Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 cze 2025, o 11:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sty 2013, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ciekawy projekt http://www.nauticaltrek.com/11574
otworzyć galerię.

_________________
Vlad PDRacer#807



Za ten post autor Vlad otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 16:39 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
Wrzucam kadłubki dwa. Jak widać niewiele się różnią, no trochę środkiem :-D
Załącznik:
MF13.jpg
MF13.jpg [ 44.67 KiB | Przeglądane 9919 razy ]


Załącznik:
MF13-P.jpg
MF13-P.jpg [ 45.39 KiB | Przeglądane 9919 razy ]


Długość odpowiednia, tzn. 3,95 :D :D :D :D

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"



Za ten post autor meping otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1212
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
lj78 napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
PROTOTYPU?

Też się naciąłem - Marian bez Fotoszopa potrafi oszukiwać, ;) oszukiwać perspektywą! :D


No nie? Naprawdę fotki wyglądały jak 1:1 :)

meping napisał(a):
Wrzucam kadłubki dwa. Jak widać niewiele się różnią, no trochę środkiem


Mnie pozostaje jakieś proa, w końcu noblesse oblige ;)
Mam akurat taki kadłub do wypróbowania, który za mną chodzi już od jakiegoś czasu, wydaje się bardzo prosty w wykonaniu. Ożaglowanie na razie byłoby zwyczajne, ale przewiduję możliwość zainstalowania co najmniej dwóch ciekawych żagli, które też bym chętnie wypróbował. Obrazki wkrótce.

pozdrowienia

krzys

ps. do trimaranów też mam pomysł na kadłuby...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9236
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Proa Ninja znaleziona u Vlada: :roll:


_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
lj78 napisał(a):
Też się naciąłem - Marian bez Fotoszopa potrafi oszukiwać,

myszek napisał(a):
No nie? Naprawdę fotki wyglądały jak 1:1

Tez mnie Lobuz nabil w butelke... :evil:
Moze by go tak kolektywnie do moderacji zapodac? :roll:
Bantz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
No dobra to teraz coś w SOF

Obrazek

Pierwszy rzut boczny. Jest on wyjściem do dowuch projektów.
Proa i Minikutra.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9236
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
mbober1 napisał(a):
Pierwszy rzut boczny

Wysokość pawęży obniżyłbym o 2 kratki i lekko ugiął linię pokładu. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Co do obniżena to można się zastanowić, ale żeby zaraz uginać :)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9236
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
mbober1 napisał(a):
żeby zaraz uginać

Fala własna stworzy dolinę w połowie KLW, więc z tego pkt. widzenia burta może być niżej. :-P

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2013, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Z tego punktu widzenia to się zgadza :) ale jakoś mi nie pasuje do całokształtu :)

Choć nigdy nie wiadomo :)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 01:58 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Ja mam "Bagra". Co prawda stopę krótszy, ale co tam najwyżej dorobię bukszpryt :mrgreen:
Mniejszy będzie bardziej "cartopowaty".

Kurde, tylko jak to powiedzieć żonie??

Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
bager.jpg
bager.jpg [ 133.47 KiB | Przeglądane 9667 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1212
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
przemek napisał(a):
Ja mam "Bagra". Co prawda stopę krótszy, ale co tam najwyżej dorobię bukszpryt :mrgreen:
Mniejszy będzie bardziej "cartopowaty".

Kurde, tylko jak to powiedzieć żonie??


Ha - ja mam odwrotny problem. Właśnie dla nas narysowałem taką zabawkę - też 12 stóp, do przewożenia na dachu - i jak tu pogodzić z proa?
Inna sprawa, że - tak jak chciał Catz w sąsiednim wątku - byłaby to niezła platforma do wypróbowania płetw stabilizujących, a poza tym kadłub jest dość podobny (trochę tylko zwężony) do trójkątnej w przekrojach "niby-flądry".
Załącznik:
zwinka36.jpg
zwinka36.jpg [ 68.36 KiB | Przeglądane 9613 razy ]


Z drugiej strony, jak już się robi łódkę to można z rozpędu dołożyć drugą prostszą ;)

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 12:15 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
Nie przejmujcie się tak długością.. :) Ze względu na to, że to nie zawody o złote kalesony i liczy się przede wszystkim zabawa, ja jeśli dojdzie do realizacji raczej będę klecił wersję pudełkową (tzn. tą z szerokim dziobem), bo mi się bardziej podoba (tzn. jest inna) i ma więcej miejsca na szpeje pod pokładem. A to oznacza, że moja KLW będzie miała niespełna 345 cm, co niweluje różnice długości.. ;-) No chyba że będzie wiało i wyjmę do ślizgu środkowy kadłub, wtedy może być ciekawie... :D :D :D Tak od 3-4B :D :D :D

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9236
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
6 lat temu Rick Loheed na http://www.boatdesign.net/forums/sailbo ... 09-15.html przedstawił intrygującą konstrukcję:

Obrazek

Chociaż nie chcę dyskutować zbyt dużo o szczegółach zanim to będzie naprawdę dojrzalsze, załączać HardChineAftTri_Linesplan.JPG stężał linii jest, gdzie zostałem zmierzany z 16 kadłubem stopy. "Ama" nie są dobrze jeszcze i nie zamierzam użyć ich z wyjątkiem początkowej stabilności. Układ pokładu byłby jak Scow, z centralnym kadłubem otwartym dla twoich nóg i dla wędrowania rzemieni, bloku podłogi, etc. To byłoby przygotowane jak nowoczesny Wiatrak. Byłby 2 przednie folie T (P / S) i mam "rozsądnie proste" projektowanie, które jest retractible. Też mam mój własny plan dla wzrostu, który kontrola bazowała na trochę naszych doświadczeń z kontrolami lotu, chociaż to jest całkowicie "analogowe" bez jakiejś elektroniki i opracowałbym, aż jestem pewny to zupełnie będzie pracowało. Oba droga, skoro przetestowuję to, które raport w sprawie tego tutaj, tylko nie, aż to jest "przetestowany i rozbity" nauseum ogłoszenia.....ale to pracuje matematycznie dotychczas..nic skaczące, by powiedzieć, że jestem całkowicie orzechami jeszcze.....

To jest możliwe mógłbym tylko spróbować bifoiling Wiatrak najpierw, nie wiem. Finansując, ponieważ jakiś z tych projektów jest mocno w tej chwili.[/i]

Ciekawe czy to cudo zbudował? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 14:01 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
No cóż, jeśli chodzi o małe wielokadłubowce to ja odpadam. Moja waga to dwóch nieszczupłych facetów, więc :evil: Chyba, że wprowadzimy kategorię "żegluga na dwóch U-bootach na peryskopowej" :lol:
Od dłuższego czasu "chodzi za mną" coś na kształt zaprezentowanej powyżej Pameli w laminacie (raczej bezpokładowa), ale idea prostoty i względnej taniości ogarnęła i mnie.
I skuszę się na sklejkę. Koncepcja już w głowie. Przysiądę przez weekend i spróbuję zaprezentować jakiś wstępny zarys. :roll:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9236
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A spójrz jeszcze na taką bajkę :roll: :mrgreen:



Wryłem się w fotel, choć też uwielbiam jeden kadłub. Sie dzieje... ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 19:10 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
A może kabinówka?
http://www.duckworksbbs.com/plans/korho ... /index.htm
Kształty uszczęśliwią tu parę osób. I co dziwne, wygląda, że całkiem sprawnie pływa ;)

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2006, o 17:46
Posty: 131
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zadnych zasad czy ograniczeń nie doczytałem. Czyli przyjedzie ktoś z Moth lub czymś podobnym, albo jakimś wielokadłubowcem i tyle z regat będzie.

_________________
Andrzej Nowacki

http://www.wiatr-szkola.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 19:33 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
Wielokadłubowców parę się zapowiada. Jakoś nikt nie anonsuje jednostki hi-tech. A nawet jeśli taka się pojawi, to przecież to nie regaty o złote kalesony. Liczy się zabawa. Myszek może jakieś proa przytacha, sam planuję start na małym trimaranie (vide kadłuby które pokazałem) ale... Ponieważ to nie ma być zabawka na raz, ma się mi podobać i służyć jeszcze długo potem, to raczej zdecyduję się na wersję obiecującą nieco niższe osiągi. Nie widzę więc problemu... :D

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Może móc ale czy będzie liczony w klasyfikacji :mrgreen:

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 19:40 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kudlaty napisał(a):
Zadnych zasad czy ograniczeń nie doczytałem. Czyli przyjedzie ktoś z Moth lub czymś podobnym, albo jakimś wielokadłubowcem i tyle z regat będzie.

No i dobrze. Byle to było zrobione na hasło Open 13 :cool:
Zakładając, że żaden 13-o stopowy wielokadłubowiec nie uniesie w sensownym tempie mojego cielska, powinienem zakończyć zabawę w tym momencie. Ale tu chodzi o zabawę a nie o "Złoty sedes" :-P Więc ja nie idę w prędkość tylko w wyporność ;) . A najperw zakładałem że będzie to łódka dla moich szkodników. No, ale ich w sumie jest trójka.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 19:50 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
Przy tych rozmiarach, a w zasadzie do rozmiarów, kiedy zachodzi konieczność zastosowania konkretnego balastu wystawienie wielokadłubowca wcale nie gwarantuje sukcesu. To loteria. Bez zastosowania kosztownych materiałów, w dodatku kłopotliwych w szybkiej pojedynczej budowie (laminaty przekładkowe, niosące za sobą konieczność wyprowadzania powierzchni), taki mały wielokadłubowiec będzie ważył tyle samo o ile nie więcej od mono. Powierzchnię zmoczoną będzie też miał porównywalną, za to na pewno większą powierzchnię nawiewu. Ergo przy słabych wiatrach (gdzieś do 3B) ma wszelkie szanse pozostawać w tyle za jednokadłubowcami. Zyskać może dopiero jak powieje mocniej, bo przy 5B będzie mógł nieść pełne żagle, unieść środkowy kadłub (a pływak to żyletka mająca ca 25 cm szerokości wodnicy) i frunąć, podczas gdy 4 metrowe jednokadłubowce będą musiały się refować i ciężko walczyć z warunkami...

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"



Za ten post autor meping otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2006, o 17:46
Posty: 131
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A jakiś wąski mniej lub bardziej mono ale z wysięgnikami? Albo coś wąskiego balastowego?
Bo jak zabawa to rozumiem porównywalne prędkości, bo co to za frajda płynąć z żaglami w łopocie by wszyscy zdążyli :) Proa też będą odstawały ale nie prędkością :)
Hmmmm.. Chyba trochę mrocznie to ująłem, ale jakby tak ktoś to odebrał to śpieszę zapewnić ze moim celem jest dowiedzieć się jak najdokładniej co i jak, gdyż lubię takie ciekawostki :)

_________________
Andrzej Nowacki

http://www.wiatr-szkola.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
meping napisał(a):
nikt nie anonsuje jednostki hi-tech. A nawet jeśli taka się pojawi, to przecież to nie regaty o złote kalesony. Liczy się zabawa
meping napisał(a):
Przy tych rozmiarach, a w zasadzie do rozmiarów, kiedy zachodzi konieczność zastosowania konkretnego balastu wystawienie wielokadłubowca wcale nie gwarantuje sukcesu.

Meping kombinuje dobrze i w pelni sie z nim zgadzam!
Waldi_L_N napisał(a):
powinienem zakończyć zabawę w tym momencie.
Kudlaty napisał(a):
przyjedzie ktoś z Moth lub czymś podobnym, albo jakimś wielokadłubowcem i tyle z regat będzie.

Kudlaty i Waldi ( zwlaszcza ten drugi :D ;) ) myla sie okrutnie! Przy tej dlugosci i stosunku ciezaru lodka/zaloga bliskiemu 1:1 ewentualne roznice predkosci beda raczej niewielkie i nie zapominajmy o zdolnosci do ostrzenia i zwrotach.
I moze najistotniejsze w tym wszystkim:
Waldi_L_N napisał(a):
Ale tu chodzi o zabawę a nie o "Złoty sedes"

Tytulem anegodoty: kibicowalem pilnie i aktywnie renesansowi klasy Moth. Zebralo sie ze trzydziesci lodek, antyki ( z roznych epok i w roznym stanie... ), reprodukcje antykow, konstrukcje nowe i awangardowe... Na regatach dochodzilo do czestych przesiadek miedzy sternikami z lodki na lodke - oburzona KR zabronila tych praktyk, wiec pozniej nie tylko wymienialismy sie lodkami nadal, ale, dla zmylenia przeciwnika, zmienialismy tez kapoki i czapki i inne akcesoria identyfikujace. Malo kto konczyl na wlasnej lodce i trudno bywalo odnalezc wlascicieli rzeczy dowiezionych do mety i odzyskac wlasne.
Catz O Kalesonach Zlotych

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kudlaty napisał(a):
moim celem jest dowiedzieć się jak najdokładniej co i jak, gdyż lubię takie ciekawostki :)

;)

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: Mir, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 21:09 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
Kudlaty napisał(a):
A jakiś wąski mniej lub bardziej mono ale z wysięgnikami? Albo coś wąskiego balastowego?


Ale nie rozumiem w tej chwili o co konkretnie pytasz? O jego szanse, czy o to, czy może startować? Jeśli to pierwsze, to odpowiadam, że nie wiem. Jeśli to drugie, to owszem - może. Tak na marginesie, to nikt jeszcze nie zaproponował typowego skiff-a (czyli mono z wysięgnikami)

Kudlaty napisał(a):
Bo jak zabawa to rozumiem porównywalne prędkości, bo co to za frajda płynąć z żaglami w łopocie by wszyscy zdążyli :) Proa też będą odstawały ale nie prędkością :)
Hmmmm.. Chyba trochę mrocznie to ująłem, ale jakby tak ktoś to odebrał to śpieszę zapewnić ze moim celem jest dowiedzieć się jak najdokładniej co i jak, gdyż lubię takie ciekawostki :)


Wtedy nie płynie w łopocie, tylko czeka na mecie :D . Nie wiem co jeszcze mogę Ci wyjaśnić. Dla mnie formuła jest jasna - zaprojektować i zbudować łódkę do 13 stóp długości, bez żadnych ograniczeń, a następnie wystartować nią w zawodach. Ze względu na relatywnie krótki czas na budowę pewne technologie same się eliminują, ale nie są zakazane. Przy tej długości większość konstrukcji jest porównywalna. Jedne mają szanse w warunkach X, drugie w warunkach Y. Nawet ćma nie dawałaby gwarancji na zwycięstwo, bo jeśli będzie wiać 0 do 1, to nie ruszy.... :)

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2006, o 17:46
Posty: 131
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No to zobaczę jak to się rozwinie :)

_________________
Andrzej Nowacki

http://www.wiatr-szkola.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2013, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Kudlaty napisał(a):
No to zobaczę jak to się rozwinie

Z grubsza wlasnie tak:
meping napisał(a):
Jedne mają szanse w warunkach X, drugie w warunkach Y. Nawet ćma nie dawałaby gwarancji na zwycięstwo, bo jeśli będzie wiać 0 do 1, to nie ruszy.... :)

Catz W Bojach Obity i Obijajacy O Niesprawiedliwosciach Zyciowych :D

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2013, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Biorąc pod uwagę sugestje mjs.
Obniżyłem wolną burtę oraz narysowałem pierwsze rzuty.

Wrężnice to dopiero pierwszy szkic tu się mocno pozmienia. Natomiast koncepcja pozostaje. Wersja proa to połówka kadłuba, wersja mono cały kadłub.

Obrazek

Dodatkowo mam jeszcze punta w zanadrzu :)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2013, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9236
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
mbober1 napisał(a):
Obniżyłem wolną burtę

A jak tam z KLW?
Bo, ja od wczoraj uczę się Rinocerosa 4 PL i w pierwszą nockę machnąłem już holownik do projektu! :lol: ;) (wg instrukcji obsługi) I z KLW... ma się rozumieć.

Obrazek

Dobry program, coraz bardziej przyjazny, kto wie co przyniesie dzień?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2013, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
KLW będzie w swoim czasie :)

Rhino mówisz, może się skuszę :) Jak by tak przeciąć to toś zielonego to niezły punt by z tego wyszedł taki pod SOF akurat ;)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 194 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL