Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 14:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 19:14 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
koma5 napisał(a):
krzysdl napisał(a):
Carlo, napisz jakiś konkret.

Konkret podał ktoś w tamtym wątku - że coś sobie planował w zwiazku z tym, może jakąś pracę? - to został szybko obśmiany.

To chyba jakiś masochista...
10 lat zbierania stażu zamiast dwutygodniowego kursu RYA z commercial endorsement? :roll:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 19:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 22:02
Posty: 911
Podziękował : 261
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
yahu napisał(a):
Mam koleżankę, która nie ma nawet ŻJ ale ma 4500 godzin na morzu...
:)
Ja tez nie mam papierów - a godzin?
Juz sie pogubiłam :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam - Maryla
http://www.emerytnafali.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
koma5 napisał(a):
krzysdl napisał(a):
Carlo, napisz jakiś konkret.

Konkret podał ktoś w tamtym wątku - że coś sobie planował w zwiazku z tym, może jakąś pracę? - to został szybko obśmiany.

To chyba jakiś masochista...
10 lat zbierania stażu zamiast dwutygodniowego kursu RYA z commercial endorsement? :roll:


No to, do dzieła, po co Ci ten nowy j.st.m :) ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 20:28 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Carlo napisał(a):
No to, do dzieła, po co Ci ten nowy j.st.m :) ;)

Jak było poprzednio <200Nm sternika to się już w zasadzie zdecydowałem na ICC Yacht, można zrobić całkiem szybko i niedaleko.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:29
Posty: 216
Lokalizacja: s/y Piligrim MMSI: 261 034 010
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: KJ
koma5 napisał(a):
yahu napisał(a):
dochodzę do wniosku, że olbrzymia część ludzi pływa dla kwitów i zdobywania stopni, nie dla żeglowania. A chyba nie o to chodzi.(...)

Akurat ja robiłem wszystkie kolejne papiery jak tylko pozwalał mi na to wiek (...)

Bzdurą dla mnie było lobbowanie dawania dotychczasowym JSM KJ - przecież to byli głównie "pasażerowie".(...)


Jak widzę po lewo - wszystko to napisał kapitan. :mrgreen: który dostał ten patent w taki sam sposób.

A skąd wiesz jak dostał? I czy to ważne jeśli ja NIE PISZĘ o tym jak się zdobywa patenty, ale o grze polityczno-różnej związanej z nowymi przepisami i ich uchwalaniem. Czytajcie ze zrozumieniem. Ja pływam komercyjnie i tylko komercyjnie, rocznie za co najmniej KJ... to nie ma żadnego znaczenia - staż mi nie jest do niczego potrzebny.

Pisałem nie o sposobie zdobywania kwitów, ale o zamieszaniu wokół i o tym do czego duża część ludzi dąży czyli do kwitologii stosowanej, a nie do uprawiania żeglarstwa.
koma5 napisał(a):
Punkt siedzenia??? ;)

j.w. czytaj ze zrozumieniem.

koma5 napisał(a):
krzysdl napisał(a):
Carlo, napisz jakiś konkret.

Konkret podał ktoś w tamtym wątku - że coś sobie planował w zwiazku z tym, może jakąś pracę? - to został szybko obśmiany.

Tak od razu świeży KJ dostaje pracę? Za godziny? Może jeden na czterystu... może... ale ja w to nie wierzę :)
np. z tego powodu, że "mało" jest polskich jachtów tej wielkości.

koma5 napisał(a):
Ale może odpowie Ci każdy inny kapitan, na przykład założyciel tego wątku. Myślę, że motywy były podobne...

Czego motywy były podobne?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

koma5 napisał(a):
yahu napisał(a):
dochodzę do wniosku, że olbrzymia część ludzi pływa dla kwitów i zdobywania stopni, nie dla żeglowania. A chyba nie o to chodzi.(...)

Akurat ja robiłem wszystkie kolejne papiery jak tylko pozwalał mi na to wiek (...)

Bzdurą dla mnie było lobbowanie dawania dotychczasowym JSM KJ - przecież to byli głównie "pasażerowie".(...)


Jak widzę po lewo - wszystko to napisał kapitan. :mrgreen: który dostał ten patent w taki sam sposób.

A skąd wiesz jak dostał? I czy to ważne jeśli ja NIE PISZĘ o tym jak się zdobywa patenty, ale o grze polityczno-różnej związanej z nowymi przepisami i ich uchwalaniem. Czytajcie ze zrozumieniem. Ja pływam komercyjnie i tylko komercyjnie, rocznie za prawie dwóch KJ... to nie ma żadnego znaczenia - staż mi nie jest do niczego potrzebny.
Pisałem nie o sposobie zdobywania kwitów, ale o zamieszaniu wokół i o tym do czego duża część ludzi dąży czyli do kwitologii stosowanej, a nie do uprawiania żeglarstwa.
koma5 napisał(a):
Punkt siedzenia??? ;)

j.w. czytaj ze zrozumieniem.

koma5 napisał(a):
krzysdl napisał(a):
Carlo, napisz jakiś konkret.

Konkret podał ktoś w tamtym wątku - że coś sobie planował w zwiazku z tym, może jakąś pracę? - to został szybko obśmiany.

Tak od razu świeży KJ dostaje pracę? Za godziny? Może jeden na czterystu... może... ale ja w to nie wierzę :)
np. z tego powodu, że "mało" jest polskich jachtów tej wielkości.

koma5 napisał(a):
Ale może odpowie Ci każdy inny kapitan, na przykład założyciel tego wątku. Myślę, że motywy były podobne...

Czego motywy były podobne?

_________________
---
Pozdrawiam
Jan Domański

Moje rejsy Pielgrzymem w 2019:
http://ortemsails.pl/rejsy-morskie.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 11:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 22:02
Posty: 911
Podziękował : 261
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
yahu napisał(a):
A skąd wiesz jak dostał?

Oczywiście, że nie wiem - ale na pewno zgodnie z przepisami. Nie o tym jednam głównie mówiłam - Ty też czytaj ze zrozumieniem. Przytoczyłam przecież fragment, do którego sie odniosłam.
yahu napisał(a):
Ja pływam komercyjnie i tylko komercyjnie,

Może inni tez maja jakies tego rodzaju plany i do tego potrzebne im patenty - wówczas ich konkurencyjność na rynku wzrasta.

yahu napisał(a):
Pisałem (...) o zamieszaniu wokół i o tym do czego duża część ludzi dąży czyli do kwitologii stosowanej, a nie do uprawiania żeglarstwa.

O tym ja tez pisałam - za co zostałam wyśmiana, bo podobno to "nieprawda", a jeżeli mam takich znajomych, to mi "współczują".

No ale tak czasem wygląda dyskusja na forum - wyrywa sie jakis fragment, nie czytając wcześniejszych postów, i łubudubudu!!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

yahu napisał(a):
Czego motywy były podobne?

Potrzeby czy chęci uzyskania kojota.

_________________
Pozdrawiam - Maryla
http://www.emerytnafali.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:29
Posty: 216
Lokalizacja: s/y Piligrim MMSI: 261 034 010
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: KJ
To my się we wszystkim zgadzamy chyba :) Tak zrozumiałem :)

koma5 napisał(a):
yahu napisał(a):
Czego motywy były podobne?

Potrzeby czy chęci uzyskania kojota.


W moim przypadku? samo się zrobiło... przy okazji pływania :)))

_________________
---
Pozdrawiam
Jan Domański

Moje rejsy Pielgrzymem w 2019:
http://ortemsails.pl/rejsy-morskie.html



Za ten post autor yahu otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 17:46 

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 14:06
Posty: 116
Lokalizacja: s/y Luka Karaiby
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: yacht skipper
krzysdl napisał(a):
Pytam bez złośliwości. Po prostu nie rozumiem do końca potrzeby posiadania k.j. i chciałbym się dowiedzieć od kogoś, kto taka potrzebę wyraża, po co mu ten patent.


Moze sprobuje Ci wytlumaczyc na podstawie takiej krotkiej opowiesci....
Moj maz oplynal swiat ( ponad 33 tys nm), pozniej plywalismy razem..... kilka lat, kolejne dziesiatki tys mil, do momentu dopoki nie zaczela nam sie konczyc kasa, i trzeba bylo pomyslec o zarobku....
Jak zarabiac, aby nie schodzic z lodki i nie rezygnowac z plywania? Czartery!
Wiec robilismy te czartery, ale pewnego dnia prawo w Kolumbii sie zmienilo, i zazadano wlasnie PATENTU k.j.
Do tej pory ten swistek moj maz mial kompletnie gdzies, nie musial nic nikomu udowadniac posiadaniem patentu, plywal na swojej lodce, spelnil swoje marzenie oplywajac swiat, i przez ostatnie lata plywal tam, gdzie tylko zapragnal, i na ile pozwalaly fundusze....
No ale zarabiac trzeba bylo, wiez zlozyl do PZZ wszelkie potrzebne dokumenty, aby uzyskac ten patent..... odpowiedz z PZZ, przyszla juz po smierci mojego meza, wiec nigdy sie o tej decyzji nie dowiedzial.....

A oto tresc...

Piszê w sprawie nadania patentu dla Pana ......... (podal mi taki kontakt)

Przedstawione dokumenty niestety nie moga byc podstawa do nadania stopnia,
gdyz caly staz jest wyplywany na jachcie o dlugosci ponad 17 m i byl
prowadzony przez ww Kolegê z patentem STERNIKA JACHTOWEGO
Zgodnie z posiadanymi uprawnieniami Sternik jachtowy ma prawo prowadziæ
jachty o dlugosci do 12 m.
Tak uzyskany staz nie moze stanowic podstawy do nadania wyzszego patentu ,
staz powinien byc uzyskany zgodnie z posiadanymi uprawnieniami.

Pozostawie bez komentarza.

_________________
http://www.sailblogs.com/member/svluka/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Pietrek napisał(a):
Pozostawie bez komentarza.


Bo w słowniku kulturalnego człowieka nie ma takich wyrażeń, żeby to odpowiednio skomentować.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:29
Posty: 216
Lokalizacja: s/y Piligrim MMSI: 261 034 010
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Pietrek napisał(a):
Tak uzyskany staz nie moze stanowic podstawy do nadania wyzszego patentu ,
staz powinien byc uzyskany zgodnie z posiadanymi uprawnieniami.


Tak offtopowo" pod jaką banderą był Wasz jacht? Jeśli pod banderą państwa, które dopuszcza pływanie bez uprawnień, to PZŻ MUSIAŁ wydać patent, a kapitan niczego nie łamał.
Sprawdzone przez kolegę, który miał analogiczne doświadczenia. I zresztą logiczne ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Pietrek napisał(a):
Tak uzyskany staz nie moze stanowic podstawy do nadania wyzszego patentu ,
staz powinien byc uzyskany zgodnie z posiadanymi uprawnieniami.


Tak offtopowo" pod jaką banderą był Wasz jacht? Jeśli pod banderą państwa, które dopuszcza pływanie bez uprawnień, to PZŻ MUSIAŁ wydać patent, a kapitan niczego nie łamał.
Sprawdzone przez kolegę, który miał analogiczne doświadczenia. I zresztą logiczne ;)

_________________
---
Pozdrawiam
Jan Domański

Moje rejsy Pielgrzymem w 2019:
http://ortemsails.pl/rejsy-morskie.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 18:38 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Carlo.
Dziwię się że Ty się dziwisz.
Jak miał postąpić PZŻ. Wydać polski patent k.j. wbrew obowiązującemu prawu? :roll:
Uważam że to wnioskodawca zdając sobie sprawę że nie spełnia formalnych wymogów, powinien wystąpić o nadanie stopnia w trybie "szczególnym" lub indywidualnym.
Janek. Skąd Ty taką teorię wytrzasnąłeś. :roll: :roll:
Jeśli pod banderą państwa, które dopuszcza pływanie bez uprawnień, to PZŻ MUSIAŁ wydać patent, a kapitan niczego nie łamał.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Ostatnio edytowano 13 kwi 2013, o 18:51 przez Roman K, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 18:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 22:02
Posty: 911
Podziękował : 261
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
yahu napisał(a):
Tak offtopowo" pod jaką banderą był Wasz jacht?

Też chciałam o to zapytać, ale Pietrek napisała, że sprawa się skończyła, więc...

_________________
Pozdrawiam - Maryla
http://www.emerytnafali.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 18:44 

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 14:06
Posty: 116
Lokalizacja: s/y Luka Karaiby
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: yacht skipper
Polska bandera......

_________________
http://www.sailblogs.com/member/svluka/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Pietrek napisał(a):
Moze sprobuje Ci wytlumaczyc na podstawie takiej krotkiej opowiesci....
Moj maz oplynal swiat ( ponad 33 tys nm), pozniej plywalismy razem..... kilka lat, kolejne dziesiatki tys mil, do momentu dopoki nie zaczela nam sie konczyc kasa, i trzeba bylo pomyslec o zarobku....
Jak zarabiac, aby nie schodzic z lodki i nie rezygnowac z plywania? Czartery!
Wiec robilismy te czartery, ale pewnego dnia prawo w Kolumbii sie zmienilo, i zazadano wlasnie PATENTU k.j.
Do tej pory ten swistek moj maz mial kompletnie gdzies, nie musial nic nikomu udowadniac posiadaniem patentu, plywal na swojej lodce, spelnil swoje marzenie oplywajac swiat, i przez ostatnie lata plywal tam, gdzie tylko zapragnal, i na ile pozwalaly fundusze....
No ale zarabiac trzeba bylo, wiez zlozyl do PZZ wszelkie potrzebne dokumenty, aby uzyskac ten patent..... odpowiedz z PZZ, przyszla juz po smierci mojego meza, wiec nigdy sie o tej decyzji nie dowiedzial.....

A oto tresc...

Piszê w sprawie nadania patentu dla Pana ......... (podal mi taki kontakt)

Przedstawione dokumenty niestety nie moga byc podstawa do nadania stopnia,
gdyz caly staz jest wyplywany na jachcie o dlugosci ponad 17 m i byl
prowadzony przez ww Kolegê z patentem STERNIKA JACHTOWEGO
Zgodnie z posiadanymi uprawnieniami Sternik jachtowy ma prawo prowadziæ
jachty o dlugosci do 12 m.
Tak uzyskany staz nie moze stanowic podstawy do nadania wyzszego patentu ,
staz powinien byc uzyskany zgodnie z posiadanymi uprawnieniami.

Pozostawie bez komentarza.

W związku z powyższym mam pytanie- od kiedy PZŻ miał i czy w ogóle ma prawo karać żeglarzy za prowadzenie jachtów większych od posiadanych uprawnień?
Nie nadanie wyższego patentu z powodu prowadzenia jachtu większego jak posiadane uprawnienie jest moim zdanie bezzasadną karą.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12590
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
koma5 napisał(a):
No ale tak czasem wygląda dyskusja na forum - wyrywa sie jakis fragment, nie czytając wcześniejszych postów, i łubudubudu!!


Twoja metoda dyskusji jest jeszcze "lepsza". Pomijać, w ogóle nie odpowiadać na niewygodne posty i dalej twierdzić swoje, już dawno negatywnie wypunktowne tezy.
Ech...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 21:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 22:02
Posty: 911
Podziękował : 261
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
waliant napisał(a):
koma5 napisał(a):
No ale tak czasem wygląda dyskusja na forum - wyrywa sie jakis fragment, nie czytając wcześniejszych postów, i łubudubudu!!


Twoja metoda dyskusji jest jeszcze "lepsza". Pomijać, w ogóle nie odpowiadać na niewygodne posty i dalej twierdzić swoje, już dawno negatywnie wypunktowne tezy.
Ech...

Sorry, że nie odpowiedziałam na Twoje - następnym razem sie poprawię, skoro taki ambitny chłopczyk jesteś, że trzeci raz to piszesz. :D

_________________
Pozdrawiam - Maryla
http://www.emerytnafali.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Aleście się rozpędzili! Hola, hola!
Oddzielajmy uczucia od faktów!

Beatko, Wyczyn Tomka był ogromny i miałem do Niego (i mam nadal) wiele szacunku i podziwiałem go. Gdyby to ode mnie zależało, po Jego rejsie nadałbym Mu tytuł Admirała.

Nie ma to jednak nic wspólnego z decyzją PZŻ-tu. Prowadzenie "Luki" przez Tomka odbywało się z naruszeniem PZŻ-towskich (z nadania Minsporta) przepisów.
Czy te przepisy uznamy za mądre, czy głupie - nie zmienia to faktu, że one są (to znaczy były) i obowiązywały.

Wojtek Numerowany pojechał z grubej rury o bezprawnym karaniu etc. etc.
Jakie karanie???? Według przepisów (powtarzam - nieistotne - mądrych czy głupich), Tomek nie odbył koniecznego stażu na jachtach, które miał prawo prowadzić. Koniec i kropka.

Nawet Carlo, który z natury rzeczy powinien być zimnym prawniczym draniem :D , też dał się ponieść emocjom.

Co więcej, gdyby Tomek miał załoganta i wystawił temu załogantowi "Opinię kapitana", ta opinia byłaby ważna i załogant miałby zaliczony staż, bo przepis wyraźnie mówił o opinii podpisanej przez kapitana, a nie ma tam ani słowa o tym, czy kapitan musiał mieć patent PZŻ-towski odpowiedni do rozmiarów łódki.

A oto przykład z nielubianej dziedziny, czyli automobilizmu:
Nie wiem, jak jest teraz, ale dawniej prawa jazdy (zawodowe) robiło się po kolei. Jeśli ktoś miał prawo kategorii C, musiał przepracować jako kierowca przez (powiedzmy) rok i wtedy mógł starać się o kategorię D.

I trafia się kierowca, który - mając kat. C przepracował przez dwa lata (nielegalnie) jako kierowca autobusu (kat. E). Miał szczęście, milicjanci obywatelscy go nie złapali. I co, dostanie prawko D, bo przecież przejechał dwa lata jako kierowca autobusu?

Powtarzam: oddzielajmy uczucia od faktów.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12590
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
koma5 napisał(a):
Sorry, że nie odpowiedziałam na Twoje - następnym razem sie poprawię, skoro taki ambitny chłopczyk jesteś, że trzeci raz to piszesz. :D


No tak, i znowu uciekłaś od odpowiedzi. Następnym razem, oczywiście, a to co było, pomijamy. Tak jest wygodniej i znów będziesz mogła pisać swoje tezy, po raz więcej niż trzeci.

P.S. Coś słabo z Twoją znajomością ludzi, bo moje pisanie nie ma nic wspólnego z ambicją.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 22:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Janusz, prosze o przeps mowiacy, iz kapitan by wystawic sobie karte rejsu musial miec patent by ten rejs byl stazowy, a dla zaloganta nie musial? Rozumiem, ze wg Twojej logiki (bo takiego przepisu narazie nie przytoczyles) gdy zarowno kapitan jak i zalogant skladaja papiery na ten sam rejs, to zostanie on kapitanowi odrzucony, a zalogantowi uznany i wowczas zalogant dostanie patent, a kapitan nie? Przepis poprosze, bo ja sie z ta logika nie zgadzam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 08:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
yahu napisał(a):
Potrzeby czy chęci uzyskania kojota.


W moim przypadku? samo się zrobiło... przy okazji pływania :)))[/quote]

Samo, to sie moglo zrobic po ustawie min.Lipca , a i tak trzeba bylo jakies opinie zebrac i wyslac :)
Jedem z aktualnych Mistrzow polski w zeglarstwie morskim ma tysiace Mm i zadnego stopnia. Do tego wcale nie zamierza robic :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
plitkin napisał(a):
Janusz, prosze o przeps mowiacy, iz kapitan by wystawic sobie karte rejsu musial miec patent by ten rejs byl stazowy, a dla zaloganta nie musial? Rozumiem, ze wg Twojej logiki (bo takiego przepisu narazie nie przytoczyles) gdy zarowno kapitan jak i zalogant skladaja papiery na ten sam rejs, to zostanie on kapitanowi odrzucony, a zalogantowi uznany i wowczas zalogant dostanie patent, a kapitan nie? Przepis poprosze, bo ja sie z ta logika nie zgadzam.


Ja odpowiem za Janusza. PZZ nie moze wystawić patentu na podstawie stażu, który jest uzyskany na jachcie większym niż dopuszczalny na Twoich uprawnieniach. Oczywiście pod warunkiem, ze na jachcie obowiązują polskie przepisy. Nie moze na podstawie przepisu zawartego w tym samym rozporządzeniu. Sternik jachtowy nie mógł prowadzić wiecej niz 12 m. Jednym słowem, staż uzyskany jako prowadzący jacht większy (polski) był uzyskany z naruszeniem przepisów.
Co innego zalogant, on jachtu nie prowadzi. Wiec jego staż jest jak najbardziej ważny.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 12:17 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Moniia napisał(a):
plitkin napisał(a):
Janusz, prosze o przeps mowiacy, iz kapitan by wystawic sobie karte rejsu musial miec patent by ten rejs byl stazowy, a dla zaloganta nie musial? Rozumiem, ze wg Twojej logiki (bo takiego przepisu narazie nie przytoczyles) gdy zarowno kapitan jak i zalogant skladaja papiery na ten sam rejs, to zostanie on kapitanowi odrzucony, a zalogantowi uznany i wowczas zalogant dostanie patent, a kapitan nie? Przepis poprosze, bo ja sie z ta logika nie zgadzam.


Ja odpowiem za Janusza. PZZ nie moze wystawić patentu na podstawie stażu, który jest uzyskany na jachcie większym niż dopuszczalny na Twoich uprawnieniach. Oczywiście pod warunkiem, ze na jachcie obowiązują polskie przepisy. Nie moze na podstawie przepisu zawartego w tym samym rozporządzeniu. Sternik jachtowy nie mógł prowadzić wiecej niz 12 m. Jednym słowem, staż uzyskany jako prowadzący jacht większy (polski) był uzyskany z naruszeniem przepisów.
Co innego zalogant, on jachtu nie prowadzi. Wiec jego staż jest jak najbardziej ważny.


To samo napisal Janusz. Ale sa to jedynie Wasze komentarze. Przepis?
Nie bylo wymogu zrobienia legalnego stazu - to raz. Dwa - nie bylo nawet wymogu pozytywnej opinii. Trzy - ten sam rejs nie moze byc jednoczesnie legalny i nie legalny pod katem stazu, tym bardziej, ze nie ma wymogu legalnosci. Cztery - nikt nie gwarantuje, ze kapitan nie mial innych (zagranicznych) uprawnien.

Idac w logike, a nie przepisy, zacznijmy jej szukac w nastepujacych przypadkach:
- czy rejs na jachcie bez waznego przegladu i kb (na jakim jest wymagana), ale z uprawnionym kapitanem jest rejsem zaliczanym do stazu?
- a z niesprawnym swiatlem nawigacyjnym?
- a jak kapitan nie ma src?

Wszystkie takie dywagacje sa bezpodstawne i maja byc rozstrzygane na korzysc petenta jezeli stosowne przepisy nie okreslaja tej sytuacji. Pytam wiec o przepis. Tak samo bym spytal o ten przepis pzz. Niestety, Tomek juz nie moze :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 21:46 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
plitkin napisał(a):
- czy rejs na jachcie bez waznego przegladu i kb.......
- a z niesprawnym swiatlem nawigacyjnym?
- a jak kapitan nie ma src?

PZŻ wydaje patent m.in. na podstawie opinii lub karty rejsu. A która z nich zawiera w/w informacje. :roll:
Więc jak sam napisałeś: idąc w logikę.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2013, o 05:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Dla ścisłości, to żadna nie musi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2013, o 06:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Na tle interpretacji prawa, boje toczą prawnicy i wyroki sądów bywają również skrajnie różne.
Ustawodawca nie jest w stanie przewidzieć każdego przypadku, który może się zdarzyć w realu. Ustawy zaczęłyby wyglądać jak dyrektywy unijne:)
Minister, choć to zawsze* przeważnie* nigdy* mądry człek, podobnie jak ustawodawca też nie jest w stanie. Wszystkie obszary pominięte (niedoprecyzowane) w prawie są przedmiotem interpretacji prawa. Prawo interpretujemy na kilka sposobów. Carlo może zechce wyjaśnić to fachowo.

Dopóki konkretne zdarzenie nie zostanie "przetrenowane" przed sądem, dopóty można dyskutować do woli i każdy będzie miał taką samą rację. Warto pamiętać, że każdy sąd może wydać inny wyrok w identycznej sprawie (zdarza się i to często), więc po wyroku dyskusja nadal może się toczyć.

W mojej opinii, jeżeli rejs prowadził kapitan bez uprawnień (dla +12 m) to znaczy tyle, że rejs prowadził i z faktami trudno jest dyskutować. Jeżeli prawo przewiduje mandat za taki czyn (ale chyba nie przewiduje), to powinien mandat otrzymać, ale rejs powinien być zaliczony.
Jest to moja opinia, którą ośmielam się wygłosić na podstawie podobnych przypadków prawnych w obszarach daleko oddalonych od żeglarstwa, ale bardzo analogicznych.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2013, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rudekolek napisał(a):
Więc należałoby oddzielić staż od drabinki stopni i byłoby OK dla wszystkich, tak jak jest w RYA.


Nie - należy umożliwić ludzim swobodne żeglowanie do iluś tam metrów jednostki (12, 15, 18, 24 ?) BEZ żadnych OBOWIĄZKOWYCH kwitów a jak ktoś chce sobie robić owe kwity to robi je dla samego siebie a nie z przymusu ich uzyskiwania.
I wtedy faktycznie będzie jak w RYA ;-)))
Pzdr
Kccur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2013, o 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
bury_kocur napisał(a):
rudekolek napisał(a):
Więc należałoby oddzielić staż od drabinki stopni i byłoby OK dla wszystkich, tak jak jest w RYA.


Nie - należy umożliwić ludzim swobodne żeglowanie do iluś tam metrów jednostki (12, 15, 18, 24 ?) BEZ żadnych OBOWIĄZKOWYCH kwitów a jak ktoś chce sobie robić owe kwity to robi je dla samego siebie a nie z przymusu ich uzyskiwania.
I wtedy faktycznie będzie jak w RYA ;-)))
Pzdr
Kccur


Ja się tu odniosłem tylko do problemu utraconych kojodupogodzin z najnowszego rozporządzenia. :)

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2013, o 15:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
Nie - należy umożliwić ludzim swobodne żeglowanie do iluś tam metrów jednostki (12, 15, 18, 24 ?) BEZ żadnych OBOWIĄZKOWYCH kwitów a jak ktoś chce sobie robić owe kwity to robi je dla samego siebie a nie z przymusu ich uzyskiwania.
I wtedy faktycznie będzie jak w RYA ;-)))
Pzdr
Kccur

Czyli jak RYA z upoważnienia Rządu Brytyjskiego wydaje państwowy patent ICC - International Certificate for Operators of Pleasure Craft, dokument wymagany przez kraje europejskie - to jest to element swobody żeglowania? ;)
A jak legitymuję się państwowym patentem polskim, uprawniającym mnie do żeglugi po wodach państw europejskich, to jest to zapewne totalitaryzm.
:lol:
Jak zresztą wspomniałem gdzieś wcześniej, posługuję się polskim patentem gdyż RYA takowego ICC wydać mi nie ma prawa...

To tak w ramach swobodnego żeglowania. Takie są realia...
Ideologiczne rozważania o swobodzie i "jak by być powinno" można sobie prowadzić, czemu nie.

Tylko mnie interesuje jak można prowadzić łódkę po wodach kraju który odwiedzam :mrgreen:

Toteż i bardzo dobrze że można będzie machnąć egzamin i dostać papier, ładnie i z angielskim tłumaczeniem dopuszczający do "prowadzenia po wszelkich wodach". In all waters.
Czym się to różni od RYA i "holder of this certificate is hereby authorised to operate..."?


Ostatnio edytowano 15 kwi 2013, o 15:44 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2013, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
RyśM napisał(a):
dokument wymagany przez kraje europejskie
Na terenie Wielkiej Brytanii też jest wymagany?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2013, o 15:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Przecież pisze że International. I przecie dobrze wiecie. :roll:
Wydają swoim obywatelom, którzy chcą poruszać się na wodach państw obcych. Podobnie jak z rejestracją łódki, na terenie UK nie jest potrzebna, podobnie zdaje się Niemcy czy szwedzi rejestracji nie wymagają. Ale Statek Bandery Obcej musi mieć dokument by się poruszać za granicą.
Zatem, gdybym miał na resztę żywota pozostać na terenie UK, to żaden papier na łódce niepotrzebny (i żadnego nie miała, poza licencją radiową).
Zresztą kto ich tam wie, przerejestrowałem się pod naszą banderę, to teraz też jestem 'statek bandery obcej'... :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL