Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 wrz 2025, o 08:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 gru 2012, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
W googlu też nic nie mogę wyszukać o water resistantności czegokolwiek innego niż mikrofony. Czy to jest po prostu robione z takim zapasem, że nigdzie na wszechoceanicznym dnie, rekordera szlag nie trafi?

Poszukałem za Ciebie - zobacz tu, Chapter 5:
http://www.es.northropgrumman.com/solut ... RGuide.pdf

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17571
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2357
Otrzymał podziękowań: 3700
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
pierdupierdu napisał(a):
Poszukałem za Ciebie
Dzięki - mój angielski jest, hmmm, czasami trudno sformułować dobre zapytanie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14121
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ZyciePoZyciu napisał(a):
Jak widać, niestety, może.
Wszystko jest OK dopóki sytuacja rozwija się standardowo. Na mostku takiego statku zazwyczaj jest jeden gość. Sytuacje rozwijają się niestandardowo jak pójdzie się odpryskać, na przykład, albo jak zapomni przestawić autopilota z trybu, w którym kursem statku steruje ustawiony track na tryb ręczny. Albo poszedł się odlać i zostawił na mostku marynarza, który nie wie gdzie się przełącza autopilota, albo zakrztusił się herbatą i leży bez przytomności pod fotelem, albo zasłuchał się w muzyce wcześniej powyłączawszy wszystkie alarmy, bo alarmy na ruchliwych trasach tylko piszczą bezpotrzebnie i nieprzyjemnie, albo...


No tak ...
Tylko jak widać z tracków oba statki postanowiły ustępować sobie wzajemnie pierwszeństwa.
Typowa sytuacja - dwóch polaków w wąskich drzwiach - każdy każdego przepuszcza w końcu obaj wpadają na siebie.
Szkoda, że obaj się nie dogadali przez radio który co robi....
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 7 gru 2012, o 07:26 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Usunąłem zdublowany tekst.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 01:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kocur siem zaciął. Dobrze, że nie żyletką. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 03:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
No tak ...
Tylko jak widać z tracków oba statki postanowiły ustępować sobie wzajemnie pierwszeństwa.Typowa sytuacja - dwóch polaków w wąskich drzwiach - każdy każdego przepuszcza w końcu obaj wpadają na siebie.
Typowa sytuacja - dwóch polaków w wąskich drzwiach - każdy każdego przepuszcza w końcu obaj wpadają na siebie..

1. Polaków...
2. Podziwiam, że tak dużo zauważyłeś z "z "tracków"...
Ja unikałbym jednak wyrażania zdania o typowości sytuacji w oparciu o fragmentaryczne dane pochodzące ze schematycznych obrazków i filmików, przedstawiających zupełnie ostatnie chwile przed kolizją.
Np tu: http://www.youtube.com/watch?v=_sC9DyWOY4w widać ruch jednego statku na niecałe 3 a drugiego na ca 1.5minuty przed kolizją. A cały obrazek ma południkowo ca 1 milę. Tia....
Na podstawie takiego "tracku" mogłbym tylko powiedzieć, że niewielka zmiana kursu kursu w prawo dokonana przez cypryjski kontenerowiec na ok. pół mili przed i na ca 90 sekund przed zderzeniem (czyli ok 18:14:20 UTC) - to nie było na pewno działanie "typowe". Tym bardziej, że gdyby nawet przyjąć, że było to jakieś bezsensowne w tym momencie i fatalnie spóźnione działanie w celu ustąpienia drogi - to przecież właśnie ta zmiana doprowadziła do kolizji! Gdyby statki kontynuowały kursami i prędkościami jakie miały 2-3 minuty przed kolizją, to prawdopodobnie minęłyby się - skandalicznie blisko, całkiem niezgodnie z regułami, ale bez kolizji...
Drugą sprawą jest działanie samochodowca, który w ostatniej chwili zmieniał kurs w lewo - działając zdecydowanie za późno i na dodatek dokładnie wbrew zasdzie opisanej w Prawidle 17c MPZZM...
bury_kocur napisał(a):
Szkoda, że obaj się nie dogadali przez radio który co robi....

Ale dlaczego przyjmujesz, że się ze sobą w ogóle "nie dogadali"?
Skąd wiesz - też z tracków? :roll:
A może lepiej poczekać na odczyt VDR-ów? Przecież oprócz zapisu kursu, headingu, prędkości, wychyleń steru, nastaw śrub, oprócz zrzutów obrazów z radaru, z mapy elektronicznej, oprócz wszelkich odebranych sygnałow AIS, oprócz zapisu rozmów na mostku i wielu jeszcze innych danych jest w VDR również zapis prowadzonej komunikacji VHF... Dopiero po odczytaniu tego zapisu będzie wiadomo czy się w ogóle dogadywali i... czy się zrozumieli...
BTW - Bywają przepisy bandery, które zdecydowanie odradzają używania VHF do komunikacji związanej z unikaniem kolizji. Np. brytyjskie...: http://www.dft.gov.uk/mca/mgn_324.pdf
A jakoś statki podnoszące red ensign nie zderzają się częściej od innych - ba, jest nawet odwrotnie. Zastanawiające, nieprawdaż?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 04:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Obejrzałem w TV jakiegoś kapitana, który w kontekście tragicznego losu załogi Baltic Ace rozwodził się nad używaniem na tym statku zrzutowej łodzi ratunkowej.
Jakoś nie pasowało mi zupełnie do statku z dwoma rampami na rufie - dlatego pooglądałem zdjęcia Baltic Ace - i teraz nie wiem o czym gość mówił...
Np: http://www.marinetraffic.com/ais/pl/sho ... #top_photo
Eeeechhh...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 07:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
A czy ta reguła obowiązuje na całym świecie?

..........łodzie idące kursem zbieżnym mijają się lewymi burtami

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 08:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17571
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2357
Otrzymał podziękowań: 3700
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Micubiszi napisał(a):
A czy ta reguła obowiązuje na całym świecie?
..........łodzie idące kursem zbieżnym mijają się lewymi burtami

O łodziach to nie wiem, ale statki to różnie :-)

Kuba, kurs zbieżny może występować w różnych sytuacjach, w trakcie np. wyprzedzania, a wtedy obowiązują inne reguły. Poza tym inaczej jest, gdy statki widzą się, a inaczej gdy się nie widzą (są lub nie są wzajemnie widoczne). Jeszcze inaczej jest, gdy statki mają inny napęd, ograniczoną manewrowość, etc.

Domyślam się, że pytasz o sytuację, gdy statki o napędzie mechanicznym są wzajemnie widoczne i idą przeciwnymi lub prawie przeciwnymi kursami w taki sposób, że powoduje to ryzyko zderzenia. Wówczas każdy z nich powinien zmienić kurs w prawo w taki sposób, aby mógł przejść z lewej burty drugiego.

Ostatni akapit to prawie wypisz-wymaluj prawidło 14 MPDM ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 11:19 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Na portalu Officer of the Watch znalazłem fotki uszkodzonego na skutek kolizji dziobu Corvus J. Statek stoi na równej stępce więc najprawdopodobniej nie doszło do zalania części dziobowej, a jeżeli doszło, to grodzie powstrzymały napór wody a ewentualny trym na dziób wyrównano napełniając odpowiednie zbiorniki balastowe. Z uszkodzeń dziobu, które są wyraźnie i wręcz symetrycznie widoczne z lewej jak i prawej burty można przypuszczać, że Corvus J wbił się centralnie dziobem w kadłub Baltic Sea na głębokość przynajmniej kilku metrów. Jeżeli się nie mylę to widoczne jest również odchylenie gruszki dziobowej w kierunku prawej burty, co może świadczyć tym że nie było to uderzenie prostopadłe lecz pod pewnym kątem.

No a teraz totalne wróżenie z fusów!!

Jeżeli Baltic Ace tak szybko zatonął i jeżeli to co widać na drugim zdjęciu jest rzeczywiście odchyleniem gruszki dziobowej na prawą burtę, to może oznaczać, że w ostatniej fazie tuż, przed kolizją Baltic Ace gwałtownie manewrował w prawo i został uderzony w lewą burtę gdzieś w okolicy śródokręcia pomiędzy wręgami. Energia kinetyczna, która wówczas powstała była niewyobrażalna. Kadłub został rozerwany na przestrzeni wielu metrów, a statek przechylił się na prawą burtę. Po kolizji Corveus J najprawdopodobniej dał całą wstecz wycofując się. Baltic Ace wyprostował się nabierając jednocześnie wody, która błyskawicznie zalewała car deck. Następnie statek przechylił się na lewą burtę i w ciągu kilkunastu minut zatonął.
Daję królestwo za więcej zdjęć i za zapis z VDR! Tylko wtedy moja teoria może zostać potwierdzona. Na razie to wyłącznie przypuszczenia poparte słabymi poszlakami.


Załączniki:
Corvus J 2.jpg
Corvus J 2.jpg [ 70.7 KiB | Przeglądane 9048 razy ]
Corvus J 1.jpg
Corvus J 1.jpg [ 72.35 KiB | Przeglądane 9048 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13905
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1641
Otrzymał podziękowań: 2396
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
BBC http://youtu.be/BJkDpW1G1lE

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 12:28 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Wojciech1968 napisał(a):


Na filmie widać bardzo wyraźnie, że gruszka na Corveus J jest odchylona w kierunku prawej burty. Widać również znacznie więcej uszkodzeń z prawej części dziobu niż z lewej. Wydaje mi się, że jest to kolejna poszlaka potwierdzająca moją teorię. W momencie kolizji jeden ze statków, a może oba jednocześnie, nadal manewrowały. Baltic Sea kręcił w prawo, a Corveus J w lewo. To spowodowało znaczne zwiększenie efektu niszczącego na Baltic Sea. To też może świadczyć o tym, że obaj oficerowie wachtowi za wszelką cenę starali się uniknąć kolizji, ale ich końcowe działania trudno nazwać manewrem ostatniej chwili.
To co piszę, to nadal są tylko i wyłącznie moje prywatne dywagacje i nie mówią niczego o przyczynach kolizji, o których na razie nie wiemy zupełnie NIC.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Zbieraj napisał(a):
Czyżby "Baltic Ace" skręcił w lewo????
http://www.youtube.com/watch?v=_sC9DyWOY4w


Jak dokładnie działa zapis tej trasy? Rozumiem, że są to punkty Podawane co jakiś czas w odstępie większym niż jedna sekunda i później łączone linią. Jeżeli Balic "dostał gonga" w lewą burtę, to nabierając wodę, mógł zostać odrzucony w lewo podobnie jak CC jak trafiła w skałkę. Z jaką częstotliwością są przesyłane te sygnały z pozycją i kursem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 13:00 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Ejdzej napisał(a):
Jak dokładnie działa zapis tej trasy? Rozumiem, że są to punkty Podawane co jakiś czas w odstępie większym niż jedna sekunda i później łączone linią.


Czas nadawania w systemie AIS CLASS A, jest zależny od wielu czynników, z których najważniejsze to status statku i jego prędkość. Statki bardzo szybkie nadają informacje co ok 1 s, a statki poruszające się wolno (bodajże do 5 knt) co kilkanaście sekund (chyba 12 lub 13) Nie znamy prędkości statków biorących udział w kolizji więc można założyć że informacje z AIS były nadawane co kilka sekund. Ale to dotyczy pracy systemu AIS. Z jakim czasem i z jakimi opóźnieniem była ta informacja odbierana przez amatorską stację brzegową (bo z takich stacji jest przekazywana informacja do internetu i wykorzystywana przez portale Vessel Finder, Marinetraffic czy inne) tego nie wiemy, ale zapewne dużo rzadziej. Generalnie zapis z internetu nie jest precyzyjny i jest obarczony dużym błędem.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:10
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pstryknij z miłą chęcią zobaczę jak to wygląda, gdy jest w użytku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Ale co ma Ci pstryknąć? Tu sobie obejrzyj:
http://www.vesselfinder.com/
lub tu:
http://www.marinetraffic.com

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Czyli z tego zapisu, nie wiadomo czy BA skręcił przed czy po spotkaniu CJ, brakuje kluczowych 20 sekund :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 16:23 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Ejdzej napisał(a):
Czyli z tego zapisu, nie wiadomo czy BA skręcił przed czy po spotkaniu CJ, brakuje kluczowych 20 sekund


Szczerze mówiąc to co się działo w ostatnich sekundach kolizji ma mniejsze znaczenie. Oczywiście dla specjalistów różnych dziedzin, szczególnie konstruktorów, ma to ogromne znaczenie, ale nie zmieni to faktu samej kolizji i tego że zginęli ludzie. Najważniejszym jest określenie przyczyn kolizji a nie jej mechanizmu, a na ten temat potrzebna jest wiedza nie o ostatnich kilkunastu czy kilkudziesięciu sekundach tylko wiedza o ostatnich kilkunastu a nawet kilkudziesięciu minutach. Niestety takiej wiedzy jeszcze nie mamy.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17571
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2357
Otrzymał podziękowań: 3700
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Narjess napisał(a):
Ale co ma Ci pstryknąć?

Andy napisał(a):
Jakośc mizerna, ale jak trzeba to jutro pstryknę fotkę tego, który mamy u nas w laborce


Narjess napisał(a):
Myślisz, że na tej stronie to zaznaczone VDR są? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14121
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Podziwiam, że tak dużo zauważyłeś z "z "tracków"..


Jarku - czy ja wiem czy tak dużo zauważyłem ...
Myślę, że Ty zauważyłeś to samo tzn jak - i w którym kierunku - skręcił który statek.
Znaczy - nic nie zauważyłem więcej niż to co jest na tych trackach.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Podziwiam, że tak dużo zauważyłeś z "z "tracków"..


Jarku - czy ja wiem czy tak dużo zauważyłem ...
Myślę, że Ty zauważyłeś to samo tzn jak - i w którym kierunku - skręcił który statek.
Znaczy - nic nie zauważyłem więcej niż to co jest na tych trackach.

Pisałeś: jak widać z tracków oba statki postanowiły ustępować sobie wzajemnie pierwszeństwa.
Ja widzę, że dostępne tracki ukazują fragmentarycznie drogę obu statków na bardzo niewielkim obszarze i tylko podczas ostatnich 90 sekund. Widzę też, że statki wcale nie miały ustępować sobie wzajemnie, tylko jeden ze statków miał dać prawo drogi drugiemu - i że powinien to zrobić o wiele wcześniej niż w czasie widocznym na dostępnych trackach.

Piszesz też Typowa sytuacja - a je wiem, że w tym miejscu, zupełnie "typowym" zjawiskiem jest bezkolizujne mijanie się setek statków dziennie i dziesiątków tysięcy statków rocznie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 00:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17571
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2357
Otrzymał podziękowań: 3700
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Andy napisał(a):
Jeżeli Baltic Ace tak szybko zatonął i jeżeli to co widać na drugim zdjęciu jest rzeczywiście odchyleniem gruszki dziobowej na prawą burtę, to może oznaczać, że w ostatniej fazie tuż, przed kolizją Baltic Ace gwałtownie manewrował w prawo i został uderzony w lewą burtę gdzieś w okolicy śródokręcia pomiędzy wręgami.
Na portalu morskim ( http://www.portalmorski.pl/statki/wypad ... -polnocnym ) przedstawiają hipotezę, że jednak Baltic Ace został uderzony w prawą a nie - jak wcześniej przypuszczano - lewą burtę.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 02:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14121
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Piszesz też Typowa sytuacja (...)


Jarku - nie zrozumialeś mnie....
Pisząc to miałem na myśli "typową sytuację" dwóch polaków w drzwiach przepuszczających się wzajemnie ...
Nic nie odnosiłem do jakiś typowych kolizji w tym obszarze...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 08:05 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Maar napisał(a):
Na portalu morskim ( http://www.portalmorski.pl/statki/wypad ... -polnocnym ) przedstawiają hipotezę, że jednak Baltic Ace został uderzony w prawą a nie - jak wcześniej przypuszczano - lewą burtę.


Fakt, tak właśnie piszą, ale uderzenie w prawą burtę spowodowałoby odchylenie gruszki dziobowej na Corveus J w kierunku lewej burty. No chyba, że Baltic Ace zdołał wykonać aż tak ostry zwrot w lewo, że nie tylko odsłonił swoją prawą burtę ale nawet rufę i zmierzał na kurs oddalający się. Oczywiście teoretycznie jest to możliwe, ale czy miał wystarczająco dużo czasu aby taki zwrot wykonać? Przecież to by świadczyło o tym, że Baltic Ace praktycznie wjechał pod dziób Corveus J. Czy oficer wachtowy na Baltic Ace mógł popełnić aż taki błąd? Nie wiem. Na morzu różnie bywa i wszystko jest możliwe. Aby to rozwikłać potrzebujemy więcej danych.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13905
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1641
Otrzymał podziękowań: 2396
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ze strony gCaptain https://gcaptain.com/baltic-ace-update- ... a-pounces/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13905
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1641
Otrzymał podziękowań: 2396
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
http://youtu.be/wqIqdaQFCAw

Raporty ratunkowe KNRM
http://www.knrm.nl/waar-wij-zijn/reddin ... D=6AADAFB4

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Andy napisał(a):
uderzenie w prawą burtę spowodowałoby odchylenie gruszki dziobowej na Corveus J w kierunku lewej burty.


Przepraszam, ale może spróbuj na spokojnie przeczytać co napisałeś...

Przecież ślady na Corveusie wskazują na uderzenie pod kątem prostym lub zbiżonym do prostego.
Kiedy statek A uderza dziobem, niemal prostopadle w prawą burtę statku B, która wobec statku A przesuwa się prawo (z prędkością kilku metrów na sekundę!) - to gruszka na statku A zostaje wywichnięta w kierunku jego prawej burty.
A nie lewej!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ale dopuściłbym mozliwość, że gruszka wywineła sie nie w trakcie uderzenia tylko w trakcie cofanie albo "przebywania"wewnątrz samochodowca. PO prostu nie wiemy nic.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2012, o 21:04 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
pierdupierdu napisał(a):
Przecież ślady na Corveusie wskazują na uderzenie pod kątem prostym lub zbiżonym do prostego.


Moim zdaniem uderzenie nastąpiło jednak pod pewnym kątem. Niewielkim, ale jednak kątem i w moim przekonaniu więcej zarysowań i uszkodzeń widoczne jest z prawej burty Corveus J. Poza tym uderzenie w prawą burtę daje podstawy do przypuszczenia, że przynajmniej na jednym ze statków (a może na obu) popełniono piramidalny błąd. Błędy się oczywiście popełnia. Wszak ludzie są tylko ludźmi, ale to byłby błąd szkolny i trudny do logicznego wytłumaczenia. Tego nie da się oczywiście wykluczyć, ale jakoś nie chcę w to wierzyć. No i na takich bardzo wątłych poszlakach opieram swoją teorię ale:

Colonel napisał(a):
dopuściłbym mozliwość, że gruszka wywineła sie nie w trakcie uderzenia tylko w trakcie cofanie albo "przebywania"wewnątrz samochodowca. PO prostu nie wiemy nic.


I to jest właściwie kwintesencja moich i jakichkolwiek innych wypowiedzi. Nadal mamy zbyt mało wiedzy na ten temat, aby nasze teorie dotyczące mechanizmu kolizji traktować inaczej jak w kategoriach zwykłych domysłów.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14378
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1964
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Maar napisał(a):
Andy napisał(a):
Jeżeli Baltic Ace tak szybko zatonął i jeżeli to co widać na drugim zdjęciu jest rzeczywiście odchyleniem gruszki dziobowej na prawą burtę, to może oznaczać, że w ostatniej fazie tuż, przed kolizją Baltic Ace gwałtownie manewrował w prawo i został uderzony w lewą burtę gdzieś w okolicy śródokręcia pomiędzy wręgami.
Na portalu morskim ( http://www.portalmorski.pl/statki/wypad ... -polnocnym ) przedstawiają hipotezę, że jednak Baltic Ace został uderzony w prawą a nie - jak wcześniej przypuszczano - lewą burtę.


Na jednym z pierwszych zdjeć, które udostepnił TVN24, a zrobionym zanim statki się rozczepiły i samochodowiec poszedł na dno widać , że uderzenie nastąpiło w lewą burtę. Zdjęcie zostało zrobione z jakieś innej jednostki stojącej/płynącej kursem równoległym z prawej burty trafionego samochodowca....
Może to wina perspektywy, ale wydaje mi się że uderzenie nastąpiło na wysokosci mostka lub tuż przed nim. A mostek jest, w dziobowej cześci statku....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2012, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13905
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1641
Otrzymał podziękowań: 2396
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Prokuratura Okręgowa w Gdańsku wszczęła we wtorek śledztwo w sprawie katastrofy statku Baltic Ace. Postępowanie dotyczy sprowadzenia katastrofy w ruchu morskim. W katastrofie na Morzu Północnym zginęło dwóch Polaków, trzech uznano za zaginionych.
http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/ ... ,id,t.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL