Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 15:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 mar 2013, o 19:31 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
mjs napisał(a):
Bo, to jest dziób z dnem pod spodem. :D
Przypomina klapę od silnika Trabanta. ;)


tak jest, dokładnie. więcej się nie dało zrobić, bo przepisy nie pozwalały na ewolucję w kierunku katamaranu.

choć nie śledzę wątku na bieżąco to od początku wydawało mi się, że moth pojawi sie prędzej, czy później, gdyż przepisy klasy dotyczą tylko długości 13ft.
jedyne ograniczenie moth - 11ft a potem "nie wielokadłubowiec"

za kilka lat, kiedy klasa Open 13 w pełni się rozwinie, też pewnie wejdą hydroskrzydła...
chyba, że Ojciec Założyciel Klasy wprowadzi jakieś restrykcje konstrukcyjno-materiałowe ;)

tymczasem przesyłam link do planow Moth Bunyip IX z połowy lat osiemdziesiątych. bardzo szczegółowe, i nie żaden tam freesheep, tylko normalnie narysowane i ręcznie opisane, wręcz bez nazbyt nachalnego używania linijki. Ciekawe rozwiązania konstrukcji,

https://docs.google.com/file/d/0B3m28UIOtMr3ODk1ODBlZGYtMGQ0NS00NmE1LTk3ZGEtMWQ3YmYxYWU2NzMz/edit?hl=en

oczywiście kusiło mnie strasznie aby zbudować sobie Bunyipa, ale na szczęście udało mi się na czas usiąść w kącie i poczekać, aż mi przejdzie :evil:



Za ten post autor qxqx otrzymał podziękowania - 3: Catz, Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2013, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
qxqx napisał(a):
na szczęście udało mi się na czas usiąść w kącie i poczekać, aż mi przejdzie

I co - przeszło? :roll: :D
Jak to mówią... Planów Ci u nas dostatek, ale i te przyjmiem z ochotą by wykrzesać z nich choćby szczegóły. ;)
Ech, lata osiemdziesiąte... Oscylujemy w latach bardzo szeroko, ostatnio -83, ale teraz dla równowagi proszę bardzo - oto najnowsza nowość, jaką dostrzegłem (ostatniej nocy) w klasie Moth:
Załącznik:
Hijack 1.jpg
Hijack 1.jpg [ 59.04 KiB | Przeglądane 6183 razy ]

Załącznik:
Hijack 2.jpg
Hijack 2.jpg [ 80.17 KiB | Przeglądane 6183 razy ]

Hijack
About the design: TBC
Designer: David Hollom
Builder: Composite Craft
List all 12s of design: Hijack
Construktion: Foam sandwich
Hull type: Double Bottom
Rocznik: 2012


qxqx napisał(a):
za kilka lat (...) chyba, że

Pierwszy optymista! Znaczy, że wiosna nadchodzi. :lol:
Żadnych restrykcji, jak i innych przystrugań "klasy" nie przewiduję,
chyba że demokracja wprowadzi swoje kodeksy, regulaminy i aneksy.
Wręcz przeciwnie - tu jest pełna swoboda - open, to open.
Co Ci się przyśni, to zrób na jawie. Nawet Moth Bunyip IX... ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2013, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
qxqx napisał(a):
choć nie śledzę wątku na bieżąco to od początku wydawało mi się, że moth pojawi sie prędzej, czy później, gdyż przepisy klasy dotyczą tylko długości 13ft.

Miales racje! Widzialem to podobnie i chyba juz sie pojawiala...
Dwie stopy wiecej teoretycznie moga zmienic zdolnosc do zeglowania w slizgu.
Obracam sie troche w kregu klasy Moth, wiec informuje, ze wedlug powszechnego przekonania srodowiskowego, nie udalo sie zrobic czegos lepszego, niz dzielo niejakiego Alois Roland'a, znane jako Europe... w roku 1962! - niegdys klasa olimpijska.
Te dwie stopy wiecej moze moga jakos wplynac na wierzenia ludowe?
Dzieki za plany! Genialne! ;)
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

mjs napisał(a):
oto najnowsza nowość, jaką dostrzegłem (ostatniej nocy) w klasie Moth:

Co to ma do klasy Moth?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2013, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Co to ma do klasy Moth?

Chyba nic, chociaż w National 12 odwołano się do jednostki z roku 1936. Mbober1 sięgnął 6 lat głębiej w Moth, więc jakaś "pararela" może jest. ;)
http://www.yachtsandyachting.com/news/1 ... c-thinking

A nawiązując do klas olimpijskich, to nowość '2016 prezentuje się tak:
Załącznik:
Aura2_470.jpg
Aura2_470.jpg [ 42.22 KiB | Przeglądane 6077 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2013, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
więc jakaś "pararela" może jest.

Nie ma, nawet ciagnac mocno za uszy.
Bardzo lubie szalenstwo, jesli jest w nim metoda.
Ten watek niestety dryfuje nieuchronnie ku pacykatorstfie i one man show.
Bez metody i minimum wiedzy sie nie da - samo googlanie nie wystarczy... Watek moglby byc ciekawy pod innym tytulem, np. "Jarmark Pomyslow".
Catz o Jarmarku Proznosci

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2013, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Ten watek niestety dryfuje nieuchronnie ku pacykatorstfie i one man show.

No, to klapa... :oops:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2013, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
No, to klapa... :oops:

Jak dla mnie, juz od dawna.
Proponowany tytul nowego watku dam Ci za darmo! :D
Podpowiem nawet: Im wieksza lodka, tym wieksze pole do fantazji, wiec i rewolucji. ;)
Moth musi byc ketem i wymiary grota sa scislej okreslone, niz kadluba - gwoli prawdy i uczciwosci wobec Czytaczy.
Od zawsze ta klase bardzo polecam!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2013, o 02:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Jak dla mnie, juz od dawna.

Miałem na myśli... klapę dziobową Paradigm. :cool:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2013, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A ta klapa para costam do czego służy?
zapytam bom niepewien :mrgreen:
MJS
Mysle,
że najlepiej do hamowania. :lol: :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2013, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
An experimental design from Gavin Willis.
The original included flaps in the bow a aero-foiled foredeck for extra lift.


Ale na tym nie poprzestał... Poniosło go jeszcze dalej i popróbował z czymś takim:
Załącznik:
paradigm_4.jpg
paradigm_4.jpg [ 14.47 KiB | Przeglądane 6992 razy ]

:roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2013, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie pojmuje po co to. (i po co tamto)
Czyżby jakieś przepisy klasowe omija?

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2013, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie pojmuje po co to. (i po co tamto)
Czyżby jakieś przepisy klasowe omija?

Do wietrzenia skarpetek załogi??? ;)

Nie jestem pewien, czy znajdziesz racjonalne wytłumaczenie i przekonujący dowód, że te patenty mają sens... :roll:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2013, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Mysle, że najlepiej do hamowania.

Byl juz taki patent:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... ERO_II.jpg
Aktualny wlasciciel lodki przyznal, ze nigdy nie zrozumial sensu tego urzadzenia...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2013, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nojakto ??
Znaczy - nie ma sensu: mieć hamulców?

MJS
To mi prZypomniało jachcik jaki spotkałem "na Zegrzu"
w Spójni : fot123
Może ktoś wie co to za klasa regatowa?


Załączniki:
image003.jpg
image003.jpg [ 93.86 KiB | Przeglądane 6847 razy ]
image002.jpg
image002.jpg [ 95.1 KiB | Przeglądane 6847 razy ]
image001.jpg
image001.jpg [ 34.88 KiB | Przeglądane 6847 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2013, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie pojmuje po co to. (i po co tamto)

Tamto: - powstrzymanie przedniego pokładu przed podniesieniem
Klapa aero, ale wygląda na to, że i hydro może zadziałać (przy większej prędkości)
i odchylić (żeby nie napisać zaliftować) falę dziobową.
A to?
Może mniejszy opór falowy, albo dysza powietrzna w kokpicie...
przytrzymująca dziób przy wodzie. Mniejsze opory powietrza.
Niemniej, po nogach im wieje.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2013, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Tamto: - powstrzymanie przedniego pokładu przed podniesieniem
Klapa aero, ale wygląda na to, że i hydro może zadziałać (przy większej prędkości)
i odchylić (żeby nie napisać zaliftować) falędziobową.

Moze i moze... Wlascicielowi nic i na nic sie nie udalo tym "zadziałać" i powiedzial mi szczerze, ze trzyma to ustrojstwo wylacznie w ramach "zgodnosci z oryginalem" (bodaj 80% - czyli duzo!) z czego ma wymierne korzysci - poza szpanem oczywiscie!
mjs napisał(a):
A to?

Jarmark proznosci?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2013, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
To mi prZypomniało jachcik jaki spotkałem "na Zegrzu"
w Spójni : fot123
Może ktoś wie co to za klasa regatowa?

Pewne cechy przypominają zapomnianą już dziś klasę narodową L.
Podwójnie załamane burty, wygiety maszt... Jeśli jest nieco większa od Omegi i ma tak z 6 i pół metra długości, to może być...

Śliczna!!!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2013, o 00:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
"eLkę" to ja pamiętam z młodości na Cyplu Czerniakowskim.
nawet kilka razy na niej płynąłem
(bodaj do Góry Kalwarii - 165WŻDH)
Maszt miała wygięty tylko powyżej salingów,
ale chyba miała sztywny drewniany sztag (nierolowany).

A to tu jest malutkie:
- obok stoi Finn i jest nieco mniejszy, a dużo szerszy.
Załącznik:
image004.jpg
image004.jpg [ 28.62 KiB | Przeglądane 6665 razy ]

i teakowy pokład


MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2013, o 01:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A takie "łoo" widzieli?
Załącznik:
John Wright idzie po nawietrznej. Fot. Michael Storer.jpg
John Wright idzie po nawietrznej. Fot. Michael Storer.jpg [ 94.81 KiB | Przeglądane 6645 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2013, o 12:24 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
widzieli, ale lepiej przemyślane:
http://www.cherini.eu/etnografia/Oceania1/slides/O1_0123.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2013, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
To jednak wygląda na to, że wszystko już było :roll:
Nawet żagiel prostokątny, bo on wydaje się najbardziej obszarowy.

Załącznik:
Megin.jpg
Megin.jpg [ 42.03 KiB | Przeglądane 6481 razy ]


Ale nie ma "żaluzji", które mogłyby się otwierać podczas szkwału i wypuszczać nadmiar wiatru.
Widział kto żaluzje na grocie? :-P

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2013, o 16:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To zdjęcie żagla rozprzowego klasy Megin pokazuje jak doskonały profil może ozaglowanie rozprzowe uzyskać. Jest trochę mniej efektywne na kursach ostrych od bermudzkiego a poza tym we wszystkim je przewyższa.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2013, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
To jednak wygląda na to, że wszystko już było :roll:
...Ale nie ma "żaluzji", które mogłyby się otwierać podczas szkwału i wypuszczać nadmiar wiatru. Widział kto żaluzje na grocie? :-P

1/ Znaczy ...nie wszystko :geek:
2/ Znaczy ...widział :ugeek:
Załącznik:
Finn Va'Marian.JPG
Finn Va'Marian.JPG [ 167.11 KiB | Przeglądane 6438 razy ]

Ożaglowanie "Va-Marian"* ma takową żaluzję do wypuszczania i dyszowania i innych zabiegów badawczych.
Załącznik:
finn Va Marian regulacja2.JPG
finn Va Marian regulacja2.JPG [ 150.14 KiB | Przeglądane 6438 razy ]

*Ten typ ożaglowania został wymyślony na początku XXI wieku naszej ery,
w zakolach ujścia Rządzy :idea: i z powodzeniem rozpropagowany w rejonie Europy Wschodniej.
Dane o tym odkryciu dotarły ponoć nawet do ujścia Loary,
gdzie światły ludek żeglarski nadał mu taką właśnie nazwę.

MJS :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2013, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Ożaglowanie "Va-Marian"* ma takową żaluzję do wypuszczania i dyszowania i innych zabiegów badawczych.

Ma, ale po skosie - to nie jest żaluzja (pozioma lub pionowa). ;)
Myślę o żaglu z pasów równoległych przylepionych czymś, co by puszczało przy duźej sile wiatru i uszczelniało przy słabej pogodzie. Dzisiaj znalazłem coś podobnego u qxqx-a
http://www.cherini.eu/etnografia/Oceani ... _0127.html
ale oni wtedy nie znali rzepów, choć verticale poskładali... :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2013, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Dane o tym odkryciu dotarły ponoć nawet do ujścia Loary,

... W kazdym razie przynajmniej do ujscia Marny do Sekwany! Sam slyszalem! ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pędnik od deski windsurfingowej wydaje się być bardzo praktyczny.
Załącznik:
bi foiler design.jpg
bi foiler design.jpg [ 313.1 KiB | Przeglądane 6300 razy ]

Z hydroskrzdłami może sprawić niemałą frajdę żeglarzowi.
Załącznik:
bi foiler design 2.jpg
bi foiler design 2.jpg [ 215.34 KiB | Przeglądane 6300 razy ]

Prosta konstrukcja i zaawansowana zarazem.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2013, o 16:33 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Wymóg spełnia 13ft
http://www.blocket.se/hoor/Underbart_va ... ?ca=18&w=3

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2013, o 00:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jeśli przyjać, że proces projektowania jachtu trwa cztery miesiace, to Open 13 jest w połowie drogi lub jak kto woli - już ma z górki. Spoglądając wstecz widać kilkanaście pomysłów (w tym jeden zgłoszony formalnie) i dość bogatą dyskusję wokołotematyczną. Gdyby chcieć ocenić zamieszczone materiały np. pod względem oglądalności, to zapewne na prowadzeniu byłby teraz Marian Strzelecki ze swoją "KK", choć nie wszyscy pokazali swoje obrazy w sytemie "załącznik", który uruchamia licznik odsłon.

Patrząc przed siebie...
do wiosny już tylko tydzień,
do otwarcia sezonu - kilka tygodni,
do wakacji letnich - dni 100.

Co można zdziałać w tak krótkim czasie, to każdy wie najlepiej sam.
Można nie zrobić nic (z różnych powodów) a można zrobić choćby łódkę wiosłową:



którą przecież łatwo ożaglować jest... ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2013, o 01:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Patrząc przed siebie...
do wiosny już tylko tydzień,
do otwarcia sezonu - kilka tygodni,
do wakacji letnich - dni 100.

Blisko! I nadal mgliscie i coraz wieksze "w tej materii widze pomieszanie".
Byc moze promocja wirtualnych pomyslow wlasnych nie wystarczy?
Catz Z Rękawa

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2013, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
nadal mgliscie i coraz wieksze "w tej materii widze pomieszanie"

Ku uporządkowaniu "mgły" zatem:

Projektowanie i konstruowanie ma na celu tworzenie nowych obiektów technicznych, zaspokajających potrzeby materialne i duchowe społeczeństwa.

Jest rzeczą oczywistą, że efekty projektowania stają się widoczne dopiero po pewnym okresie czasu. Stąd w pracę konstruktorów muszą być wkalkulowane racjonalne, a częstokroć intuicyjne prognozy przyszłych potrzeb użytkowych.

Poprawność przewidywania tych potrzeb zależy od doświadczenia konstruktorów, wyników badania rynku i zmieniających się trendów mody. Tworzenie więc nowych wyrobów łączy się z określonymi potrzebami, a to z kolei podnosi rangę twórczej pracy projektantów i konstruktorów.
*)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 188 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL