Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 lip 2025, o 21:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 paź 2012, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Sąsiad napisał(a):
Pytanie, czy na fali przepłynie nad 13,5m (głębokość rury)

A ten znowu swoje.
Jedyny istniejący obecnie tor wodny ma nad rurą 17 metrów wody i ta rura jest zakopana.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuj:
położył rurę, na głębokości 17,5 m. Niemcy uwzględnili tylko 1,5 metra średnicy gazociągu, a trzeba jeszcze odjąć 2,5 m strefy bezpieczeństwa, zostaje 13,5 m

Cape napisał(a):
A ten znowu swoje.

No dobra, oświeć mnie, czego nie rozumiem. Tylko łopatologicznie. Bardo proszę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Sąsiad napisał(a):
Yigael napisał(a):
Obiecali, że zakopią jak pogłębimy

Mam szczerą nadzieję, że masz rację a ja się mylę. Z chęcią, jakby co, odszczekam.


Jak pogłębimy i nie zakopią to odszczekam i przyznam Ci rację i ośle uszy będę nosił tydzień. Tylko poczekajmy aż zaczniemy pogłębiać a nie snujmy rozważania o spiskach i co było za NRD. Przypominam, że tor nie wystarczy pogłębić raz, trzeba go jeszcze potem utrzymać a na to muszą być pieniądze czytaj chętni do wpływania do Świnkowa z zanurzeniem 15 metrów w ilości większej niż sztuka na rok. Na razie, zadaje mi się nie ma stad zainteresowanych, stąd brak naporu. Największe póki co mają być /w planach/ gazowce LNG tj. 12,5 metra max.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 14:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4122
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Sąsiad napisał(a):
A Kurskiego nie słucham i nie poważam. Nie wiem więc, jakie ma teorie.


Widzisz, ale prezentujesz wlasnie punkt widzenie Kurskiego< Brudzinskiego i innych im podobnych. Niestety u nas rachunek ekonomiczny nigdy nie wygrywal z politycznymi interesami poszczegolnych grup. Nikt nie ruszy gornictwa weglowego, nawet ci dla ktorych Margaret Tacher byla idolem :)
Szczecinscy politycy naglasniaja sprawe poglebienia toru Swinoujscie-Szczecin. Mowi sie o roznych glebokosciach. Im polityk bardziej zainteresowany tym liczby sa wieksze.
To jest nosne medialnie ale tez nikt nie powie ile czasu plynie do Szczecina statek z redy Swinoujscia :) Kontener TIR-em jedzie tyle samo z Hamburga :) Z Hamburga czy Rostoku na poludnie Europy jest moze i dalej ale jedzie sie po autostradach. Ja tez ze Szczecina zawsze wybieram droge przez Niemcy bo jedzie sie szybciej i taniej.Jesli chodzi o towary masowe to Odra dalej jest zeglowna jedynie na malym odcinku i nic nie zapowiada zmian.
Ja widze inny problem tj. brak polaczenia autostrada ze Szczecina ( a wlasciwie z Prenzlau) do Trojmiasta i dalej do Tallina.Oczywiscie poza doprowadzeniem do zeglownosci Odry w calym jej biegu.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 3: Były user, Jaromir, Sąsiad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
1/ Na Bałtyk mogą wpływać bez ograniczeń statki o zanurzeniu 13 metrów
2/W drodze wyjątku, w dobrej pogodzie i po wykonaniu sondowań, mogą wpływać statki o zanurzeniu do 15 metrów (praktycznie wpływają niezmiernie rzadko)

Do Świnoujścia prowadzi jeden oznakowany tor wodny. Kurs podejścia 170 stopni. Tym torem może wpłynąć każdy statek, który wpłynął na Bałtyk. Rura nie przeszkadza, jest zakopana.
Istnieje tzw drugi tor ? jest nieoznakowany i jego głębokość to 10/12 metrów. Na północ od Świnoujścia jest rozległa płycizna (Oderbank) o głębokości 4/6 metrów. Dlatego ten oznakowany tor idzie z NNW, a ten nieznakowany z NNE. Cała propaganda o blokowaniu dotyczy tego nieoznakowanego i płytkiego toru. Ale nawet tędy nad rurą może przepłynąć statek o zanurzeniu 13,5 metra, czyli praktycznie każdy, który wpłynie na Bałtyk. Oczywiście pod warunkiem jego pogłębienia, na co się nie zanosi.

Być może ktoś szalony wybuduje na Bałtyku statek o zanurzeniu np 16 metrów :D Taki statek nigdy Bałtyku nie opuści, ale wtedy będziemy mówili, że rura blokuje :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowania - 3: Były user, Kurczak, Sąsiad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
Margaret Tacher

w imieniu Baroness Thatcher, byłej szefowej w kraju w którym mieszkam PAC!

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Cape napisał(a):
Być może ktoś szalony wybuduje na Bałtyku statek o zanurzeniu np 16 metrów :D Taki statek nigdy Bałtyku nie opuści, ale wtedy będziemy mówili, że rura blokuje :lol:


Nie musi być taki szalony, wybudować może i wyekspediować w świat w megaasyście pilotowo-hydrograficznej pod częściowym balastem. Ale pod ładunkiem handlowym taki statek cieśnin nie przejdzie a do wożenia frachtu w poprzek takiej sadzawki są raczej sensowniejsze konstrukcje ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeszcze tylko jedno pytanko - czy 2,5m strefa bezpieczeństwa to tylko wymysł polityków, czy też faktycznie obowiązuje przepisowo?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Sąsiad napisał(a):
czy 2,5m strefa bezpieczeństwa to tylko wymysł polityków, czy też faktycznie obowiązuje przepisowo?

Ja wiem o prawnym wymogu 2 metry.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13876
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Yigael napisał(a):
Nie musi być taki szalony, wybudować może i wyekspediować w świat w megaasyście pilotowo-hydrograficznej pod częściowym balastem. Ale pod ładunkiem handlowym taki statek cieśnin nie przejdzie a do wożenia frachtu w poprzek takiej sadzawki są raczej sensowniejsze konstrukcje

Jak ta http://www.containership-info.com/vessel_9458078.html ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 15:29 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4122
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Pewnie kazdy zainteresowany wygoogla ale jesli nie :)

http://www.msz.gov.pl/Sprostowanie,w,zw ... 43029.html



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Były user, Cape
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 16:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wojciech1968 napisał(a):
Yigael napisał(a):
Nie musi być taki szalony, wybudować może i wyekspediować w świat w megaasyście pilotowo-hydrograficznej pod częściowym balastem. Ale pod ładunkiem handlowym taki statek cieśnin nie przejdzie a do wożenia frachtu w poprzek takiej sadzawki są raczej sensowniejsze konstrukcje

Jak ta http://www.containership-info.com/vessel_9458078.html ;)


Co ta? Ona jest zbudowana w stoczni na Bałtyku? Czy raczej w Korei?
Czy może wozi fracht w poprzek Bałtyku? Do jakich portów na Bałtyku oprócz DCT zawija? Ma 16 metrów zanurzenia?

Yigael napisał(a):
[...] a do DCT w Gdańsku Maerski chodzą pod częściowym załadunkiem. [...]


Czy może to raczej jeden z tych o których pisałem na poprzedniej stronie tego wątku? Chodzą dlatego, że znaleziono opłacalną niszę i przewagę DCT nad Hamburgiem na tyle dużą, że opłaca się przedłużyć regularne rejsy częściowo tylko załadowanymi.

Masz Wojciechu przedziwny zwyczaj cytowania ludzi i zestawiania ich wypowiedzi z akurat wygooglanymi zdjęciami, nijak często nie powiązanymi z treścią postu, w tym wypadku sprawiasz też wrażenie że wątku nie przeczytałeś. Nie rozumiem idei. Gdybyś zamiast kompulsywnie dzielić się pierwszym lepszym wygooglanym obrazkiem poczytał wątek i poczytał troszkę o kontenerowcach. W sieci. Konkretnie o kontenerowcach Maersk'a. O tych największych E-class, którego zdjęcie nam zaserwowałeś. Otóż doczytałbyś może, że w budowie są ich następcy Triple E-class. Będą szersze, dłuższe, z większą wypornością i... maksymalnym zanurzeniem nie 15,5 metra a tylko 14,5 metra. Może nawet wyciągnąłbyś z tego wnioski tyczące tak tematu wątku i pogłębiania torów wodnych w Świnkowie, różnicy między rolą Świnkowa czy Rstocku a DCT w żegludze bałtyckiej jak i perspektyw jakie widzi dla żeglugi po Bałtyku statkami o zanurzeniu 15 metrów i powyżej wiodąca firma z branży Czekałem z tym argumentem, ale skoro już postanowiłeś zilustrować moją wypowiedź irrelewantnym w jej kontekście zdjęciem...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Sąsiad napisał(a):
Moniia napisał(a):
A całej reszcie chodzi o to, że drugi tor, cały czas używany (i chyba bardziej niż ten z rurą, ale nie jestem pewna) ma głębokość wystarczającą dla KAŻDEGO statku który może wpłynąć na Bałtyk. Więc NIEZALEŻNIE OD RURY, każdy z nich do Świnoujścia mógł, może i będzie mógł wpłynąć...

Dziękuję za wyjaśnienie ;) A mi chodzi o to, że nie będzie mógł wpłynąć po torze "spornym", do którego Niemcy roszczą sobie pretensje (nie wnikam w tym momencie, czy uzasadnione). I nie będzie mógł skorzystać z kotwicowiska 2.

Ale tak w ogóle to wiesz z którego kotwicowiska korzystają w Świnoujściu największe statki? Czy tylko tak sobie a muzom piszesz, bez żadnej wiedzy?
Eeech - każdy (a przynajmniej każdy kto woli najpierw wiedzieć a potem mówić) może sobie odnaleźć tabelkę skopiowaną poniżej (to fragment z aktualnych przepisów portowych):
Załącznik:
kotwicowiska swi.jpg
kotwicowiska swi.jpg [ 134.04 KiB | Przeglądane 4115 razy ]


A teraz mój szanowny przedpiśca może nam powiedzieć co statek o największym dopuszczalnym w Świnoujściu (obecnie i w przyszłości) zanurzeniu miałby właściwie robić na "kotwicowisku 2"?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Cape napisał(a):
1/ Na Bałtyk mogą wpływać bez ograniczeń statki o zanurzeniu 13 metrów


Trochę dodaj do tych 13 m :lol: Często gęsto sam osobiście ładowałem statki do zanurzenia w okolicy 14 m.

Cape napisał(a):
2/W drodze wyjątku, w dobrej pogodzie i po wykonaniu sondowań, mogą wpływać statki o zanurzeniu do 15 metrów (praktycznie wpływają niezmiernie rzadko)


Hymmm z tym "wyjątkiem" to bym tak nie przesadzał :D Ładowałem statki do 15 m zanurzenia, fakt po otrzymaniu z Kapitanatu Portu informacji o stanie wody. Jeżeli stan był 500, albo powyżej to można było ładować do 15 m.

Cape napisał(a):
Być może ktoś szalony wybuduje na Bałtyku statek o zanurzeniu np 16 metrów :D Taki statek nigdy Bałtyku nie opuści, ale wtedy będziemy mówili, że rura blokuje :lol:


Ależ opuści :lol: tylko bez pełnego ładunku... Przerabialiśmy to w Porcie Północnym ze zbiornikowcami. Duży zbiornikowiec ładowało się częściowo do 15 m zanurzenia a resztę ładunku na mniejszy, po minięciu cieśnin "przerzucano" ładunek na duży i płynął z nim w świat...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 3: Cape, Sąsiad, Węzełek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13876
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Yigael napisał(a):
Masz Wojciechu przedziwny zwyczaj cytowania ludzi i zestawiania ich wypowiedzi z akurat wygooglanymi zdjęciami, nijak często nie powiązanymi z treścią postu, w tym wypadku sprawiasz też wrażenie że wątku nie przeczytałeś. Nie rozumiem idei.

Marcinie, nie zwróciłeś uwagi na emotikon " ;) "
Wojciech1968 napisał(a):

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wojciech1968 napisał(a):
Marcinie, nie zwróciłeś uwagi na emotikon " ;) "


Niech Ci będzie :DD


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 17:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Sąsiad napisał(a):
Szanowni przedpiśćcy - chodzi mi tylko o to, że jeżeli rura jest zakopana na 13,5m to nigdy nie wejdą statki 15m, niezależnie od wszelkich ustaleń i zmian balticmaxów. Albowiem uważam (a nawet jestem pewien), że obietnice o późniejszym jej wkopaniu można włożyć między bajki. A czy pogłębienie Rostoku do 15m przy jednoczesnym zablokowaniu tej możliwości w Świnoujściu należy zaliczyć do teorii spiskowych, to już zostawiam Waszej ocenie, nie zamierzam na ten temat dyskutować, bo zdania nie zmienię, a nikogo na siłę przekonywać nie zamierzam. Dla mnie to spisek i tyle.


Spisek nie spisek ale skoro Jurmak mowi ze mozna ładować do 15 m w Gdańsku, to może wykorzystajmy w pełni potencjal jednego portu.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 18:10 

Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:11
Posty: 159
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: plastikowe
Płynąc w tamtym roku Zawiasem z Kalmaru do Gdyni, zapytaliśmy chiefa w którym dokładnie miejscu położona jest ta rura. Na nasze pytanie do czego jest nam to potrzebne, odpowiedzieliśmy "śmiertelnie poważni" że chcemy "przypadkiem" zrzucić tam kotwicę.
Najpierw na twarzy chiefa zdziwienie, a potem uśmiech.
Niestety nie poznaliśmy miejsca którędy ta rura była położona i nasz sabotaż nie udał się. A było już tak blisko.
Nic to następna szansa już 25 października :lol:
A może znacie dokładne jej położenie :cool:

_________________
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
M@rek napisał(a):
Z Hamburga czy Rostoku na poludnie Europy jest moze i dalej ale jedzie sie po autostradach.


I teraz pojawia się pytanie, czy przypadkiem nieudolny premier z nieudolnym ministrem transportu przerwali na dwa lata budowę autstrady A1.
Po czym, gdy ubłagany przez rząd Tuska, koncesjonariusz wrócił do jej budowy (a nie musiał, mógł wziąć kasę z odszkodowań od państwa, które każdy sąd by zasądził), natychmiast powstał hub kontenerowy w Gdańsku.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
Ale tak w ogóle to wiesz z którego kotwicowiska korzystają w Świnoujściu największe statki? Czy tylko tak sobie a muzom piszesz, bez żadnej wiedzy?
Eeech - każdy (a przynajmniej każdy kto woli najpierw wiedzieć a potem mówić) może sobie odnaleźć tabelkę skopiowaną poniżej (to fragment z aktualnych przepisów portowych):

Hmm... każdy, kto woli popisywać się erudycją, zamiast spróbować zrozumieć tekst zamieszcza nie mające związku z nim tabelki, na udowodnienie tez przeciwnych do tych, których nikt nie stawiał.
pierdupierdu napisał(a):
co statek o największym dopuszczalnym w Świnoujściu (obecnie i w przyszłości)

Mógłbym zapytać skąd tak dużo wiesz o przyszłości, ale sobie odpuszczę. Bo w całej sytuacji nie o to chodzi.
Zaniepokojony wywołanym podobieństwem moich poglądów do Kurskiego i innych badziewiaków, przedarłem się przez ich bełkot (nienawidzę Was za to :evil: :lol: ) i stwierdziłem, że pomijając ewidentną fobię niemiecką ("ja świat światem itp."), jak również rosyjską, białoruską i jeszcze inne, nie sposób im odmówić pewnej słuszności - nieważne jak jest teraz, położenie rury w taki sposób permanentnie zablokuje możliwość pogłębienia podejścia. Czy i kiedy będą potrzeby, pieniądze i statki o odpowiedniej głębokości też nie wiadomo, ale sprawa jest zamknięta, bo nie będzie można i koniec. Oni, i tu się z nimi zgadzam, nie wierzą, że kiedykolwiek ktoś tę rurę zakopie głębiej z jakiegokolwiek powodu.
A że teren ma nieuregulowaną sytuację własnościową, z winy Niemców, to tylko fobie pogłębia.
W związku z powyższym wycofuję się z dyskusji aktywnej, co najmniej do czasu zapoznania się z innymi (również Waszymi) poglądami i ponownego przeanalizowania tematu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 19:10 

Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:11
Posty: 159
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: plastikowe
Dział HydePark, wydawało mi się że powinien być "luzacki", a tu dyskusja całkiem poważna.
Tylko czy coś ona zmieni? Czy ktoś poczyta co tu ludzie piszą i serce mu z żalu pęknie, skruszeje i tą rurę wyciągnie z wody?
Ta rura jest i nic , ani nikt tego nie zmieni. Rosja i Niemcy bez powodu jej nie kładli i z pewnością mają w głębokim poważaniu, że troszkę nas przyblokowali.
Jako nowemu może nie wypada mi składać propozycji, ale jako forumowicz mogę chyba zaproponować, aby do tematu podejść z "większym jajem". ;)

_________________
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17677
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
adames napisał(a):
do tematu podejść z "większym jajem". ;)

O rurwa, ale jajo! ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 19:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4122
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
adames napisał(a):
Jako nowemu może nie wypada mi składać propozycji, ale jako forumowicz mogę chyba zaproponować, aby do tematu podejść z "większym jajem". ;)


Oczywiscie mozesz :) W grudniu bedzie koniec swiata i dyskusja stanie sie bezprzedmiotowa :) albo, w wyniku globalnego ocieplenia lody Arktyki i Antarktydy stopnieja i poziom wody sporo sie podniesie. Konsekwencje j.w. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
adames napisał(a):
Jako nowemu może nie wypada mi składać propozycji, ale jako forumowicz mogę chyba zaproponować, aby do tematu podejść z "większym jajem". ;)

Każdemu wypada, nie stresuj się :)
A dyskusja na razie mi się podoba, ostatnio na forum są albo jaja, albo inwektywy. Tu przynajmniej poziom wycieczek osobistych nie przekroczył granicy akceptacji, póki co ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2012, o 20:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4122
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Sąsiad napisał(a):
nieważne jak jest teraz, położenie rury w taki sposób permanentnie zablokuje możliwość pogłębienia podejścia. Czy i kiedy będą potrzeby, pieniądze i statki o odpowiedniej głębokości też nie wiadomo, ale sprawa jest zamknięta, bo nie będzie można i koniec. Oni, i tu się z nimi zgadzam, nie wierzą, że kiedykolwiek ktoś tę rurę zakopie głębiej z jakiegokolwiek powodu.
A że teren ma nieuregulowaną sytuację własnościową, z winy Niemców, to tylko fobie pogłębia.
W związku z powyższym wycofuję się z dyskusji aktywnej, co najmniej do czasu zapoznania się z innymi (również Waszymi) poglądami i ponownego przeanalizowania tematu.


Badz uprzejmy i zapoznaj sie dokladnie z tekstem do ktorego linka podalem wczesniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 08:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4122
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Chcialbym dodac ze ja osobiscie nie wierze w to zeby kiedykolwiek polnocny tor podejsciowy zostal poglebiony do glebokosci dla uzyskania ktorej zaglebienie rury byloby niezbedne :)Bo to nie ma zadnego ekonomicznego uzasadnienia.
Podobnie nie wierze zeby powstala przeprawa w Swinoujsciu ( tunel w Gdansku wazniejszy :) a o przeprawie Police-Swieta ( funkcjonowala promowa za Niemca ) nawet nie wspominajac. Te tematy pojawiaja sie cyklicznie od dobrych 50 lat.
Tak przynajmniej ja pamietam.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
M@rek napisał(a):
tunel w Gdansku wazniejszy


Co prawda rzeczywiście jest ważniejszy, ma znacenie ogólnokrajowe, może szerzej ale on calkowiecie nie konkuruje ze świnoujskim.
Jeśli ktoś tak wam wmawia, to usiłuje przykryć swoją niedolność w pozyskiwaniu środków.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 13:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4122
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Oficjalna informacja o przesunieciu srodkow przeznaczonych na Swinoujscie na rzecz tunelu gdanskiego byla podawana w lokalnych mediach.
O tym co wazniejsze dyskutowac nie zamierzam bo i tak konsensusu sie nie spodziewam :) Dla mnie subiektywnie i tak najwazniejsza jest przeprawa Police -Swieta
laczaca Prenzlau z Goleniowem i omijajaca Szczecin od polnocy. To wlasnie, moim zdaniem powinien byc priorytet no ale w swiadomosci wiekszosci Polakow( w tym decydentow) morze to jedynie Trojmiasto :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12597
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Oficjalna informacja o przesunieciu srodkow przeznaczonych na Swinoujscie na rzecz tunelu gdanskiego byla podawana w lokalnych mediach.
O tym co wazniejsze dyskutowac nie zamierzam bo i tak konsensusu sie nie spodziewam :) Dla mnie subiektywnie i tak najwazniejsza jest przeprawa Police -Swieta
laczaca Prenzlau z Goleniowem i omijajaca Szczecin od polnocy. To wlasnie, moim zdaniem powinien byc priorytet no ale w swiadomosci wiekszosci Polakow( w tym decydentow) morze to jedynie Trojmiasto :)


Wierzysz mediom?
Poza tym, u nas się uważa, że Trójmiasto jest traktowane jak zaścianek a morze to tylko Szczecin - Świnoujście.
Generalnie decydenci mają morze ogólnie w ....., a lokalnie każdy pretekst jest dobry, żeby wszystkie winy zwalić na tych drugich.
Nie dajmy się zwariować, a już tym bardziej pokłócić!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13876
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
Nie dajmy się zwariować, a już tym bardziej pokłócić!

No właśnie. Rodzinę mam w Szczecinie. :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL