Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 20:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 paź 2012, o 10:41 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Klub Morski HORN po raz kolejny organizuje kurs na operatora SRC (Short Range Certyficate), czyli operatora bliskiego zasięgu. Dla przypomnienia:
Obecnie każdy statek morski (jacht,motorówka,...) musi posiadać na swoim pokładzie „UKF-kę” z przystawką DSC, mówią o tym przepisy bezpieczeństwa, dobra praktyka morska i zdrowy rozsądek. Każdy, kto chce wyczarterować lub prowadzić jacht np w Chorwacji lub w Polsce, musi posiadać uprawnienia operatora bliskiego zasięgu SRC , ewentualnie zamustrować do załogi kogoś z takim patentem.
Szkolenie odbędzie się w połowie lub pod koniec listopada, termin i miejsce będzie podany jak zbierze się grono osób chętnych (minimum 8 osób).
Zainteresowanych proszę o kontakt na pw


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jacek Woźniak napisał(a):
Obecnie każdy statek morski (jacht,motorówka,...) musi posiadać na swoim pokładzie „UKF-kę” z przystawką DSC, mówią o tym przepisy bezpieczeństwa,
A jakież to przepisy takie rzeczy opowiadają, podpowiesz?

ps. Nie musi.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2012, o 11:56 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A tak gupio skróciłem post kolegi :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 17:23
Posty: 82
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski, VB
Czy ktoś ostatnio odbywał egzamin SRC w UKE i może potwierdzić, że pytania rzeczywiście pochodzą z lista pytań usostępnionych przez UKE https://www.uke.gov.pl/_gAllery/52/59/52598/SRM_pytania_testowe_na_swiadectwo_SRC_v10.pdf

_________________
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 08:54 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Tego nie wiem ale po przeczytaniu pytań wiem, że bardzo dużo z nich jest bez sensu. Zarówno co do treści pytań jak i odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stosowany w DSC kod to kod binarny :/ Całkiem poważnie zapytam, czy komukolwiek jest potrzebna ta informacja?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
tomek29kce napisał(a):
Czy ktoś ostatnio odbywał egzamin SRC w UKE i może potwierdzić, że pytania rzeczywiście pochodzą z lista pytań usostępnionych przez UKE
Tak.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 17:23
Posty: 82
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski, VB
Jacek Woźniak napisał(a):
przeczytaniu pytań wiem, że bardzo dużo z nich jest bez sensu.
Sąsiad napisał(a):
Stosowany w DSC kod to kod binarny :/ Całkiem poważnie zapytam, czy komukolwiek jest potrzebna ta informacja?


Mam podobne odczucia, stąd też wzięło się moje pytanie na forum.

Po zapoznaniu się z listą pytań, od razu przypomniało mi się jak na kursie na prawo jazdy kategorii B uczono (nie wiem jak jest teraz) np. budowy gaźnika. Tak samo przydatne kierowcy na drodze, jak żeglarzowi informacja w jakim kodzie pracuje DSC.

_________________
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
tomek29kce napisał(a):
Tak samo przydatne kierowcy na drodze, jak żeglarzowi informacja w jakim kodzie pracuje DSC.
Można zrobić w Polsce świadectwo RYA - nie ma w nim takich głupich pytań, a poza tym problemem nie jest "po co informacja?" tylko nieszczęśliwe (nieżyciowe) formułowanie pytań.

Pewnie chodziło o sprawdzenie czy delikwent kuma chociaż troszkę czym jest "cyfrowość". Dziwię się, że tak mało jest pytań związanych z "przewagą" transmisji cyfrowych.

BTW, dlaczego nikt nie zapyta, po co żeglarzowi wiedza w jakim zakresie częstotliwości znajdują się morskie kanały VHF, albo co jest sygnałem zakończenia korespondencji w niebezpieczeństwie?

Mnie osobiście podoba się to, że nasze kwity radiowe nie wpisują się całkowicie w trend "Radiokomunikacja dla opornych".
I ubolewam nad zmianą egzaminu praktycznego na testy.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
I ubolewam nad zmianą egzaminu praktycznego na testy.


A ja nie ubolewam.
Powtórzyłem dzisiaj sobie test losując 100 pytań. Odpowiedziałem na 71.
Pytania są w 50% bez zastosowania praktycznego. O jakichś elektrolitach itd. Należy wkuwać obsługę radia SAILOR. I czy prawidłowe jest 3 razy strzałka w dół czy 2 razy strzałka w dół. To, że na 29 pytań nie zgadłem odpowiedzi a nie mam kłopotów z praktyczną obsługą VHF/DSC świadczy, że ta wiedza nie jest mi potrzebna do niczego. I te 29% pytań należy wyrzucić od razu a nad pozostałymi pomyśleć.

Łatwiej jednak zdać ten bezsensowny egzamin niż poprzedni. Jest to więc ruch w kierunku liberalizacji przepisów. I dlatego popieram.

A tak z ciekawości: jak zrobiłbyś, Marku, egzamin praktyczny? Kandydat przynosiłby własne radio? Czy miałby wkuć obsługę radia SAILOR, które praktycznie jest nieużywane. I tak każdy armator czy czarterujący musi zerknąć do instrukcji choć raz, jeśli chce skorzystać z bardziej skomplikowanych funkcji. Pomijam koszt zorganizowania testów vs. egzaminu praktycznego.

Czy jeśli wciśnie klawisz i powie do mikrofonu: "MAYDAY MAYDAY MAYDAY", to znaczy, że lepiej zna obsługę radia niż, gdyby wybrał taką odpowiedź w testach?

Co do szkoleń SRC to byłem. Fajnie było zobaczyć parę urządzeń. Ale kursy są przereklamowane. Myślałem, że SRC to czarna magia. A tak nie jest. Egzamin LRC jest podobnie bezsensowny - w sensie pytań. Ale bez kursu podejdę do niego.

Poddaje Wam pod rozwagę zdawania od razu zamiast SRC - LRC. Płacicie bodajże 20 PLN więcej a macie większe uprawnienia.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Łatwiej jednak zdać ten bezsensowny egzamin niż poprzedni. Jest to więc ruch w kierunku liberalizacji przepisów. I dlatego popieram.
Łatwość (czyt. trywialność) pytań to ruch w kierunku liberalizacji? Chyba mylisz słowo liberalizacja ze słowem zidiocenie?

Kuracent napisał(a):
To, że na 29 pytań nie zgadłem odpowiedzi a nie mam kłopotów z praktyczną obsługą VHF/DSC świadczy, że ta wiedza nie jest mi potrzebna do niczego.
Zbieraj w takich momentach zwykł mawiać: "Śmiałość wypowiedzi nie podparta wiedzą".

Nie wiem na jakie pytania nie odpowiedziałeś, ale wiem, że nigdy w życiu nie widziałeś radia umożliwiającego komunikację w paśmie morskim VHF, w którym oprócz częstotliwości wybierało się rodzaj transmisji.

ps. Zdaje się, że na egzaminie na SRC są cztery pięciopytaniowe bloki pytań. Można mieć w każdym po jednym błędzie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 15:42 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Maar napisał(a):
Można mieć w każdym po jednym błędzie.

Zdaje się, że po dwa ;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
noone napisał(a):
Maar napisał(a):
Można mieć w każdym po jednym błędzie.

Zdaje się, że po dwa ;-)


Tak. Ja robiłem test na:
http://www.howporaj.org.pl/rozwiaz-test ... jny-online

I zrobiłem sobie dwa bloki po 50 pytań. Czyli jest trochę inaczej niż na prawdziwym egzaminie. Może wieczorem zrobię następny test i powiem na jakie pytania nie odpowiedziałem. I wtedy odpowiecie mi proszę na pytanie, co tracę, czym ryzykuję nie mając takiej wiedzy. Dodam, że prawdziwy egzamin zdałem kilka lat temu bezbłędnie lub z jednym błędem. Ale to co wtedy wkułem nie przydawało mi się w życiu i wiele rzeczy zapomniałem.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 373
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Panowie, to nie jest post o jakości kursu i pytań na egzaminie, tylko post informacyjny w celu zgłaszania się osób chętnych na ww. kurs !
Pozdrawiam
Kawa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
kawa62 napisał(a):
Panowie, to nie jest post o jakości kursu i pytań na egzaminie, tylko post informacyjny w celu zgłaszania się osób chętnych na ww. kurs !
Aj tam informacyjny. Nawet nie wiadomo w jakim systemie (UKE czy RYA) będzie i zaraz informacyjny.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2012, o 07:20 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Będzie w RYA i CMPTZ? :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL