Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 15:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

j.st.m po staremu czy po nowemu?
Ankieta wygasła 19 paź 2012, o 14:44
dotychczasowy stan 87%  87%  [ 13 ]
nowa propozycja (bez portów pływowych) 13%  13%  [ 2 ]
Liczba głosów : 15
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 paź 2012, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Moniia napisał(a):
Pokaż mi konkretną statystykę? Masz taką, czy tylko zgadujesz? Bo jeśli piszesz, że 'ogromna większość' to pewnie na czymś to opierasz.


Jeśli jestem w Gdynii widzę w zależności od dnia ale tak około setki polskich żeglarzy.
Jeśli jestem na Sylwestrowym Rejsie w Wenecji to widzę ponad 20 polskich załóg, czyli prawie 200 polskich żeglarzy.
Byłem chyba na 4-ch rejsach z Ramsgate na trasie. Nie spotkałem wtedy żadnego innego polskiego żeglarza pomijając moich współzałogantów.

No dobrze. To moje subiektywne wrażenie. Ale od wielu lat uczestniczę w targach 'Wiatr i Woda' i 'Boatshow'. Rozmawiam z przedstawicielami firm. Nie mogę sobie przypomnieć katalogu rejsów czy czarterów, które nie zaczynałyby się od Chorwacji czy Bałtyku. W zależnośći od firmy. Potem jest Grecja. To nie przypadek.
W rozmowach często jest tak, że gdy zadaję nawet bardzo szczegółowe pytanie o Chorwację to dostaje błyskawicznie szczegółowe odpowiedzi. Gdy pytam zaś o Bułgarię czy Rumunię to w 95% nie mają w ofercie. A pozostali nerwowo szukają małego fragmentu w swoich katalogach lub częściej proszą mnie o mail'a.
Widać, że tam nie pływają. Myślicie, że dużo lepiej jest gdy pytam o Islandię czy Irlandię? I pytam, czy tam mieli klientów? No wie Pan, rzadko klienci o to pytają. Najczęściej o Chorwację.

Skąd jeszcze to wiem? Byłem jak na szybko obliczyłem w 17 krajach na rejsach żeglarskich. Jestem otwarty na nowe wyzwania. Werbuję załogantów gdzie się tylko da. I co? Okazuje się, że znajduję chętnych na zimne rejsy ale ponad 95% pytanych zainteresowanych jest tylko ciepłymi akwenami.
No to w drugim etapie proponuję różne ciepłe kraje. Podaję kalkulacje czarter+dojazd+kasa jachtowa i wtedy okazuje się, że prawie wszyscy zainteresowani są Chorwacją. Potem długo nic. A potem Grecja. Inne kraje są mniej chętnie akceptowane. I stąd także to wiem!

Ale dobrze! Chcecie liczb? Lepiej nie mogliście trafić, bo uwielbiam statystyki. Weźmy firmę, która organizuje najwięcej rejsów morskich czyli Globtourist.

HR 26
Bałtyk 23
Północne 16
GR 7
SP 7
TR 1
NOR 1

no i jeszcze Seszele 2, Czarnogóra łączona z Chorwacją 1, Karaiby 1.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ale Ty znasz geografię, prawda? I wiesz, że pływy występują nie tylko na zimnym? I, że ludzie zapewne nie korzystają tylko z firm obecnych w Polsce (abyś dużo nie szukał, popatrz z jakich firm korzystają współforumowicze...).

Uparcie opierając się o WYCINEK chcesz budować obraz całości. To tak, jak gdybyś oglądając głowę Witolda chciał wyobrazić sobie Bitwę pod Grunwaldem*. Nie da się**. Za dużo zmiennych. Ale Tobie to wystarcza do uogólnienia i mówienia o ogromnej większości...

Kuracent napisał(a):
Byłem chyba na 4-ch rejsach z Ramsgate na trasie. Nie spotkałem wtedy żadnego innego polskiego żeglarza pomijając moich współzałogantów.


Andrzej, ja mieszkam dokładnie naprzeciw Ramsgate... (+- 30 mil, ale moje lokalne okolice). Chcesz dyskutować na temat polskich żeglarzy tutaj?

*obraz, nie wydarzenie. Chociaż, czemu nie, wydarzenie byłoby jeszcze trudniej :D
**nie da się. Naprawdę. TO CO WIDZIAŁ KURACENT na swoich rejsach i w katalogach, (które notabene podlegają jeszcze takim rzeczom jak rachunek kosztów i strat, nieobecność kierunku bierze się często ze zbyt wysokiego kosztu a nie braku chętnych) to NIE JEST reprezentatywna próba.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
Chcesz dyskutować na temat polskich żeglarzy tutaj?
Polskich żeglarzy, czy polskich żeglarzy chcących uzyskać staż pływowy?

Moniia napisał(a):
Ale Ty znasz geografię, prawda? I wiesz, że pływy występują nie tylko na zimnym?
Gdzie na pływowym ciepłym w jednej marinie, w sobotę 20 polskich załóg zdaje i kolejne 20 przyjmuje jachty?

Moniia napisał(a):
Andrzej, ja mieszkam dokładnie naprzeciw Ramsgate...
Musiałabyś jeszcze pomieszkać troszkę w okolicach Aten czy innego Splitu, żeby móc wypowiadać się autorytatywnie.
Monika nie porównuj nieporównywalnego - ilość polaków żeglujących na Bałtyku i Śródziemnym w stosunku do tych żeglujących po Północnym jest nieporównywalna. I tutaj nie potrzeba podpierać się jakimiś danymi statystycznymi (nb. nikt godny zaufania takich statystyk nie prowadzi) tylko po prostu, trzeba stanąć na kei i... zobaczyć.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Maar napisał(a):
trzeba stanąć na kei i... zobaczyć.
http://zegluj.net/forum_zeglarskie/viewforum.php?f=2 nie wystarczy? :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 14:53 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Moniia napisał(a):
nieobecność kierunku bierze się często ze zbyt wysokiego kosztu a nie braku chętnych

Moniko.
Sformułowałaś w jednym zdaniu to co organizatorzy rejsów powinni sobie przykleić na czole patrząc w lustro.
Korzystając z okazji chciałbym zwrócić uwagę organizatorom "ambitnych" rejsów na to, że to co dla nich jest super propozycją, dla potencjalnej załogi może być "zapieprzem", czyli oraniem morza.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Dodam jeszcze, że pływałem w wielu rejsach z/do Amsterdamu i rozmawiałem z załogantami.
Rejsy te prawie zawsze organizowane są "pod morsa" tzn. trwają 10-12 dni, tak aby z lekką nadwyżką zaliczyć 100h. Portów pływowych jest co najmnie trzy a czasem więcej.
Mniej więcej połowa robiła to dla stażu na morsa. Druga połowa chciała przeżyć rejs w trudnych warunkach (często też tak są reklamowane).
Nie przypominam sobie, aby ktoś powiedział, że płynie głównie dlatego, że zawsze marzył o tym, aby zobaczyć opiewane w szantach dziewczyny z Calais czy skały Dover.
A te porty są na trasie.

Może się mylę? Ale idę o zakład, że gdyby zgodnie z propozycją Moniki na s.j. wymagane byłyby pływy, to w ciągu roku podwoiłaby się liczba takich rejsów. A gdyby zgodnie z jedną z moich propozycji znieść staż na pływach na obowiązkowy patent, to liczba takich rejsów spadłaby co najmniej dwukrotnie.
Dlaczego Globtourist ma tyle krajów w ofercie a nie organizuje rejsów na Biskajach, przy południowo-zachodniej Francji, w Szkocji, na Wyspach Owczych? Oczywiście takie rejsy można znaleźć w innych firmach ale - zaufaj mi - są to raczej wyjątki potwierdzające regułę.

Czy to znaczy, że ludzie nie mają marzeń, aby pływać po wodach pływowych? Oczywiście, że mają. Ale znaczna część nie popłynęłaby, gdyby nie wymóg stażu.
Zobacz! Wiele firm w Polsce organizuje rejsy stażowe Amsterdam - X - Amsterdam. Przewinęło się tam mnóstwo żeglarzy, takich jak ja. Którzy zrobili to dla stażu. Przynajmniej początkowo. Firmy mają więc ogromne listy mailingowe takich osób. Dlaczego nie zaoferują swoim byłym klientom Biskajów czy Szkocji? Ja chętnie popłynąłbym w takich rejsach. Powiedzieć Ci? Bo takich napaleńców jak ja nie ma zbyt wielu. Większość zalicza Helgoland i/lub Amsterdam, zgłasza do PZŻ-tu staż a potem w większości pływają po Bałtyku czy Śródziemnym.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Andrzejku, a nie pomyślałeś, że to po prostu kwestia ceny? Większość ludzi pływa tam, gdzie taniej wychodzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Sąsiad napisał(a):
Andrzejku, a nie pomyślałeś, że to po prostu kwestia ceny? Większość ludzi pływa tam, gdzie taniej wychodzi.


Oczywiście, że tak. To dotyczy wszystkich kierunków. I stąd takie statystyki. A kierunek amsterdamski dodatkowo jest 'zakłócany' przez staż na pływach. Tzn. tłumaczę Monice, że gdyby nie te staże na morsa, to byłoby takich rejsów jeszcze mniej. Z resztą. Zgadnijcie, jakie stopnie żeglarskie (poza skiperem z firmy organizatora) przeważają na amsterdamskich rejsach wahadłowych? Tak! Bravo! Zgadliście: sternik jachtowy.

Jeszcze dodam, że wszystkie rejsy wahadłowe Globtouristu na Północne są na trasie:
Rostock - Amsterdam - Londyn - Amsterdam - Rostock

Czy rzeczywiście poza przereklamowanym Amsterdamem (Potem buch kogoś w łeb, aż na dwoje mu pękł,/Bo wybrzydzał się kiep na harmonii mdły jęk./Akordeon też już wydał ostatni dech,/I znów obrus i tłuszcz, i znów czkawka i śmiech.) i Londynem trasy te nie są zbyt atrakcyjne turystycznie?

Sąsiad napisał(a):
Andrzejku, a nie pomyślałeś, że to po prostu kwestia ceny? Większość ludzi pływa tam, gdzie taniej wychodzi.


Oczywiście, że tak.
Nie znam żadnej osoby (poza Olkiem), która nie chciałaby pożeglować po Karaibach. Wszyscy moi znajomi, którym to proponowałem zgadzali się od razu. Podobnie z równikiem. Póki co praktycznie wszyscy zrezygnowali z tych projektów. A nie mówiłem Im o żadnej wadzie takich rejsów. Podałem szacunkową cenę. Tylko tyle wystarczyło dla odstraszenia.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 15:32 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
No dobrze, ale skoro 99% rejsów jest po morzach zamkniętych to po co robić staż na morsa?
Przecież wystarczy sternik jachtowy

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Waldi_L_N napisał(a):
No dobrze, ale skoro 99% rejsów jest po morzach zamkniętych to po co robić staż na morsa?
Przecież wystarczy sternik jachtowy


Żeby pływać na LOA > 12m

_________________
marchew
ready2sail.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 15:36 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
marchew napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
No dobrze, ale skoro 99% rejsów jest po morzach zamkniętych to po co robić staż na morsa?
Przecież wystarczy sternik jachtowy


Żeby pływać na LOA > 12m

No tak, sorki :oops: Cały czas odnoszę się do mojej 5-o osobowej familii

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
Gdzie na pływowym ciepłym w jednej marinie, w sobotę 20 polskich załóg zdaje i kolejne 20 przyjmuje jachty?
Pływy w Chorwacji przekraczają 0,5 m. Są to więc wody pływowe (Kiedyś zdarzyło mi się nawet opóźnić wyjście z portu o 2 h, bo jacht stanął na dnie przy odpływie). Niestety, są nie dość pływowe dla PZŻ.

BTW. Gdy w Koprze przygotowywaliśmy Delphie, to czasem się wchodziło z kei na pokład rufowy, a czasem na kosz rufowy - max.skok 1,1 m w syzygii.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Stara Zientara napisał(a):
Pływy w Chorwacji przekraczają 0,5 m. Są to więc wody pływowe

W Tunezji metr.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Catz napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Pływy w Chorwacji przekraczają 0,5 m. Są to więc wody pływowe

W Tunezji metr.
Catz


Jeśli już mówimy o mało pływowych ale jednak pływowych wodach, to wspiąłem się właśnie i ściągnąłem z najwyższej półki locję:
Rod Heikell "Greek Waters Pilot".

Opis wód greckich ze strony 29:

Cytuj:
Tides

The spring rise of tides varies from 10 centimetres to 0.8m (2-5 ft). The greatest spring rise is in Pagasitikos Kolpos (Gulf of Volos) and Evvoikos Kolpos (Evia Gulf). Tidal streams are weak in Greece except in the narrow channel between Evia and Greek mainland where at springs it may reach 7 knots at Khalkis.

For those interested there are a number of software programmes that are a number of software programmes that include data for some Greek ports. These programmes all use standard port offsets and the reliability for Greek waters is debious to say the least. If you want to see what to see what is available that is a free software package called WXTide32 which has port offsets for Greece. I suggest doing a general search on the internet as it is can be downloaded from a number of sources.



I pomyśleć, że byłem dumny, że w Szkocji pokonałem podczas syzygii miejsce, gdzie prąd wynosi 8kn. A w Grecji prądy bywają podobne.

Czyż nie jest to kolejny argument przeciw stażowi na pływach?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 07:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17666
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kuracent napisał(a):
Czyż nie jest to kolejny argument przeciw stażowi na pływach?

Nie znam się na przepisach o stażu i generalnie mam je gdzieś, ale...

Ktoś, kto wybiera się, jako skipper z podległą sobie załogą, w okolice, gdzie są pływy, czy inne ciekawostki przyrodnicze, powinien pewnie mieć trochę pojęcia o tym, co go tam może spotkać. Chociażby po to, żeby z powodu swojej niewiedzy, nie sprowadził na jacht i załogę jakiegoś niebezpieczeństwa, związanego z tymi ciekawostkami.

Pływając samemu, na swoim, można mieć prawie wszystko gdzieś, ale biorąc odpowiedzialność za innych...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
robhosailor napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Czyż nie jest to kolejny argument przeciw stażowi na pływach?

Nie znam się na przepisach o stażu i generalnie mam je gdzieś, ale...

Ktoś, kto wybiera się, jako skipper z podległą sobie załogą, w okolice, gdzie są pływy, czy inne ciekawostki przyrodnicze, powinien pewnie mieć trochę pojęcia o tym, co go tam może spotkać. Chociażby po to, żeby z powodu swojej niewiedzy, nie sprowadził na jacht i załogę jakiegoś niebezpieczeństwa, związanego z tymi ciekawostkami.

Pływając samemu, na swoim, można mieć prawie wszystko gdzieś, ale biorąc odpowiedzialność za innych...


Czyli proponujesz zaostrzenie przepisów i zabronienie obecnym sternikom jachtowym pływania w Grecji? Bo jest tam strasznie niebezpiecznie i są prądy do 7kn.? A to naprawdę dużo!

Dla ustalenia uwagi. Polscy sternicy jachtowi od kilkudziesięciu lat pływają tam. I nie słyszałem o jakichś problemach.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 08:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Prądy srądy. A na wodach pływowych polecam knagowanie jachtu na sztywno i wyjścia z portu po odpływie. Szybko się nauczy. :lol:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
??

Ale o co Ci chodzi? Jesteś za czy przeciw?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kuracent napisał(a):
Ale o co Ci chodzi? Jesteś za czy przeciw?
No, Narcyza, tłumacz siem tera! :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Czyli: prądy i pływy są jakimś magicznym - nie do przejścia problemem? Tak trudnym, że tylko Kuracent i kilku nielicznych innych Kapitanów jest w stanie coś kumać?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 09:48 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Kuracent napisał(a):
Czyli: prądy i pływy są jakimś magicznym - nie do przejścia problemem? Tak trudnym, że tylko Kuracent i kilku nielicznych innych Kapitanów jest w stanie coś kumać?

pzdr,
Andrzej Kurowski

No nareszcie, a myślałem, że nigdy się nie domyślisz... :D :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
No jakby mnie, goopiemu bezpatenciu, jakiś samozwaniec miał wieźć doopę po magicznych prądach i w strefie wpływów, ee to jest po wodach pływowych, to wolałabym żeby nie knagował jachtu na sztywno w porcie pływowym, jak mistrzowie Guzianki; i nie płynął z prędkością 5,5knota naprzeciw prądowi 6knotów. Ale ja tam mogę się nie znać.. :lol: ;)

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 10:28 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Narjess napisał(a):
...jak mistrzowie Guzianki...

A Kuracent się martwi o wody pływowe... :lol: :lol: :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
pough napisał(a):
Narjess napisał(a):
...jak mistrzowie Guzianki...

A Kuracent się martwi o wody pływowe... :lol: :lol: :lol:


Właśnie o to chodzi, czy martwić się?
Czy wprowadzać jakieś nakazy? Zakazy?

Myślę głośno. Próbuję Was wciągnąć do dyskusji.

Po tym wszystkim dochodzę do wniosku, że Andrzej (Colonel) ma rację. Jest u nas jakiś fetysz pływów. I chyba czas z tym skończyć! I nie wymagać tego na obowiązkowe patenty.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 11:17 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Kuracent napisał(a):
...Po tym wszystkim dochodzę do wniosku, że Andrzej (Colonel) ma rację. Jest u nas jakiś fetysz pływów. I chyba czas z tym skończyć! I nie wymagać tego na obowiązkowe patenty.

pzdr,
Andrzej Kurowski

W ogóle obowiązkowe patenty utopić, jeżeli prowadzenie jachtu nie jest zarobkiem dla prowadzącego.

Dla chcących należy utrzymać możliwość zdobycia certyfikatu, a dla komercjalistów patenty.

W takim układzie taki zaczynający przygodę z żaglami będzie miał formalny wybór odbycia rejsu (czasami tylko dla spokoju ducha w teorii, bo praktyka może być różna) pomiędzy tymi patentowymi skipperami albo u "wujka" na jachcie.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough



Za ten post autor pough otrzymał podziękowanie od: kamiljazz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
pough napisał(a):
Kuracent napisał(a):
...Po tym wszystkim dochodzę do wniosku, że Andrzej (Colonel) ma rację. Jest u nas jakiś fetysz pływów. I chyba czas z tym skończyć! I nie wymagać tego na obowiązkowe patenty.

pzdr,
Andrzej Kurowski

W ogóle obowiązkowe patenty utopić, jeżeli prowadzenie jachtu nie jest zarobkiem dla prowadzącego.

Dla chcących należy utrzymać możliwość zdobycia certyfikatu, a dla komercjalistów patenty.

W takim układzie taki zaczynający przygodę z żaglami będzie miał formalny wybór odbycia rejsu (czasami tylko dla spokoju ducha w teorii, bo praktyka może być różna) pomiędzy tymi patentowymi skipperami albo u "wujka" na jachcie.



Dokładnie tak.
Niestety po raz setny czy tysięczny to potwierdzam, I tak trzeba, bo świadomość w narodzie jest mała.


A teraz stawiam znów pytanie. W ciągu 5 dni (do 16.10.2012 - najbliższy wtorek) pani Ministra Mucha ma ustawowy obowiązek wydania Rozporządzenia do Ustawy. No i mam pytanie, co Pani Ministra ma tam napisać? Co Jej doradzić, aby było zgodne z Ustawą i możliwie szeroko liberalizowało aktualny stan?
A od 17 paździenika 2012 (najbliższa środa) zaczynamy oczywiście od początku walkę o pełną liberalizację.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 12:31 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kuracent napisał(a):
pani Ministra


To taki żart na czasie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cytuj:
W programie "Tomasz Lis na żywo" poprosiła, by zwracać się do niej per "ministra Joanna Mucha".


źródło:link

_________________
marchew
ready2sail.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kuracent napisał(a):
No i mam pytanie, co Pani Ministra ma tam napisać? Co Jej doradzić, aby było zgodne z Ustawą i możliwie szeroko liberalizowało aktualny stan?


Zajrzyj na BIP ministerstwa - dowiesz się co doradzano ministerstwu w kwietniu 2011 roku, zajrzyj na SSI - dowiesz się co doradzają dziś stowarzyszneia.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kuracent napisał(a):
A od 17 paździenika 2012 .... zaczynamy oczywiście od początku walkę o pełną liberalizację.

Lance w dłoń!

A zastanówmy się nad jednym, nieco prefidnie. Jeśli znika podstawa prawna obecnych patentów, to może i one też znikają? Może więc od 17 października mamy realne bezpatencie? Może ministerstwo nas do końca uwolniło przez swoje zaniechanie?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 12:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
marchew napisał(a):
Cytuj:
W programie "Tomasz Lis na żywo" poprosiła, by zwracać się do niej per "ministra Joanna Mucha".


źródło:link


Ale odjazd!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL