Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 19:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ja kiedyś ćwiczyłem w Kastelu Gomilica - 200 m od wejścia do mariny Kastela.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Pokłosiem tej dyskusji będzie doprecyzowanie tej informacji. Dzisiaj pomyślę nad nową wersją tej informacji. Mam nadzieję, że nie obrazicie się, jeżeli umieszczę ją tutaj i poproszę o Waszą opinię - czy w nowej wersji już absolutnie wszystko będzie jasne.


Oczywiście, że nie obrazimy się. Wręcz przeciwnie. To super pomysł! Myślę, że możemy tu wypracować szkielet takiego oświadczenia dla wszystkich szkół żeglarskich, gotowych do analogicznego ryzyka.

Przy okazji kolejna rada, co wpisać do takiego oswiadczenia:

W przypadku, gdyby MSiT w jakikolwiek sposób ograniczyła uprawnienia s.j. lub w jaikkolwiek sposób zwiększyła utrudnienia zdobycia stopnia s.j. Szkoła KBRYK S.A. zobowiązuje się do zwrotu wszelkich kosztów poniesionych przez uczestnika kursu, w tym kosztów dojazdu oraz nawiązki w wysokości ... tysięcy PLN.

Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Jak rozumiem dajesz do podpisania uczestnikom kursu oświadczenia:


Nie - nie daję.


Moim zdaniem to błąd. Jeśli pokrzywdzone osoby zgłoszą sie na Forum, to bedziemy im radzić wejście na drogę sądową. W przypadku ograniczenia uprawnień s.j. myślę, że bez problemu odzyskają kasę za kurs. Szkoda, że to nie USA, bo odzyskaliby dodatkowo grube miliony za szkody moralne.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cytuj:
Z ciekawości pytam czy znasz taki port lub marine w Chorwacji gdzie pozwalają manewrować na żaglach , bo ja takiego nie znam i sam mam z tym problem .


Ja ostatnio trenowałem kandydatów na sternika w Sibenku po uzgodnieniu z staffem - długa keja miejska, poza tym w Marinie Veli Iż, Zlarinie. Czy jest jaki chorwacki zakaz podchodzenia do nabrzeży przy użyciu żagli z chodzącym na standbay'u silnikiem. Zresztą najnowsza propozycja rozporządzenia traktuje podchodzenie na żaglach jako manewr dodatkowy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Kuracent napisał(a):
Moim zdaniem to błąd. Jeśli pokrzywdzone osoby zgłoszą sie na Forum, to bedziemy im radzić wejście na drogę sądową. W przypadku ograniczenia uprawnień s.j. myślę, że bez problemu odzyskają kasę za kurs. Szkoda, że to nie USA, bo odzyskaliby dodatkowo grube miliony za szkody moralne.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Dostałeś kasę od Leszczyny bosonogi szewczyku dobra rada?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
ins napisał(a):
Zresztą najnowsza propozycja rozporządzenia traktuje podchodzenie na żaglach jako manewr dodatkowy.


Czy w obecnych czasach jest jakikolwiek sens ćwiczenia takiego manewru na morzu? Ciekaw jestem Waszych opinii. Co byście zrobili w przypadku awarii silnika? Moją pierwszą myślą byłoby podejście do portu możliwie blisko na żaglach i poproszenie o asystę. Gdyby to było trudne/niemożliwe to starałbym się wejść dalej na żaglach powodując mozliwie mało strat. Ale to tak niewyobrażalnie rzadkie przypadki, że myślę, że nie warte ćwiczenia. Równie dobrze można by ćwiczyć manewr 'atak piratów', co zdarza się chyba znacznie częściej niż wchodzenie na żaglach do portów morskich na jachtach powyżej 7,5m. długości.

Ponieważ każdy z Was da mi przypadki wchodzenia do portów morskich na żaglach, to dodajmy dodatkowe warunki:

* bandera inna niż polska
* port inny niz polski
* rok 2012
* rok budowy silnika > 2000

I tu nasuwa się super pomysł dla PZŻ: wydawanie dwóch patentów s.j.:
a) uprawniający do wejściach na żaglach do portu morskiego
b) nie uprawniający do wejścia na żaglach do portu morskiego

pzdr,
Andrzej Kurowski


Ostatnio edytowano 8 lis 2012, o 10:52 przez Kuracent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:49 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Nie wiem, czy tak byłoby prościej. Nie chcę oferować klientom szkoleń na VB. Taka informacja byłaby zatem zupełnie niezgodna z tym, co chcę oferować klientom.

Nie chodzi o szkolenie tylko o alternatywne rozwiązanie w przypadku np. braku rozporządzenia. szkolisz według programu na sternika, który w przypadku klapy ministerstwa wielokroć przekracza wymagania konieczne do zdania egzaminy VB.
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Gdzie poinformowani? Tu:

O tym było kilka postów wyżej. Każdy kurs jest u nas na stronie osobno dokładnie opisany. W zakładce "Informacje" znajduje się informacja o obecnej sytuacji.

Kurde ślepym... ze strony głównej wchodzę w zakładkę szkolenie wybieram szkolenie w Chorwacji i trafiam na kalendarz i cennik... gdzie ta informacja?
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Pokłosiem tej dyskusji będzie doprecyzowanie tej informacji. Dzisiaj pomyślę nad nową wersją tej informacji. Mam nadzieję, że nie obrazicie się, jeżeli umieszczę ją tutaj i poproszę o Waszą opinię - czy w nowej wersji już absolutnie wszystko będzie jasne.

No własnie o to w tym wszystkim chodzi. :D Nie o przypieprzenie złym szkoleniowcom jak niektórzy uważają ale o to aby skończyć z tym dziadostwem obecnym w żeglarstwie.
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Otóż nie tak bardzo przejrzysta jakby się wydawało ale to Ty podejmujesz ryzyko i musisz liczyć, że na koszcie 18 gorzały może się nie skończyć.

Ale zakładu na razie nikt nie podejmuje.... :)
[/quote]
Bo to czysty hazard. Nie wiemy kiedy, nie wiemy w jakiej postaci wejdzie. O co jedynie ja mógłbym się założyć to, że nie można w rozporządzeniu ustalić stopni morskich ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kuracent napisał(a):
Czy w obecnych czasach jest jakikolwiek sens ćwiczenia takiego manewru na morzu?

Nie na morzu tylko w porcie.
Przydaje się, nawet najnowszy sprawny silnik może z jakiś przyczyn odmówić posłuszeństwa już w porcie - cóż za problem rozwinąć foka z rollera, chyba 90 % jachtów coś takiego ma i podejść do kei lub bojki. Lepsze to niż rzucanie kotwic na kable na dnie portu. Bezpatenciaż podejść na żaglach potrafić nie musi, patenciaz powinien to umieć.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 8 lis 2012, o 10:59 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Swoją drogą jak to się zmienia, jeszcze kilka lat temu nie uczono podejścia na silniku do kei.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Yigael napisał(a):
Dostałeś kasę od Leszczyny


Nie dostałem nic. :-(

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Cytuj:
Ja ostatnio trenowałem kandydatów na sternika w Sibenku po uzgodnieniu z staffem - długa keja miejska, poza tym w Marinie Veli Iż, Zlarinie. Czy jest jaki chorwacki zakaz podchodzenia do nabrzeży przy użyciu żagli z chodzącym na standbay'u silnikiem.
Cytuj:
Zresztą najnowsza propozycja rozporządzenia traktuje podchodzenie na żaglach jako manewr dodatkowy.


Piotr Siedlewski


W Sibeniku i Velim Iżu rozmawiałem ale powiedzieli mi że mogę manewrować na własną odpowiedzialność, jak by co to oni nic nie widzą nic nie słyszą. Przepis zakazu manewrowania na żaglach z tego co wiem jest rozporządzeniem Ministerialnym a nie lokalnym zarządzeniem właścicieli lub administratorów marin czy portów. Co do propozycji aby traktować podchodzenie na żaglach jako manewr dodatkowy uważam za sensowne, ale nawet manewr dodatkowy trzeba przetrenować.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wyszedł mi jakiś nowy sposób cytowania he he.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2009, o 15:52
Posty: 144
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 36
Jak widać, nasze ministerstwa robią co mogą, żeby ułatwić klientom i firmom życie. Działając na polskim rynku już 10 lat *) przyzwyczaiłem się do podobnych sytuacji. A dokładnie taka sama miała miejsce kilka lat temu.

Jeszcze dziś zaproponuję bardziej dokładną treść informacji dla naszych klientów, którą umieścimy na www.kubryk.pl.

Jestem natomiast absolutnie pewny, że nie doprowadzimy do powstania sporu między Kubrykiem i Klientami nawet w sytuacji braku rozporządzenia. Dlatego na razie proszę się wstrzymać z pozwami sądowymi i nie liczyć na wielomilionowe odszkodowania za straty moralne i nawiązki ..... tysięcy zł.

Podstawowy manewr dojścia do kei na żaglach, traktowany jako manewr awaryjny, będziemy ćwiczyć niezależnie czy będzie wymagany przez program czy nie. Odejście na żaglach uważam za zdecydowanie mniej przydatną umiejętność w dzisiejszych czasach.

A czasy rzeczywiście śmiesznie się zmieniają, jak zauważył Piotr6.



*) 10 lat bez 21 dni


Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek Czerwiński
www.kubryk.pl

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek Czerwiński
www.kubryk.pl



Za ten post autor Wojtek - KUBRYK otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Odejście na żaglach uważam za zdecydowanie mniej przydatną umiejętność w dzisiejszych czasach.


To prawda.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Wojtek - KUBRYK napisał(a):
Jak widać, nasze ministerstwa robią co mogą, żeby ułatwić klientom i firmom życie. Działając na polskim rynku już 10 lat *) przyzwyczaiłem się do podobnych sytuacji. A dokładnie taka sama miała miejsce kilka lat temu.

Jeszcze dziś zaproponuję bardziej dokładną treść informacji dla naszych klientów, którą umieścimy na http://www.kubryk.pl.

Jestem natomiast absolutnie pewny, że nie doprowadzimy do powstania sporu między Kubrykiem i Klientami nawet w sytuacji braku rozporządzenia. Dlatego na razie proszę się wstrzymać z pozwami sądowymi i nie liczyć na wielomilionowe odszkodowania za straty moralne i nawiązki ..... tysięcy zł.

Podstawowy manewr dojścia do kei na żaglach, traktowany jako manewr awaryjny, będziemy ćwiczyć niezależnie czy będzie wymagany przez program czy nie. Odejście na żaglach uważam za zdecydowanie mniej przydatną umiejętność w dzisiejszych czasach.


Zgadzam się z Wojtkiem - KUBRYK. Program programem ale my mamy uczyć dobrze i mądrze. Manewr podejścia na żaglach jako awaryjny w przypadku jachtów morskich uważam za potrzebny do pokazania i przetrenowania (mam nawet na to pewien pomysł jak to zrobić w Chorwacji bez łamania prawa, ale to trzeba jeszcze przedyskutować z zarządcami portów). Manewr odejścia już niekoniecznie.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 12:26 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kuracent napisał(a):
Ponieważ każdy z Was da mi przypadki wchodzenia do portów morskich na żaglach, to dodajmy dodatkowe warunki:

* bandera inna niż polska
* port inny niz polski
* rok 2012
* rok budowy silnika > 2000

Pytasz, masz
Bavaria 44 rocznik chyba 2005
czerwiec 2012
Dojście do zewnętrznej ściany falochronu mariny Sutomiścica.
Przerwanie pracy silnika na wolnych obrotach spowodowane obluzowaniem obudowy cięgła obrotów.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Kuracent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Ponieważ każdy z Was da mi przypadki wchodzenia do portów morskich na żaglach, to dodajmy dodatkowe warunki:

* bandera inna niż polska

A jaki związek z umiejętnością podchodzenia na żaglach do kei ma bandera?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
ins napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Bezpatenciaż podejść na żaglach potrafić nie musi, patenciaz powinien to umieć. Piotr Siedlewski


Polimeryzowałbym, ja tam wolę umieć. A bojka to podstawa, nie umiejąc samodzielnie bez niczyjej pomocy złapać się bojki nie wyszedłbym nawet na bezkres Zegrza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Ponieważ każdy z Was da mi przypadki wchodzenia do portów morskich na żaglach, to dodajmy dodatkowe warunki:

* bandera inna niż polska

A jaki związek z umiejętnością podchodzenia na żaglach do kei ma bandera?


Taki ma związek, że żeglowałem w ok. 20 krajach, byłam w ponad 100 portach morskich, w niektórych kilkakrotnie i nie widziałem wpływających jachtów na żaglach pod zagranicznymi banderami. Ale może masz rację. Może to przypadek?

Może bardziej zależy to od skipera? Polscy skiperzy, zwłaszcza z długoletnim stażem, wpadają lub wpadali na pomysł wpływania na żaglach na dużych jachtach do portów morskich. Częstą przyczyną było, że np. nie mieli silnika. W przypadku innych nacji w ogromnej większości nie wpadają na taki pomysł.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 13:20 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bryg napisał(a):
Zgadzam się z Wojtkiem - KUBRYK. Program programem ale my mamy uczyć dobrze i mądrze.

Czy mogę to odczytać jako stwierdzenie, że obecny program jest, nazwijmy to ,mało przystający do realiów?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Taki ma związek, że żeglowałem w ok. 20 krajach, byłam w ponad 100 portach morskich, w niektórych kilkakrotnie i nie widziałem wpływających jachtów na żaglach pod zagranicznymi banderami.
A widziałeś zagraniczny jacht o długości 14 metrów z 10 osobami na burcie?

Oczywiście, że w przypadku awarii silnika (bez względu na banderę, takowe się zdarzają) można zamówić holownik. Tyle, że trzeba w tym celu mieć pieniądze i czas, no i jeszcze jakiś kontakt radiowy/telefoniczny z lądem.

Tych dwóch pierwszych (pieniędzy i czasu) to na jachcie ze współczynnikiem wypełnienia równym 1-2 osoby na metr długości kadłuba nie łatwo znaleźć.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 13:43 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maar napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Taki ma związek, że żeglowałem w ok. 20 krajach, byłam w ponad 100 portach morskich, w niektórych kilkakrotnie i nie widziałem wpływających jachtów na żaglach pod zagranicznymi banderami.
A widziałeś zagraniczny jacht o długości 14 metrów z 10 osobami na burcie?

Oczywiście, że w przypadku awarii silnika (bez względu na banderę, takowe się zdarzają) można zamówić holownik. Tyle, że trzeba w tym celu mieć pieniądze i czas, no i jeszcze jakiś kontakt radiowy/telefoniczny z lądem.

Tych dwóch pierwszych (pieniędzy i czasu) to na jachcie ze współczynnikiem wypełnienia równym 1-2 osoby na metr długości kadłuba nie łatwo znaleźć.


Asysta nie wynika do końca z posiadania gotówki i radia.
W wielu marinach w momencie wystąpienia niesprzyjających warunków meteorologicznych na wejściu dyżuruje RIB asystujący jachtowi bez względu czy prosił o asystę czy nie.
Ciekawa sprawa ta wygląda w Le Marin - Karaiby tamtejsza obsługa DYC potrafi wyręczać z manewru wchodzenia i wychodzenia z miejsca postoju Catan skiperów którzy robią na tych Catanach deliverki.
Nie sądzę by na jachcie nawet 10 metrowym z 10 ludkami na pokładzie nie znalazł się telefon komórkowy.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Kuracent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
A widziałeś zagraniczny jacht o długości 14 metrów z 10 osobami na burcie?


Raz widziałem jacht ok. 14-15 metrów z 8 osobami pod włoską banderą. Rzucił mi się w oczy, bo wydał mi się tłoczny w porównaniu z innymi i na 99% obstawiałem, że to jacht polski. ;-)

Maar napisał(a):
Tych dwóch pierwszych (pieniędzy i czasu) to na jachcie ze współczynnikiem wypełnienia równym 1-2 osoby na metr długości kadłuba nie łatwo znaleźć.


No właśnie ja o tym mówię.
W wolnej chwili zajrzę na amerykańskie czy brytyjskie fora internetowe. A może Wojciech mnie wyręczy? Jestem bowiem niezwykle ciekaw, jak często podejmują takie tematy jak:

* czy powinny być obowiązkowe patenty żeglarskie na łódki dłuższe niż 25ft.?
* czy powinny być obowiązkowe szkolenia na powyższe patenty?
* czy na szkoleniach (obowiązkowych czy tylko dobrowolnych) powinien byc manewr podejścia na żaglach do portu morskiego?

Jestem też ciekaw wątków z prośbą o poradę typu:

* jak w awaryjnej sytuacji podejść na żaglach?

BTW Tak z ciekawości. Ile bierze rybol za doholowanie do portu, gdy jacht jest kabel od główek? Wiem, wiem. To mogą być miliony bagsów, jak w przypadku słynnego żeglarza. Ale mówimy o cywilizowanych krajach. Za flaszkę? Za paczkę papierosów? Za dziękuję?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 14:06 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Po co te zbędne filozofowanie,
Świnoujscie, wiatr pozwalający na bezpieczne manewrowanie na żaglach dowolnymjachtem o Lc < 20 m. Radio lub telefon by zapytać się czy w najbliższym czasie coś dużego nie wchodzi lub nie wychodzi. Zacumowanie do nabrzeża o długości ponad 100 metrów w basenie Północnym. Nie demonizujmy tego manewru. Nikt nie domaga sie by stanąć pomiędzy y - bomami, lub rufą z wybieraniem z dziobu mooringu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ins napisał(a):
W wielu marinach w momencie wystąpienia niesprzyjających warunków meteorologicznych na wejściu dyżuruje RIB asystujący jachtowi bez względu czy prosił o asystę czy nie.
Nie piszę o tym co wyżej, lecz raczej o takich kwiatkach:

„LADY S”
W dniu 22 lipca na morzu panują dogodne warunki, wiatr zachodni o sile 3
stopni, stan morza 1, widzialność dobra. O godzinie 0311 Morski Ośrodek
Koordynacyjny w Gdyni otrzymuje informację z jachtu „LADY S”, mają niesprawny
silnik a chce wejść do Władysławowa. Pięcioosobowa załoga obawia się
manewrowania na samych żaglach na mierzącym 9 metrów długości jachcie. Dla
dzielnych wilków morskich nie było dylematu, manewry na żaglach czy wygodny
hol ratownika.
Statek ratowniczy „BRYZA” wychodzi z Władysławowa do odległego o 1 Mm
od portu jachtu i wkrótce „LADY S” zostaje bezpiecznie przyholowana do portu.

„MOON FISH”
Kilka minut po północy 9 sierpnia mierzący prawie 10 metrów długości jacht
informuje ratowników, że pogarsza się pogoda, chcą wejść do Władysławowa a
nie mogą uruchomić silnika, proszą o asystę ratowniczą. Do odległego o 3 Mm od
portu jachtu wychodzi statek ratowniczy „BRYZA”. Ratownicy stwierdzają, że jest
dobra widzialność, wiatr z NW ma siłę 5 a stan morza 3 stopnie.
Analogicznie jak w przypadku „LADY S” dzielni żeglarze z Warszawy wybierają
wygodny hol ratowników zamiast samodzielnego żeglowania i po chwili 6 osobowa
załoga cumuje bezpiecznie w porcie.


Cytaty z referatu "Wybrane aspekty bezpieczeństwa w żeglarstwie morskim", Bieńkowski K., Kajut A., Ostrowski P.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 14:20 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cóż wygodnictwo jest spotykanie nie tylko na parkingu przed Tesco.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ins napisał(a):
Cóż wygodnictwo jest spotykanie
Obawiam się, że to nie wygodnictwo, tylko brak umiejętności lub brak wiary we własne umiejętności.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 14:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Skoro uczestniczyli w kursie w czasie którego nie było zajęć z manewrowania po zachodzie, , skoro kurs polegał na kręceniu się w kółko po basenie to całkiem możliwe.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
„MOON FISH”
ins napisał(a):
Skoro

Maar napisał(a):
Obawiam

Maar napisał(a):
„LADY S” zostaje bezpiecznie przyholowana do portu.

Pewnie tak, ale można do tego podejść inaczej. Z asystą/na holu jest z pewnością bezpieczniej dla załogi i jachtu. Gdyby coś się stało zaraz ktoś, np Izba Morska to wytknie.
Raz jedyny podchodziłem na żaglach na Paros bo mi silnik nie odpalił. Kilkakrotnie odchodziłem z własnej woli bo warunki były bardzo sprzyjające. Ostatnio w Bonifacjo.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 15:03 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Może jednak należało nawiązać wcześnie kontakt z SAR i poprosić o asystę przy wchodzeniu, ale nie o holowanie, z morza do portu to już jest przesada w opisanych warunkach.
Chociaż w Croati jest to dość popularne.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ins napisał(a):
Skoro uczestniczyli w kursie w czasie którego nie było zajęć z manewrowania po zachodzie, , skoro kurs polegał na kręceniu się w kółko po basenie to całkiem możliwe.

Nie wiem jak było - bardzo możliwe, że tak jak napisałeś, ale... No właśnie jest cała lista ALE.

Ale byli na kursie.
Ale zdali egzamin.
Ale uzyskali patent.
Ale nie mieli umiejętności.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 2: Były user, Cypis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2012, o 15:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maar napisał(a):
Nie wiem jak było - bardzo możliwe, że tak jak napisałeś, ale... No właśnie jest cała lista ALE.

Ale byli na kursie.
Ale zdali egzamin.
Ale uzyskali patent.
Ale nie mieli umiejętności.

A może kupili w kiosku.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL