Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 22:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 mar 2013, o 19:07 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ciąg dalszy testowania i jeszcze kilka uwag .Pisząc o małym wyborze frezów , miałem na myśli tanie marketowe . Do wykonania jednej operacji nie jestem skłonny wydać ok. 100 za frez trzpieniowy , podobnie jak kilkaset zeta za frez do dolnowrzecionowej . Rowki zrobione , ze względu na małą ilość obrotów i i jakość freza , robiłem to na 2 razy . Tak naprawdę największym problemem jest bicie boczne i trudno zachować równą odległość rowka od krawędzi , pomimo prowadnicy. Jakość samych rowków zadowalająca . Przeszlifowane papierem ściernym i teraz oleum , aż do nasycenia . Można to oczywiście zrobić na różne sposoby . Długie i cienkie listwy to duże zagrożenie w pobliżu wirujących ostrzy . Co prawda tylko amatorsko dłubię w drewnie , ale mam duży respect do maszyn i może dlatego mam tylko dwa zestrugane opuszki :D . W przeciwieństwie do przysłowiowego stolarza , mogę normalnie zamówić 5 piw i chciałbym aby tak zostało :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2013, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
silver_stas napisał(a):
nie jestem skłonny wydać ok. 100 za frez

silver_stas napisał(a):
mam tylko dwa zestrugane opuszki . W przeciwieństwie do przysłowiowego stolarza , mogę normalnie zamówić 5 piw i chciałbym aby tak zostało


:roll: :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 21:35 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To jeszcze zdjęcia . Mam nadzieję że od tego weekendu będę mógł więcej czasu poświęcić na budowę łódki


Załączniki:
Komentarz: Wycięte salingi
DSC00148.JPG
DSC00148.JPG [ 248.19 KiB | Przeglądane 4511 razy ]
DSC00149.JPG
DSC00149.JPG [ 250.25 KiB | Przeglądane 4511 razy ]
DSC00147.JPG
DSC00147.JPG [ 250.75 KiB | Przeglądane 4511 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2013, o 18:54 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wreszcie trochę podłubałem przy elementach łódki . Docięte i przestrugane deski na bom , oraz wyfrezowana likszpara bomu . Likszpary masztu i bomu kolejne warstwy oleum . Kończąc temat frezowania likszpary kilka końcowych uwag . Tani marketowy frez daje zadowalający efekt . Po przeszlifowaniu papierem ściernym powstaje równy półokrąg o optymalnej średnicy . Płynne krzywizny linii likszpary wynikają z konieczności zachowania luzu na prowadnicy , oraz przepychania długich , niestabilnych listew .Należało również inaczej ustawić oś wrzeciona , ale zorientowałem się już po fakcie :-( . Reasumując , kolejna metoda na wykonanie likszpary , która wynika z posiadanego narzędzia . Można było zrobić więcej prób , aby uniknąć błędów , ale -10 stopni skutecznie zniechęca . BTW , to jeśli ktoś chce kupić wiertarkę kolumnową , to polecam STOLARSKĄ . Droższa , ale umożliwia wykonanie wielu dodatkowych prac . Na koniec rzecz najważniejsza .Mam pierwszy ukończony element łódki :D !!!!!!. Wyprofilowane , wyszlifowane i z położonymi 2 pierwszymi warstwami oleju salingi .


Załączniki:
DSC00156.JPG
DSC00156.JPG [ 272.87 KiB | Przeglądane 4440 razy ]
DSC00155.JPG
DSC00155.JPG [ 268.04 KiB | Przeglądane 4440 razy ]
DSC00150.JPG
DSC00150.JPG [ 146.7 KiB | Przeglądane 4440 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 16:52 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jeszcze zdjęcia z pracy z bomem


Załączniki:
Komentarz: Leżą i piją :-)) oleum
DSC00154.JPG
DSC00154.JPG [ 175.02 KiB | Przeglądane 4340 razy ]
DSC00152.JPG
DSC00152.JPG [ 246.4 KiB | Przeglądane 4340 razy ]
Komentarz: Trochę cięższy sprzęt do trzymania prowadnicy
DSC00151.JPG
DSC00151.JPG [ 287.75 KiB | Przeglądane 4340 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
silver_stas napisał(a):
Leżą i piją :-)) oleum


:D :D

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 23:41 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Hurra !!!! Mam kompletny maszt :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 13:32 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Listwy tworzące likszparę doklejone do masztu . Maszt wstępnie obrobiony (zaokrąglenia) . Zrobiłem to kątówką z grubym papierem . Syf straszny , a na tym zimnie przy założonej masce okulary ochronne parują . No i najważniejsze , wyfrezowałem szczelinę likszpary . Bałem się tego , bo musiałem to zrobić na 2 etapy . Frezowanie z dwu końców , a przy tak długim i nieporęcznym elemencie mogła powstać autostrada :lol: . Szczęśliwie jest OK, a dziś robię obróbkę końcową .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:46 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To po kolei . Do przyklejenia 2 listw z likszparą do masztu zastosowałem "ściski" z taśmy klejącej , ponieważ większość zwykłych ścisków użyłem do "zespołu mocującego" , który przesuwałem wzdłuż masztu .


Załączniki:
Komentarz: Ściski zwykłe i "ściski " z taśmy
DSC00165.JPG
DSC00165.JPG [ 225.93 KiB | Przeglądane 4069 razy ]
Komentarz: "Zespół mocujący" listwy do masztu
DSC00163.JPG
DSC00163.JPG [ 231.95 KiB | Przeglądane 4069 razy ]
Komentarz: Dwie listwy tworzące likszparę plus główna część masztu
DSC00161.JPG
DSC00161.JPG [ 230.89 KiB | Przeglądane 4069 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 18:55 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Maszt budowa c.d. Obróbka zgrubna zaokrągleń MOCNĄ kątówką z papierem 36 . Później szlifierka taśmowa i papier 36 , 80 i 120 . Szczególnie szlifierka miała swój sądny dzień , a ja dopiero dziś przestałem czuć zmęczenie w rękach :D


Załączniki:
Komentarz: Maszt po zgrubnej obróbce . Pył na podłodze to pozostałość po niej .Masakra. Na szczęście został mi tylko bom do obróbki
DSC00168.JPG
DSC00168.JPG [ 220.04 KiB | Przeglądane 3948 razy ]
Komentarz: Linie do zaokrągleń
DSC00167.JPG
DSC00167.JPG [ 222.6 KiB | Przeglądane 3948 razy ]
Komentarz: Maszt sklejony , wytrasowane linie do zaokrągleń
DSC00166.JPG
DSC00166.JPG [ 251.72 KiB | Przeglądane 3948 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 16:50 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
No i gotowe :D :D


Załączniki:
Komentarz: Tu dobrze widać elementy składowe masztu od strony pięty
DSC00171.JPG
DSC00171.JPG [ 232.41 KiB | Przeglądane 3870 razy ]
Komentarz: Tym wyfrezowałem szczelinę likszpary
DSC00173.JPG
DSC00173.JPG [ 196.74 KiB | Przeglądane 3870 razy ]
Komentarz: Widok przekroju masztu od topu
DSC00169.JPG
DSC00169.JPG [ 200.54 KiB | Przeglądane 3870 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zerżnij go jeszcze:
do jaja/owalu/elipsy.
Po co wozić bezproduktywne rogi?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 15:01 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Zerżnij go jeszcze:
do jaja/owalu/elipsy.
Po co wozić bezproduktywne rogi?
MJS
Masz rację , rogami nie ma się co chwalić :lol: . Zdjęcia tego nie pokazują , ale maszt jest zrobiony tak , jak radzisz , podobnie jak salingi . Top na odcinku ok. 10 cm pod koguta , oraz pięta masztu pod cęgi mają tylko zaokrąglone rogi . Natomiast cały maszt jest owalem . Na zdjęciu widać wytrasowane linie pod ukosowanie ( z 4 kąta 8 kąt , później 16 kąt i zaokrąglanie )


Załączniki:
Komentarz: Właściwy owal masztu trochę widać na listwie z likszparą.
DSC00171.JPG
DSC00171.JPG [ 232.41 KiB | Przeglądane 3733 razy ]
Komentarz: Tutaj widać linie do ukosowania ( powstanie 8 kąt ) . Później 8 krawędzi lekko zukosowane i zaokrąglone dla uzyskania owalu .
DSC00167.JPG
DSC00167.JPG [ 222.6 KiB | Przeglądane 3733 razy ]
Komentarz: Salingi mają końcówki pod okucia lekko zaokrąglone , reszta jest owalem .
DSC00156.JPG
DSC00156.JPG [ 272.87 KiB | Przeglądane 3733 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 22:29 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mogę powiedzieć , że pomimo wielu innych zajęć , udało mi się rzutem na taśmę zrealizować najważniejszy z "zimowych " planów budowy . Bom sklejony , obrobiony i wyprofilowany . Mam już komplet , czyli maszt i bom , teraz tylko przez kilka tygodni oleum . Mam nadzieję , że na przyszły weekend będzie już w miarę ciepło i będzie już można coś zrobić przy łódce .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 21:27 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zdjęcia


Załączniki:
Komentarz: Obróbka zgrubna bomu
IMAG03202.jpg
IMAG03202.jpg [ 249.03 KiB | Przeglądane 3626 razy ]
Komentarz: Wyfrezowana szczelina likszpary bomu
IMAG03193.jpg
IMAG03193.jpg [ 275.55 KiB | Przeglądane 3626 razy ]
Komentarz: Klejenie bomu
IMAG03182.jpg
IMAG03182.jpg [ 274.95 KiB | Przeglądane 3626 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 18:12 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Maszt i bom gotowe ............. jeszcze tylko kilka tygodni olejowania :lol:


Załączniki:
IMAG03231.jpg
IMAG03231.jpg [ 258.03 KiB | Przeglądane 10388 razy ]
IMAG03221.jpg
IMAG03221.jpg [ 279.24 KiB | Przeglądane 10388 razy ]
IMAG03211.jpg
IMAG03211.jpg [ 307.95 KiB | Przeglądane 10388 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
silver_stas napisał(a):
jeszcze tylko kilka tygodni olejowania

A kto to potem odtłuści ? :lol:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 01:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Odtłuści?
Po co ?
Umyć (po nasączeniu) lekko benzynką i jeden raz lakierem
- wystarczy aby nie brudziło.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 19:17 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Odtłuści?
Po co ?
Umyć (po nasączeniu) lekko benzynką i jeden raz lakierem
- wystarczy aby nie brudziło.
MJS
Dokładnie tak . Dodam tylko , że jak strugałem sobie osady do karabinków , to ten proces trwał kilka miesięcy . Robi się je z twardych , często egzotycznych gatunków i trzeba nakładać bardzo cienkie warstwy oleju , ściągając nadmiar . Jedna warstwa schnie do tygodnia , ale powierzchnia drewna po nasyceniu olejem jest niepowtarzalna , jak satyna , czy jedwab . Oczywiście przy tak dużych powierzchniach , do tego narażonych na uszkodzenia jest to nierealne . Dlatego wszelkie powierzchnie drewniane będą nasycane olejem tylko kilkoma warstwami , bo choć to dość wolny , ale najlepszy sposób na zabezpieczenie drewna . PS jak wam się podoba kolor masztu i bomu ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
silver_stas napisał(a):
PS jak wam się podoba kolor masztu i bomu ?

podoba się
- bo tak wygląda drewno :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 20:34 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zdjęcia nie pokazują dobrze koloru . Pokombinowałem trochę z bejcą . Nie wiem jeszcze , czy będę wykańczał pokład i kokpit obłogami z dębu czy mahoniu . Dębinę z sosny robi się średnio , więc dodałem trochę mahoniu . Dość ciekawy efekt , bo daje kolor ...... cedru . Super , mam maszt z cedru :lol: .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 11:35 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Przyszła wiosna , czas rozpocząć prace przy łódce :D . Szlifowanie pokładników i wzdłużników pokładowych , oraz doklejenie kilku drobnych elementów . Zaczynam zabudowę kokpitu . Struganie desek i cięcie na listwy , bo trochę tego potrzeba . Rozrysowanie i docięcie części denników . Docięcie wręgi stałej i roboczych pod konstrukcję nośną kokpitu . No i wyciąłem częściowo otwór zejściówki , można już łatwiej wejść do kabiny . PS maszt przeszedł crash test . Podczas strugania długich desek , maszt znalazł się na kursie kolizyjnym . Spadł z wysokości ok. metra , ale oprócz drobnych otarć nic się nie stało , więc myślę że się nada :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Crash test dla masztu to jest jeden : grzyb odwracalny :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2013, o 19:11 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zdjęcia z pierwszych prac wiosennych :


Załączniki:
Komentarz: Denniki
DSC00221.JPG
DSC00221.JPG [ 223.17 KiB | Przeglądane 8386 razy ]
Komentarz: j.w.
DSC00220.JPG
DSC00220.JPG [ 178.54 KiB | Przeglądane 8386 razy ]
Komentarz: Częściowo wycięta zejściówka i rozrysowane linie hundki
DSC00219.JPG
DSC00219.JPG [ 219.14 KiB | Przeglądane 8386 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 15:37 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Kontynuując temat :


Załączniki:
Komentarz: Przyklejony dennik do ściany kabiny i przymiarka pod hundki
DSC00230.JPG
DSC00230.JPG [ 249.1 KiB | Przeglądane 4593 razy ]
Komentarz: j.w.
DSC00224.JPG
DSC00224.JPG [ 237.49 KiB | Przeglądane 4593 razy ]
Komentarz: Wycięcia na kokpit we wręgach
DSC00222.JPG
DSC00222.JPG [ 221.09 KiB | Przeglądane 4593 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 20:24 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wiosna ma to do siebie , że trzeba się zająć ogrodem , ale przy łódce też podłubałem :D . Zrobiłem wszystkie denniki kokpitu i wkleiłem do kadłuba . Okazało się , że mam blisko 100% wykorzystanie sklejki :-o i po wykorzystaniu większych kawałków na denniki , musiałem się naszukać małych kawałków na węzłówki konstrukcji hundek . Spora część konstrukcji nośnej kokpitu gotowa , trzeba zamówić ( mam nadzieję że ostatnią ) partię sklejki .

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wiosna ma to do siebie , że trzeba się zająć ogrodem , ale przy łódce też podłubałem :D . Zrobiłem wszystkie denniki kokpitu i wkleiłem do kadłuba . Okazało się , że mam blisko 100% wykorzystanie sklejki :-o i po wykorzystaniu większych kawałków na denniki , musiałem się naszukać małych kawałków na węzłówki konstrukcji hundek . Spora część konstrukcji nośnej kokpitu gotowa , trzeba zamówić ( mam nadzieję że ostatnią ) partię sklejki .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 20:59 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
I wzajemnie :) silver_stas

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:53 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Przedstawiam nietypowe spojrzenie na budowę " z lotu ptaka " :lol: .


Załączniki:
DSC00246.JPG
DSC00246.JPG [ 253.32 KiB | Przeglądane 4356 razy ]
DSC00244.JPG
DSC00244.JPG [ 256.77 KiB | Przeglądane 4356 razy ]
DSC00243.JPG
DSC00243.JPG [ 273.01 KiB | Przeglądane 4356 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
"Każdy człowiek musi czasem polatać!" :lol:

Patrząc na otworki w dziobie:
Ja zawsze robiłem tam samo-odpływowe nawiewniki w samym dziobie, i podobne przy sterze na rufie, to bardzo pomaga żyć każdej łódce, nie tylko drewnianej.
Oczywiście trzeba zachować ciągłość przepływy powietrza.
Zwykle odpływy były przez komorę kotwiczną, ale wystarczy dać kawałek pochyłej sklejki po której spływa zacinający deszcz.
Fal na śródlądziu nie ma takich, aby się bać wchlapywania wody.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 20:33 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
"Każdy człowiek musi czasem polatać!" :lol:

Patrząc na otworki w dziobie:
Ja zawsze robiłem tam samo-odpływowe nawiewniki w samym dziobie, i podobne przy sterze na rufie, to bardzo pomaga żyć każdej łódce, nie tylko drewnianej.
Oczywiście trzeba zachować ciągłość przepływy powietrza.
Zwykle odpływy były przez komorę kotwiczną, ale wystarczy dać kawałek pochyłej sklejki po której spływa zacinający deszcz.
Fal na śródlądziu nie ma takich, aby się bać wchlapywania wody.
Na dziobie we wrędze 9 będzie wycięty otwór ulżeniowy , więc dobry przepływ powietrza , a spływ po stępce . Natomiast zrobię , jak radzisz , otwory przy sterze na rufie . Są to jakby 3 sklejone plastry miodu i rozumiem , że robię otwór w każdym z nim w najniższym punkcie . Jaka średnica ? Wracając z chmur na ziemię :lol: , zdjęcia z weekendowych prac :


Załączniki:
Komentarz: Kolejny dennik mocowany przy wrędze roboczej
DSC00239.JPG
DSC00239.JPG [ 221.88 KiB | Przeglądane 4193 razy ]
Komentarz: Dennik i konstrukcja nośna hundki
DSC00237.JPG
DSC00237.JPG [ 225.95 KiB | Przeglądane 4193 razy ]
Komentarz: Na denniki wykorzystane odpady sklejki. Trzeba było wyciągnąć szablony wręg
DSC00235.JPG
DSC00235.JPG [ 236.87 KiB | Przeglądane 4193 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Mir i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL