42
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ok. Dzieki.

Gadalem w gdyni z ludzmi z klubow mowili ze simirshamn do gdyni plywaja rekreacyjnie bezposrednio. I ew. mi przeprowadza lodz. Wiec tak zrobie.

Dzieki za odpowiedz.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2012, o 04:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kaszuba napisał(a):
Ok. Dzieki.
Gadalem w gdyni z ludzmi z klubow mowili ze simirshamn do gdyni plywaja rekreacyjnie bezposrednio. I ew. mi przeprowadza lodz. Wiec tak zrobie.

Dobry pomysł, choć ja wolałbym nie "bezpośrednio", tylko "małymi skokami naprzód" ;)
Co do Twoich pytań dotyczących Maxi - przypomniało mi się, że znam jednego właściciela takiej łódki. Sporo przy niej grzebał, sporo poprawiał - może spróbuj się z nim skontaktować i zapytać na co zwrócić szczególną uwagę:
http://www.facebook.com/#!/RadekNet

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 229 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL