Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 22:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 mar 2013, o 16:36 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Cape napisał(a):
Ta, że w Chorwacji nie da się pływać nocą ? Bo jest zbyt niebezpiecznie ? :lol:


A kto powiedział, że się nie da?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Carlo napisał(a):
Cape napisał(a):
Ta, że w Chorwacji nie da się pływać nocą ?


Ja się pogubiłem. Kate nic o tym nie pisała. Napisała natomiast że w Chorwacji praktycznie się w nocy nie pływa, co jest prawdą. Jednak większość jachtów stoi w portach lub zatokach nocą.


no właśnie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 18:19 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
i jeszcze jeden argument potwierdzający opinię Kasi cytat z http://www.seamaster.pl:

Żegluga nocna

"W Chorwacji czy Grecji nie ma zwyczaju żeglowania w nocy, co wynika w znacznym stopniu ze słabego zabezpieczenia nawigacyjnego oraz dużej ilości nieoznakowanych niebezpieczeństw (skał, małych wysepek)..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 18:45 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cytuj:
"W Chorwacji czy Grecji nie ma zwyczaju żeglowania w nocy, co wynika w znacznym stopniu ze słabego zabezpieczenia nawigacyjnego oraz dużej ilości nieoznakowanych niebezpieczeństw (skał, małych wysepek)..."


Żebym ja to wiedział wcześniej...... a ja jak ten Green Horn błąkam się nieraz po nocach po tym Adriatyku i Egejskim, wchodzę do portów..... Ile to jeszcze człowiek się musi napływać by poznać zwyczaje.

Ja biedaczek myślałem, że naciągam raz po raz warunki umowy czarterowej, a tu się okazuje, że co gorsza wbrew "traditionnnnn !!!" żeglowałem po zmroku.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowania - 2: Cape, Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
maverick napisał(a):
i jeszcze jeden argument potwierdzający opinię Kasi cytat z http://www.seamaster.pl:

Żegluga nocna

"W Chorwacji czy Grecji nie ma zwyczaju żeglowania w nocy, co wynika w znacznym stopniu ze słabego zabezpieczenia nawigacyjnego oraz dużej ilości nieoznakowanych niebezpieczeństw (skał, małych wysepek)..."



O proszę bardzo ;) Mi jedno -prawie nadzianie się na skałę- wystarczyło by to zrozumieć;)

a jak Wy uważacie? W porównaniu do innych akwenów z wysepkami Cro jest dobrze oznakowana? na podobnym poziomie? czy gorzej? czy lepiej?

ciekawa jestem waszych opinii/odczuć w tym temacie bo jak mówiłam kompletnie nie znam Chorwacji;)

Bo -powiem Wam w sekrecie;)- mi ogólnie "tak na pierwszy rzut oka" oznakowanie skałek w Norwegii i w Szwecji jednak wydaje się lepsze... ;) Może to wynika z tego że tam znacznie więcej pływałam i się bezpieczniej czuje... ale tam przynajmniej nabieżniki widziałam;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Żebym ja to wiedział wcześniej

Paczpan, ja też tego nie wiedziałem :D
Ale co drugi głupi ma szczęście i się jakoś załapałem.
Katrine napisał(a):
a jak Wy uważacie? W porównaniu do innych akwenów z wysepkami Cro jest dobrze oznakowana? na podobnym poziomie? czy gorzej? czy lepiej?

Jest dokładnie na takim poziomie, na jakim ma być. W Grecji, szczególnie przy małych portach jest gorzej. Bo dość często światła po prostu nie świecą.
Oznaczanie na takim akwenie, jak Chro każdej wysepki jest nie tylko niemożliwe, ale również niecelowe. Oznaczone są nazwijmy to tory wodne i podejścia do portów. Jest to całkowicie wystarczające.
W przywołanej Skandynawii jest tak samo.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:04 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Katrine napisał(a):
Mi jedno -prawie nadzianie się na skałę- wystarczyło by to zrozumieć

Co chcesz powiedzieć, że jakaś nowa wyspa się pojawiła, czy też w ploterze generalne mapy rastowe miałaś zainstalowane?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Bach się strać!!!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
ins napisał(a):
Katrine napisał(a):
Mi jedno -prawie nadzianie się na skałę- wystarczyło by to zrozumieć

Co chcesz powiedzieć, że jakaś nowa wyspa się pojawiła, czy też w ploterze generalne mapy rastowe miałaś zainstalowane?

Piotr Siedlewski


Nie, chodzi mi o to że w Norwegi jak pływałam nocą miedzy wysepkami to skały wystające z wody, stanowiące potencjalne zagrożenie dla osób pływających świeciły, no widać je było z daleka dość. Tak samo w SE.

A w Cro zaskoczyło mnie że na tej skale nie było lampki, nawet podpłynęliśmy bliżej by zobaczyć bo aż nie mogłam w to uwierzyć bo w takim miejscu stała że naprawdę no wydała mi się niebezpieczna. Ale nie było światełka. Był dzień więc w sumie nie był to problem, ale nocą, czy w czasie mgły... no nie wiem moim zdaniem powinna być jakoś oświetlona.

Ale nie upieram się, może po prostu miałam pecha no;) tak ogólnie ta Chorwacja mnie nie przekonuje do siebie;) ale może się jeszcze przekonam jak więcej popływam ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Katrine napisał(a):
Nie, chodzi mi o to że w Norwegi jak pływałam nocą miedzy wysepkami to skały wystające z wody, stanowiące potencjalne zagrożenie dla osób pływających świeciły, no widać je było z daleka dość. Tak samo w SE.

Tylko tak Ci się wydaje, dziesiątki tysięcy skałek w Skandynawii "nie świeci".
Katrine napisał(a):
bo aż nie mogłam w to uwierzyć

A może podasz pozycję i sprawdzimy ? Bo niekoniecznie musi być światło na konkretnej skałce. Może przed nią ostrzegać inne światło umiejscowione gdzieś indziej.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:27 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
ins napisał(a):
Cytuj:
"W Chorwacji czy Grecji nie ma zwyczaju żeglowania w nocy, co wynika w znacznym stopniu ze słabego zabezpieczenia nawigacyjnego oraz dużej ilości nieoznakowanych niebezpieczeństw (skał, małych wysepek)..."


Żebym ja to wiedział wcześniej...... a ja jak ten Green Horn błąkam się nieraz po nocach po tym Adriatyku i Egejskim, wchodzę do portów..... Ile to jeszcze człowiek się musi napływać by poznać zwyczaje.

Ja biedaczek myślałem, że naciągam raz po raz warunki umowy czarterowej, a tu się okazuje, że co gorsza wbrew "traditionnnnn !!!" żeglowałem po zmroku.

Piotr Siedlewski


Już wcześniej pisałem, ale jeszcze raz napiszę - nikt nie mówił, że się nie da po zmroku, dyskusja dotyczy dużej ilości nieoznakowanych niebezpieczeństw, których podobno jednak nie ma...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Cape napisał(a):
A może podasz pozycję i sprawdzimy ? Bo niekoniecznie musi być światło na konkretnej skałce. Może przed nią ostrzegać inne światło umiejscowione gdzieś indziej.


Oczywiście, że masz racje, ale w Chorwacji niekoniecznie...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Katrine napisał(a):
widać je było z daleka dość. Tak samo w SE.


Kasiu - Widać, że mało tam pływasz...
Tam - znaczy w SE - części skałek nawodnych nie widać nawet ZA DNIA - nie mówiąc o nocy...
I przepięknie nawet za dnia można na owe skałki władować...
Znam to z własnego tam pływania.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Katrine napisał(a):
Nie, chodzi mi o to że w Norwegi jak pływałam nocą miedzy wysepkami to skały wystające z wody, stanowiące potencjalne zagrożenie dla osób pływających świeciły, no widać je było z daleka dość. Tak samo w SE.

A w Cro zaskoczyło mnie że na tej skale nie było lampki, nawet podpłynęliśmy bliżej by zobaczyć

Jeszcze ktoś uwierzy, że to prawda.

Oznakowanie wbrew pozorom jest zbliżone - nieco gęstsze w Skandynawii, bo więcej przeszkód i kraje bogatsze.

A wrażenie, że jest taaaka różnica, wynika z tego, iż w Chorwacji pływa się jak popadnie, a w Szwecji i Norwegii przeważnie po wyznaczonych torach wodnych. Jeśli ktoś nie wierzy, to niech spróbuje zejść gdzieś w szkierach z wytyczonej trasy.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: maverick
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Ok czyli uważacie że jest na takim samym poziomie;) no cóż pewnie macie racje w takim razie;)

zmykam stad i już nie zamęczam ;) nie mam więcej pytań ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przykład całkiem losowo wybrany - szkiery trochę na południe od Sztokholmu. Proszę policzyć światła i tyczki poza torem wodnym.


Załączniki:
szkiery.jpg
szkiery.jpg [ 524.05 KiB | Przeglądane 3472 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:43 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Cape napisał(a):
A może podasz pozycję i sprawdzimy ? Bo niekoniecznie musi być światło na konkretnej skałce. Może przed nią ostrzegać inne światło umiejscowione gdzieś indziej.


043 02.3935 N 016 14.5652 E

043 02.2792 N 016 15.0882 E

nie chce mi się, ale jest tego multum

Co do reszty to zgadzam się z Wojtkiem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
maverick napisał(a):
043 02.3935 N 016 14.5652 E
Bezpieczna trasa przebiega tam na zewnątrz wysp. Nie należy wymagać, żeby wszystko było oznakowane, bo komuś się zachce tam wleźć. Przejście przez Kuźnicką Jamę w Zatoce Puckiej też jest nieoznakowane - nawet znakami dziennymi.

PS. Wystarczy porównać z wcześniej pokazanym fragmentem szkierów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Katrine napisał(a):
nie mam więcej pytań
Pytań możesz zadawać ile chcesz. Problem zaczął się od tego, że Bednarro zadał pytanie, a Ty, nie mając zielonego pojęcia, o czym piszesz, zaczęłaś mu udzielać rad. :-(
Katrine napisał(a):
zmykam stad i już nie zamęczam
Hallo! Czy na tej sali jest ktoś, kto w to wierzy? :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Nie ma opcji ze sa skalki oswiecone jakimis zarowkami.
Najczesciej jest to slup czarny z bialym paskiem posrodku.
Jedyne co to jest sporo sektorowek, jednak plywac jak popadnie sie nie da.....zwlaszcza dochodzac do porcikow.


Załączniki:
Farsund omrade.jpg
Farsund omrade.jpg [ 156.84 KiB | Przeglądane 3919 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Dla porównania - miejsce wskazane przez mavericka w tej samej podziałce.


Załączniki:
chorw.jpg
chorw.jpg [ 88.28 KiB | Przeglądane 3881 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:56 

Dołączył(a): 29 sty 2012, o 17:03
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
sajmon napisał(a):
Profesorze Cape. Kasia przebyła sugerowaną trasę i to o ile pamiętam za sterem - bo panowie mieli swoje męskie sprawy pod pokładem (nie masz jak Badel z Colą :D )
Miała do Dyspozycji dwa charplotery Raymarine , oprócz tego tablet z mapami navinics i gps, nawigację tożsamą w dwóch telefonach z tymi dokładnie mapami i zwykły GPS w kolejnych dwóch telefonach. Chcemy nie chcemy mamy dwudziesty pierwszy wiek

A mimo tych dwóch chartploterów, tabletu, gpsa, telefonów i XXI napisała:
Katrine napisał(a):
sobie pomyślałam, że w nocy to na bank byśmy w nią trafili;) zresztą my pływaliśmy tylko za dnia więc nie mieliśmy tego typu problemów

Te chartplotery, gpsy i telefony to bez podświetlenia mieliście? :-P

_________________
Morze, słońce, wiatr...
Pozdrawiam
Paweł Z.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 19:57 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Stara Zientara napisał(a):
maverick napisał(a):
043 02.3935 N 016 14.5652 E
Bezpieczna trasa przebiega tam na zewnątrz wysp. Nie należy wymagać, żeby wszystko było oznakowane, bo komuś się zachce tam wleźć. Przejście przez Kuźnicką Jamę w Zatoce Puckiej też jest nieoznakowane - nawet znakami dziennymi.

PS. Wystarczy porównać z wcześniej pokazanym fragmentem szkierów.


jasna sprawa, podałem przykład bo podobno wszystko jest w Chorwacji oznakowane...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
maverick napisał(a):
podałem przykład bo podobno wszystko jest w Chorwacji oznakowane...

Dokładnie tak jest. Jeżeli chcemy popłynąć w nocy z portu A do B, albo wejść do portu, albo przejść cieśninę na pełne morze wszystko jest oznaczone. I tak jest na całym cywilizowanym świecie. Chorwacja niczym się tu nie wyróżnia.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Cytuj:
"W Chorwacji czy Grecji nie ma zwyczaju żeglowania w nocy, co wynika w znacznym stopniu ze słabego zabezpieczenia nawigacyjnego oraz dużej ilości nieoznakowanych niebezpieczeństw (skał, małych wysepek)..."


Żebym ja to wiedział wcześniej...... a ja jak ten Green Horn błąkam się nieraz po nocach po tym Adriatyku i Egejskim, wchodzę do portów..... Ile to jeszcze człowiek się musi napływać by poznać zwyczaje.

Ja biedaczek myślałem, że naciągam raz po raz warunki umowy czarterowej, a tu się okazuje, że co gorsza wbrew "traditionnnnn !!!" żeglowałem po zmroku.

Piotr Siedlewski


Ale czego to dowodzi, że większość jachtów żegluje nocą w Chorwacji, czy co?

Ktoś CI broni nocą żeglować, ktoś powiedział że nie można? Czy może tylko sygnalizujesz swoją obecność na forum ;)



Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowanie od: maverick
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:11 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Cape napisał(a):
maverick napisał(a):
podałem przykład bo podobno wszystko jest w Chorwacji oznakowane...

Dokładnie tak jest. Jeżeli chcemy popłynąć w nocy z portu A do B, albo wejść do portu, albo przejść cieśninę na pełne morze wszystko jest oznaczone. I tak jest na całym cywilizowanym świecie. Chorwacja niczym się tu nie wyróżnia.


racja, ale wydaje mi się próbowałeś Kasi uświadomić, że w Chorwacji nie ma takiej możliwości, żeby trafić na nieoznakowaną wyspę, czy też skałę, a jednak można...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:16 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo napisał(a):
tylko sygnalizujesz swoją obecność na forum ;)


........ ?

Jak chcesz coś sensownego powiedzieć to proszę o zajęcie stanowiska w takim temacie
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=333556#333556
Tylko bez ideologizowania... jak możesz.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:18 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Cape napisał(a):
Trzeba było po prostu spojrzeć na mapę i pomyśleć na jakie światła nawiguje się w nocy. W tym momencie ta "groźna skała" okazałaby się nawigacyjnie oznaczona.


no na które w tym przypadku światło powinno się nawigować?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
dagmatic napisał(a):
A mimo tych dwóch chartploterów, tabletu, gpsa, telefonów i XXI napisała:
Katrine napisał(a):
sobie pomyślałam, że w nocy to na bank byśmy w nią trafili;) zresztą my pływaliśmy tylko za dnia więc nie mieliśmy tego typu problemów

Te chartplotery, gpsy i telefony to bez podświetlenia mieliście? :-P


Oj tam żartowałam ;) Nie walnęlibyśmy bo przecież mieliśmy dobrego kpt i nie pozwoliłby uszkodzić takiego cudownego jachtu ;) Poza tym my w nocy robiliśmy ciekawsze rzeczy niż męczenie się ze zwrotami i ciąganiem lin więc nikt nie miał takich głupich pomysłów by nocą pływać;)

Ale oddawanie cum o 0500 czy 0600 (nie wiem bo dla mnie to środek nocy był) np. zdarzało się;)

z tego wniosek że jednak zostawianie jachtu na autopilocie i spanie nie jest bezpieczne w Cro ;) aczkolwiek nikt z nas tego nie uskuteczniał of cors;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Zbieraj napisał(a):
Katrine napisał(a):
zmykam stad i już nie zamęczam
Hallo! Czy na tej sali jest ktoś, kto w to wierzy? :lol: :lol: :lol:
Mówcie mi Prorok. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:27 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Stara Zientara napisał(a):
maverick napisał(a):
043 02.3935 N 016 14.5652 E
Bezpieczna trasa przebiega tam na zewnątrz wysp. Nie należy wymagać, żeby wszystko było oznakowane, bo komuś się zachce tam wleźć. Przejście przez Kuźnicką Jamę w Zatoce Puckiej też jest nieoznakowane - nawet znakami dziennymi.

PS. Wystarczy porównać z wcześniej pokazanym fragmentem szkierów.


ależ może się zechcieć tam wejść bo tam są kotwicowiska ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
maverick napisał(a):
Cape napisał(a):
maverick napisał(a):
podałem przykład bo podobno wszystko jest w Chorwacji oznakowane...

Dokładnie tak jest. Jeżeli chcemy popłynąć w nocy z portu A do B, albo wejść do portu, albo przejść cieśninę na pełne morze wszystko jest oznaczone. I tak jest na całym cywilizowanym świecie. Chorwacja niczym się tu nie wyróżnia.


racja, ale wydaje mi się próbowałeś Kasi uświadomić, że w Chorwacji nie ma takiej możliwości, żeby trafić na nieoznakowaną wyspę, czy też skałę, a jednak można...


I tak od miejsca na staż, doszliśmy do nawigacji, my na naszych małych jednostkach pływamy tam, gdzie flota się nie pcha, a administracje państw wydaja pieniądze, aby zawodowcy pływali bezpiecznie, im ciekawsze miejsce turystycznie poza cywilizacją, to mniejsza ilość ułatwień nawigacyjnych, albo ich zupełny brak, z tej perspektywy jak każda wysepka czy skała płytko zatopiona jest na mapie, tzn jest oznakowane, w Tajlandii przyszło mi pływać na mapie z ceraty, bo była dokładniejsza od najnowszej C-Map.


Załączniki:
Mapa.jpg
Mapa.jpg [ 127.41 KiB | Przeglądane 3650 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Darek


Ostatnio edytowano 30 mar 2013, o 20:52 przez Doktor, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL