Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 22:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 cze 2013, o 11:17 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
snajper napisał(a):
@RyśM - Fajny jacht. Rolery mi nie przeszkadzają ale pilot no nie jestem przekonany. Jak są lekkie warunki to fajnie samemu opżeglować a przy sztormie kiedy faktycznie trzeba by oszczędzać siły załogi, to wątpie czy ten pilot da wtedy radę.
Jak wątpisz to rozwiąż zagadkę :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Yigael napisał(a):
Snajper, a gdzież to są te "cięższe gatunkowo wody", po których pływasz? i co jest gorszego w takim żeglarstwie - bez komend, rozkazów i nocnych wacht - jak na zdjęciach poniżej niż w twoim oraniu morza Opalem? Dlaczego tak gardzisz pływaniem turystycznym, dla przyjemności, bo gdzieś nas nie było, bez napinki, tylko dzienne przeloty - "żeby było miło" po prostu?


Nie odpowiedziałeś Snajperze, o jakich wodach piszesz? Co złego w takim relaksie i odpoczynku jak na fotkach? Przecież żeglarstwo to rekreacja czyż nie?


Załączniki:
Relaks.jpg
Relaks.jpg [ 32.12 KiB | Przeglądane 6094 razy ]
Plaża.jpg
Plaża.jpg [ 32.7 KiB | Przeglądane 6094 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 11:34 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Yagiel. Ze zdjęć można ciekawą historię wysnuć. ;)

Zasnąłeś na deku po czym spadłeś do wachy po czym Śmigło-Ratownik Cie podejmuje. W między czasie rekiny zdążyły oskubać Ciebie z koszulki a może i z ... :rotfl:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
Dlaczego tak gardzisz pływaniem turystycznym, dla przyjemności, bo gdzieś nas nie było, bez napinki, tylko dzienne przeloty - "żeby było miło" po prostu?


A dla mnie jest miło jak się pościgam. Jak najbardziej z napinką i sprężaniem się. A jak płyniemy gdzieś na regaty, gdzieś dalej, to i tempo musi być i wysiłek.

Ale, ale, zaznaczam, wacht jako wacht nie ma! Podczas wyścigu wszyscy są na chodzie, aż padną ;)
Jak płynę gdzieś turystycznie, to się dostosowuję do załogi, jachtu (jeżeli obcy*). Luz za to może być jak sobie płynę turystycznie na Hel. Albo jak po regatach wracamy sobie przez Bornholm, bo taką mamy ochotę.
W Chorwacji nie byłem, i chyba się w końcu wybiorę, z czystej ciekawości ;)

Snajpera trochę rozumiem, ale tylko trochę. Poza tym, mam wrażenie, że cały spór jest dodatkowo zaogniony przez różne rozumienie pojęć dryl, wachty, luz.

Sam nie znoszę czegoś takiego, że płyniemy tam gdzie wiatr pozwala. Miały być Górki to będą Górki, nieważne że w mordę (czasami, czasami można zmienić decyzję, ale muszą być podstawy). I pływając ze znajomymi nie pływam z takimi, którym się nic nie chce, szkoda nerwów.

* Lubię pływać na naszym klubowym Orionie. Klasyka w pięknych liniach, jacht szybki, a warunki spartańskie. Są wachty i przeloty (np. Gdynia-Skagen w cztery doby, bo taki był plan, a silnik tylko kiedy już naprawdę trzeba).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Zaraz tam, drabinki nie było na wypasionej jednostce ale się relaksowaliśmy - jak to w rejsie. Nie wiem nadal co w tym złego, i chciałbym wiedzieć gdzie są te cięższe gatunkowo wody Snajpera? Może bym dla odmiany spróbował z ciekawości tylko niech szczegóły naświetli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 11:45 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
@Waliant, Twoje podejście nie kłóci się z moim, może czasami mijamy się w założeniach.
Natomiast idę o zakład, że zarówno Twoje załogi, jak i moje, nie zdecydowałyby się na rejs ze snajperem.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
jeszcze pamiętam stawianie bandery na jachcie na zasadzie "załoga baczność - na bandere patrz - banderę staw ..." ale to już jakby lamus podobnie jak komuna...
Naprawdę uważasz, że szacunek dla barw narodowych i godła, to lamus?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
banderę staw
Banderę podnieś.

Stawia się żagle i oczy (w słup) :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 12:09 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Janna napisał(a):
Normalnie nie mogę, toż to niemal dokładnie tak samo jak na moich! :rotfl:
Noone wyraził to co większość myśli.
Stara Zientara napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
jeszcze pamiętam stawianie bandery na jachcie na zasadzie "załoga baczność - na bandere patrz - banderę staw ..." ale to już jakby lamus podobnie jak komuna...
Naprawdę uważasz, że szacunek dla barw narodowych i godła, to lamus?
A czy ceremoniał dla ceremoniału świadczy o szacunku dla barw narodowych i godła?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 12:10 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
W USA, gdzie społeczeństwo bardzo wyraźnie oddaje szacunek fladze, barwom narodowym i się tym szyci, gdzie od lat zakorzeniony jest zwyczaj podnoszenia flagi państwowej na swoich posesjach...
nie zaobserwowałem jakichś przesadnych ceremonii podnoszenia bandery na prywatnych czy czarterowych jachtach podczas rejsów turystycznych. ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jacek Woźniak napisał(a):
...A czy ceremoniał dla ceremoniału świadczy o szacunku dla barw narodowych i godła?

Ja bym zapytał czy brak ceremoniału świadczy o braku szacunku.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Stara Zientara napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
jeszcze pamiętam stawianie bandery na jachcie na zasadzie "załoga baczność - na bandere patrz - banderę staw ..." ale to już jakby lamus podobnie jak komuna...
Naprawdę uważasz, że szacunek dla barw narodowych i godła, to lamus?


Niestety, rzadkością jest opuszczanie bandery na noc w porcie i później podnoszenie jej o 8 rano. A już powszechnym zwyczajem staje się pozostawianie bandery na opuszczonym jachcie, znaczy pozostawionym w porcie bez załogi.
Zapewne związane to jest z powszechnością pływania flotami czarterowymi. Ponieważ istnieje obowiązek pokazywania bandery podczas żeglugi, to na jachtach czarterowych nikt bandery nie opuszcza, bo jest bardzo prawdopodobne, że później załoga czarterowa jej nie podniesie. Pewnie również właśnie stąd wziął się zwyczaj mocowania bandery na achtersztagu zamiast na flagsztoku (na slupie). Raz zawiązana będzie powiewała dotąd dopóki się nie wytrzepie :-(

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 12:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
"Nasza Bandera" niestety wiele uczyniła na rzecz utraty szacunku... Zarejestrowałem się pod Polską Banderą - ku dość powszechnemu zdumieniu :-?
snajper napisał(a):
mam jednak wrażenie, potwierdzone paroma dyskusjami, że Wy macie problem z:
-Szkoła Trzebiesko-Harcerska
-Zdania nie zgadadzające się na liberalizację przepisów
-Wachty, komendy, regulaminy
-Żeglarstwo za pomocą mięśni a nie pilota.
A czy Wy nie oraniczacie mojej wolności do stosowania powyższego?

To po co forum?
Paczcie Państwo :mrgreen:
To ja też zapytam: kto z dyskutantów nie jest kapitanem, nie uczył/żeglował w Trzebieży, nie stosował wacht i komend, nie uprawia żeglarstwa siłą mięśni? :-P
Bo Snajper chyba nie wyczuł ironii, a IMHO forum mogłoby także uczyć...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
snajper napisał(a):
Wy macie problem z:

-Szkoła Trzebiesko-Harcerska
w rozumieniu drylu, regualminu itp jak najbardziej mam z tym problem :)
snajper napisał(a):
-Zdania nie zgadadzające się na liberalizację przepisów
nie zauważyłem wypowiedzi o liberalizacji przepisów w temacie wacht.
snajper napisał(a):
-Wachty, komendy, regulaminy
mam problem gdy ktos pisze że tak musi być, bo "porządek musi być".
snajper napisał(a):
-Żeglarstwo za pomocą mięśni a nie pilota.
a w czym Ci na listość boską przeszkadza pilot w żeglowaniu za pomoca mieśni? Przecież nie ma obowiązku włączania autopilota. U mnie jak ktos chciał sterować to mógł choćby i 24 godziny.... i żadne wachty mu w tym nie przeszkadzały.

Stara Zientara napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
jeszcze pamiętam stawianie bandery na jachcie na zasadzie "załoga baczność - na bandere patrz - banderę staw ..." ale to już jakby lamus podobnie jak komuna...
Naprawdę uważasz, że szacunek dla barw narodowych i godła, to lamus?
Wojtuś, a co ma pruski dryl, zbiórka na baczność w kokpicie z szacunkiem do barw i godła? Zawsze na noc ( w porcie) banderę zdejmowałem z szacunkiem i zawsze rano podnosiłem z równym szacunkiem, ale nigdy nie robiłem z tego szopki ceremonialnej z apelami, zbiórkami i bacznościami.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
skipbulba napisał(a):
co ma pruski dryl, zbiórka na baczność w kokpicie z szacunkiem do barw i godła?
Żaden pruski dryl. Chodzi tylko o to, żeby na czas podnoszenia/spuszczania bandery załoga przerwała wykonywane zajęcia. Można powiedzieć "baczność", można "uwaga" albo "bandera".

Ja używam słowa "baczność", bo tak. :-P
ICMPTZ :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
snajper napisał(a):
(...)

Moniia napisał(a):
Załoga mi się wacht domagała już na Spitsbergenie, wiec i tak by nie wyszlo... Moja wersja im się nie spodobała, siedliśmy więc i wymyśliliśmy razem...


Więc załoga wolała sprawdzoną klasyczną metodę uczoną przez dziadków z Trzebieży.

Nic idę się zająć czymś poważnym teraz, do zobaczenia.


Następny, któremu trzeba dwa zdania oddzielone jednym tłumaczyć. Jest w tym poście informacja o tym, że chciałam wacht i dlaczego. A powyższa informacja wyraźnie dotyczy mojego układu wacht a nie ich braku.
Eh, nie wiem, po co to mądremu inaczej tłumaczę. A, czekam na przeprosiny za kłamstwo.
I tak się nie doczekam...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Ostatnio edytowano 18 cze 2013, o 13:07 przez Moniia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:05 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
snajper napisał(a):
Wachty mają być. [...] Pływałem na północy i tam musi być wszystko zorganizowane bo to ciężkie gatunkowo wody.

A co powiesz na Świnkowo-Flekkefjord, przelom kwietnia i maja, temperatura odczuwalna nie odbiegająca od tej w lipcu na Spitzbergenie, pięc dni non-stop, warunki 0-8B ? Wachty muszą być ? Czy dopiero powyżej sześcdziesiątego szóstego równoleznika i/lub 12B ? :roll:
snajper napisał(a):
Jak są ustalone wachty to wiem kiedy pracuję a kiedy śpię. A tak to nie wiadomo i skończy się na tym, że część będzie pracować a część nie bo nie. Będą siedzieć pod pokładem albo jeżeli to ciepłe morza to się opalać a inni na nich robić. Wachty mają być.

Jak kiedyś będziesz miał możliwość zażyć inengo stylu - bez wojskowego drylu (ale rym :D), to zrozumiesz, że ludzie po pierwszej dobie, wpadną w rytm, który pozwoli wszystkim wypocząć, bez narzucania tego jak on ma wyglądac z góry. Zresztą dawno temu pisali o tym mądrzejsi ode mnie*.

snajper napisał(a):
Dla mnie autopilot, to jest psucie żeglarstwa.

Ja wolę autopilota niz wieloosobowe wachty nawigacyjne :) Zwrot przez sztag, robi się dziewiecioma kliknięciami przycisku +10 a potem już tylko korba i ogień :)

Pozdrawiam,
Maciek

* "Jeszcze jedno: niewola ma to do siebie,
że wiesz, kiedy jeść będziesz, kiedy spać się kładziesz.
Permanentnie obecna takie coś wyzwoli
Że nie można żyć inaczej niźli tylko w niewoli" - Kazik Staszewski "Ostatni pociąg podmiejski"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Stara Zientara napisał(a):
Chodzi tylko o to, żeby na czas podnoszenia/spuszczania bandery załoga przerwała wykonywane zajęcia. Można powiedzieć "baczność", można "uwaga" albo "bandera".

Ja używam słowa "baczność", bo tak. :-P
ICMPTZ :)
Następnym razem każę sobie przerwać to co robię jak będę podnosił... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
maciek.k napisał(a):
(...) Zwrot przez sztag, robi się dziewiecioma kliknięciami przycisku +10 a potem już tylko korba i ogień :)

(...)


Jakiegoś strasznie skomplikowanego autopilota masz.... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
maciek.k napisał(a):
Zwrot przez sztag, robi się dziewiecioma kliknięciami przycisku +10
A próbowałeś kiedyś nacisnąć równocześnie +1 i +10?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: bryg
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Stara Zientara napisał(a):
maciek.k napisał(a):
Zwrot przez sztag, robi się dziewiecioma kliknięciami przycisku +10
A próbowałeś kiedyś nacisnąć równocześnie +1 i +10?


:rotfl:

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:33 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Stara Zientara napisał(a):
A próbowałeś kiedyś nacisnąć równocześnie +1 i +10?


Wiem, że właśnie wychodzę na idiotę, ale nigdy nie wpadło mi do głowy wcisnąć te dwa guziki na raz. Co się stanie?

Tylko nie mówicie, że mam spróbować, bo jeśli bym miał taką możliwość to bym teraz poszedł i sprawdził

_________________
Jarek Madejski


Ostatnio edytowano 18 cze 2013, o 13:34 przez JarekM, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
snajper napisał(a):
kilkanaście osób od razu twierdzi, że ja ograniczam Waszą wolność żeglowania. A czy Wy nie oraniczacie mojej wolności do stosowania powyższego?

Nie dyskutuj metodą pewnego znanego prezesa.
Twoi polemisci twierdzili, że Twoj styl jest ich zdaniem idiotyczny.
Ale i ja i inni stwierdzili, że Twoj styl -Twoja sprawa, wolnośż żeglowania polega także na tym, że żeglować z Toba może tylko ten, komu to będzie odpowiadało.

PS. Autopilot wybierze kurs rózniacy sie o 100 stopni od poprzedniego.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
JarekM napisał(a):
nigdy nie wpadło mi do głowy wcisnąć te dwa guziki na raz. Co się stanie?
Kurs zmieni się o 100°. Chyba, że masz inaczej ustawione. Niektóre modele maja możliwość ustawienia kąta między 60 a 130 (około).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: JarekM
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
JarekM napisał(a):
nigdy nie wpadło mi do głowy wcisnąć te dwa guziki na raz. Co się stanie?
Nic się nie stanie, najprawdopodobniej zwrot po prostu zrobisz :-) bo taka kombinacja klawiszy to o 100° kurs zmienia.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Kurs zmieni się o 100°. Chyba, że masz inaczej ustawione.


Jeżeli coś można podpowiedzieć to ustaw sobie czułość (gain) na poziomie nie wiecej niz wartość 3 i podobnie powtarzalność.
Ja mam ustawioną na 2 zarówno czułość jak i powtarzalność.
I chodzi dobrze.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 14:08 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Jakiegoś strasznie skomplikowanego autopilota masz.... :rotfl:
Stara Zientara napisał(a):
A próbowałeś kiedyś nacisnąć równocześnie +1 i +10?

bryg napisał(a):
:rotfl:

Tego tricku nie znałem :oops:, ale cieszę się niezmiernie, że mogłem porpawić wam humor :)


Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
maciek.k napisał(a):
Tego tricku nie znałem
Jedno z praw Murphy'ego:

Jeżeli zawiodą inne sposoby, przeczytaj instrukcję obsługi. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 14:49 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tyle, że nigdy jeszcze wszystkie nie zawiodły, no może poza jedną próbą poskładania krzesełka z Ikei w innej kolejności niz zakłada instrukcja :)

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
maciek.k napisał(a):
Tego tricku nie znałem


Maciek - napisz do mnie na priv to Ci podeśle polską instrukcję obslugi tego urządzenia w pdf bo widać, że jej nie czytałeś.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2013, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Chyba się nie doczekam snajperskiej /snajperowej/ wykładni "wód cięższych gatunkowo" - więc wyjaśnienie - obie plażowe fotki zrobiono na turystycznym rejsie, na którym nie padła ani jedna komenda czy inny rozkaz, nocnych wacht nie było z braku nocy, portów nie odwiedzano szczególnie często /z braku portów/ ilość godzin żeglugi mimo bogatej turystyki lądowej zdziwiłaby pewnie Snajpera, autopilota nie było i nikogo nie trzeba było gonić "do roboty" mimo, że wszyscy byli na wakacjach a wrócili wypoczęci i zadowoleni...

PS. Poniżej wersja niewykadrowana, obie fotki zrobione na wodach Scoresby Sund - wodach dodajmy całkiem rześkich /jakieś 3-4 stopnie/ i lokalnie, jak widać w tle, bardzo twardych i wybrzuszonych :mrgreen: ale o zupełnie normalnym dla ich zasolenia ciężarze właściwym ;)


Załączniki:
Paża1.jpg
Paża1.jpg [ 28.26 KiB | Przeglądane 7780 razy ]


Ostatnio edytowano 18 cze 2013, o 20:32 przez Były user, łącznie edytowano 1 raz

Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL